Autosalon Ženeva 2016: elektrický supersport Italdesign GTZero, dojezd 500 km
Další z mnoha sportovně laděných novinek na autosalonu Ženeva 2016 je koncept elektromobilu Italdesign GTZero s avizovaným dojezdem 500 km.
foto: Italdesign
Nový koncept sportovního elektromobilu Italdesign GTZero staví na modulárním karbonovém rámu s hliníkovými podrámy. O pohon auta se starají tři elektromotory.
Dva jsou umístěny na přední nápravě, jeden na zadní. Podle společnosti Italdesign (tu svého času koupilo Lamborghini a ty zase v roce 1998 koupilo Audi, resp. Volkswagen) je možné vytvořit i hybridní verzi auta a celkově ho snadno konfigurovat dle přání.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Clipper: Elektrický krasavec z Itálie
Celkový výkon elektromobilu Italdesign GTZero je 483 koní, max. rychlost omezena na 248 km. S takovou vůz určitě avizovaných 500 km na jedno nabití neujede, ale v "klidnějším módu" se třeba téhl cifře přiblíží.
Design auta je podle tiskové zprávy ovlivněn klasikami jako Alfa Romeo Scighera, Daewoo Bucrane a Bizzarini Manta. Jasně jsou v něm vidět ale i moderní supersporty typu Ferrari GG50 a Lamborghini Huracan.
Ostatně, na jeho vývoji se podílel i bývalý šéf Lamborghini Filippo Perini. Nabití do 80 % kapacity baterie prý auto zvládne za 30 minut. Žádné další podrobnosti týkající se specifikace nebo baterií oznámeny nebyly.
Teda je to povedené, pěkné. Ale stát to mezi panelákama a denně s tím jezdit do rachoty, byť z vesela, tak to by u nás nešlo. Ale je dobře to, že EV vznikaj a trh má konkurenci...
Denně s tím jezdit do rachoty by nešlo třeba ani v Německu, jak se ukázalo, když díky malé výšce uvízli na obyčejném vyvýšeném přechodu pro chodce :-).
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.