Autosalon Ženeva 2015: Peugeot ukáže šetrné motory Euro 6

redakce - 25 Únor 2015

Peugeot výrazně a rychlým tempem snižuje emise u všech svých vozidel. Nová verze modelu Peugeot 208 s velmi nízkou spotřebou a emisemi 79 g/km je nejúspornějším vozem se spalovacím motorem na světě.Výkonné motory a automatické převodovky EAT6 poslední generace, u nichž se kombinuje účinnost a potěšení z jízdy, přinášejí nové řidičské zážitky.

Výkonné motory a automatické převodovky EAT6 poslední generace, u nichž se kombinuje účinnost a potěšení z jízdy, přinášejí nové řidičské zážitky.
foto: Peugeot

Díky uvedení benzínových tříválcových motorů PureTech a dieselových motorů BlueHDi a také díky novým benzínovým motorům 1.6 THP a automatickým šestistupňovým převodovkám EAT6 je nyní 20 modelů Peugeot v rámci své výkonové kategorie na nejlepší úrovni z hlediska emisí (5 motorů PureTech, 3 motory 1.6 THP a 12 motorů BlueHDi). Vůz Peugeot 308 emitující 82 g/km představuje rekordně nízkou úroveň emisí v segmentu C.

Tyto motory splňují požadavky značky Peugeot z hlediska šetrného přístupu k životnímu prostředí, který se zaměřuje především na stále čistší motory se stále nižšími emisemi.

Pokroky značky Peugeot v této oblasti zajistily skupině PSA Peugeot Citroën v roce 2014 opět vedoucí postavení v Evropě. Průměrné emise vozů PSA na evropském trhu dosahují 110,3 g/km, zatímco obecný průměr činí 123,7 g. Tohoto výsledku bylo dosaženo bez změny sortimentní nabídky z hlediska segmentů.

PureTech: úplná a účinná řada benzínových motorů Euro 6

Řada tříválcových motorů PureTech byla uvedena v roce 2012 u vozu Peugeot 208, v atmosférické verzi 1.0 68 k a 1.2 82 k. V roce 2014 se nabídka rozšířila o přeplňované verze 1.2  110 k a 130 k se systémem Stop & Start, které se poprvé objevily v nabídce vozu Peugeot 308.

Tyto nové motory již dnes splňují budoucí emisní normu 6.1, která začne v Evropě platit od září 2015. Jejich rozšíření v nabídce Peugeot bude pokračovat v 1. pololetí roku 2015, kdy jimi bude vybaveno 6 modelů:

Nový Peugeot 208 1.2 PureTech 110 k S&S;
Nový Peugeot 208 1.2 PureTech 110k S&S EAT6;
Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 k S&S;
Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 k S&S;
Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 k S&S;
Peugeot 5008 1.2 PureTech 130 k S&S.

Peugeot v kategorii benzínových motorů nabízí 5 vozů „Best in class“. Jejich emise patří k nejnižším na trhu. V nabídce vozů Peugeot 208, 2008, 308 a 3008 je vždy alespoň jedna verze motoru PureTech, která je své výkonové kategorii nejlepší z hlediska emisí.

Tyto motory PureTech jsou k dispozici s manuální 5stupňovou převodovkou, manuální 6stupňovou převodovkou určenou pro nejvýkonnější motory a novou automatickou 6stupňovou převodovkou EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6-speed), která je novou referencí z hlediska pohodlného řízení.

Nové tříválcové přeplňované motory PureTech představují ve srovnání s předchozí generací skutečný zlom z hlediska spotřeby. Homologovaný rozdíl činí 21 %.

Točivý moment 230 Nm je k dispozici již od nízkých otáček, a přitom tyto motory garantují skutečný požitek z jízdy. Tříválce PureTech poskytují výjimečnou akceleraci, konstantní výkon až do 6500 ot / min a vynikající akustický komfort.

BlueHDI: nejúčinnější technologie pro snižování emisí škodlivin určená pro motory s vyššími výkony

Motory BlueHDi disponují nejúčinnější technologií omezující emise škodlivin. Peugeot těmito pohony vybavuje své vozy od konce roku 2013. Dieselové motory nové generace o objemech 1,6 l a 2,0 l již dnes splňují budoucí emisní normu.

Řada motorů 1.6 BlueHDi 100 k a 120 k se rozšiřuje o verzi s výkonem 75 k, která se vyznačuje snadným ovládáním a rekordně nízkou spotřebou. Řada motorů 2.0 BlueHDi 150 k a 180 k dosahuje vysokých výkonů a vykazuje nízkou spotřebu paliva.

