Autosalon Ženeva 2017: Škoda Fabia už jen s úsporným litrovým tříválcem

redakce - 02 Březen 2017

Menší objem, vyšší výkon. Ve vozech Škoda Fabia a Škoda Fabia Combi nahrazuje tříválcový motor 1,0 TSI se čtyřmi ventily na válec dosud používaný agregát o objemu 1,2 litru. auto Škoda Fabia Monte Carlo Autosalon Ženeva 2017

Škoda Fabia s motory 1,0 TSI vstoupí na domácí trh ve výbavových stupních Active, Ambition, Style a také jako akční model Trumf. K dispozici bude také sportovně laděná varianta Monte Carlo.
foto: Škoda

Nový motor nabízí vyšší výkon i točivý moment. Výkon základní varianty vzrostl z 66 kW (90 k) na 70 kW (95 k), silnější verze má i nadále výkon 81 kW (110 k), nabízí ale vyšší točivý moment 200 Nm (dosud 175 Nm).

Downsizing přináší i další výhodu: Spotřeba nových motorů klesla až o 6 %. To je mimo jiné dáno tříválcovým uspořádáním s malými volnými setrvačnými silami a účinným olejovým čerpadlem.

Vozy Škoda Fabia a Škoda Fabia Combi s motorem 1,0 TSI se veřejnosti poprvé představí na Mezinárodním autosalonu v Ženevě (7. - 19. března 2017).

Tříválcový motor 1,0 TSI, nově dodávaný i do modelu Škoda Fabia, je díky své kompaktní konstrukci a lehké klikové skříni z hliníkové slitiny o 10 kg lehčí než dosud používaný motor o objemu 1,2 litru.

Nový motor s nízkou úrovní vnitřního tření běží tiše a kultivovaně, mj. také díky vyváženým komponentům klikového mechanismu, pístům z hliníkové slitiny a kovaným ojnicím.

S ohledem na inovativní řešení vyvážení pohyblivých komponent motoru nebylo nutné použití vyvažovací hřídele. Toto řešení šetří hmotnost i vnitřní tření a pomáhá snížit spotřebu paliva i související emise CO2.

Nízké spotřebě pomáhá i olejové čerpadlo s plynule regulovatelným výkonem, které dodávaný tlak neustále přizpůsobuje aktuálnímu zatížení motoru. Plnicí tlak turbodmychadla, který dosahuje hodnoty až 1,6 baru (relativní), narůstá velice spontánně, protože je mezichladič stlačeného vzduchu integrován do sacího potrubí.

Motor se ochotně vytáčí a vyniká dynamickým jízdním projevem, protože frekvence výfukových pulzů roste u tříválce mnohem rychleji než například u čtyřválce. Tato výhoda se projevuje již v nízkých otáčkách, což je výhodné zejména v městském provozu.

Škoda Fabia s motorem 1,0 TSI (70 kW) je dodávána s manuální pětistupňovou převodovkou. Ve srovnání s předchozím provedením vozu Škoda Fabia 1,2 TSI (66 kW) zůstal nejvyšší točivý moment beze změny na hodnotě 160 Nm, ale dynamické vlastnosti se i přesto zlepšily.

Maximální rychlost vzrostla o 3 km/h na 185 km/h (Škoda Fabia COMBI: ze 185 na 187 km/h) a hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h se zlepšila o 0,3 s na 10,6 s (Škoda Fabia COMBI: z 11,0 na 10,8 s). Hodnoty pružného zrychlení z 60 na 100 km/h a z 80 na 120 km/h jsou identické s hodnotami předchozího modelu.

auto Škoda Fabia Monte Carlo Autosalon Ženeva 2017

foto: Škoda

Spotřeba a emise škodlivin hatchbacku i kombi naproti tomu výražně klesly, ze 4,6 l/100 km (105 g CO2/km) na 4,3 l/100km (99 g CO2/km). Silnější litrový motor dodávaný se šestistupňovou manuální převodovkou má – stejně jako předchůdce o objemu 1,2 litru – výkon 81 kW (110 k), jeho točivý moment ale vzrostl ze 175 na 200 Nm.

Z 0 na 100 km/h zrychluje Fabia s tímto motorem za 9,5 s (Škoda Fabia COMBI: 9,6 s), maximální rychlost činí 196 km/h (Škoda Fabia CombiI: 199 km/h). Zvýšení točivého momentu se projevuje zejména při akceleraci na dálnicích a v mimoměstském provozu. Nejvýrazněji se lepší pružnost projevuje ve spojení s volitelně dodávanou sedmistupňovou převodovkou DSG.

Pružné zrychlení ze 60 na 100 km/h na nejvyšší převodový stupeň zvládá tato motorizace o 2,6 s rychleji (Škoda Fabia: o 2,4 s), zrychlení z 80 na 120 km/h dokonce o 4,1 s (Škoda Fabia: o 3,9 s) svižněji.

Spotřeba a emise škodlivin tříválcového motoru o výkonu 81 kW/110 k klesly u obou verzí s manuální převodovkou o 0,3 litru na 4,4 l/100km (101 g CO2/km). U verzí s převodovkou DSG se spotřeba snížila o 0,1 litru na 4,5 l/100 km (104 g CO2/km).

Asistenční systémy

Mezi dostupné bezpečnostní a asistenční systémy patří šest airbagů, elektronická kontrola stability a elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+. Od výbavy Ambition standardně k dispozici také Front Assist (ssistent, pracující na bázi radaru, snižující riziko kolizí) s integrovanou funkcí nouzové brzdy (která vůz v případě hrozící kolize zastaví).

Pro nové tříválcové verze je k dispozici také adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control, ACC). Ten udržuje až do rychlosti 160 km/h nejen zvolenou rychlost jízdy, ale také bezpečný odstup od vozů před sebou. Multikolizní brzda vůz Škoda Fabia po nehodě automaticky zabrzdí, aby nedošlo k následným kolizím.

Identifikace únavy řidiče Driver Alert rozpozná polevující pozornost řidiče a varuje jej. Omezovač rychlosti zamezí překročení nastavené rychlosti. Při rozjezdu do stoupání pomáhá asistent pro rozjezd do kopce. Vůz se na domácím trhu sériově dodává s elektronickou kontrolou tlaku vzduchu v pneumatikách.

Mezi komfortní prvky patří například bezklíčový systém pro odemykání a startování KESSY (Keyless-Entry- Start-and-exit-System) nebo přední a zadní parkovací senzory. Optimální výhled z vozu zajistí dešťový senzor se světelným asistentem. První automaticky reguluje frekvenci stěračů, druhý v závislosti na světelných podmínkách zapíná nebo vypíná potkávací světla.

Konektivita na cestách

Cestující ve vozech Škoda Fabia mohou být díky novým službám Škoda Connect na přání stále online. Nové služby se dělí do kategorií Infotainment Online a Care Connect.

Jednou z nejzajímavějších služeb z portfolia služeb Infotainment Online, které lze objednat v kombinaci s navigačním infotainmentovým systémem Amundsen (mimo výbavového stupně Active), je služba Dopravní informace online, která přenáší informace o provozu na zvolené trase v reálném čase a v případě kolon navrhne objízdnou trasu.

Z dalších služeb je možno uvést například informace o cenách paliv na čerpacích stanicích, dostupnosti parkovacích míst, zobrazit lze také aktuální zprávy a informace o počasí. Do navigace ve voze je možno importovat předem připravené trasy z počítače nebo smart zařízení.

Novinkou pro modelovou řadu Fabia jsou služby Care Connect. Přenos dat probíhá přes dedikovanou SIM kartu, která je pevně zabudována ve voze. Nabídka zahrnuje automatické tísňové volání (Emergency Call, eCall), které po aktivaci zádržného systému zajistí samočinné spojení s ústřednou tísňového volání.

Pomocí aplikace Škoda Connect si může řidič na chytrém telefonu kdykoliv na dálku prohlížet informace o vozidle, zkontrolovat zavření oken a dveří, nebo zbývající zásobu pohonných hmot vozu Škoda Fabia. Na chytrém telefonu lze zobrazit aktuální parkovací polohu vozidla a pomocí funkce „houkání a blikání“ bude možno najít vůz na parkovišti.

Rozhraní Smart-Link+ přenáší vybrané aplikace chytrého telefonu včetně navigace na displej systému infotainmentu. Integrovaná funkce SmartGate umožňuje zobrazovat, ukládat a na chytrém telefonu dále zpracovávat provozní data vozu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele JIP

Teď se alespoň ukáže jak moc jsou lidi zblblí a uvěří tomu a nebo jestli prodeje Fabií razantně klesnou.
Docela by me zajímalo jaké bylo procento prodejů čtyřválců před tímto krokem.

Na levné nové auta určitě ještě počkat.
Použitelných starších aut je na trhu dostatek.

Tohle je auto s životností navrženou jen na pár let, prakticky nepředělatelné na LPG a se spotřebou a emisemi měřenými podle staré legislativy.

---

Můj článek o tom jak jsem navštívil Tesla Motors ;)

Firmy to koupěj tak jako tak a ty u nás tvořej 80 % prodejů. Firmám to vydrží akorát po dobu záruky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1.0 tsi 3hrnek konci zase s3 jim nepovedl bude 1.5 tsi.Dojedou zasoby a konec.
Jinak tady zase resite p*coviny jako obvykle.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chtělo by to hibridní motor 1.0TSI-E litrový dvouválec kombinovaný s elektrickým motorgeneratorem a do podlahy 20kw baterku od HE3DA. Čtyři režimy chdu 1. od nulových otaček čistě elektrický 2. od určitych otáček vhodných pro plynulý chod dvou válců čistě benzinový 3. od nulových otáček kombinovaný elektrický i benzinový dynamický 4. počitačem řizený podle délky a výškového profilu zvolené trasy. Ještě víc kroutícího momentu, v niských otáčkách kultivovaný plynulý chod, ještě nižší pruměrná spotřeba paliva a teplo do kabiny pro cestující... co vy na to páni inženýři??

A zapomenout na 1.4TSI co vypíná dva válce!!

a) Baterkou Heda si můžeš leda tak zapřít vrata vod průjezda :D
b) Toyota používa v Priusech klidně 1.8 motor a stejně má super nízkou spotřebu

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Cipísek D

3x NISSAN LEAF za 350.000 CZK vč.DPH kdo má zájem ;)

http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Nissan-Leaf-109ch-Flex-Acenta/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:18700_53_,ful:electricity/pg:vipcar/239137267.html

http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Nissan-Leaf-inkl.Batterie-Winterpaket/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:18700_53_,ful:electricity/pg:vipcar/240074318.html

http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Nissan-Leaf-109ch-Flex-Tekna/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:18700_53_,ful:electricity/pg:vipcar/239015073.html

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Marty

FLEX tak že bez baterie. Ne děkuji.

Obrázek uživatele Cipísek D

Maloobchodní cena 24kWh li-ion baterie je $6499, v přepočtu asi 130 000. bez baterie? no byli podezřele levný to jo :) kde to tam píšou?

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Cipísek D

Nissan Leaf
10/2012
23 273 km
DE-49084 Osnabrück Německo
305 418 Kč (netto)

http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Nissan-Leaf-Navi,-Bluetooth,-R-Cam/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:18700_53_,prn:11000,prx:14000,ful:electricity,cli:automatic_climatisation,elw:true/pg:vipcar/236825046.html

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bez baterie? no byli podezřele levný to jo :) kde to tam píšou?

Rozhodnutí skoncovat před rokem se značkou Škoda a jeho TSI bylo správné. Stálo mě to spoustu nervů, času a peněz.
Informace tohoto článku a jeho podobných mě jen v této volbě utvrzují.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 21 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Skodovka je zpatecnicka. Dnes se uz jezdi na elektriku nebo vodík.

Škoda 1000 MB

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak bys tak doporucil elektromobil nebo vodikomobil cloveku co se chysta si koupit fabku do 300 000 s timhle motorem? Vyuziti takove standardni - pres tyden do prace, o vikendu nekam na vylet nebo na chatu, obcas pres pul republiky za babcikou, dvakrat rocne nejaka dovca u more nebo poznavacka...

Obrázek uživatele PaRi

Jestli chcete laciné nové auto, tak proč sem vůbec lezete?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevim, mozna proto ze clanek pod kterym je tahle diskuze je o levnem novem aute?

Obrázek uživatele Cipísek D

članek je o drahym špinavym aute s nizkou životnosti. levne auto vyrabějí jedině indové ;))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi nekupovat auta na fosilni pohon a radeji investovat do hromadne dopravy a cist v nich knihy nebo se venovat detem. Je to smysluplnejsi cinnost nez ridit auto. Nebo sednout na kolo a vyplavit do krve trochu endorfinu namisto kortizolu pri ceste autem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze travit denne zbytecne hodiny v mhd, nebo prestehovat z vesnice do mesta? Na dovolenou jet jen tam, kde jede vlak?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kam nejede vlak nebo autobus, tam jede kolo nebo se da dostat pesky. Vlastnit auto jako statusovy symbol je prezitek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No mam takovy pocit, ze dneska auto za "statusovy symbol" povazuji akorat diskuzni filosofove (blizci kamaradi tech podle kterych se dneska chodi do McDonaldu na slavnostni rodinne obedy)...
Uz vidim ja jedu cely nateseny treba na chatu (autem 3 hodky, hromadnou dopravou asi 7, plus je fakt prakticke taha s sebou vsehcny zasoby v ruce), jak jedu ke klientovi autobusem (to abych si obcas privstal tak o dve hodky drive), nebo jak jedeme se zenou na poznavaci dovolenou po italii na kole :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naco vlastnit auto v dnesnim sdilenem svete? Jenom ze bych si potreboval masirovat ego.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No auto vlastnim, a to proto ze si nepotrebuju "masirovat ego" tim, ze budu platit nesrovatelne vetsi penize za nejake "sdilene sluzby"

Obrázek uživatele Cipísek D

Snažil bych se ho překecat na akorát tak správně zajetého 50.000km LEAFa (ikdyž se elektromotor nemusí zajiždět jako fosilku ale to kupující nemusí hned vědět) za 400 papírů z MOBILE.de

http://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/nissan-leaf/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:18700_53_,ful:electricity

kde tu přepal nakupní cenu germán už zacáloval za čecháčka kterýmu navíc na nákupku štědře přispěje Habsburský stát dotací 100.000 CZC

http://www.hybrid.cz/rakousko-zavadi-dotace-na-nakup-elektromobilu-v-hodnote-4000-eur

a rázem sme na 300.000 ČZkejch šprdlíku za lehce vojetýho LEAFa ;))

http://kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha, takze misto noveho navrhujete poridit 5 let jete auto s vyrazne vyssi cenou (ne na jeteho leafa vam opravdu nemci nezaplati dotaci). Pominme to, ze pak na nejakou desli cestu na chatu, nedejboze na dovolenou aby si pripravili nemale penize na auto z pujcovny...

Obrázek uživatele Cipísek D

s Rakouskou dotací to byl samozřejmě ftip, ale jak na MOBILE.de jasně vidíte, dá se tam LEAF 2012 23.000 km sehnat za nějakých 305.000 CZK *1,2 daň = 366.000 ČZeských šprdlíku a to je na auto ještě v záruce s životností min. 150.000 km a spotřebou garážový elektriky víc než solidní pro českýho maloměšťáka dojížděče za prací či důchodce ;) Ta TSI 1.0 popelnice stejnak víc než 150tkm nevydrží a furt do toho budete jen blejt ;))

http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Nissan-Leaf-Navi,-Bluetooth,-R-Cam/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:18700_53_,prn:11000,prx:14000,ful:electricity,cli:automatic_climatisation,elw:true/pg:vipcar/236825046.html

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Cipísek D

vodík aha..., no tak to určitě právě že ne, ale můžeš se přidat do klubu jesi máš popelnici :))

http://kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/hho/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neposieljte mi odkaz na zpatecnicke web stranky. Jako je trendem elektrika a vodik, tak se i webdizajn nekam posunul.

Obrázek uživatele Cipísek D

na webdizajn srpes, důležitější jsou znalosti f palici a ty tam najdeš pokud nejseš slepej ;))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dizajn prodava a ne informace.

Obrázek uživatele Cipísek D

Ja reagovat na tvoje mylné "Dnes se uz jezdi na elektriku nebo vodík". Ja nic neprodavat, ja nabízela jen spravne informace ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naco mi jsou spravne informace, kdyz je v tom chaos. Chytri lide vi pochopit potreby jinych.

Obrázek uživatele Cipísek D

uff
TSI bez DPF je 1000 krát větší prášidlo raka jak Dízl s DPF !!!

http://www.auto.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-78088

http://www.auto.cz/benzinove-motory-volkswagenu-dostanou-filtr-pevnych-castic-96064

PS: a řemen se nemění protože životnost max 150 tisíc a šlus ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Cipísek D

V Čechské Replice ROZUMNÍ LIDÉ kupují DÍZL !! PODPORUJEME ;)

https://www.novinky.cz/auto/430252-skoda-zacala-prodavat-kodiaq-80-procent-zakazniku-zvolilo-dieselovy-motor.html

http://kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Diesel je zpatecnicky. Budoucnost je v presednuti do MHD a na kolo.

Obrázek uživatele Cipísek D

do MHD a na kolo no ano to jistě. Ale příspěvek výš byl myšlen ironicky s přesmyčkou natřetí... K výpočetnímu zpracování toho je nutno použít Ryzen či i7, selerón nestačit ;)
PS: v polopatickomatematickým překladu to neznamenat nic víc než že díky pošahaný cng politice státu ruku v ruce s fórovým škodovákem tsi lidé logicky kupují dízl a to je přesně jak to oba dva původně chtěli ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

off

Rover následuje Tezlu, taky vyhodil čudlíky a nahradil je displejema.
http://www.autorevue.cz/velka-interierova-revoluce-land-rover-shledal-ze-velar-tlacitka-nepotrebuje

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

off

Zimní dojezd Bolta činí 272 km.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sháde pragmaticky sto let za opicama.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

rakovina a terorismus dle Škody prostě musí být:
goo.gl/MNTRVQ

jenJanku, chLapce, uz jsi zrusil rezervaci (kterou nejspis vubec nemas), jak vyhrozujes na electreku?

EDIT: pokud nekdo mate cas a chcete se jit podivat do "ZOO", tak chlapec to tam rozjel ve velkem :)

EDIT2: Omlouvam se za OT

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1) lžeš, což je u tebe známé, víme, že máš velmi smutný život :)
2) jj, už se na svoji těším, socko :)
3) u tebe jsme na příspěvky o IQ<80 zvyklí :)

Jdi s tím rádiem Sputnik dopérdele.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty tedy říkáš, že to video je lživé, jak Bílé přilby nahrávají "zraněného"?
Máš výplach mozku, proto jsi tále hloupý :)

Ne, jen říkám aby sis rádio sputnik vetknul dopérdele i se svým výplachem.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1) Životnost - 1.0TSI kolik tisíc km ??
2) Exhalace PM10 - kolik sazí ??

všechno ostatní jsou jen reklamní kecí které uměle zabržděné automobice Šáde jen škodí soudruzi ;))

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?