Francouzská automobilka Renault na ženevském autosalonu představila koncept robotického elektromobilu EZ-GO. Uvnitř připomíná mini-autobus.
foto: Renault
Renault EZ-GO je robotický elektromobil schopný autonomního řízení úrovně 4. Jde o koncept, který jako kdyby vypadl z nějakého sci-fi filmu.
V jádru je to ale možná přesně takový typ auta, která příští dekáda přinese. Díky schopnosti plně autonomního řízení v běžném prostředí (úroveň 4) může být totiž vůz navržen zcela jinak, než jsme zvyklí.
foto: Renault
A to univtř i zvenčí. Interiér konceptu Renault EZ-GO připomíná ze všeho nejvíc prostředky hromadné dopravy. Ostatně, primárně je koncept určen pro služby sdílení aut.
Renault se nebojí zdůraznit, že jde o vůz navržený pro město. To znamená prostředí, kde je rychlost omezena na 50 km/h. Primárně tak má nahradit taxi a doplnit MHD.
foto: Renault
Renault EZ-GO je pochopitelně součástí většího ekosystému. Doplňuje ho především aplikace, skrze kterou je možné si ho kamkoliv objednat.
Podobné koncepty „shuttlů“ se objeví poměrně často. Jeden z nich, Link & Go společnosti AKKA Technologies, jsme si ostatně mohli vyzkoušet i v Česku.
foto: Renault
Robotický elektromobil je pochopitelně vybaven palubním wi-fi, nabíječkami pro mobilní zařízení a také nájezdovou rampou pro vozíčkáře.
Žvásty o budoucnosti ukazující krámy který nikdy
Žvásty o budoucnosti ukazující krámy který nikdy nevyroběj, to už dělaj 100 let. A když to auto z budoucnosti omylem vyroběj tak ho ze strachu hned radši sešrotujou stejně jako EV1.
Tak nadšenci sci-fi si ustříkli do kalhot, teď se
Tak nadšenci sci-fi si ustříkli do kalhot, teď se probereme a dále poklidně dožijeme život za volantem. 🙂
Je skvělé, že tu máme koncepty futuristických aut. Já
Je skvělé, že tu máme koncepty futuristických aut. Já bych teď ještě prosil koncepty futuristických silnic. Bez děr.
A jakým způsobem se to pohybuje?
Vypadá to, že ta kola
A jakým způsobem se to pohybuje?
Vypadá to, že ta kola jsou tam jen na parádu.
Motory mohou být přímo v kolech, ve městě toto méně
Motory mohou být přímo v kolech, ve městě toto méně energeticky účinné řešení nebude tolik vadit.
Zajímavý je ten bezbarierový vstup Pro tělesně postižené nebo starší lidi výborné .
Mě tam Chybí volant pro možnost autonomního nebo ručního řízení.
Mohli by ste uviest zdroj, kde je podlozene, ze elektromotory
Mohli by ste uviest zdroj, kde je podlozene, ze elektromotory v kolesach maju mensiu ucinnost ako elektromotory s prevodovkou a diferencialom?
Hlavny problemom motorov v kolesach je velka neodpruzena hmotnost, ktora zhorsuje jazdne vlastnosti a kladie vecsie naroky na mechaniku motora.
Praktická zkušenost ze
Praktická zkušenost ze života
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%AD%C5%99iv%C3%BD_proud
http://www.hybrid.cz/elektricke-prase-nova-generace-motocyklove-legendy-jmenem-cezeta
Elektrokola Nabojový pohon je energetický naročnější než středovy.
Bylo napsáno mnoho recenzí .Nábojový motor Zvýšený odběr proudu . Nejvíce je to poznat v táhlých kopcích Kdy se nábojový pohon může i přehřát a vypnout, nebo i poškodit.
http://www.ebike.cz/test-jizda-pouze-dokopce/
Startér s reduktorem oproti klasickému .
Podobný výkon Vyší kroutící moment díky zpřevodování a přitom odebírá menší proud .
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=30613&start=15
Myslím že k tomuto závěru došel i Josef Sousedík (1894–1944) .
Jeho první elektromobil (hybrid) měl elektromotory v kolech.
Druhy prototyp už měl jen jeden elektromotor na místě spalovacího motoru. Oba prototypy byly zkonstruovány na podvozcích Tatra.
Píse se o tom v Knize
http://shop.ben.cz/cz/235657-josef-sousedik.aspx
https://www.autoweek.cz/cs-auto_archiv-hybridni_vozidlo_z_prvni_republiky-2625
Na bicykloch je velky priemer kolesa voci velkosti motora,
Na bicykloch je velky priemer kolesa voci velkosti motora, takze moze byt problem skonstruovat motor v naboji pracujuci velkym vykonom pri malych otackach. No napriklad skutrove motory v kolesach podla mojich skusenosti uz mensiu efektivitu pri malych otackach kompenzuju bezprevodovou konstrukciou.
Mam dva el. skutre, prvy: 2kWh/3,5kW/50km/h uz 11 rokov,
druhy: 6,5kWh/10kW/100km/h 2 roky, oba maju motory v naboji.
Motory v kolesach samozrejme nemozu v zrychleni z nuly konkurovat sprevodovanym motorom, no maju svoje miesto tam, kde sa nevyzaduje velke zrychlenie z nuly ani velka rychlost.
Navyse existuju aj sprevodovane motory v kolesach, ktore tento problem nemaju, no su zlozitejsie a stale ostava problem neodpruzenej hmotnosti. Mysliim, ze vsetky tieto druhy elektrickych motorov si najdu svoje uplatnenie a konstrukteri elektrickych pohonov maju oproti ICE ovela viac moznosti.
Jako za sebe říkám, že je to pěkný. Chytráků je tu ale
Jako za sebe říkám, že je to pěkný. Chytráků je tu ale zdá se dost a každý by dokázal navrhnout něco lepšího a praktičtějšího. Jasně možná to zítra nezačne Renault dodávat, ale kdyby s tím naprosto stejným přišla Tesla bude se to vynášet do nebe. Asi to není fenomén jen v ČR, ale lidi sakra začněte u sebe než začnete něco hanit.
Běž si moralizovat do pasťáku.
Běž si moralizovat do pasťáku.
Kdepak to má předek? Vlastně je to jedno. Vpřed i vzad
Kdepak to má předek? Vlastně je to jedno. Vpřed i vzad stejně rychle.
O některých konceptech dopředu víme že se nikdy
O některých konceptech dopředu víme že se nikdy nedostanou na trh. A o některých to víme i s naprostou jistotou, jako třeba tento.
Tak samozřejmě, že robotická veřejná auta budou
Tak samozřejmě, že robotická veřejná auta budou nejvhodnější pro 8-12 pasažérů, ale zároveň to bude hlavně na městské rychlosti do 50 km/h, tak to nemusí být tak hrozně nízké jako tenhle model.
Taky si říkám, bedna na kolečkách by byla snad ve všech
Taky si říkám, bedna na kolečkách by byla snad ve všech ohledech lepší.