Autosalon Ženeva 2018: Renault EZ-GO je robotický elektromobil z budoucnosti

Francouzská automobilka Renault na ženevském autosalonu představila koncept robotického elektromobilu EZ-GO. Uvnitř připomíná mini-autobus.

Takhle si Renault představuje budoucnost městské dopravy na pomezí té osobní a hromadné
foto: Renault

Renault EZ-GO je robotický elektromobil schopný autonomního řízení úrovně 4. Jde o koncept, který jako kdyby vypadl z nějakého sci-fi filmu.

V jádru je to ale možná přesně takový typ auta, která příští dekáda přinese. Díky schopnosti plně autonomního řízení v běžném prostředí (úroveň 4) může být totiž vůz navržen zcela jinak, než jsme zvyklí.

Renault EZ-GO

Renault EZ-GO
foto: Renault

A to univtř i zvenčí. Interiér konceptu Renault EZ-GO připomíná ze všeho nejvíc prostředky hromadné dopravy. Ostatně, primárně je koncept určen pro služby sdílení aut.

Renault se nebojí zdůraznit, že jde o vůz navržený pro město. To znamená prostředí, kde je rychlost omezena na 50 km/h. Primárně tak má nahradit taxi a doplnit .

Renault EZ-GO

Renault EZ-GO
foto: Renault

Renault EZ-GO je pochopitelně součástí většího ekosystému. Doplňuje ho především aplikace, skrze kterou je možné si ho kamkoliv objednat.

Podobné koncepty „shuttlů“ se objeví poměrně často. Jeden z nich, Link & Go společnosti AKKA Technologies, jsme si ostatně mohli vyzkoušet i v Česku.

Renault EZ-GO

Renault EZ-GO
foto: Renault

Robotický elektromobil je pochopitelně vybaven palubním wi-fi, nabíječkami pro mobilní zařízení a také nájezdovou rampou pro vozíčkáře.

tisková zpráva

14 Comments on “Autosalon Ženeva 2018: Renault EZ-GO je robotický elektromobil z budoucnosti”

    1. Motory mohou být přímo v kolech, ve městě toto méně
      Motory mohou být přímo v kolech, ve městě toto méně energeticky účinné řešení nebude tolik vadit.
      Zajímavý je ten bezbarierový vstup Pro tělesně postižené nebo starší lidi výborné .
      Mě tam Chybí volant pro možnost autonomního nebo ručního řízení.

      1. Mohli by ste uviest zdroj, kde je podlozene, ze elektromotory
        Mohli by ste uviest zdroj, kde je podlozene, ze elektromotory v kolesach maju mensiu ucinnost ako elektromotory s prevodovkou a diferencialom?
        Hlavny problemom motorov v kolesach je velka neodpruzena hmotnost, ktora zhorsuje jazdne vlastnosti a kladie vecsie naroky na mechaniku motora.

        1. Praktická zkušenost ze
          Praktická zkušenost ze života
          https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%AD%C5%99iv%C3%BD_proud

          http://www.hybrid.cz/elektricke-prase-nova-generace-motocyklove-legendy-jmenem-cezeta

          Elektrokola Nabojový pohon je energetický naročnější než středovy.
          Bylo napsáno mnoho recenzí .Nábojový motor Zvýšený odběr proudu . Nejvíce je to poznat v táhlých kopcích Kdy se nábojový pohon může i přehřát a vypnout, nebo i poškodit.
          http://www.ebike.cz/test-jizda-pouze-dokopce/

          Startér s reduktorem oproti klasickému .
          Podobný výkon Vyší kroutící moment díky zpřevodování a přitom odebírá menší proud .
          http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=30613&start=15

          Myslím že k tomuto závěru došel i Josef Sousedík (1894–1944) .
          Jeho první elektromobil (hybrid) měl elektromotory v kolech.
          Druhy prototyp už měl jen jeden elektromotor na místě spalovacího motoru. Oba prototypy byly zkonstruovány na podvozcích Tatra.
          Píse se o tom v Knize
          http://shop.ben.cz/cz/235657-josef-sousedik.aspx

          https://www.autoweek.cz/cs-auto_archiv-hybridni_vozidlo_z_prvni_republiky-2625

          1. Na bicykloch je velky priemer kolesa voci velkosti motora,
            Na bicykloch je velky priemer kolesa voci velkosti motora, takze moze byt problem skonstruovat motor v naboji pracujuci velkym vykonom pri malych otackach. No napriklad skutrove motory v kolesach podla mojich skusenosti uz mensiu efektivitu pri malych otackach kompenzuju bezprevodovou konstrukciou.
            Mam dva el. skutre, prvy: 2kWh/3,5kW/50km/h uz 11 rokov,
            druhy: 6,5kWh/10kW/100km/h 2 roky, oba maju motory v naboji.
            Motory v kolesach samozrejme nemozu v zrychleni z nuly konkurovat sprevodovanym motorom, no maju svoje miesto tam, kde sa nevyzaduje velke zrychlenie z nuly ani velka rychlost.
            Navyse existuju aj sprevodovane motory v kolesach, ktore tento problem nemaju, no su zlozitejsie a stale ostava problem neodpruzenej hmotnosti. Mysliim, ze vsetky tieto druhy elektrickych motorov si najdu svoje uplatnenie a konstrukteri elektrickych pohonov maju oproti ICE ovela viac moznosti.

  1. Jako za sebe říkám, že je to pěkný. Chytráků je tu ale
    Jako za sebe říkám, že je to pěkný. Chytráků je tu ale zdá se dost a každý by dokázal navrhnout něco lepšího a praktičtějšího. Jasně možná to zítra nezačne Renault dodávat, ale kdyby s tím naprosto stejným přišla Tesla bude se to vynášet do nebe. Asi to není fenomén jen v ČR, ale lidi sakra začněte u sebe než začnete něco hanit.

Napsat komentář