Autosalon Ženeva 2017: nový Ford Fiesta ST má výkon až 147 kW, umí běžet na dva válce

redakce - 26 Únor 2017

Ford Performance představuje novou generaci sportovního modelu Ford Fiesta ST. Pod kapotou má tříválec EcoBoost o objemu 1,5 l. Veřejnosti se nová Fiesta ST poprvé představí na autosalonu v Ženevě.Sportovní zvuk tříválcového motoru doplňuje elektronický systém spolu s aktivní klapkou ve výfuku. K nižším emisím CO2 přispívá systém deaktivace jednoho válce při částečném zatížení.

Sportovní zvuk tříválcového motoru doplňuje elektronický systém spolu s aktivní klapkou ve výfuku. K nižším emisím CO2 přispívá systém deaktivace jednoho válce při částečném zatížení.
foto: Ford

Motor dosahuje výkonu 147 kW (200 k) a točivého momentu 290 Nm. Akceleraci 
0–100 km/h zvládne nová Fiesta ST podle předběžného odhadu za 6,7 s. Třetí generace Fiesty ST se stane historicky prvním modelem Ford Performance se tříválcovým motorem.

Zároveň to bude první Fiesta ST s přepínatelnými jízdními režimy Normal, Sport a Track. V závislosti na zvoleném režimu se změní odezva motoru, řízení i stabilizačního systému, stejně jako zvukový projev vozu.

Nejnovější Fiesta ST bude totiž vybavena systémem elektronického vylepšení zvuku (Electronic Sound Enhancement, ESE) i aktivní klapkou ve výfukovém potrubí. Tyto technologie společně obohacují přirozeně sportovní zvuk nového motoru 1.5 EcoBoost.

Agregát bude jako vůbec první tříválec na trhu vybaven systémem deaktivace jednoho válce při částečném zatížení. I díky tomu vykazuje emise CO2 pouze 114 g/km. Fiesta ST nové generace se začne prodávat v roce 2018.

Zákazníci si budou moci vybírat ze tří- a pětidveřového provedení karoserie. V nabídce bude také široká paleta individualizačních sad i jednotlivých prvků. K charakteristickým rysům exteriéru patří speciální přední mřížka v designu inspirovaném závodními vozy nebo exkluzivní osmnáctipalcová kola z lehké slitiny.

Zcela nový motor 1.5 EcoBoost

Pohonná jednotka nové Fiesty ST je nejčerstvějším členem řady zážehových motorů EcoBoost, k nimž patří i oceňovaný 1.0 EcoBoost. Zcela nový tříválec 1.5 EcoBoost pracuje s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a nezávisle proměnným časováním sacích i výfukových ventilů. Je přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem.

Tříválcové konstrukci je vlastní příznivý průběh točivého momentu, který dosahuje vysokých hodnot již při nízkých pístových rychlostech motoru. Turbodmychadlo je navržené tak, aby vytvořilo plnicí přetlak rychleji. Pro řidiče to znamená minimální prodlevu na sešlápnutí plynu a intenzivnější požitek ze sportovní jízdy.

Kombinace přímého a nepřímého vstřikování zvyšuje účinnost motoru zejména při částečném zatížení. Výsledkem je snížení emisí CO2, a tedy i spotřeby paliva. Nová technologie deaktivace jednoho válce, již Ford poprvé oznámil v souvislosti s motorem 1.0 EcoBoost, ve vhodných situacích samočinně přeruší přívod paliva a chod ventilů v jednom z válců.

Typicky k tomu může docházet při jízdě setrvačností nebo při jízdě ustálenou rychlostí v rovinatém terénu, kdy motor pracuje jen s minimálním zatížením. Odpojení i opětovné připojení válce trvá pouhých 14 milisekund. Pro řidiče je změna nepostřehnutelná. Účelem systému je snížení spotřeby paliva v běžném provozu.

Účinnost celohliníkového motoru dále zvyšuje integrované sběrné potrubí. Umožňuje rychlejší dosažení optimální provozní teploty, ale zároveň zlepšuje odezvu na sešlápnutí akcelerátoru. Zkracuje totiž vzdálenost, kterou musí výfukové plyny urazit na cestě mezi válci a turbodmychadlem. Motor je osazen rovněž filtrem pevných částic, který zmenšuje emise sazí.

