Autosalon Ženeva 2017: Nissan přiváží vizi motorismu budoucnosti, nový Leaf slibuje již brzy

redakce - 07 Březen 2017

Nissan na ženevském autosalonu 2017 představuje další zásadní kroky na své cestě za inteligentnější budoucností motorismu. Největší hvězdou je nový Nissan Qashqai, který k 10. narozeninám dostal vůz další technologie Inteligentní mobility Nissan.Nissan Leaf elektromobil s autonomní technologií ProPilot

Elektromobil Nissan Leaf s autonomní technologií ProPilot
foto: Nissan

Inteligentní mobilita Nissan je plán, pomocí kterého chce automobilka dosáhnout automobilové budoucnosti s nulovými emisemi a s nulovým počtem smrtelných dopravních nehod. Tento plán byl poprvé představen právě před rokem, na ženevském autosalonu 2016.

Od té doby automobilka významně pokročila ve všech třech pilířích plánu: Intelligent Driving – technologie pro pokrok v řízení vozidel, Intelligent Power – technologie pro pokrok v oblasti pohonu vozidel a Intelligent Integration – širší strategie zabývající se úlohou, kterou mají vozidla ve společnosti.

Do dosavadního pokroku v technologii Intelligent Driving patří i veřejná ukázka technologie „Seamless Autonomous Mobility“ (Dokonalá autonomní mobilita), zkráceně „SAM“. Jedná se o vývoj technologie s původem v agentuře NASA. Technologie bude autonomním vozidlům pomáhat vyhnout se neočekávané překážce.

V Dánsku a ve Spojeném království nyní probíhají zkoušky technologie vozidlo-síť (V2G), která je součástí pilíře Intelligent Integration. První vozy už našly své kupce a umožňují jim prodávat energii zpět do energetické rozvodné sítě.

Výrazně vpřed se i nadále posouvá technologie ukládání energie do znovupoužitých akumulátorů. Pro tento účel automobilka využívá baterie z ojetých vozů Nissan Leaf. První jednotky xStorage už fungují v domovech i kancelářích a napájí též sportoviště Amsterdam Arena – domácí stadion klubu Ajax Football Club.

Ukázkou inovací a vzrušení je prototyp Nissan BladeGlider – vysoce výkonný elektromobil a rovněž zásadní prvek strategie Intelligent Power. V únoru Nissan zveřejnil, jak tento vůz s Margot Robbie – novou ambasadorkou Nissanu pro elektromobily – za volantem vdechl život ulicím Monaka.

Nissan také oznámil, že technologií ProPILOT pro autonomní jízdu vybaví i Nissan Leaf, a to v jeho zbrusu nové druhé generaci, která přijde na trh již velmi brzy. Technologie ProPILOT ovládá řízení, akceleraci a brzdění při jízdě v jednom dálničním pruhu.

Zákazníkům tak přináší ještě lepší jízdní vlastnosti, dokonalejší ovládání a větší svobodu. Technologii už v provozu využívají zákazníci, kteří si v Japonsku zakoupili vůz Nissan Serena. A právě minulý týden Nissan předvedl poprvé v Evropě v ulicích Londýna pokročilejší verzi technologie ProPILOT.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zľavy majú aj Peugeot a Citroen na Ion a C-Zero z 29640 € na 23990, tam tiež niečo chystajú...

Chtít za ta dvě chrastítka po 'slevě' cca 650.000 Kč je u tak technologicky starých aut odvážné.
Jedině za obě najednou :-)

Obrázek uživatele Radovan

Nevím, kde ti PSÁci žijou. Asi čekají čekají na nějakého kosa, že jim to klofne. 650 tisíc po slevě za Iona/Zero s 16 kWh baterkou a vývojově 10 let starý elektromobil!!!!! To je více, než stojí modernější eUP a jen o málo méně, než Nissan Leaf s 24 kWh baterkou.
Já Iona koupil ve značkovém autosalonu v Praze jako nový ve slevě v dubnu 2014 za 439 tisíc Kč s DPH včetně prodloužené 5leté záruky. Před 3 lety!!!!!
V bazarech, s minimálními nájezdy, jsou okolo 300 tisíc. Třeba automodul.cz Zero rok výroby 2014 s 11.400 km za 299 tis. Kč s DPH. Loni jsme ženě koupili se 14 tis. km za 280 tis..
To je od PSA stejně blbý vtip, jako počátkem března 2017 představený inovovaný slaboučký předražený Peugeot Partner elektro. To jsem zvědav, jak zprzní Amperu, když si kupují Opel. :-(

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na jednu stranu tady vetsina diskutujicich fandi elektromobilum a tedy predpokladam, ze veri, ze si ukousnou v brzke dobe vyznamny podil ze svetoveho automobiloveho trhu, na druhou stranu tady stale ctu, jak prichod Modelu 3 vsechny ostatni zadupe do zeme. Vzdyt se podle planu Tesly bavime "jen" asi o 80 000 Modelech 3 letos a rekneme necelych 400 000 pristi rok (plan 500 000 vsech modelu dohromady). Neni to rozhodne male cislo, ale na svete se proda kolem 88 milionu aut rocne, to je dost spalovaku k nahrazeni.
Z pohledu elektrickeho trhu jsou samozrejme cisla Tesly vyznamnejsi, protoze loni se prodalo asi 780 000 "aut do zasuvky" (cca 2/3 z toho ciste elektromobily), ale to je trh, ktery posledni roky roste o vysoke desitky procent, takze bych nemel prehnany strach z toho, ze se krome Teslly na nej dalsi hraci nevlezou.

Nemluve o tom, ze produkce Modelu 3 do poloviny roku 2018 je uz ted zarezervovana, takze pokud Nissan doda na trh novy Leaf zacatkem pristiho roku, tak jej spousta zakazniku muze mit doma drive, nez kdyz si dnes zarezervuji Model 3.

Obrázek uživatele Kuk

I kdyby žádnej model 3 nikdy neexistoval, tak mohl Nissan dodat Leafa 2 už klidně loni. Proč by ne? Příchod ostatních aut jako je Bolt, Zoe či Ioniq tu frustraci jen umocňují. TM3 bude jen takové rozptýlení navíc, tak to zas tak neprožívej ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To asi mohl, otazka je jestli pro to videl nejaky padny duvod. Pokud je s prodeji spokojen nebo na modelu s lepsi baterii neumi vydelat vice penez, tak nema kam spechat.

Obrázek uživatele Kuk

Vždyť Nissan má vlastní výrobu baterií a prodal jich zatím nejvíc ze všech.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

SoonTM

2 základní dotazy k Nissanu:
Nissan Leaf 2.generace: co to znamená "již velmi brzy"???
Nissan Qashqai: když už nacpali "střeva" z Leafa do e-NV200, proč by to nemohli udělat u Qashqaie?
Jinak si drahá polovička nakonec prosadí spalovací verzi.

---

Nissan Leaf 24kWh, 226.000 km

Tipnul bych, ze "doma" - autoshow v Tokiu v rijnu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

V rijnu? Tedy po co te co se jiz bude prodavat Tesla model 3? Jde videt kam to ten Nissan dotahl...do pr....

Obrázek uživatele Kuk

Nissan - příběh o tom jak získat náskok a pak ho komplet spláchnout do hajzlu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne tak...
Keď vidím tie "vylepšené lífy" s tikadlami, kamerami, radarmi... tak neviem či sa mám smiať alebo plakať. Stále sa chvastajú, čo všetko chcú robiť, ale do celkom slušného a použiteľného auta, ako je e-NV200, nevedia dať baterku aspoň na 250km reálneho dojazdu, ale cena tomu zodpovedá, tak nech idú do r..i

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aby sme ešte neboli prekvapený. Podľa mňa Nissan nemôže vyhlásiť, že na vianočný trh chystá 50kWh+ Leaf 2gen. Lebo by nepredal už ani jeden státavajúci 30kWh leaf. Už dosť dlho čakáme čo nám ponúknu a myslím, že je to na spadnutie . Tak ako bola cca. pol roka pred vydaním len zmienka o Hyundai Ionic a zrazu tu bol.

Nemám žiadne tajné informácie ,ale myslím, že ešte nepovedali posledné slovo. (už tu mal rok byť). Na Teslu dotacia na Slovensku pokiaľ viem nieje a na Nissan určite bude, ak hore nerozhodnú dovtedy inak. Držím palce
Michal

Slyšel jsem, že Nissan nabízí na současný Leaf slevu cca 100 000,-Kč, ale jen do konce března. Co by to mohlo znamenat? No, například to, že chtějí prodat skladové zásoby, protože po té, co vyjdou s 2 generací už moc stávajících Leafů neprodají. Nebo to znamená, že už nyní odbyt nejde, tak, jak by si přáli a lidé odkládají nákup a čekají na Amperu a nebo na Leafa 2 generace.
V každém případě cítí, že musí co nejdříve vyjít s 2 generací Leafu.
Myslím i proto, že se všichni od Nissanu dočkáme překvapení ještě v první polovině tohoto roku....

soudím, že od nissanu se dočkáme akorát kulový... vyjma nebude-li to předváděčka

Vzhledem ke kazdomesicnim clankum o tom, jak Leaf porad trha prodejni rekordy to nezajmem nebude. Ale vyprodej zni pravdepodobne, vcera treba probehl clanek, ze energeticka spolecnost v Indiane (neco jako nas CEZ) ma akci pro zamestnance s $10k slevou, hadam, ze cast z toho slevil i Nissan - InsideEVs

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Pár měsíců zpět byli v český tv reklamy na Leafa, tak jsem si říkal ejhle chtěj snad honem prodat skladový zásoby nebo jim váznou prodeje?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Tipuju A)

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zľavy majú aj Peugeot a Citroen na Ion a C-Zero z 29640 € na 23990, tam tiež niečo chystajú...


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?