Autosalon Ženeva 2017: nová hybridní limuzína Lexus LS 500h

Mezi dozvuky letošního autosalonu Ženeva patří také nový Lexus LS 500h. Vlajková loď značky Lexus je vybavena 3,5l dvakrát přeplňovaným šestiválcem VVT-i a nejnovějším typem li-ion baterie.

Prostorná kabina nové limuzíny Lexus LS 500h je ovlivněna typickou japonskou pohostinností
foto: Lexus

Už na autosalonu v Detroitu 2017 začátkem roku se ve světové premiéře představil Lexus LS 500 vybavený benzinovým šestiválcem. V Ženevě přibyla hybridní verze tohoto čtyřdveřového luxusního sedanu.

Auto je vybaveno novým systémem hybridního pohonu Lexus Multi Stage Hybrid System. Ten podle tiskové zprávy nabízí „vylepšenou odezvu a lineární akceleraci, zejména při zrychlování z nuly“. Šestiválec je doplněn dvěma elektromotory a celkový výkon je 264 kW/354 koní.

autosalon Ženeva 2017 Lexus LS 500h

Lexus LS 500h
foto: Lexus

Lexus LS 500h staví na novém podvozku Lexus Global Architecture-Luxury (GA-L), kterou sdílí s novým LC. Platforma zajišťuje optimální rozložení hmotnosti, a tedy i vynikající stabilitu a ovladatelnost.

Do rychlosti 140 km/h umí auto jet pouze na elektřinu, zrychlení 0-100 km/h zvládne během 5,4 sekundy. Rozvor Lexus LS 500h činí 3125 mm a je tak o 3,3 cm delší než u LS 600h L. Auto bude k dispozici s pohonem pouze zadní nápravy, anebo všech čtyř kol.

Celkové rozměry vozu jsou: 5235 mm délka, 1450 mm výška, 1900 mm šířka. K dispozici budou 19″ nebo 20″ kola. Původní baterii nahrazuje nejnovější li-ion baterie, která je o 20 % menší.

tisková zpráva

5 Comments on “Autosalon Ženeva 2017: nová hybridní limuzína Lexus LS 500h”

  1. Jsou to krásná a dobře propracovaná auta, o tom žádná.
    Jsou to krásná a dobře propracovaná auta, o tom žádná. Hybridní technologie jsou v nich snad od nepaměti. Řídil jsem je už před 10 lety a byl to ve srovnání se spalováky jiný zážitek. Ale cenově byly mimo můj dosah. Tehdy mi připojování spalovacího pohonu nevadilo, i když více jsem si užíval elektrické jízdy a líbila se mi rekuperace. Dnes se tím sice taky se zájmem projedu, ale je to jenom hybrid, tedy nic pro mne. Přitom baterek by se do těch mamutích rozměrů vešlo něúrekom, aniž by se to na prostoru nějak poznalo.

    1. Když budeš mít na zahradě ropné pole a každý den ti
      Když budeš mít na zahradě ropné pole a každý den ti vydělá řekněme 100-200tis.Kč, tak ti cena toho Lexusu přijde jako celkem zanedbatelná. A proč by jsi jezdil na baterky, když je benzín tak levný a ještě k tomu ti teče na zahradě? 🙂

          1. Přesně tak. Panelíky FVE na jihu, ohřev vody solárama na
            Přesně tak. Panelíky FVE na jihu, ohřev vody solárama na západě, ještě přibude FVE východ a FVE západ, baterka a je dokonáno. Zatím se nám bohužel nedaří přesvědčit Iona, aby se stal baterkou pro dům. Jen se nabíjí, ale zpátky nechce dát nic. Tak bude muset být baterčička poněkud větší.

Napsat komentář