Ford Performance

Ford Performance slouží jako inovační laboratoř, jejímž úkolem je přicházet s jedinečnými sportovními vozy, díly a příslušenstvím, ale také zážitkovými programy pro zákazníky. Mnohá nová řešení a inovace z dílen Ford Performance v oblastech aerodynamiky, snižování hmotnosti, elektroniky a hnacích agregátů naleznou uplatnění i v dalších modelech značky Ford.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Nechci se opakovat, myslím že už tady podobný článek o té jejich slavné vypínací technologii byl. Rada diskutujících byla jasná - když se tomu zázraku vypnou všechny válce a dá se tam elektromotor, tak překvapivě emise budou nulové :-)))

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Koukám, že v PR článcích se dočteme různé nesmyslné podrobnosti, které vlastně uživatele/vlastníka nezajímají, ale zato se dozvíme na co to vlastně jezdí až při podepsání smlouvy. Vypadá to, že se pisatelé záměrné vyhýbají slovům vznětový/zážehový nafta/benzín. Zřejmě po kauze Dieselgate tohle téma začalo být ožehavé. Z ostatních údajů se to nedá vyčíst. Bude to ale na benzín, nevychvalují tam skvělé AD-Blue. :-)

---

hariprasad

Ja nevim, ale ja v clanku vidim "...je nejčerstvějším členem řady zážehových motorů..."

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Aha, vida, přehlédl jsem to. Tak jsem se asi nespletl. Zážehové bývají na benzín. :-) P.S. Ale přece jenom by to chtělo to trochu podtrhout. Třeba v další větě ..."Zcela nový benzínový tříválec 1.5 EcoBoost.."

---

hariprasad

Obrázek uživatele Pepa

Redakce Hybridu,
beru, že 3 válec Rapid i 3 válec Fiesta jsou něco nového,tak to klidně popište,já to již komentovat nebudu!
Možná by nebylo špatné se trochu víc zaměřit i na fotovoltaiku,větrné elektrárny,akumulaci energie a její praktickou možnost využití pro EV či domácnost.Bylo by skvělé mít možnost poznat již v Čechách provozované systémy a tak se dovědět o jejich výhodách či záporech.
EV i vše co tu popisuji je oproti jiným technologiím v plenkách a právě proto je to moc zajímavé téma.
Také se o něco podobného snažím a každé info,rada či typ jsou k nezaplacení!

---

Pepa

Obrázek uživatele jurazhor

mám pocit,že na tohle maj další veb,jmenuje se ekologické bydlení

---

jurazhor

Praktické skúsenosti.. Mypower.cz

Obrázek uživatele Pepa

Děkuji!

---

Pepa

Uz pred 40-ti lety jsem mel Fiata 850, ktery umel vypinat 1, 2 nebo i 3 valce. A nekdy dokonce vsechny 4 najednou. Pravda, nejelo to moc dobre a zvuk byl take nejaky zvlastni. Takze Ford zadny zazrak nepredvadi.

Vypínání válců se neosvědčilo. Bylo to složité, poruchové a nepřinášelo to očekávané úspory. Jak to bude aktuálně nevím, ale je to komplikace v už v tak komplikovaném ústrojí.

---

hariprasad

U meho Fiatu se to tenkrat doopravdy neosvedcilo. To vypinani valcu bylo zpusobene zrejme vytlucenym rozdelovacem a spatnym zapalovanim. Mate pravdu, to auto slo kratce na to do srotu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Sportovní zvuk tříválcového motoru" to jako vazne?

Obrázek uživatele Anonym123

aj w353w mal "športový zvuk", keď sa ulomila rúra do druhého tlmiča a plandala medzi vozovkou a podlahou ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hnus největší, tohle mohla být dlouhodobá budoucnost EU, pokud by se neprovalila dieselgate.

Malý uřvaný benzín s falšovanou spotřebou, a díky vysokotlakému přímostřiku rakovinotvorné mikrosaze zvedlé na úroveň horších dieslů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To už jsou lepší i motory BMW s umělým sportovním zvukem z reproduktorů, ty se aspoň brzo po vypršení 2 leté záruky nerozpadají.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uřvaný jste akorát vy. Motor 1.0 EB znám a je velmi tichý. Který motor se po dvou letech má rozpadnout?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dokud to nebude mít výkon alespoň 150kW na 2 válce, tak to nechci :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Všechny 3-válce do 12000ccm se prostě brzo rozsypou. Není co řešit MATIZ 800ccm se vysypal v 76 000km. Nazdar.Down u benzínu je blbost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy plácáte takové nesmysly... víte o tom houby.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy plácáte takové nesmysly... víte o tom houby.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jé přiskočila mi tom nula, nikoli 12000ccm, oprava 1200ccm a turbo na tak malej motůrek je taky blbost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Místo systému ESE bych Fordu doporučil aplikovat osvědčený, a provozně spolehlivější i levnější, systém používaný u motorek: nerez trubka světlosti cca 5cm od každého válce po koncovku výfuku. Skvělý zvuk, slyšitelný minimálně do sousední vesnice přiláká kupce s potřebou si koupí vylepšit své ego úplně stejně... Upřímná snaha Fordu, jak aplikací výsledků výzkumu šetřit přírodu i zdraví lidí z článku přímo čiší. Velmi by mne zajímalo srovnání střední doby spolehlivosti tohoto pohonného agregátu se dvěma synchromotory v zadních kolech, baterií a výkonovou elektronikou podobně výkonného elektromobilu.

Obrázek uživatele Kuk

off

Kupujte dízly kupujte
https://www.novinky.cz/auto/430400-mesto-automobilu-zakaze-vjezd-dieselum.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Předpokládám, že tenhle článek bude mít hlavní úkol, vyprovokování zdejších diskutujících petrolbijců.

Obrázek uživatele Cipísek D

ja se snažím pochopit co tenhle članek právě tady dělá. Ale dobře buďme nachvíli přizpůsobiví tzn i EcoBoost 1,5L je hybrid!! Z kopce rekuperuje elektřinu do 12V/74Ah/1kW baterie, no dobře pár kapek to ušetřilo :)))))))))))DDD
PS: Úkolem je klikat soudruzui, čím víc klikačů tím víc prachů za reklamu, čím víc nasr klikačů tím ještě víc prachů za reklamu kerou stejnak nikde nečte a už vůbec nikdo nebere vážně ;)))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Michelin

Muzete to treba brat podle hesla "poznej sveho nepritele" :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Hybrid.cz je jedním z mála serverů, na kterém mám zapnuto sledování reklamy. A to i přes to, že mě ta reklama vůbec nezajímá.

Jinak nezobrazovaní reklamy na serverech řeší Adblock Plus, stačí zadat do Goole. :)

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!

Obrázek uživatele Kuk

Je to skvělý jak je to tu vobložený spalovacíma popelnicema, který se obsahem tohoto webu posílaj na hřbitov :)))
Dobrej kontrast :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Každému se tam zobrazuje něco jiného, tedy hlavně ty stránky na které sám chodí.
Já tam žádného spalováka nemám.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

S reklamnimi systemy je zabava. Tam, kde mam v Praze "Pujc si Teslu" jsem na sluzebce v Seattlu mel "Single Arab Women", zajimalo by me, na cem kolegove v americke pobocce ujizdi :)
A jeste lepsi je jedna stara diskuze o zatizitelnosti pneumatik

EDIT: jeste jsem si vzpomel na jeden pekny. Kdyz jsem musel smazat cookies, tak nejakou dobu idnes tvrdohlave tlacilo: "Trpite vaginalni mykozou? Poradime vam."

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Z autowebů chodím jen na autorevue a občas mobile.de, jinak samej elektrek, cleantechnika, insideev elektronika, ekologie, dizajn, foto, audio, muzika, pc, akční sporty, čínsky šopy, zpravodajství apod., tak mi připadá úsměvné to urputné obložení spalovákama :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Nejvíc toxický státy světa
http://inhabitat.com/new-map-reveals-the-worlds-most-toxic-countries/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol