Autosalon Ženeva 2018: koncept Nissan IMx KURO můžete ovládat svými myšlenkami

redakce - 12 Březen 2018

Na autosalonu v Ženevě představil Nissan novou studii IMx KURO. Koncept elektrického crossoveru IMx se tak poprvé objevil v Evropě.Crossover s nulovými emisemi má nový vzhled a je vybaven technologií Brain-to-Vehicle

Crossover s nulovými emisemi má nový vzhled a je vybaven technologií Brain-to-Vehicle
foto: Nissan

TISKOVÁ ZPRÁVA

Kuro je japonský výraz pro černou barvu, která je významným prvkem konceptu IMx. Ten se představil poprvé na autosalonu v Tokiu v říjnu 2017 a nový vzhled vozu utvářejí černé prvky a kola, upravený tvar masky a nová tmavě šedá barva karosérie.

Nissan IMx KURO přináší možnost nahlédnout do budoucnosti koncepce Nissan Intelligent Mobility, tedy vize podniku o tom, jak mají být vozidla poháněna, řízena a integrována do společnosti. Inovativní koncept je navržen tak, aby posiloval spojení mezi řidičem a vozem, který je v jeho podání spolehlivým partnerem pro bezpečnější, pohodlnější a příjemnější cestování.

Mezi vylepšení vozu IMx KURO patří také integrace průkopnické technologie společnosti Nissan Brain-to-Vehicle (B2V). Technologie B2V interpretuje signály z mozku řidiče, usnadňuje mu řízení a pomáhá autonomním a manuálním systémům vozu se od řidiče učit.

Nissan IMx KURO

Nissan IMx KURO
foto: Nissan

„Koncept crossoveru s nulovými emisemi IMx KURO představuje budoucnost inteligentní mobility Nissan,“ uvedl Jose Munoz, výkonný ředitel společnosti Nissan. „Koncepce Nissan Intelligent Mobility je příspěvkem značky ke změně způsobu komunikace lidí s vozidly, ale i způsobu interakce vozidel se společností v blízké i daleké budoucnosti.“

Příjemnější cestování: technologie Nissan Intelligent Driving

Jádro technologických funkcí modelu Nissan IMx KURO tvoří budoucí verze technologie ProPILOT, která umožňuje plně autonomní jízdu. Když je zvolen režim řízení ProPILOT, systém složí volant do palubní desky a sklopí všechna sedadla tak, aby měl řidič více prostoru a spolujezdci lepší možnost uvolnit se a užívat si jízdu. V režimu ručního řízení se volant vysune zpět do běžné polohy, sedadla se narovnají a vůz plynule předá řízení zpět řidiči.

Nissan IMx KURO

Nissan IMx KURO
foto: Nissan

Technologie B2V použitá u modelu IMx KURO je příslibem zrychlení reakční doby řidičů a povede ke vzniku vozidel, která se dokáží přizpůsobovat a zpříjemňovat tím jízdu. Tato průlomová novinka od společnosti Nissan je výsledkem výzkumu využití technologie dekódování činnosti mozku k předvídání kroků řidiče a detekci nepříjemných situací:

Předvídání: Technologie podpory řidiče zachycuje signály, že se jeho mozek chystá zahájit určitý pohyb, jako je otočení volantem nebo sešlápnutí plynového pedálu. Díky tomu může s touto akcí začít rychleji. To může zkrátit reakční dobu a zkvalitnit ruční řízení.

Detekce: Umělá inteligence dokáže na základě detekce a vyhodnocení diskomfortu řidiče změnit jízdní nastavení nebo styl jízdy v autonomním režimu.

Technologie Nissan B2V je vůbec prvním systémem svého druhu na světě. Řidič má na sobě zařízení, které měří aktivitu mozkových vln, které jsou následně analyzovány autonomními systémy. Ty dokáží díky předvídání zamýšleného pohybu podnikat kroky, jako je otočení volantu nebo zpomalení vozu, o 0,2 až 0,5 sekund rychleji než řidič. Tyto zásahy jsou přitom téměř nepostřehnutelné.

Pohodlí a radost z řízení elektromobilů: technologie Nissan Intelligent Power

Koncept s nulovými emisemi Nissan IMx KURO využívá platformu elektromobilů Nissan navrženou tak, aby bylo dosaženo maximální účinnosti. Díky ní může být podlaha vozu zcela rovná a výsledkem je prostornější kabina a lepší jízdní dynamika. Nízké těžiště podvozku přináší precizní jízdní vlastnosti, které mohou zcela předefinovat segment crossoverů.

Nissan IMx KURO

Nissan IMx KURO
foto: Nissan

Výkonné a současně tiché hnací ústrojí zvyšuje nadšení z jízdy. IMx KURO je poháněn dvěma výkonnými elektromotory umístěnými vpředu a vzadu, které umožňují pohon všech 4 kol. K dispozici je tak celkový výkon 320 kW a neuvěřitelný točivý moment 700 Nm, což je více než u supersportu Nissan GT-R.

Napájení zajišťuje vysokokapacitní baterie, která po konstrukčním přepracování nyní nabízí ještě vyšší energetickou hustotu. Tato nová baterie umožňuje dojezd více než 600 kilometrů na jedno nabití, díky kterému si lze užít delší jízdu bez starostí s dobíjením.

Součást sociální infrastruktury: technologie Nissan Intelligent Integration

Vůz Nissan IMx KURO se navíc bezpříkladně aktivně začleňuje i do sociální infrastruktury. Když například dopraví řidiče na letiště, dokáže se následně sám zaparkovat v místě s přístupem k místní elektrické síti a sloužit jako „virtuální elektrárna“, která vrací proud do sítě. To vše v rámci systému vozidlo-domácnost a vozidlo-budova.

Po návratu může IMx KURO majitele vyzvednout na letišti a odvézt ho domů. Celý proces probíhá efektivně díky zvýšené kapacitě baterie a technologiím připojeného vozu, jako je dokonalá autonomní mobilita Nissan (SAM).

Nová pojetí designu elektromobilu pro autonomní jízdu

Provedení exteriéru se u vozů dosud řešilo v zásadě odděleně od interiéru. Jejich vnější design dává pocit bezpečí při pohledu zvenčí, zatímco podoba interiéru poskytuje řidiči vhodné prostředí, aby se mohl soustředit při řízení.

Nissan IMx KURO

Nissan IMx KURO
foto: Nissan

Toto rozlišování, které vychází z účelu, se s příchodem plně autonomních vozidel s velkou pravděpodobností změní. Konstruktéři Nissanu k vnitřnímu prostoru vozu IMx přistoupili zcela novým způsobem, aby vytvořili dojem otevřenosti a zároveň zachovali pocit soukromí. K dosažení tohoto cíle přišli s řešením prostoru, které propojuje interiér vozidla s jeho exteriérem.

Zároveň měl design odrážet klíčové charakteristiky elektromobilu – tichý vůz s plynulým chodem, který je ale zároveň výkonný a dynamický. Za tímto účelem konstruktéři sáhli po japonských konceptech ma (vnímání prostoru a času) a wa (harmonie) a vyjádřili tak koexistenci dvou zdánlivě protichůdných aspektů: nehybnosti a pohybu.

Design exteriéru: vyjádření jedinečných charakteristik elektromobilu

Oproti debutu konceptu IMx na autosalonu v Tokiu provedl tým designérů společnosti Nissan pod vedením jejího prvního viceprezidenta pro globální design Alfonsa Albaisy malé, ale významné změny – proto tento model nese nové označení KURO.

Tým zjednodušil mřížku chladiče, aby vypadala solidněji a spolehlivěji, a změnil barvu vozu z perlově bílé na tmavou kouřovou šedou s černými koly a prvky. Nové barvy dělají z IMx nový vůz, který působí robustnějším a výraznějším dojmem.

Nissan IMx KURO

Nissan IMx KURO
foto: Nissan

Cílem designových změn bylo ověřit, zda by koncept IMx demonstrující špičkové znalosti společnosti Nissan v oblasti autonomního řízení a elektrických vozidel mohl fungovat s jiným, robustnějším charakterem.

Hlavní designové prvky, které v Tokiu vzbudily velký ohlas, se nemění – od klasické mřížky chladiče s motivem V-motion k jemné charakteristické lince, která se táhne přes kapotu až k zádi vozu. Široké plochy výrazně tvarovaného předního nárazníku začínají u mřížky a rozvíjejí se plynule do boků karoserie, kde navozují dojem vrstvení.

„Po tokijském veletrhu jsme s týmem dále přemýšleli o potenciálu konceptu IMx,“ říká Albaisa. „Položili jsme si otázku, zda by se jeho základ mohl za pomoci relativně jednoduchých změn různých detailů, akcentů a barvy více přiblížit SUV.“

„V souhrnu nakonec tyto poměrně malé změny vytvořily zcela novou osobnost vozu IMx, proto jsme do názvu přidali výraz KURO. Působí účelným a nezničitelným dojmem, což je podle nás zajímavé směřování tohoto konceptu a obsažených technologií.“

Design interiéru: prostor, relaxace a jednoduchost

Interiér koncepčního vozu IMx KURO odráží základní principy řešení prostoru v tradičních japonských domech a přináší pocit vzdušnosti.

Panoramatická přístrojová deska s technologií OLED nabízí pohled na okolní prostředí v pozadí. Samostatný displej s texturou dřeva pod přístrojovou deskou a okolo čalounění dveří dává osobám ve vozidle pocit propojení s venkovním světem, stejně jako tradiční japonské papírové dveře shoji..

Úhlopříčný vzorek katanagare na sedadlech byl decentně leptán laserovým paprskem. Opěrka hlavy ve vzoru kumiki, japonského dřevěného hlavolamu, je vytvořena ze silikonového materiálu a rámu vytvořeného na 3D tiskárně.

Umělá inteligence umožňuje řidiči ovládat přístrojovou desku pohybem očí a gesty rukou. Díky intuitivnímu rozhraní je možné omezit počet fyzických tlačítek a spínačů. Interiér vozu IMx je tak jednodušší, ale přitom efektivnější a přidává na pocitu pohodlí.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele spetak

OH MY GOD !!!!
Technologie B2V interpretuje signály z mozku řidiče, usnadňuje mu řízení a pomáhá autonomním a manuálním systémům vozu se od řidiče učit.
A další krok už bude V2B ?!?!?!
Tak to pámbů s náma a zlý pryč !!!!

Jo, a ty obrovské krabice pro nasávání vzduchu pod maskou a výdechy za předními koly, zřejmě slouží k lepšímu chlazení dvanáctiválce pod kapotou...

To majitel opravdu ocení, že díky specielní mřížce chladiče a super černému odstínu laku, se bude cítit tak bezpečně! Tu masáž už rozum opravdu nebere, oni mají lidi opravdu za stádo ovcí. Člověk se tu málem bojí zastat Tesly, aby nebyl za fanatika, ale oni neřeší hňupiny, ale vyrábí auta co jezdí a JSOU bezpečná!!! Mimochodem, když tak čtu články o GIMS Ženeva, oni všichni fosilové opravdu míní byrábět spalováky (včetně dieselů) minimálně do roku 2050 a VW očekává "renesanci" nafťáků!!! Prostě "náš zákazník, náš VŮL: Žer naše PR kecy a kupuj na čem nejvíc vyděláme, i kdyby jsi měl z toho smradu chcípnout!

Zase další masírka a v reálu vám daj za 2 roky za tu starou známou plechofku jen lehce vylepšenou aby se neřeklo. Vo budoucnosti jen furt žvaněj, ale žádnou nedodaj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je nuda fosil NISSAN eščé že máme tu TESLA jedéé :)))

insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"..Ty dokáží díky předvídání zamýšleného pohybu podnikat kroky, jako je otočení volantu nebo zpomalení vozu, o 0,2 až 0,5 sekund rychleji než řidič. Tyto zásahy jsou přitom téměř nepostřehnutelné..."
Fajn, takže systém za mě otočí volantem o půl vteřiny dříve než bych to udělal sám a já si toho ani nevšimnu ? To má být vtip ?

"..K dispozici je tak výkon 320 kW a neuvěřitelný točivý moment 700 Nm..."
Opravdu si u Nissanu myslí, že 700 Nm je u motoru s výkonem 320 kW něco neuvěřitelného ? To je taky nějaký vtip ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nissan robí stále viac a viac ošklivejšie koncepty a aj produkty. Som zvedavý kam to až zajde :)
Ale z tohoto mi je ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NISSAN z 90% vyrábí fosily a jen z 10% elektromobily a o tom to je ;) Zlatá TESLA

insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter