Autosalon Ženeva 2017: Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Společně s Kia Niro Plug-in a autonomní verzí Hyundai Ioniq představila jihokorejská automobilka na autosalonu Ženeva také jeho připravovanou plug-in hybridní verzi. Na elektřinu ujede až 63 km.

Hyundai Ioniq Plug-in nabízí to nejlepší z obou světů: elektrický dojezd až 63 kilometrů, emise 26 g/km a spotřebu 1,1 l/100 km
foto: Hyundai

Hyundai Ioniq Plug-in je po úspěšném uvedení modelů Ioniq Hybrid a Hyundai Ioniq Electric na trh ve druhé polovině roku 2016 poslední z této trojice, která bude představena v Evropě.

Modelová řada Ioniq demokratizuje vyspělou techniku tím, že zpřístupňuje elektrickou mobilitu širším vrstvám motoristické veřejnosti. Ioniq je součástí globální strategie společnosti Hyundai Motor pro trvalou udržitelnost.

V jejím rámci bude do roku 2020 představeno 14 ekologických modelů, včetně pěti hybridních vozidel, čtyř hybridních vozidel s možností vnějšího nabíjení a jednoho elektromobilu s palivovými články.

Od zahájení prodeje modelu Ioniq Hybrid ve druhé polovině roku 2016 obdržela modelová řada Ioniq třináct evropských ocenění, včetně několika titulů „Vůz roku“ po celé Evropě za celkové provozní vlastnosti, ocenění za design Red Dot 2016 a pětihvězdičkového hodnocení Euro NCAP, které dokládá výjimečnou úroveň také v oblasti bezpečnosti.

Ioniq Plug-in kombinuje to nejlepší z obou světů

Ioniq Plug-in je vybaven novým zážehovým motorem Hyundai 1.6 GDI s přímým vstřikováním. Je to čtyřválec s tepelnou účinností 40 %, který poskytuje nejvyšší výkon 105 k a maximální točivý moment 147 N.m.

Se spalovacím motorem je kombinován elektromotor o výkonu 45 kW (61 k), napájený z akumulátorů Li-Poly. Jejich kapacita 8,9 kWh umožňuje ujet až 63 kilometrů v čistě elektrickém režimu pohonu. Hybridní soustava snižuje emise CO2 na pouhých 26 g/km* a spotřebu paliva na 1,1 l/100 km* (kombinovaný cyklus ).

Vynikající bezpečnost ve standardní výbavě

Hyundai Ioniq Plug-in nabízí optimální jízdní dynamiku a komfort. Šestistupňová dvouspojková převodovka z vlastního vývoje společnosti Hyundai Motor umožňuje větší zapojení řidiče do řízení a zároveň zvyšuje provozní hospodárnost.

Zážitky z jízdy vylepšuje možnost volby různých jízdních režimů. Režim Sport například nabízí sportovnější charakteristiku řízení, odlišnou strategii řazení převodovky a sportovní design zobrazení na 7“ displeji TFT na panelu přístrojů.

K výjimečným zážitkům z řízení modelu Ioniq Plug-in přispívá rovněž lehká konstrukce skeletu karoserie, víceprvkové zavěšení zadních kol a inteligentní uspořádání poháněcího ústrojí.

Řidič má k dispozici vyspělé systémy aktivní bezpečnosti s funkcemi autonomního nouzového brzdění včetně rozpoznávání chodců, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu a chytrého asistenta v sériové výbavě.

Zákazníci si navíc mohou vybrat asistenta pro sledování slepého úhlu včetně upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání.

Lehká a tuhá karoserie je z 53 % vyrobena z vyspělých vysokopevnostních ocelí, což umožňuje dosažení ještě lepších jízdních a dynamických vlastností, při současném zvýšení pasivní bezpečnosti.

Deformační zóny v případě kolize účinně pohlcují značnou nárazovou energii, a proto je velmi odolný skelet karoserie v prostoru pro cestující vystaven jen zanedbatelným deformacím.

Atraktivní design s nejlepší aerodynamikou ve své třídě

Exteriér modelu Ioniq Plug-in je vybaven světlomety a speciálně navrženými 16“ koly. Jeho design sdílí většinu hlavních prvků s verzí Hybrid, například masku chladiče, vertikálně uspořádané diody LED ve tvaru písmene C pro denní svícení a elegantní modrou nebo stříbrnou charakterovou linii pod předním a zadním nárazníkem.

Elegantní aerodynamické tvary modelu Ioniq přispívají k dosažení nejnižšího součinitele aerodynamického odporu vzduchu ve své třídě (cx = 0,24) a vytvářejí atraktivní siluetu. Design zároveň nabízí prostorný interiér s velkorysými odkládacími prostory.

Konektivita a zážitky z řízení pro mobilní generaci

Hyundai Ioniq poskytuje intuitivní a chytré funkce v oblastech konektivity a informačních i zábavních systémů prostřednictvím 8“ dotykového displeje s vysokým rozlišením.

A to včetně systémů Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátového indukčního nabíjení, služeb LIVE pro dopravní zpravodajství v reálném čase a jedinečné nabídky Lifetime Mapcare společnosti Hyundai Motor pro bezplatné každoroční aktualizace mapových podkladů a softwaru.

Ioniq Plug-in vylepšuje zážitky z jízdy 7“ displejem na digitálním panelu přístrojů. Displej TFT s vysokým rozlišením 1280 x 720 pixelů zobrazuje veškeré informace, včetně rychlosti jízdy, dojezdu, navigačních pokynů, jízdních režimů, stavu nabití akumulátorů, atd.

V závislosti na zvoleném jízdním režimu se mění uspořádání zobrazení na panelu přístrojů. V režimu Sport se na displeji objeví otočný digitální rychloměr, který je obklopen otáčkoměrem v analogovém stylu, jenž zobrazuje otáčky motoru na červeném podkladu.

Záruka na akumulátory na 8 let/200 000 kilometrů


Kromě jedinečné pětileté záruky Hyundai bez omezení ujetých kilometrů poskytuje Hyundai Motor majitelům modelu Ioniq také osmiletou záruku na vysokonapěťové akumulátory s omezením na 200 000 kilometrů.

Hyundai Ioniq Plug-in tak nabízí zákazníkům, společně s kompletní standardní výbavou a konkurenceschopnou cenou, výjimečně výhodný poměr cena/výkon v segmentu vozidel s alternativním pohonem.

tisková zpráva

46 Comments on “Autosalon Ženeva 2017: Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid”

  1. Trochu OT – vyrazil jsem se dneska podivat do Stodulek, v
    Trochu OT – vyrazil jsem se dneska podivat do Stodulek, v cervene ten Ioniq vypada fakt super. Bohuzel zkusebni jizda nebyla, pry pan reditel vyjezdil. Ale po domluveni predem pry zkusebni jizda bez problemu. Prodejce vypadal, ze vi, o cem mluvi, SantaFe mi nevnucoval. 🙂 Pry se uz vsichni tesi na plugin.

    1. Dodatek ze zkusebni jizdy. Auto prijemne, prostorne, jede dle
      Dodatek ze zkusebni jizdy. Auto prijemne, prostorne, jede dle ocekavani 🙂 Co je naprd, je „kridlo“ napric zadnim oknem…

      Pro pripadne zajemce zklamani, podle prodejce je dodani do konce roku „nejiste“ (podle nej by zajem byl, ale vyrobce nejak nestiha).

      1. Absurdistán českého EV trhu v plné kráse.
        Nejdřív

        Absurdistán českého EV trhu v plné kráse.
        Nejdřív rozhodně žadnej Bolt/Ampéra a teď odpad už i ten slavnej Ioniq a jeho předčasnej nástup s ročním předstihem. O humbuku s posléze vykopnutým ministrem parazytem Mládkem ani nemluvě. :)))
        Bravo!
        Nakonec se všem vysměje šílenej Jenja ve „svým“ nablejskaným „opožděným“ TM3 :))))
        Jdu si vsadit sportku, třeba vyhraju nějakou absurdní částku 😀

        Dinosauři se nadchli dobrejma prodejema spalováků tak teď serou elektriku.

  2. Takže čísla nasledovné:
    Prvych 100km 1,1 l čo je

    Takže čísla nasledovné:

    Prvych 100km 1,1 l čo je 11kWh+8,9kWh batéria, to máme spotrebu 19,9 kWh/100km. Potom sa spotreba neuvádza ale vzhľadom na vyššiu hmotnosť bude určite vyššia ako bežného spaľováku (ak to nedohnali aerodinamikou). Takze dost podstatny udaj bude spotreba po tých 100km.

    1. Rozhodně pojede za míň jak klasika benzín :
      Pořád to je

      Rozhodně pojede za míň jak klasika benzín :
      Pořád to je hybrid takže systém nedovolí úplně vybít trakční baterii. (Mino Jiné na ni startuje přes generátor).
      Takže po (vybití) baterie pojede v hybridním režimu tj. spalovák se bude normálně střídat s baterií jako u klasického hybridu. Rozhodně pojede za míň jak klasika benzín tak za 4-5 litrů. Samotného mě zajímá o kolik pojede za víc než Full hybrid protože je těžší.
      Podle mě než jet čistě na elektřinu je určitě lepší to kombinovat. Ve vysoké zátěži jet na benzín a po městě a klidné jízdě jet na elektřinu prostě využít výhody obou pohonů.

  3. Ve státech,kde již jsou zvýhodněné ekologické modely a
    Ve státech,kde již jsou zvýhodněné ekologické modely a spadají do nich plug in hybridy, si je zákazníci kupují právě proto, že nemusí platit ekologockou přirážku nebo jsou zvýhodněni slevou při nákupu a nakonec to auto využívají pouze jako spalovací. Takže se netrápí dobíjením baterií a jezdí s ním za standardní spotřebu paliva.
    Také se tyto vozy započítávají do kolonky ekologických modelů, přestože se s nimi v praxi takto nezachází.

    1. O kterých autech mluvíte?
      Třeba Prius Plugy ani jako

      O kterých autech mluvíte?
      Třeba Prius Plugy ani jako nespalovací skoro nejdou použít. Ale majitelé Voltů se doslova předhánějí v tom jak dlouho už netankovali ten smradlavej benzín a jak šíleně malou maj spotřebu benzínu tedy nekonečnou majlidž na galon :))) Taky proto mají v autě kontrolku která je upozorní aby si po roce netankování dali do paliva stabilizátor nebo jak se tomu nadává.

      1. „Třeba Prius Plugy ani jako nespalovací skoro nejdou
        „Třeba Prius Plugy ani jako nespalovací skoro nejdou použít“ –> asi si myslel stary plugin, pretoze novy Prius Plug-in je o generaciu dalej ako vsetky sucasne pluginy, vcetne noveho Voltu atd. Preco?
        1. V zime az do -10st startuje Prius len s elektromotorom, pretoze ma specialne nezavisle kurenie. S Voltom budes mat v zime spotrebu 6 a viac litrov, podobne ine pluginy, pretoze spalovaci motor sa pouziva na ohrev kabiny.
        2. V hybridnom rezime ma Prius velmi nizku spotrebu, da sa s nim na dlhe trasy jazdit pod 4l. Konkurencia 5-6 l/100km.
        Na druhej strane, vyhoda Voltu je 2x vacsi dojazd na elektrinu, Volt cca 80+ km, novy Prius 40+ km.

        Zaujemcovia o realnu spotrebu pluginov mozu navstivit US stranku fueleconomy.gov, kde je spotreba rozdelena na EV mod (napr. kWh/100 miles) a realnu kombi spotrebu v hybridnom HV mode (US mpg). Vysledna spotreba sa pohybuje medzi tymito 2 udajmi podla toho ako casto sa vyuziva EV vs HV (pozn. prepocitane kWh odpovedaju cca 2 l/100km).

        1. Pozn. ku zimnej prevadzke:
          – Volt ma specialny rezim, ktory

          Pozn. ku zimnej prevadzke:
          – Volt ma specialny rezim, ktory minimalizuje zapinanie spalovacieho motora pri teplotach pod nulou,
          – pri kupe plugina sa treba informovat o podmienkach zapinania spalovacieho motora v zime a znizeni EV dojazdu pri vysokych/nizkych teplotach.

          1. Je to specialne upravena klima doplnena o „gas-injection heat
            Je to specialne upravena klima doplnena o „gas-injection heat pump“. Funguje to ako tepelne cerpadlo, ktore ziskava teplo z okolia auta aj pri nizkych teplotach. Je to podstatne efektivnejsie ako spalovaci motor alebo elektro ohrev. Funguje do -10st, potom je lepsie zapnut motor. Podrobnosti sa daju najst na nete vo forme vedeckeho clanku ludi z Toyoty a Denso. Maju v tom svetove prvenstvo.
            Nastavenie klimy je mozne casovat aj dialkovo cez mobil. Vyhrievane su aj baterie do -20st.
            Da sa dokupit aj solarna strecha, za dobrych podmienok +5km denne, resp. +1000km rocne. U nas menej 🙂

          1. Ten majitel ma dobre pobavil 🙂 V jeho Priuse nic nefunguje,
            Ten majitel ma dobre pobavil 🙂 V jeho Priuse nic nefunguje, vsetko je zle urobene, dokonca tvrdi, ze US marketing zle prelozil manual z japonciny o EV mode :))) V kazdom pripade sa mu podarilo zvysit pocet citatelov jeho testu.
            Ak si precitas diskusne prispevky, tak viaceri majitelia Priusa potvrdili, ze s EV modom nemali ziaden problem, ani v zime pri -7st, ani z kopca, ani pri zrychleni na dialnicu, atd.
            Proste, automobilka ako Toyota nemoze na celom svete klamat svojich zakaznikov v takej citlivej veci ako EV, pretoze by nic nepredala.

  4. Nechci Vás strašit, ale obávám se, že Ioniq plug-in
    Nechci Vás strašit, ale obávám se, že Ioniq plug-in hybrid bude ještě dražší než čisté EV. Nicméně
    spotřeba v tomto případě záleží jen a pouze na způsobu používání. Kamarád měl Audi A3 e-tron, která je podobná koncepčně jako ioniq plug-in hybrid a během 4 tis km spotřeboval 80 litrů benzínu což v přepočtu vychází 2 litry benzínu na 100 km. Jinak samozřejmě auto v klasickém režimu spalovacího motoru jezdí cca za 7 litrů na 100 km. To auto si prostě koupí člověk, co jezdí z 90% krátké trasy a potom můžete v klidu jezdit jen na elektřinu. Já osobně bych si koupil jen čistě elektrickou verzi, respektivě už několik let jezdím čistě na elektřinu.

  5. Stačilo napsat:
    Spotřeba: Prvních 100 km 1,1 litru.

    Stačilo napsat:

    Spotřeba: Prvních 100 km 1,1 litru. (podmínka: plňe dobito na startu)
    Každých dalších 100 km 6,6 litru

    K tomu pro méně chápavé jednice dát do pěkné grafiky taky pár příkladu z bězného života…

    Celkově to je ale dost nereálný údaj:
    Z prvních 100 km jedu 62 km na elektriku a na zbylých 38km do první stovky mi podle dat od výrobce stačí 1,1 litru benzínu ? Pak by propopčítaná spotřeba jízdy čistě na benzín byla: 100/38*1,1= 2,89 litru na 100 km bez použití baterek. Opravte mě co chápu špatně….

  6. No super, ještě minimálně 34 teoretických kilometrů
    No super, ještě minimálně 34 teoretických kilometrů dojezdu a bude mít spotřebu zápornou. To se budou pak všichni divit, že to ten benzín ve skutečnosti nevyrábí.
    Je opravdu alarmující, jaký jsou lidi idioti, že tyhle nesmysly žerou.
    Ještě před pár lety kdyby někdo přišel s takovouto metodikou měření spotřeby, bylo by to považováno za podvod. Dneska je to naprosto v pořádku. Lidstvo samo sebe zahubí vlastní blbostí a nebude to trvat dlouho.

      1. Ve zprávě je uvedeno, že Ioniq Plug-In hybrid ujede v
        Ve zprávě je uvedeno, že Ioniq Plug-In hybrid ujede v čistě elektrickém modu až 63km. S baterkou 8,9kWh při spotřebě 15kWh/100km je to necelých 60km, takže to není nereálné. Pokud řidič bude dojíždět například do práce cca 25-30km a zpět taky 25-30km, takže celkem právě těch plusmínus 50-60km, tak může jezdit čistě jen na elektřinu, takže spotřeba fosilního paliva bude 0l/100km. Pokud bude mít navíc možnost v té práci nabíjet ze zásuvky, tak se v tomto případě maximální akční rádius čistě na elektřinu prodlouží z 30km na 60km. Přitom pořád bude spotřeba paliva 0l/100km. Spotřeba paliva začne růst až v okamžiku, kdy vyrazí na nějakou delší trasu, kde už mu nebude stačit pouze elektřina z baterky, ale bude muset nastartovat spalovací motor. V tom případě je pak celková spotřeba paliva na 100km dána poměrem provozu čistě na elektřinu a provozu na fosilní palivo. Dejme tomu, že ta 1,6ka GDI bude mít spotřebu 6,6l/100km. Pak se na spotřebu 1,1l/100km dostane v případě, že poměr najetých km na elektřinu : km na palivo bude 5 : 1, tj. 5/6 na elektřinu a 1/6 na palivo – z toho vychází spotřeba 1,1l/100km. Takže u plug-in hybridu je spotřeba paliva dána nejen vlastní spotřebou motoru, ale i způsobem využívání hybridního pohonu, čili jednoduše řečeno četností používání čistě elektrického modu. Neříkám, že takovou možnost má úplně každý řidič úplně každého plug-in hybridu. Každý jezdí jiné vzdálenosti a každý má jiné možnosti nabíjení. Ale ta spotřeba není nereálná, lze jí dosáhnout a nemusí se nutně jednat o ekorallye.

        Takže bych byl opatrnější s výkřiky o debilním způsobu výpočtu, idiotech, lidské blbosti, lhaní a kradení. Ano, je třeba používat zdravý rozum. A to i v případech, kdy se něco na první pohled zdá jako nesmysl.

        1. Pravdou, ale je, ze kdyz si bude chtit clovek, ktery se o vec
          Pravdou, ale je, ze kdyz si bude chtit clovek, ktery se o vec nezajima koupit nove auto a jeho najezd bude par desitek tisic rocne prevazne na delsich trasach. Tak se zaraduje jak ty technologie pokrocili, ze uz to umi jezdit za litr, koupi si to, a pak se bude divit…
          Pokud tam napisou takovou cifru meli by k tomu povine dopsat za jakych okolnosti se ji da dosahnout.

          1. Když si člověk něco kupuje, zejména něco tak
            Když si člověk něco kupuje, zejména něco tak příšerně drahého jako je elektrické auto, tak nutně přemýšlí a počítá. V parametrech auta bude určitě uvedena nejen kombinovaná spotřeba, ale i spotřeba samotného spalovacího motoru, takže se dá předpokládat, že se zákazník zeptá prodejce, jak je to možné, že to jezdí za 1,1l/100km, když ostatní auta jezdí za 6l/100km… a ten mu to vysvětlí. Je to stejné, jako když se mě někdo zeptá, za kolik jezdím s EV, já mu řeknu, že za 0,10Kč/km, tak 99% lidí kroutí nevěřícně hlavou a požaduje vysvětlení. Nakonec i kdyby automobilka uvedla, že Ioniq jezdí za 1,1l/100km za ideálních podmínek (záleží na jízdním stylu řidiče, povětrnostních podmínkách, profilu terénu a dalších okolnostech), tak to člověku neznalému věci stejně nic neřekne.

            1. Vubec bych to nekombinoval. Proste by meli uvadet v el. rezimu
              Vubec bych to nekombinoval. Proste by meli uvadet v el. rezimu spotreba xy kWh/100km, dojezd z baterky xy km, spalovaci motor spotreba xy l/100km nadrz na xy litru.
              Takove nejake vypocty idealni kombinace jsou silne zavadejici.
              Stejne je to bohuzel s uvadenymi spotrebami u spalovaku, jenze tam si clovek snadno pripocte dva litry a vi, ze tak nejak to bude.
              Tady to, je bohuzel slozitejsi, tak at si to ti lide spocitaji radeji sami podle sveho zpusobu pouzivani.

              1. …u spalovaku si clovek snadno pripocte dva litry a vi, ze
                …u spalovaku si clovek snadno pripocte dva litry a vi, ze tak nejak to bude.
                Tady to, je bohuzel slozitejsi, tak at si to ti lide spocitaji radeji sami podle sveho zpusobu pouzivani.

                U spalováků je to všeobecně známo, prostě „se to ví“, navíc je to u většiny aut plusmínus stejné, tak si to každý může předem spočítat.
                Ovšem jak si to má potenciální kupec PHEV předem spočítat podle svého způsobu používání, když před jeho koupí má minimální zkušenosti z provozu PHEV a vlastně ani dopředu do značné míry netuší, jak sám bude PHEV ve skutečnosti používat a jakými způsoby ho může používat. Navíc, a to je velmi důležité, na rozdíl od spalováku předem neví, že vůbec může a má tímto způsobem o tom přemýšlet. Alespoň k tomu je ta hodnota např. 1,1l/100km dobrá, že ho donutí přemýšlet, jak je to vůbec možné.

                1. Takze kdyz si tohle auto nekdo koupi, bude ho nabijet z domaci
                  Takze kdyz si tohle auto nekdo koupi, bude ho nabijet z domaci fve, vystaci si s dojezdem z baterky, a nasledne ho bude prodavat s tim, ze uvede do inzeratu, ze to jezdi zadarmo, tak je to podle vas v poradku a nebo uvadi pripadne zajemce v omyl?
                  Ta hodnota 1,1 je hypoteticka za urcitych danych okolnosti, kterych leckdo vubec nedosahne. Navic uplne zamlcuje spotrebu elektriny, kterou musite take nekde nabit a zaplatit. Takze pro me to neni k zamylseni nad tim jak toho dosahli, ale jaci jsou to lhari.

                2. Když budu prodávat spalováka, tak taky nebudu uvádět, že
                  Když budu prodávat spalováka, tak taky nebudu uvádět, že jezdí za 1,50Kč/km (protože před půl rokem byl benzín za 25Kč/l), prostě uvedu 6l/100km a není co řešit. Takže srovnání s nabíjením z FVE = provoz EV zadarmo je v tomto případě irelevantní.

                  Ano, spotřeba 1,1l/100km nezahrnuje spotřebu elektřiny, ale opět jsme u toho samého jako o pár příspěvků výš – potenciální kupec se zeptá prodejce, jak je to vůbec možné, a ten mu to vysvětlí. Auta se přece nekupují tak jako třeba knížky nebo CD na internetu – zadáš do košíku, zaplatíš a PPL to dodá. A opět – řeč je o spotřebě fosilního paliva, nikoli o celkových nákladech na provoz PHEV.

                  Ale klidně si to považuj za lhaní. Je to o úhlu pohledu. Nakonec z určitého úhlu pohledu je celý svět je jedna velká lež, dokonce jsou na tom postaveny některé filozofické směry, které tvrdí, že svět neexistuje, že je to pouze obraz v našem vědomí. Matrix. 🙂

                3. 🙂 v takovem pripade je mozne vsechno.
                  Mimochodem Tesla se

                  🙂 v takovem pripade je mozne vsechno.

                  Mimochodem Tesla se uvedenym zpusobem kupuje.

                4. Je to rozhodně uvádění zákazníka v omyl, protože to
                  Je to rozhodně uvádění zákazníka v omyl, protože to každý neznalý světa EV a hybridů posuzuje jenom se spotřebou spalováků a vůbec ho nenapadne, že zde vstupuje do hry daleko víc faktorů.
                  Je to stejná kravina jako hypotetický dojezd NEDC. Výrobce se vymluví na to že splňuje oficiální kvalifikaci a milý zákazníku přeber si to jak chceš. My máme na prospektu moc pěkný číslo na který se nachytá spousty neznalých a zbytek nás nezajímá.
                  Pěkná ignorantská hovadina to je.
                  Takové matoucí informace o „zásuvkových“ autech nadělá daleko víc škody než užitku.

                  A argumentování tím že tyto „dražší“ auta si zákazník lépe nastuduje je taky nesmysl. Pro spoustu majetnejch klientů to není vrchol jejich šetření nebo buhví jaká investice takže to nemusej až tak řešit. Mě taky chvíli trvalo než sem jako člověk bez elektroauta vůbec pochopil co se děje ve světě elektroaut a hybridů a jak to v praxi funguje. Dodnes objevuju nové, zásadní a překvapivé věci. Teprve videa od Tesla Bjorna mi dost otevřela oči a došlo mi o čem vlastně celej ten elektrofenomén je. To není věc kterou pochopíte přes noc.
                  Lidi si říkaj jo jasně auto to přece znám, akorát to má jinej pohon atd… jenže je toho daleko víc. Je to vidět z toho jak lidi furt chtěj dojezd 1000 km a nabíjení za 5 minut a stále nedokážou pobrat jinej princip fungování s elektroauty.

                  V americe dělá GM spešl stránku pro Bolta, kde vysvětluje co se vůbec děje a jak to funguje. https://www.chevyevlife.com/
                  Taky maj videa kde lidem vysvětlujou i takové banality, že do auta už není potřeba lít benzín apod. Uvědomte si, že spousta lidí ani neví že vůbec existují auta na elektriku, natož aby pobrala záludnosti kombinované spotřeby a skutečné náklady na cestování. 😀

                  https://www.youtube.com/watch?v=AAl_2B144gs&list=PL7ufN7Cep1mFfoJFAL5geqtfoY02_1JHQ&index=17

                5. Tak nejak jsem to chtel celou dobu napsat, ale datluju to
                  Tak nejak jsem to chtel celou dobu napsat, ale datluju to celej den na telefonu… Jsme s rodinou na vyletech a navstevach.
                  Rekl bych, ze je to jeste vetsi blbost nez NEDC, protoze podle toho se daji alespon porovnavat auta mezi sebou. Zatimco z te spotreby 1,1 se neda vyrozumet vibec nic.

                6. Hlavně by mě zajímalo, kterého vykuka napadlo, že každé
                  Hlavně by mě zajímalo, kterého vykuka napadlo, že každé auto každou cestu ujede právě 100km, z čehož ta metodika vychází. Spotřeba je poměr spotřebovaného paliva k ujeté vzdálenosti bez ohledu na to, kolik kilometrů ujelo.

                7. Presne tak.
                  To je asi stejne jako bych vyjel s trilitrovou

                  Presne tak.

                  To je asi stejne jako bych vyjel s trilitrovou X6tkou do Alp nekam hodne nahoru, pak vynuloval pocitadlo, sjel do Italie k mori a chlubil se spotrebou.

                8. Třeba Renault byl u prezentace Zoe novinářům rozumný a
                  Třeba Renault byl u prezentace Zoe novinářům rozumný a uváděl jak obligátní NEDC hodnotu tak i reálnou praktickou hodnotu dojezdu a to v zimě a v létě. Takového přistupu si cením a připadá mi naprosto normální a adekvátní. Viz nedávné video Fully Charged o 40 kWh Zoe z Portugalska.

        2. Nebylo potřeba psát takový elaborát. Jak funguje PHEV
          Nebylo potřeba psát takový elaborát. Jak funguje PHEV všichni víme.
          Pokud to auto může jezdit na benzín nebo na elektřinu, měla by se udávat spotřeba, kolik to žere benzínu, nebo kolik to žere elektřiny.
          Počítat spotřebu podle prvních 100km, kdy to část jízdy spotřebovává jinou energii, která mimo jiné není zadarmo je opravdu podvod. Protože to není průměrná spotřeba, ale nic neříkající údaj.

    1. Tak jestli jsem Vas dobre pochopil, tak spotrebu spocitaji
      Tak jestli jsem Vas dobre pochopil, tak spotrebu spocitaji tak, ze odectou co se ujede na elektrinu a pak spocitaji kolik ke zbytku potrebuji benzinu. A tech dalsich 100, tech zase tak. Ja bych se takto debilnimu zpusobu vypocty nedivil, za celou dobu co sleduji vsechny ty zelene smejdy, tak umi jenom lhat a krast. Uprimne jsem z rad ekologickych ideologu nikdy neslysel jedniny napad, ktery by skutecne chranil prirodu a mel zaklad ve zdravem rozumu. Je to stejne jako komunismus, vznosna myslenka obaluje chamtivost a mocichtivost.

    2. Bože tak už se s tím všichny srovnejte. Plug-in hybridy
      Bože tak už se s tím všichny srovnejte. Plug-in hybridy jsou tu již skoro desetiletí a stále někdo spřádá nějaké výmysly, jak správně udávat spotřebu. Spotřeba u tohoto pohonu je závislá na způsobu užívání a v reálu se může lišit o stovky procent od libovolně sestrojeného čísla. Každej si musí tu spotřebu sám odvodit z dostupných čísel podle způsobu užívání jaký u sebe předpokládá. Spotřeba tak jak se dnes udává má jediný smysl – mít jedno číslo, podle kterého se dají srovnat plug-in hybridy mezi sebou. Srovnávat to se spotřebou spalovacího pohonu, nedává smysl. Tak ten nesmysl neřešte.

Napsat komentář