Autosalon Ženeva 2016: Kia Optima plug-in hybrid

redakce - 23 Únor 2016

Na březnovém autosalonu v Ženevě se v evropské premiéře představí zbrusu nový model Optima Plug-in Hybrid, vůbec první plug-in hybrid značky Kia.auto Kia Optima plug-in hybrid

Kia Optima plug-in hybrid rozšiřuje pomalu, ale jistě rostoucí portfolio šetrných aut značky Kia
foto: Kia

Nové řešení hybridního pohonu bude klíčovým rozšířením modelové řady Optima v segmentu střední třídy, ale současně i stále širšího portfolia nízkoemisních modelů této značky. Před pár dny Kia odhalila hybridní crossover Kia Niro.

VE ZKRATCE

  • Evropská premiéra naplánována na březnový ženevský autosalon
  • Dojezd 44 km na elektřinu, cílové emise CO2 na úrovni 49 g/km
  • Vysokokapacitní akumulátory a spalovací motor 2,0 litru GDI
  • Optické změny ke zlepšení aerodynamiky
  • Palubní infotainment s podporou technologií Android Auto™ a Apple CarPlay™
  • Úspora energií pro maximální dojezd na elektřinu s co nejnižší spotřebou paliva
  • Vysokopevnostní karoserie, aktivní bezpečnost a systémy na podporu řízení
  • Sportovní charakter a větší brzdy

Více aut na elektřinu

Prodej Kia Optima plug-in hybridna evropských trzích bude zahájen v posledním čtvrtletí roku 2016. Novinka nabízí vyšší kapacitu akumulátoru a delší dojezd na elektřinu než předchozí modely Optima Hybrid.

Překoná až 44 kilometrů čistě na elektřinu s nulovými emisemi. Cílem vývoje bylo dosáhnout kombinovaných emisí CO2 na úrovni pouhých 49 g/km, což by mělo být zárukou nízkých celkových nákladů.

„Prodeje hybridních modelů se v Evropě za posledních pět let více než zdvojnásobily, přičemž do roku 2020 by podle předpovědí měly v tomto regionu činit asi 700 tisíc vozů. Model Optima Plug-in Hybrid umožní značce Kia naplnit rostoucí poptávku po vozech s nízkými emisemi a pomůže splnit globální cíl do roku 2020 snížit průměrnou flotilovou spotřebu paliva o 25 % oproti úrovni roku 2014,“, komentuje Michael Cole, COO společnosti Kia Motors Europe. A dodává: „Optima díky vyspělému systému pohonu Plug-in Hybrid představuje velmi atraktivní nabídku z pohledu soukromých i firemních zájemců.“

Výkonná baterie a elektromotor

K pohonu modelu Optima Plug-in Hybrid slouží lithium-polymerový akumulátor o kapacitě 9,8 kWh v součinnosti s elektromotorem 50 kW, dovolujícím vozu jízdu čistě na elektřinu s dojezdem až 44 km rychlostí do 120 km/h, čímž se Optima Plug-in Hybrid v tomto ohledu řadí mezi leadery daného segmentu.

auto Kia Optima plug-in hybrid

foto: Kia

Srdcem pokrokového hnacího řetězce je hospodárný zážehový čtyřválec Kia 2,0 litru ‘Nu’ GDI, jenž sám o sobě disponuje výkonem 156 k a nabídne točivý moment 189 Nm. Spalovací motor pracuje v součinnosti s elektromotorem a po vyčerpání kapacity baterií dovoluje dobíjení akumulátorů.

Celkový systémový výkon hnacího ústrojí činí 205 koní při 6000 ot/min, přičemž vůz díky elektromotoru dokáže na pokyny od akcelerátoru reagovat bez jakékoli prodlevy. Ve spojení s elektromotorem pak celkový točivý moment provedení Plug-in Hybrid činí 376 Nm již od 2300 ot/min.

6-ti stupňová převodovka

Výkon se přenáší na vozovku prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky a elektromotoru 50 kW zabudovaného do převodového ústrojí, kde v provedení Optima Plug-in Hybrid nahrazuje tradiční měnič točivého momentu.