V 1. pololetí 2015 se motory BlueHDi objeví v dalších modelech Peugeot, konkrétně jde o více než 10 modelů:

Nový Peugeot 208 1.6 BlueHDi 75 k, 1.6 BlueHDi 100 k a 1.6 BlueHDi 120 k S&S;
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 75 k, 1.6 BlueHDi 100 k a 1.6 BlueHDi 120 k S&S;
Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 k S&S, 1.6 BlueHDi 120 k S&S EAT6 a 2.0 BlueHDi 150 k S&S;
Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 k S&S, 1.6 BlueHDi 120 k S&S EAT6 a 2.0 BlueHDi 150 k S&S
Peugeot 508 1.6 BlueHDi 120 k S&S;
Nový Peugeot Partner a nový Peugeot Partner Tepee jsou vybaveny komplexní řadou motorů 1.6 BlueHDi.

12 modelů řady Peugeot s motory BlueHDi jsou ve svém segmentu „Best in class“ ve srovnání s vozy podobného zdvihového objemu a výkonů, emise činí 79–112 g/km.

Motory BlueHDi jsou k dispozici s manuální pětistupňovou převodovkou určenou pro verze 75 k a 100 k a manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 pro verze 120 k, 150 k a 180 k.

SCR (Selective Catalytic Reduction) je na trhu nejúčinnější technologií na zpracování oxidů dusíku NOx. Systém SCR je zabudován před filtr pevných částic s aditivem, což je ojedinělé, a i díky včasnému zásahu SCR je dosaženo snížení emisí NOx až o 90 %.

Zároveň je zlikvidováno až 99,9 % pevných částic, a to i těch nejjemnějších. Tento účinný systém snižování emisí NOx současně umožňuje díky spalovací komoře a specifickému nastavení optimalizovat emise a spotřebu paliva až o 4 % oproti motorům Euro 5.

Zabudování systému SCR před filtr pevných částic s aditivem je možné díky schopnosti filtru pevných částic spalovat částice při nižší teplotě než ostatní technologie filtru pevných částic, které používají jiní výrobci automobilů.

1.6 THP: nová generace Euro 6 opět výkonnější a úspornější

Generace motorů 1.6 THP splňující normu Euro 6 se poprvé objevila u vozu Peugeot RCZ R na začátku roku 2014 ve verzi o výkonu 270 k. Nyní jsou motory 1.6 THP Euro 6 k dispozici i v dalších verzích:

1.6 THP 165 k S&S a 1.6 THP 165 k S&S EAT6, které byly poprvé použity v září 2014 u vozu Nový Peugeot 508;
1.6 THP 208 k S&S, který byl uveden u vozu Peugeot 208 GTi 30th v listopadu 2014;
1.6 THP 205 k S&S ve voze Peugeot 308 GT.

Rozšíření motorů 1.6 THP Euro 6 u vozů Peugeot pokračuje i v 1. pololetí roku 2015:

Peugeot 3008 1.6 THP 165 k S&S EAT6;
Peugeot 5008 1.6 THP 165 k S&S EAT6;
Nový Peugeot 208 1.6 THP 165 k S&S;
Nový Peugeot 208 GTi 1.6 THP 208 k S&S;
Nový Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport 1.6 THP 208 k S&S.

Motor 1.6 THP 165 k S&S je k dispozici s manuální šestistupňovou převodovkou nebo s  automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6. Verze 1.6 THP 205 k, 208 k a 270 k  jsou spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou.

Tři nejsportovnější modely řady Peugeot s motorem 1.6 THP jsou ve svém segmentu „Best in class“ z hlediska emisí, které činí u motorů s výkonem 205–270 k 125–145 g/km. Tento výsledek je důkazem snahy značky Peugeot nabízet vozy, která spojují sportovní charakter s úsporností.

Motor 1.6 THP 200 k, který byl 8krát po sobě zvolen mezinárodním motorem roku, se v roce 2014 o tento titul dělil s verzí o výkonu 270 k. Ta již drží s výsledkem 125 kW/l rekord z hlediska litrového výkonu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Logicky,
ak je ucinnost nemenna (vyhrevnost, prevod, trenie a stirling cyklus prakticky prekonat nemozno), hmotnost, odpor a valivy odpor, rovnaky,

akym mechanizmom chcu popriet fyzikalne zakony aby dosiahli 3,5 L ???

A co potom take motorky, kosacky, elektrocentraly, co nam chcu vlastne tvrdit ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ako vidis podla komentarov...popreli zakony uplne bez problemov..v litriku benzinu je +/- 10 kWh energie...učinnost benzinu je +/- 35%...ak dostanu z litra 3,5kWh su radi....taže 3 litre mame +/- 10,5kWh...s tym sa da jazdit? Na 208? Žartuju? čo rast odporu vzduchu vo vysokych rychlostiach? Kolko bude papkať pri 130km/h ? 6 litrov ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pekný výpočet. Elektroauto tej veľkosti(208) by malo minimálne 14kWH/100km teda 1,4 L/100km ak by sa 100% spaľoval benzín. Oni tvrdia že 3 L, teda účinnosť ich motora je 1,4/3 = 47 % !! .

Moje spotreba se bezne blizi k normovane spotrebe uvadene od vyrobce. Muj styl jizdy je specificky tim, ze jezdim vetsinou rychleji, nez povolena rychlost a v tom je ten figl. Vyuzivam geomorfologicky prubeh silnice. Nejvetsi usporu dosahuji, kdyz je teren vlnity, strida se stoupani s klesanim. Oproti beznym ridicum nevyhazuji rychlost pri jizde z kopce, ale naopak rozjedu na 3/4 plynu na maximum co je jeste v tom miste a provoze mozne. Nasledujici stoupani se pokousim vyjet setrvacnosti bez motoru. Timto stylem nezatezuji motor pri jizde do kopce a naopak akumuluji kinetickou energii pri jizde z kopce, kdy zisk je nejmene energeticky narocny protoze pomaha gravitace. V lete jezdim Passat Combi 1,9Tdi 96kW za 4,5 l/100km. Drive Octavia Combi 1,9Tdi 81kW i za 3,4 l/100km. Samozrejme to nefunguje vzdy, musim se prizpusobyt provozu. Ale pokud nikoho neomezuji, jezdim velmi usporne. Bohuzel rychlost je velmi promenna a musim se velmi venovat razeni a odhadu. Takto mam najeto ca. 3 mio. km a odhad mam v malicku. presne vim v jake rychlosti vyhodit kvalt abych vyjel kopec bez potizi. Do kopce jezdim vetsinou rychleji nez po rovine aby motor nebyl tolik zatezovan.
Tak a ted me to nandejte :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V lete jazdis pasat 1,9 za 4,5 to ti verim..a v zime mozno za +/- 5+, to ti verim...ale nie 208 za 3 litre benzinu..čistý od.... na zakaznika.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ktory vodic vyhadzuje v dnesnej dobe (aj 10r. dozadu) rychlost ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi mame inú predstavu o slove v pohode.. Lebo 3.9 da v lete tak víťaz sútaže o najmenšiu spotrebu.. Priemerný vodič dlhodobý priemer leto/zima sa nedostane pod 5 litrov. Co je teda od výrobcom udávaných 3 litrov sakra ďaleko.

Vůbec nechápu tyhle debaty o spotřebě. Vždyť spotřeba je závislá hlavně na řidiči. To je dost naivní myslet si, že když auto má normovanou spotřebu X litrů, že se do toho musí každý se svým jízdním stylem vejít. Kdo je prosím průměrný řidič???? Jako že má 1.7m na výšku?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Priemerny vodic je priemerny vodic..na matematike sme nedavali pozor? Ak ma jeden vodič spotrebu 4litre, druhy 5 litrov a treti 6 litrov..priemerny vodič ma spotrebu 5 litrov. 4+5+6/3 = 5.
Priemerná spotreba 3 litre benzinu na 208 bude len na sutaži o spotrebu a ešte ked budeš obštastnovat priatelku na zadnom sedadle a kuriť si lebo bude v aute zima..v realnej premavke budeš rad ked sa dostaneš na 5 litrov dlhodobo :-)

Nějak se vám ten "ukázkový" příklad nepovedl,
4+5+6/3 = 11   nikoliv 5
(priority jsou zákeřná mrcha :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-) mate pravdu. Ale nechcel som ludi co veria reklame a 3 litrom benzínu na 100km..este zaťažovať zatvorkami :-)

Domácí kotel na pevná paliva lze provozovat tak že člověk otráví půl vesnice nebo tak, že se ani nekouří z komína. Řešením se ukazují být automatické kotle, kde na majiteli/topiči nezáleží a jako bonus je pohoda toho, že si to samo přikládá.
Myslím, že podobný trend bude i u aut.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužiaľ keď ma dom tepelnú stratu 10kWh a kilo sušeného duba výhrevnost 1kwh..musis spáliť 10kg a nič s tým neurobí ani kotol. Čudujem sa koľko ľudí v pohode uverí ze Peugeot 208 bude jazdiť priemerne za 3 litre benzínu :-) Radosť vyrábať auta keď všetkému zákazník uverí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Automobilky dokážu splniť euro 5..euro 6..euro 7...ba neskôr aj euro 8.
Len škoda že spotreba áut v reálnej premávke je stále viac a viac odlišná od údajov výrobcu. Alebo dakto verí že ten benzínový trojvalec bude jazdiť v priemere za 3,5 litra???

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ked v aute bude za volantom muz, bude casto robit dojazd na krizovatku a dole kopcom na neutrale a na kazdej krizovatke zhasne motor aspon na 30sek tak tých 3,9 litra celkom v priemere dá v pohode :) P.S.:Podmienka je jazdiť v lete.

A přejet každého chodce, který se mu tam připlete, aby nemusel brzdit a bude jezdit, když není žádný provoz. Je to samozřejmě v reálných podmínkách blbina. Potřebujete jezdit hlavně bezpečně a ohleduplně, tj. nepřekážet a přizpůsobit se provozu.

---

hariprasad


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil