Autosalon Ženeva 2017: auto na vodík Hyundai Futuristic FE Fuel Cell ujede až 800 km

Ačkoliv má dnes Hyundai na trhu jeden z nejzajímavějších elektromobilů Ioniq Electric a vyvíjí další nová auta na baterky, je překvapivě aktivní také v oblasti aut na vodík. Na autosalonu v Ženevě představil právě takovou novinku.

Světovou premiéru by nové auto mohlo mít na Zimní Olympiádě 2018 v Pchjongčchangu.
foto: Hyundai

V Evropě jezdí už 400 vodíkových aut značky Hyundai, modelů ix35 Fuel Cell. Novinka Hyundai Futuristic FE Fuel Cell Concept v Ženevě ukazuje kam se jihokorejská automobilka díky množství nasbíraných zkušeností dostala.

Nový systém palivových článků v tomto konceptu je o 20 % lehčí než ten, který využívají dnešní auta. Navíc nabízí o 10 % lepší spotřebu a o 30 % vyšší energetickou hustotu. Díky tomu ujede novinka na jedno naplnění vodíkem až 800 km.

Hyundai Futuristic FE Fuel Cell ujede až 800 km

Hyundai Futuristic FE Fuel Cell ujede až 800 km
foto: Hyundai

Hyundai Futuristic FE Fuel Cell je auto pro budoucnost, takže v kufru je připraveno místo pro umístění a dobíjení miniaturního elektrického skútru. Voda vycházející z palivových článků jako produkt energetické reakce není vypouštěna do ovzduší, ale používá se ke zvlhčování a čištění vzduchu v kabině.

Hyundai tvrdí, že koncept prezentovaný v Ženevě není pouze technologickou demonstrací, ale že v některých ohledech ovlivní podobu produkčního modelu, který má jít na trh už příští rok!

tisková zpráva

28 Comments on “Autosalon Ženeva 2017: auto na vodík Hyundai Futuristic FE Fuel Cell ujede až 800 km”

  1. je to fajn, ale vodik sam o sebe vyrobeny, skladovany a
    je to fajn, ale vodik sam o sebe vyrobeny, skladovany a prepravovany je velmi draha komodita na masovku pre ludi. drahy v zmysle ze uz aj cokolvek ine, vyrobene a pouzite ako palivo ma rovnaku cenu ako ten vodik.

    toto sa rovnako premieta aj do tazkosti s uskladnovanim elektrickej energie, preto i tu je celkova cena nepriazniva.

    elektrina je ale jediny priamo mozny pouzitelny produkt palenych a premienanych aktivit (slnko, nerasty, lava, ..) a ulozenie bo chemickych baterii bude asi aj v buducnosti jedine riesenie.

    lenze po zemi nejazdia len osobne auta .. a to je ten problem.

  2. To sou tady joudoviny…Jedna asijska automobilka uz vodiky
    To sou tady joudoviny…Jedna asijska automobilka uz vodiky seka na lince, a nema s tim problem.Tak proc by nemohla dalsi.
    A furt to vomilani baterek,ze sou tezky/vodik se blbe skladuje-si tu trochu protirecite.
    Oboji se ziskava, jako vedlejsi produkt a tim se vyuziva dal-lithium do baterek,vodik do baterek.
    To se tady od Hrcika nedocteme, ale Vondrak nam to vysvetli.

  3. Ja si myslim ze buducnost bude vo vodiku, elektrike
    Ja si myslim ze buducnost bude vo vodiku, elektrike nie…preco? Polozme si dve otazky..co ziskava a kolko stat z fosilnych paliv? Aka bude nahrada ak tento prijem vypadne?
    Odpovedzte si vsetci za seba a pouvazujte.
    Myslite si ze elektriku niekto dvakrat zdani? Nie. Bude to vodik. Stat si ho moze sam vyrabat a nepotrebuje arabov, rusov a ine staty. A moze ho zdanit aby nestratil prijem z PHM. Takze to bude buducnost……

    1. výpadok daní z ropných palív? sk „úrad“ to predviedol, aj
      výpadok daní z ropných palív? sk „úrad“ to predviedol, aj premiér, vláda, aj politici, ktorí naleteli ako vyhladnutá ryba na červíka!
      po NOVOM bola tarifa na el západ vcelku prijateľná – cena za kWh ostala podobne nízka, „istič 1f za 2.77, 3f 5.98. po „zmene“ istič bez rozdielu 1+3f za 5.87. a takto sa dá „šibovať“ donekonečna. prvotná cena energie je limitne blízka nula, vyvolané investície zacelia ranu po skončení PHM.

        1. zdravie (osobná skúsenosť) má nesmierne dlhodobú, až
          zdravie (osobná skúsenosť) má nesmierne dlhodobú, až nemožnú (viacgeneračnú) tzv návratnosť.
          vždy som nrazil (napríklad pred lyžovaním) – noha zrastie, lyže treba kúpiť!
          od narodenia som žil v tbc liečebni a neochorel som. spolužiak, ktorý tam nikdy nebol, ochorel (po vojenčine) a zomrel.

    2. Ty ses uz uplne zblblej. Si myslis ze vitezi vzdy technologie
      Ty ses uz uplne zblblej. Si myslis ze vitezi vzdy technologie kterou muze stat nejlepe zdanit? Kdyby to byla pravda tak bys ted nemohl trollovat na internetu, joudo (protoze by zadny nebyl, radeji doplnuju pro tebe) Staty a vlady sou uz historie, zacina etapa vlady korporaci a AI. Prichazi zakladni prijem + prozreni vsech ze dane jako takove sou uz obsolete. Ty byly potreba za dob rise rimske kdy potreboval vladce sesbirat fyzicke zlato od rolniku do kasy. V dnesni dobe elektronickych penez neni potreba sbirat jak dement drobaky od kazdeho, staci si ty prachy proste vytisknout a tim aktem defakto zdanit vsechny ve state rovnomerne podle potreby. No tuhle debatu bys neunes, ta je trosku hlubsi a vidi dal nez ty si vubec dovedes predstavit. Pro joudy tveho razeni….nech se prekvapit.

  4. Auto je to hezký, dojezd taky, ale co provozní náklady? A
    Auto je to hezký, dojezd taky, ale co provozní náklady? A co pořizovací cena? Elektromobily jsou pořád drahé, ale jejich cena postupně klesá, převážně díky Tesle. A jejich provoz je levný, v případě dobré kombinace zdrojů je nabíjení i skoro zdarma.

    U vodíkových vozů si připlatíte při pořízení a i pak budete jezdit za dvojnásobek až trojnásobek ceny, jako dnešní benzínové auto a cena vodíku fakt klesat nebude, projekty typu E2Gas apod. jsou hezké, ale cenově to prostě nevychází, vodík nejde snadno skladovat, obtížně se převáží a musí se zkapalňovat a stlačovat. Jako sorry, to bych musel být idiot. Sice mám ekologické smýšlení a jsem technický hračička, ale zase nejsem magor. Navíc i ten vodíkomobil bude muset mít nějakou vyrovnávací baterii nebo superkondenzátory o kapacitě pár kWh. A ještě budete mít pod prdelí solidní aerosolovou bombu.

  5. Upřímně nechápu výraz použitý v článku
    Upřímně nechápu výraz použitý v článku „překvapivě“. Zdejší elektro komunita zjevně nechápe že vodík je pro automobilky a celou distribuci paliv zatraceně atraktivní.

    Pokud bych si měl zahrát na proroka, bude mít vodík během 20 let na trhu stejný podíl v prodaných vozech jako elektromobily. Ne vždycky vyhraje ten lepší (VHS a Betamax atd……..)

    Jediné co může elektromobily spasit jsou lepší baterie či uplně jiné skladování elektřiny na palubě vozu … nebo kurňa musí ta energie být v každém případě v autě???

    1. budoucnost hlavne ta blizka – v horizontu 20 ti let – je
      budoucnost hlavne ta blizka – v horizontu 20 ti let – je hybridni. to tady pan horcik, pisici pro hybrid porad nechape. i s elektro komunitou kolem. ale trend zvysovani alternativnich pohodnu je jasny. jak ciste elektromobily tak plugin hybridy, nezapominat na cng, a vodik treba mozna taky.

    2. aha, takže šéfredaktor to nechápe, zdejší komunita to
      aha, takže šéfredaktor to nechápe, zdejší komunita to nechápe, já se přiznám to taky nechápu…. ale zatím vy jediný to chápete a proto to tak bude. Kdo si dovolí mít jiný názor, tak co ho rovnou zastřelit.
      Na většinu rozhodování platí pravidlo kladů a záporů tzn zkuste si dát na jeden papír výhody EV a na druhý výhody Pč a hned vám bude jasné, že palivový článek je zcela nevhodný pro masové rozšíření.

    3. Ano, je možné, že 20 let bude cena, výrobní náklady,
      Ano, je možné, že 20 let bude cena, výrobní náklady, spolehlivost a životnost palivového článku na takové úrovni, aby mohl konkurovat BEV (těm budoucím, ne těm dnešním). V článku je jedna zajímavost. Nový palivový článek má o 30% větší hustotu energie. Nechápu. Palivový článek může mít účinnost, výkon, ale ne hustotu energie. Tu má palivo, nebo něco, kde je uložená. Pokud má článek o 30% větší účinnost, tak proč neuvedou rovnou kolik to je? Tohle mlžení mě naplňuje pochybami o současné konkurenceschopnosti.

Napsat komentář