Systém akumulátorového modulu díky své jednoduché konstrukci umožňuje prostorově nenáročnou zástavbu na přední nápravě a přímočarý přenos výkonu spalovacího motoru a elektromotoru na poháněná přední kola s minimem ztrát v důsledku přenosu a přeměny energie.

Kia Optima Plug-in Hybrid nabídne akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy, což je o 0,6 sekundy méně než u předchozí generace modelu Optima Hybrid s paralelním uspořádáním pohonu.

Očekává se, že Optima Plug-in Hybrid bude vykazovat emise oxidu uhličitého na úrovni 49 g/km (v kombinovaném režimu, na základě nového evropského jízdního cyklu NEDC) a prostřednictvím dobíjecí stanice 15 A umožní dobití akumulátoru za 2,5 hodiny (resp. do pěti hodin po zapojení do běžné zásuvky 220 V).

Prostor i aerodynamika

Optima Plug-in Hybrid nabídne zavazadelník o objemu 307 litrů (dle metodiky VDA). Nový akumulátorový modul se ukryl za zadní sedadlo a do prostoru pro rezervní kolo.

auto Kia Optima plug-in hybrid

foto: Kia

Díky hnacímu ústrojí typu plug-in mohli konstruktéři použít menší palivovou nádrž než u předchozího modelu Optima Hybrid (snížení objemu ze 65 na 55 litrů), nicméně i tak vůz nabízí akční rádius až 970 km (v kombinovaném režimu) na jednu nádrž.

Po aktivaci nové aerodynamické clony v masce chladiče se konstruktérům Kia podařilo snížit součinitel aerodynamického odporu na pouhých 0,25 Cd (v případě sedanu Optima vůz vykazuje 0,27 Cd). Přední a zadní nárazníky po úpravě profilu ve prospěch lepší aerodynamiky zajišťují efektivnější obtékání vzduchu kolem vozidla.

Interiér

Nový přístrojový štít před řidičem zobrazuje klíčové informace o hnacím ústrojí Plug-in Hybrid – např. stav nabití akumulátoru – a podrobnosti o jízdním stylu s doporučením jak snížit spotřebu.

Nový systém palubního infotainmentu s dotykovým displejem a podporou technologií Android Auto™ a Apple CarPlay™
Kia Optima Plug-in Hybrid
je vybavena nejnovější verzí audio soustavy a navigace Kia AVN a systémem palubního infotainmentu s dotykovým displejem o úhlopříčce 8 palců.

Systém Kia AVN rovněž podporuje tuner pro digitální vysílání DAB (k dispozici na mnoha evropských trzích). Speciálně v provedení Plug-in Hybrid pak systém AVN nabízí nová menu pro zobrazení aktuálního dojezdu na elektřinu a rovněž novou funkci pro hledání dobíjecích stanic v okolí.

Maximální konektivita

Optima Plug-in Hybrid bude zároveň jedním z prvních modelů značky Kia, jenž nabídne podporu technologie Android Auto™ umožňující komunikovat s telefony se systémem Android verze 5.0 (Lollipop) a vyšší, resp. technologie Apple CarPlay™ pro telefony iPhone 5 nebo novější.

Oba systémy jsou vybaveny funkcí rozpoznávání hlasu, a tak řidič není nucen sundávat ruce z volantu či odvracet zrak od vozovky.

Technologie Android Auto™ (nabízená ihned po uvedení modelu na trh) zajistí propojení s telefonem uživatele, který následně může přistupovat k aplikacím a funkcím chytrého telefonu prostřednictvím systému palubního infotainmentu (např. navigační služba Google Maps s hlasovým ovládáním, hands-free volání a posílání textových zpráv nebo rozpoznávání hlasu). Technologie Android Auto™ rovněž umožňuje streamování hudby z Google Play Music.

Technologie Apple CarPlay™ – bude v nabídce pro Plug-in Hybrid do konce roku 2016 – umožní hlasové ovládání prostřednictvím Siri pro práci s nejrůznějšími funkcemi a aplikacemi chytrých telefonů, včetně navigace prostřednictvím Apple Maps, volání či diktování textových zpráv. Technologie Apple CarPlay™ rovněž podporuje další audio aplikace, jako např. streamování hudby nebo audioknihy, které si uživatel stáhl na svůj iPhone.

