Autosalon Ženeva 2018: už i Toyota hlásí konec dieselů

redakce - 06 Březen 2018

Silná poptávka zákazníků po hybridních variantách klíčových modelů od Toyoty znamená, že automobilka v roce 2018 postupně stáhne naftové pohony ze své nabídky napříč všemi osobními vozidly.U osobních aut od letošního roku Toyota s diesely končí. V oblasti aut užitkových je prozatím zachová.

U osobních aut od letošního roku Toyota s diesely končí. V oblasti aut užitkových je prozatím zachová.
foto: Toyota

Toyota se těsně před ženevským autosalonem podělila o informace týkající se další fáze strategie pohonných ústrojí pro Evropu. Pro Auris nové generace, jehož výroba se spustí příští rok v britském Burnastonu, budou k dispozici tři pohonná ústrojí, včetně dvou hybridních elektrických pohonů (HEV).

Novými pohonnými jednotkami jsou:

1.2L Turbo – benzínový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva (116 koní)
1.8L HEV – 4. generace hybridního pohonu, též pro modely Prius a Toyota C-HR (122 koní)
2.0L HEV – nový a výkonnější hybridní pohon, podvozková architektura TNGA, hybrid 2,0 litru (180 koní)

Podobně jako v roce 2016, kdy byla Toyota C-HR uvedena bez varianty s naftovým motorem, bude i nová generace Toyoty Auris uvedena pouze s benzínovým nebo hybridním pohonem.

V roce 2017 tvořily hybridy 41 % úhrnných prodejů Toyota Motor Europe, což v meziročním srovnání znamená nárůst o 38 % na 406 tisíc vozidel. Podíl naftových variant osobních vozů Toyota oproti tomu v roce 2017 činil necelých 10 %.

Toyota bude v souladu s potřebami zákazníků i nadále nabízet naftové motory ve svých užitkových vozech (Hilux, Proace a Land Cruiser).

Johan van Zyl, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe, k tomu říká: „Toyota je již přes 20 let průkopníkem technologií hybridního pohonu. Hybridní varianty již několik let hrají v naší nabídce pohonných ústrojí klíčovou roli. U našeho nejnovějšího modelu, Toyoty C-HR, hybridy vloni reprezentovaly 78 % prodejů."

V rámci strategie elektrifikovaných vozidel postupně rozšiřuje Toyota nabídku hybridních pohonů o druhý, výkonnější motor 2,0 litru. Rozšířená nabídka hybridních pohonů, počínaje novou generací modelu Auris, je podle van Zyla přirozenou reakcí na poptávku zákazníků v oblasti osobních vozidel.

Zastoupení hybridních verzí v prodejích Toyoty se vyrovnalo dieselům již v roce 2015. Od té doby prodeje hybridů vždy výrazně překračovaly prodeje variant s naftovým motorem. V oblasti užitkových vozů, kde platí specifické nároky používání (např. točivý moment a užitečné zatížení), bude Toyota i nadále nabízet naftové motory s využitím nejmodernějších technologií.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Tam kde Toyota končí Honda začíná. Dala novej tichej dízl do Civiku a ještě k tomu bez močky ;D
http://www.auto.cz/honda-civic-a-jazz-tichy-posel-optimismu-113610

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Každý, kdo si dnes koupí diesel a SUV do města je podle mne bezohledný idiot.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no třeba je bezohledný idiot každý kdo jede autem, ačkoli by mohl jít pěšky (tzn. vzdálenost do cca 5km a pokud netáhne těžké věci sebou) nebo jet MHD, na kole apod.

Obrázek uživatele M.Krupka

Ten kdo jede 5km-30km a potřebuje si vozit prdel nechť si koupí plug in hybrid a smrdět ve městě rovněž nemusí. Njn když jsou platy malé, podpora žádná, zásuvky chybí......
Pěšky bych šel, ale domů to mám 18km..... na kolo to není, trochu venku sněží a busem to mám na dva přestupy s celkovým časem plus mínus hodina cestování. Teoreticky by mi stačila na dojezd do práce Toyota i-Road.... jenže tu tady v ČR neženu.
Toyoto??? Proč??

Obrázek uživatele Radovan

Proč hned chodit tak daleko, stačil by i Renault Twizy, nemuselo by to cestovat přes půl zeměkoule. Takže se přidávám:
Renaulte???? Proč??
.........
........
.......
Už mi přišla odpověď - Bo Banik (a logo Renault)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kup si kolem 200 tisíc větší Čínu, na 18 km ti rychlost ani dojezd vadit nebudou, a naopak to nejspíš bude i líp topit než ten Twizy.

Obrázek uživatele Radovan

Já mám svoje a jsem spokojen.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Radovan

Já mám svoje a jsem spokojen.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak to těžko. Dokud nebudou ve městech bezemisní zóny je pěší chůze po městě mezi rakovinomety zdraví škodlivá ;))) V nídrlandu a bruselu už na to s Teslou přišli dávno, v germánii si to prostý lid prostřednictvím občanskýho sdružení a SOUDU na zaprodaný germánský vládě vydobil minulý týden a v čechách panáčku v český korupcí a raka prolezlý díře na to dojde tak za 20 let :)))))))))))))))))))))3

kcc-hho.webnode.cz/ropa/rakovina/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A zároveň si germánská vláda začíná uvědomovat, že jestli to budou muset řešit, tak nejlepší pro ně bude nařídit těm městům zavést MHD zdarma, a naopak vjezd za mýtné nakonec i povoleným elektroautům.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je fuk ikdyby ve stredu mest dotovaly koloběžky podstatný je že zakážou ten dízl a ukážou světu jak se s ropnou pakáží zamětá ;) a o to hlavně jde, o ten vobrázek světu a princip... pár měst světový zdraví nespasí ;) důležitý je že díky zákazu dízlu lidi změní smýšlení a uvědomí si že když můžou dízl na řadu přijde i benzín a rovnou se začnou poohlížet po elektromobilech, a automobilky budou dál chrlit dízl na sklad? a mašinérie se rozjede chachááá :)))))

+1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nějakej ferda bez rukavic 40C ve stínu protáhl TESLU MODEL 3 po okruhu a prý ji upadly kolečka a zavařila se klima ... ;))))

autoforum.cz/zajimavosti/majitel-poradne-protahnul-teslu-model-3-na-okruhu-po-4-kolech-uz-nemohla-dal/

youtube.com/watch?v=iFr3ecpr5oU

Ty si trubka, jsou tam 4 stupně celsia nad nulou. ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ten clanok je odpad.

Video na youtube:
chlapik zajazdil niekolko kol, potom mu zamavali sachovnicovou vlajkou - koniec zavodu.

Interpretacia podla clanku:
Tesla model 3 sa uvarila, spotrebovala skoro celu baterku. Obycajna skoda Rapid by vydrzala jazdit cely den

Obrázek uživatele Alien5

Tak ten web je celej posahanej a prekrucujou delaj senzace a diskuze STOKA. Kdyby nebylo tesly nemaj o cem psat.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no to každopádně, autofórum čte jen fosilní odpad, ti poslední zatvrzelí a zabednění utopení v minulým ropným století ;) ty články u nich jsou pochopitelně na něčí objednávku a dobře zaplacený. Ti redaktoři by ze sebe debily nedělali zadarmo, nechtěj skončit jak ten na slovensku ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ten chlapík, ale samozřejmě poskytl info, kolik mu zbylo v baterce, a že poslední kolo bylo daleko pomalejší než první.

Obrázek uživatele jurazhor

hm,píšou,že skončil,protože mu přestaly fungovat brzdy

---

jurazhor

Obrázek uživatele Radovan

A nějaký výsledek a poučení pro nás elektromobilisty, co tím denně jezdíme?
Já vidím jen jeden - vařečka a vidlička mají různé použití. Ano, i druhým koncem vařečky se dají napíchnout měkké věci a ano, vidličkou se dá trochu míchat. Ale to je tak asi všechno.
Mimochodem - všimli jste si, že tahání běžných rodinných elektromobilů na okruhy nebo poměřování se závodními spalováky je nějaká dobová úchylka? Napadlo kdysi někoho postavit Oktafku f kombiku f dyzlu f tedeičku f metle na hlinach vedle Lamborghini nebo s ní kroužit dokola po okruhu?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Podobné věci napadají lidi docela často :)

https://www.youtube.com/watch?v=yCOY9J0WRiE

https://coolmagazin.iprima.cz/porady/autosalon/policejni-lambo-z-dubaje-versus-skoda-octavia-10-pro-cesko

http://www.auto.cz/skodovka-lepsi-nez-ferrari-octavia-rs-porazila-rumunsku-458-italia-98685

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota a ostatní japonci hlavně diesly začali dělat pouze jako nutné zlo, protože to chtěli evropští zákazníci. Jejich gro byly ale vždy excelentní benzinové, případně hybridní, motory, kde byli minimálně o 10 let před konkurencí.

toyota to spis resila hybridama. a vyplatilo se ji to.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a Tojóta at už de do prrrrrrr, i bez předlužených rejžáků víme už dekádu že dízl půjde do hajzlu, dyt taky na tom taky tvrdě makáme :)))) Tahle šikmovoká srandamobilka co vobcuje s vodíkem si tak nějak nepohlídala molekuly hej a má rejžohalušky páč jediný co jí zbejvá sou velkohubý marketingový zaplacený články do časáků :)))))))

Váš textový projev považuji za katastrofální.Bohužel ani přírodě se vše nepovede. Nejsme na četu puberťáků.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

cipísek je prej důchodce :-)))
no já nevím, ale třeba s Rumcajsem sbírají lysohlávky a pak to vypadá jak to vypadá

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele ftáci, tady nejde vo vás pár pikolíků do diskuze, de vo to že to tady čte dalších tisíc lidí kerý to doma poví dalšímu tisícu a jejichž smýšlení se pak obrací ;))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak rikate, proste i priroda produkuje zmetky. Tohle stvoreni to nema v zivote snadne, vzdyt i vetsina holek ho musela poslat do haje s takovym projevem. Proste primitivove to maji v zivote tezke a tak z toho jsou frustrovani. Mejme pro ne pochopeni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co blázníš ty mágo, multiprogramovatelná osobnost slyšels o tom už? samozřejmě že je to jistý druh hereckýho výkonu psaný samozřejmě na objednávku ;) nebo snad myslíš že tady v tý deprimovaný společnosti dělám bordel pro nic za nic :))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak zrovna japonci nikdy pořádný naftový motor udělat neuměli, takže je to spíše z nouze ctnost!
A když se podívám na nynější modely aut od Toyoty, tak musím uznat, že hnusnější auta jsem snad neviděl - Škodovky jsou proti nim krasavice!

Japonci umí kvalitní diesely
https://automix.cars.cz/testy/prvni-dojmy-honda-civic-1-6-i-dtec-20180210.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dízl není nikdy kvalitní a nikdy ani už nebude. sraška z laufu to byla vždy a bude, maximálně se to bude víc do servisu srát :))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak zrovna takto ze sa na to bude niekto pozerat ma ani vo sne nenapadlo. Japonci diesle do osobnych aut nedavali, lebo vedeli ze je to blbost. Zato vzdy vedeli spravit fest dobre benzinove motory. Btw honda mala pred par rokmi diesel motor roka!!

Obrázek uživatele ePavel

Mam pocit ze 2,2 diesel od hondy byl vyhlasen motorem roku.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

houbec pouze novinářská propaganda! tydle ankety jsou předem rozlosovaný podle toho kdo víc zaplatí a neskončí to jinak než slavný slavík :)) už dneska na ty bláboly v časáku lidi mávnou rukou ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas, správné základní velikosti benzínových motorů by měli být zhruba 1,2 pak spíš 1,6 a konečně 2 litry.
Tudíž minimálně celá poslední dekáda pod byrokracií EU byla totálně zbytečným plýtváním vývojových kapacit v oblastech motorů. Jediné, co tato destruktivní lživá politika loutkovodičů přinesla podle plánů pozitivního, bylo přinucení Američanů prodat Opel Francouzům.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

emisni limity kuprikladu v Californii jsou prisnejsi nez nova Euro 6d, a nevsiml jsem si ze by tam automobilky nejak prosazovali cokoliv pod 2 litry, problem neni v emisnich limitech, ale v tom ze Evropske, ano Evropske automobilky se snazili ty testy jen obalamutit a staveli motorizace jen tak aby prosli testama, nikoliv aby plnili emise i v realu ;) za downsizing nemuzou emisni limity, ale sami Evropske automobilky ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Kalifornii chybí na rozdíl od EU ten protichůdný tlak extrémně vysokého zdanění benzínu, a ještě některé nejdobroserštější evropské státy měli i další velkou daň podle papírové produkce CO2 u nově kupovaného auta.

Obrázek uživatele sy35

Ano, to ta hnusná anonymní EU nutila chudáky výrobce k malým motorům s turbem, jak jinak. A nejdřív, na to nezapomeň, jim nutila dieselové motory. Ještě že na japonce nedosáhla a tak ti si dál jeli svou. OMG.
Opel měl být plně elektrickou automobilkou, jeho bývalý CEO si koupil teslu S a BMW i3. Takže prodej PSA výhrou není.
Nový auris je moc pěkný.

---

Prius II

no, nutila a nenutila. rozsireni dieslu a maloobjemovych motoru byl dusledek zprisnujicich se emisnich norem. to same plati do znacne miry o elektromobilite, a o hybridech. holt nektera reseni meli delsi zivot a jsou uspesnejsi, nez jina.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter