Autosalon Ženeva 2017: nový Ford Fiesta ST má výkon až 147 kW, umí běžet na dva válce

Ford Performance představuje novou generaci sportovního modelu Ford Fiesta ST. Pod kapotou má tříválec EcoBoost o objemu 1,5 l. Veřejnosti se nová Fiesta ST poprvé představí na autosalonu v Ženevě.

Sportovní zvuk tříválcového motoru doplňuje elektronický systém spolu s aktivní klapkou ve výfuku. K nižším emisím CO2 přispívá systém deaktivace jednoho válce při částečném zatížení.
foto: Ford

Motor dosahuje výkonu 147 kW (200 k) a točivého momentu 290 Nm. Akceleraci 
0–100 km/h zvládne nová Fiesta ST podle předběžného odhadu za 6,7 s. Třetí generace Fiesty ST se stane historicky prvním modelem Ford Performance se tříválcovým motorem.

Zároveň to bude první Fiesta ST s přepínatelnými jízdními režimy Normal, Sport a Track. V závislosti na zvoleném režimu se změní odezva motoru, řízení i stabilizačního systému, stejně jako zvukový projev vozu.

Nejnovější Fiesta ST bude totiž vybavena systémem elektronického vylepšení zvuku (Electronic Sound Enhancement, ESE) i aktivní klapkou ve výfukovém potrubí. Tyto technologie společně obohacují přirozeně sportovní zvuk nového motoru 1.5 EcoBoost.

Agregát bude jako vůbec první tříválec na trhu vybaven systémem deaktivace jednoho válce při částečném zatížení. I díky tomu vykazuje emise CO2 pouze 114 g/km. Fiesta ST nové generace se začne prodávat v roce 2018.

Zákazníci si budou moci vybírat ze tří- a pětidveřového provedení karoserie. V nabídce bude také široká paleta individualizačních sad i jednotlivých prvků. K charakteristickým rysům exteriéru patří speciální přední mřížka v designu inspirovaném závodními vozy nebo exkluzivní osmnáctipalcová kola z lehké slitiny.

Zcela nový motor 1.5 EcoBoost

Pohonná jednotka nové Fiesty ST je nejčerstvějším členem řady zážehových motorů EcoBoost, k nimž patří i oceňovaný 1.0 EcoBoost. Zcela nový tříválec 1.5 EcoBoost pracuje s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a nezávisle proměnným časováním sacích i výfukových ventilů. Je přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem.

Tříválcové konstrukci je vlastní příznivý průběh točivého momentu, který dosahuje vysokých hodnot již při nízkých pístových rychlostech motoru. Turbodmychadlo je navržené tak, aby vytvořilo plnicí přetlak rychleji. Pro řidiče to znamená minimální prodlevu na sešlápnutí plynu a intenzivnější požitek ze sportovní jízdy.

Kombinace přímého a nepřímého vstřikování zvyšuje účinnost motoru zejména při částečném zatížení. Výsledkem je snížení emisí CO2, a tedy i spotřeby paliva. Nová technologie deaktivace jednoho válce, již Ford poprvé oznámil v souvislosti s motorem 1.0 EcoBoost, ve vhodných situacích samočinně přeruší přívod paliva a chod ventilů v jednom z válců.

Typicky k tomu může docházet při jízdě setrvačností nebo při jízdě ustálenou rychlostí v rovinatém terénu, kdy motor pracuje jen s minimálním zatížením. Odpojení i opětovné připojení válce trvá pouhých 14 milisekund. Pro řidiče je změna nepostřehnutelná. Účelem systému je snížení spotřeby paliva v běžném provozu.

Účinnost celohliníkového motoru dále zvyšuje integrované sběrné potrubí. Umožňuje rychlejší dosažení optimální provozní teploty, ale zároveň zlepšuje odezvu na sešlápnutí akcelerátoru. Zkracuje totiž vzdálenost, kterou musí výfukové plyny urazit na cestě mezi válci a turbodmychadlem. Motor je osazen rovněž filtrem pevných částic, který zmenšuje emise sazí.

Ford Performance

Ford Performance slouží jako inovační laboratoř, jejímž úkolem je přicházet s jedinečnými sportovními vozy, díly a příslušenstvím, ale také zážitkovými programy pro zákazníky. Mnohá nová řešení a inovace z dílen Ford Performance v oblastech aerodynamiky, snižování hmotnosti, elektroniky a hnacích agregátů naleznou uplatnění i v dalších modelech značky Ford.

tisková zpráva

32 Comments on “Autosalon Ženeva 2017: nový Ford Fiesta ST má výkon až 147 kW, umí běžet na dva válce”

  1. Nechci se opakovat, myslím že už tady podobný článek o
    Nechci se opakovat, myslím že už tady podobný článek o té jejich slavné vypínací technologii byl. Rada diskutujících byla jasná – když se tomu zázraku vypnou všechny válce a dá se tam elektromotor, tak překvapivě emise budou nulové :-)))

  2. Koukám, že v PR článcích se dočteme různé nesmyslné
    Koukám, že v PR článcích se dočteme různé nesmyslné podrobnosti, které vlastně uživatele/vlastníka nezajímají, ale zato se dozvíme na co to vlastně jezdí až při podepsání smlouvy. Vypadá to, že se pisatelé záměrné vyhýbají slovům vznětový/zážehový nafta/benzín. Zřejmě po kauze Dieselgate tohle téma začalo být ožehavé. Z ostatních údajů se to nedá vyčíst. Bude to ale na benzín, nevychvalují tam skvělé AD-Blue. 🙂

  3. Redakce Hybridu,
    beru, že 3 válec Rapid i 3 válec Fiesta

    Redakce Hybridu,
    beru, že 3 válec Rapid i 3 válec Fiesta jsou něco nového,tak to klidně popište,já to již komentovat nebudu!
    Možná by nebylo špatné se trochu víc zaměřit i na fotovoltaiku,větrné elektrárny,akumulaci energie a její praktickou možnost využití pro EV či domácnost.Bylo by skvělé mít možnost poznat již v Čechách provozované systémy a tak se dovědět o jejich výhodách či záporech.
    EV i vše co tu popisuji je oproti jiným technologiím v plenkách a právě proto je to moc zajímavé téma.
    Také se o něco podobného snažím a každé info,rada či typ jsou k nezaplacení!

  4. Hnus největší, tohle mohla být dlouhodobá budoucnost EU,
    Hnus největší, tohle mohla být dlouhodobá budoucnost EU, pokud by se neprovalila dieselgate.

    Malý uřvaný benzín s falšovanou spotřebou, a díky vysokotlakému přímostřiku rakovinotvorné mikrosaze zvedlé na úroveň horších dieslů.

  5. Místo systému ESE bych Fordu doporučil aplikovat
    Místo systému ESE bych Fordu doporučil aplikovat osvědčený, a provozně spolehlivější i levnější, systém používaný u motorek: nerez trubka světlosti cca 5cm od každého válce po koncovku výfuku. Skvělý zvuk, slyšitelný minimálně do sousední vesnice přiláká kupce s potřebou si koupí vylepšit své ego úplně stejně… Upřímná snaha Fordu, jak aplikací výsledků výzkumu šetřit přírodu i zdraví lidí z článku přímo čiší. Velmi by mne zajímalo srovnání střední doby spolehlivosti tohoto pohonného agregátu se dvěma synchromotory v zadních kolech, baterií a výkonovou elektronikou podobně výkonného elektromobilu.

    1. ja se snažím pochopit co tenhle članek právě tady dělá.
      ja se snažím pochopit co tenhle članek právě tady dělá. Ale dobře buďme nachvíli přizpůsobiví tzn i EcoBoost 1,5L je hybrid!! Z kopce rekuperuje elektřinu do 12V/74Ah/1kW baterie, no dobře pár kapek to ušetřilo :)))))))))))DDD
      PS: Úkolem je klikat soudruzui, čím víc klikačů tím víc prachů za reklamu, čím víc nasr klikačů tím ještě víc prachů za reklamu kerou stejnak nikde nečte a už vůbec nikdo nebere vážně ;)))

      1. Hybrid.cz je jedním z mála serverů, na kterém mám zapnuto
        Hybrid.cz je jedním z mála serverů, na kterém mám zapnuto sledování reklamy. A to i přes to, že mě ta reklama vůbec nezajímá.

        Jinak nezobrazovaní reklamy na serverech řeší Adblock Plus, stačí zadat do Goole. 🙂

            1. Z autowebů chodím jen na autorevue a občas mobile.de, jinak
              Z autowebů chodím jen na autorevue a občas mobile.de, jinak samej elektrek, cleantechnika, insideev elektronika, ekologie, dizajn, foto, audio, muzika, pc, akční sporty, čínsky šopy, zpravodajství apod., tak mi připadá úsměvné to urputné obložení spalovákama 😀

            2. S reklamnimi systemy je zabava. Tam, kde mam v Praze „Pujc si
              S reklamnimi systemy je zabava. Tam, kde mam v Praze „Pujc si Teslu“ jsem na sluzebce v Seattlu mel „Single Arab Women“, zajimalo by me, na cem kolegove v americke pobocce ujizdi 🙂
              A jeste lepsi je jedna stara diskuze o zatizitelnosti pneumatik

              EDIT: jeste jsem si vzpomel na jeden pekny. Kdyz jsem musel smazat cookies, tak nejakou dobu idnes tvrdohlave tlacilo: „Trpite vaginalni mykozou? Poradime vam.“

Napsat komentář