Systém AVN nabízí kompletní balíček online služeb Kia Connected Services s aktuálními informacemi pro řidiče. Součástí široké škály služeb konektivity (výbava na přání) od technologické firmy TomTom jsou nepřetržité dopravní aktualizace, informace o umístění rychlostních kamer, lokální vyhledávání a předpovědi počasí. V Evropě bude tento systém k dispozici po dobu sedmi let od zakoupení vozidla.

Systém palubního infotainmentu s dotykovou obrazovkou standardně spolupracuje s audio soustavou zahrnující šestici reproduktorů. Volbou bude výkonná audio soustava Harman Kardon QuantumLogic™ Premium Sound s 10 reproduktory o celkovém výkonu 590 W, externím zesilovačem, technologií Clari-Fi pro zvýšení kvality zvuku z MP3 záznamů a vyspělou technologií prostorového ozvučení Harman Kardon QuantumLogic.

Bezdrátové nabíjení mobilů

Optima PHEV může nabídnout i nejnovější bezdrátový systém dobíjení mobilních přístrojů ve spodní části středové konzoly. Bezdrátová nabíječka o výkonu 5 W umožňuje snadné dobíjení telefonů na cestách bez nutnosti používat jakýkoli kabel.

Nabíječka s ‘rozpoznáváním cizích těles’ se aktivuje okamžitě po položení kompatibilního přístroje do přihrádky. Pokud majitel při vystupování z vozidla na telefon zapomene, nabíječka jej na tuto skutečnost upozorní.

Systém zobrazuje stav dobíjení telefonu v kapličce přístrojů před řidičem a rovněž je vybaven bezpečnostní funkcí zabraňující přehřívání přístroje za provozu.

Rekuperace = zpětné získávání energie

Optima PHEV využívá řadu inovací ke zvýšení účinnosti akumulátorového modulu, stejně tak jako vyspělé systémy zpětného získávání energie a technologií na podporu řízení.

Pomocí speciálního spínače na přístrojové desce může řidič volit ze dvou jízdních režimů EV – ‘HEV’ (Hybrid Electric Vehicle, tedy hybridní elektromobil) nebo ‘Charge Mode’ (Režim dobíjení).

V režimu HEV je upřednostňována plně hybridní soustava pohonu a vůz může jet čistě na elektřinu, pokud to dovolí stav nabití akumulátoru. Tento režim dále dovoluje dobíjet akumulátor rekuperací s ohledem na co nejhospodárnější jízdu.

V režimu dobíjení (Charge) se hybridní Plug-in pohonné ústrojí snaží vyváženým způsobem využívat akumulátor, elektromotor a spalovací motor formou hladkého spojení výkonu od elektromotoru a spalovacího motoru při intenzivnějším zapojení spalovacího motoru k pohonu vozidla.

Kia Optima PHEV je vybavena dvěma klíčovými technologiemi na úsporu energie z akumulátoru a její doplňování – rekuperačním brzděním a novou funkcí, kterou je pomocník pro jízdu setrvačností CGC (Coasting Guide Control). Optima v provedení Plug-in Hybrid je rovněž vybavena vyspělým systémem topení a klimatizace (HVAC) s funkcí ventilace pouze pro řidiče ve prospěch úspory energie.

Systém rekuperačního brzdění Kia – pro model Optima Plug-in Hybrid nyní již ve třetí generaci – zabudovaný u zadní nápravy umožňuje vozu účinně přeměňovat kinetickou energii na elektřinu při jízdě na volnoběh a během brzdění.

Nový systém, jenž vznikl modernizací řešení z předchozích provedení modelu Optima Hybrid, je schopen rekuperovat o 11 % více energie a zajišťuje co nejčastější dobíjení akumulátoru ústrojí Plug-in Hybrid s cílem snižovat emise a prodlužovat dojezd prostřednictvím hybridní soustavy.

Pomocník pro jízdu setrvačností (CGC) v přímém napojení na navigaci modelu Optima může předvídat dopravní podmínky na trase a snížit spotřebu energie; dokáže též rozpoznávat příležitosti ke zpětnému získávání další elektrické energie při jízdě na volnoběh.

CGC upozorňuje řidiče, kdy nastane vhodný okamžik sundat nohu z akceleračního pedálu a volně dojet na křižovatku při současném dobíjení akumulátoru s možností brzdit o něco později.

Zároveň umožňuje využít hybný moment vozidla (dovolují-li to podmínky dopravy), aby řidič nemusel na křižovatce vůz zcela zastavit a následně se nehospodárně rozjíždět z místa. CGC při nastavení cíle cesty v navigaci funguje za rychlostí mezi 60 až 160 km/h; doporučení k jízdě setrvačností se zobrazují prostřednictvím ikonky na přístrojovém štítu.

Model Optima PHEV se chlubí vyspělým systémem topení a klimatizace (HVAC), převzatým po úpravě z elektromobilu Kia Soul EV; tato soustava využívá tepelné čerpadlo s rekuperací energie k recyklaci odpadního tepla ze systému klimatizace a elektrických systémů vozidla, dále inteligentní systém přívodu vzduchu a funkci ventilace pouze pro řidiče ve prospěch úspory energie.

Tato individuální ventilační soustava zajišťuje odvětrávání a topení pouze pro sedadlo řidiče, kdy se zcela vypíná ohřev a odvětrávání pro ostatní místa ve vozidle.

Tímto se odlišuje od jiných řešení, kde se uzavřením výdechů ventilace pouze přesměruje proud vzduchu do zbývajících výdechů vozidla a spotřeba energie zůstává stále stejná. Cílem soustavy HVAC je snížit zátěž akumulátoru a omezit spotřebu energie pro potřeby topení a odvětrávání.

Vysokopevnostní karoserie

Model Optima Plug-in Hybrid se svojí lehkou a velmi pevnou karoserií zajišťuje vysokou úroveň pasivní i aktivní bezpečnost s maximálním pětihvězdičkovým ohodnocením v bezpečnostních testech Euro NCAP.

U karoserie modelu Optima Plug-in Hybrid se v široké míře uplatnila kvalitnější vysokopevnostní ocel AHSS (Advanced High-Strength Steel), jejíž zastoupení v rámci karoserie činí plných 51 %.

Materiál AHSS slouží ke zvýšení pevnosti předních a prostředních sloupků, prahů karoserie, střechy, podlahového panelu a prostoru podběhů předních kol.

K vysoké úrovni pasivní bezpečnosti kromě pevné karoserie přispívá standardní sestava airbagů: dva čelní airbagy, kolenní airbag pro řidiče, dva boční airbagy vpředu a dva hlavové airbagy.

Kia Optima PHEV dosahuje velmi dobrých výsledků v bezpečnostních testech organizace Euro NCAP, jmenovitě ve stále důležitější kategorii bezpečnostních asistentů, a to díky nabízené sestavě technologií aktivní bezpečnosti umožňujících se nehodám zcela vyhnout, nebo alespoň zmírnit jejich následky.

V základní výbavě vozu je stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management), jenž se stará o stabilitu při prudkém brzdění a průjezdu zatáčkami díky automatické regulaci elektronického řízení stability vozu (ESC) a elektrického posilovače řízení okamžitě po zjištění horších záběrových schopností.

Pro Optimu Plug-in Hybrid se v závislosti na konkrétním trhu bude nabízet široká řada volitelně dodávaných technologií, jejichž cílem je potlačit riziko vzniku nebezpečných situací. Patří sem mj.:

  • Vyspělý inteligentní tempomat (SCC – Smart Cruise Control), jenž automaticky přizpůsobuje rychlost jízdy tak, aby byl zachován bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla.
  • Nezávislý systém nouzového brzdění (AEB – Autonomous Emergency Braking*), jenž využívá radar s dlouhým dosahem ke zjišťování případného nebezpečí kolize s jiným vozidlem nebo chodcem, a napomáhá tak Optimu bezpečně zastavit.
  • Systém sledování jízdního pruhu (LKAS – Lane Keeping Assist System), jenž kontroluje polohu vozidla vzhledem k vodorovným pruhům na vozovce a automaticky koriguje směr jízdy v případě, že zaznamená vybočování z jízdního pruhu, aniž by řidič použil směrový ukazatel.
  • Asistent dálkových světel (HBA – High Beam Assist), který automaticky upravuje dosah dálkových světlometů s ohledem na ostatní vozidla a aktuální stav vozovky.
  • Funkce informování o rychlostních omezeních (SLIF – Speed Limit Information Function), která zobrazuje maximální povolenou rychlost na přístrojovém štítu před řidičem na základě dopravních značek rozpoznaných kamerami.
  • Sledování slepého úhlu (BSD – Blind Spot Detection) s optickým upozorňováním ve vnějším zpětném zrcátku v případě, že se v mrtvém úhlu řidiče pohybuje jiné vozidlo.
  • Systém RCTA pro monitorování provozu za vozidlem, jenž řidiče upozorňuje na jiná vozidla pohybující se za Optimou na parkovišti během couvání.

Systém AEB pro novou Optimu Plug-in Hybrid je v dané automobilové třídě na evropském trhu jedinečný, neboť nabízí nejen krátkodosahový radar, ale i jednotku s detekcí na delší vzdálenost, která dokáže rozpoznat jiná vozidla a chodce ve větší vzdálenosti a za vyšších rychlostí než řada konkurenčních modelů.

Krátkodosahový ‘městský’ radar pomáhá řidiči vyhnout se nebo zmírnit následky čelní kolize při rychlostech do 50 km/h, zatímco jednotka s delším dosahem dovoluje modelu Optima detekovat a reagovat na překážky při rychlostech jízdy mezi 30 a 80 km/h.

Funkce na detekci chodců, která je součástí systému AEB, má za úkol odhalit chodce při rychlosti jízdy až 60 km/h a snížit riziko případné srážky.

* Nezávislý systém nouzového brzdění (AEBS) představuje pouze asistenční systém a nikdy nezbavuje řidiče odpovědnosti za bezpečné ovládání vozidla. Řidič je i nadále povinen přizpůsobit způsob ovládání vozidla svým vlastním řidičským schopnostem, zákonným požadavkům, celkovému stavu vozovky a aktuální dopravní situaci. Systém AEBS není určen k autonomnímu řízení vozidla. Další informace naleznete v uživatelské příručce k vozidlu.

Sportovní charakter a větší brzdy

Lehký a tuhý podvozek modelu Optima Plug-in Hybrid vykazuje velmi dobré vlastnosti potřebné k utlumení vibrací a rázů způsobovaných nerovnostmi povrchu. Jemně odladěné nezávislé zavěšení kol umně spojuje agilní jízdní chování a vyšší jízdní pohodlí než nabídl předchůdce Optima Hybrid.

Systém zavěšení kol modelu Optima PHEV staví na podobné konstrukci jako výchozí sedan Optima, což je zárukou vysokého jízdního pohodlí a vytříbených jízdních kvalit, nicméně specifické nastavení pružin, tlumičů a geometrie odpovídá potřebám provedení Plug-in Hybrid s vyšší hmotností hnacího ústrojí.

Optima Plug-in Hybrid používá elektrický posilovač řízení Kia s elektromotorem na sloupku volantu (systém C-MDPS), jenž zajišťuje předvídatelnou a lineární odezvu na pokyny od řidiče.

Větší brzdové kotouče na zadní nápravě v porovnání s provedením se spalovacími motory (průměr 300 mm pro Plug-in Hybrid, 262 mm standardně) zajišťují příkladné brzdné schopnosti i přes nárůst hmotnosti hnacího ústrojí verze PHEV.

V prodeji od 4. čtvrtletí roku 2016

Kia Optima Plug-in Hybrid se na evropských trzích začne prodávat v posledním čtvrtletí roku 2016 a opět nabídne sedmiletou záruku Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu. Zbrusu nová Optima PHEV určená pro Evropu se bude vyrábět v závodu Kia v korejském Hwasungu.

SPECIFIKACE

Karoserie a podvozek

Čtyřdveřový pětimístný sedan, samonosná celokovová (ocelová) karoserie. Zážehový čtyřválec a hybridní systém s paralelním uspořádáním, pohon předních kol, šestistupňová automatická převodovka.

Motory

2,0 litru / 156 k GDI

Typ: Řadový čtyřválec, atmosférické plnění
Zdvihový objem: 2,0 litru, 1999 cm3
Max. výkon: 115 kW (156 k) při 6000 ot/min
Max. točivý moment: 189 Nm při 5000 ot/min
Počet ventilů: 16 (4 na válec)
Systém rozvodu paliva: Přímé vstřikování benzínu
Emisní norma: Euro 6b

Akumulátor a elektromotor

Typ akumulátoru: Lithium-polymer
Napětí: 360 V
Kapacita: 9,8 kWh
Nejvyšší výkon (elektromotor): 50 kW (68 k) při 0-3300 ot/min
Max. točivý moment: 205 Nm při 0-2330 ot/min

Hybridní soustava jako celek

Systémový (celkový) výkon : 151 kW (205 k) při 6000 ot/min
Celkový točivý moment: 376 Nm při 2300 ot/min

Převodovky

Šestistupňová automatická převodovka

Převody

1 : 4,639
2 : 2,826
3 : 1,841
4 : 1,386
5 : 1,000
6 : 0,772
Zpětný chod : 3,385
Rozvodovka :1 3,320

Podvozek a odpružení

Vpředu: Plně nezávislé zavěšení kol, vzpěry McPherson uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče, stabilizátory

Vzadu: Plně nezávislé zavěšení kol, dvojité lichoběžníkové vzpěry uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče, stabilizátory

Řízení

Převod: 15,3:1
Ot. mezi krajními polohami: 2,78
Poloměr otáčení: 5,45 m
Typ: Elektrický posilovač, hřebenové
Posilovač s elektromotorem na sloupku volantu

Brzdová soustava

Vpředu: 300 mm kotoučové s odvětráváním
Vzadu: 300 mm kotoučové bez odvětrávání

Kola a pneumatiky

Standardně: 17" litá kola, pneumatiky 215/55 R17
Rezerva: Sada na opravu pneumatiky

Rozměry (mm)

Exteriér

Celková délka: 4855
Celková šířka*: 1860
Celková výška: 1465
Rozvor: 2805
Rozchod kol vpředu**: 1602
Rozchod kol vzadu**: 1609
Převis vpředu: 965
Převis vzadu: 1085
Světlá výška: 135

*bez vnějších zpětných zrcátek

**17" kola

Interiér

Vpředu/Vzadu

Vertikální prostornost: 1020/970
Prostor pro nohy: 1155/905
Šířka v úrovni ramen: 1475/1432
Šířka v úrovni kyčlí: 1423/1422

Objemy

Palivová nádrž: 55 l
Zavazadlový prostor (VDA): 307 l

Hmotnosti (kg)

Pohotovostní hmotnost: 1700
Celková hmotnost: 2200
Nejvyšší hmotnost přívěsu, brzděného: 900

Jízdní výkony

Maximální rychlost (km/h): 192
Akcelerace 0-100 km/h: 9,4

Spotřeba paliva (l / 100 km, NEDC)*

Kombinovaná: bude potvrzeno
Emise CO2 (g/km): 49**

*17" kola / **vývojový cíl

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Tak má ty baterky vpředu nebo vzadu? Nebo tam i tam?:
"Systém akumulátorového modulu díky své jednoduché konstrukci umožňuje prostorově nenáročnou zástavbu na přední nápravě a přímočarý přenos výkonu spalovacího motoru a elektromotoru na poháněná přední kola s minimem ztrát v důsledku přenosu a přeměny energie.......
Optima Plug-in Hybrid nabídne zavazadelník o objemu 307 litrů (dle metodiky VDA). Nový akumulátorový modul se ukryl za zadní sedadlo a do prostoru pro rezervní kolo."?????

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ani jsem to nečetl :) zbyteč :(

Obrázek uživatele PaRi

Tak jsem to spočítal: 412 řádků se spoustou informací o něčem, co mě zas tak moc nezajímá (celková šířka bez vnějších zrcátek a převodový poměr rozvodovky) a 0 řádků o tom, co by mě zajímalo (cena), abych dal tomuto poločmoudu ve svých úvahách alespoň hypotetickou šanci.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (8800 km)

Obrázek uživatele Jolinar

jste si jisti tim vykonem od nulovych otacek? Obvykle byva max vykon az od otacek, do kterych byl max tocivy moment.


e-stationNabíječky elektromobilů CircontrolSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.