Autosalon Ženeva 2015: Mercedes ukázal plug-in hybridní minivan

Německý koncern Daimler představil na autosalonu Ženeva 2015 další plug-in hybrid. Mercedes-Benz Concept V-ision e je nový minivan s celkovým výkonem 245 kW a luxusním interiérem.

Mercedes-Benz Concept V-ision e by se mohl stát jedním z prvních plug-in hybridních MPV
foto: Daimler

Hybridní pohonný systém minivanu Mercedes-Benz Concept V-ision se skládá z benzinového čtyřválce o výkonu 155 kW (210 koní)/350 Nm, který je doplněn o elektromotor 90 kW/340 Nm. Celkový maximální točivý moment systému je 600 Nm.

Z 0 na 100 km/h dokáže auto zrychlit během 6,1 vteřiny. Max. rychlost činí 206 km/h. Kromě agregátu a elektromotoru je vůz vybaven také 13,5kWh li-ion baterií, která vystačí na 50 km čistě elektrické jízdy (max. 80 km/h). Průměrná spotřeba podle NEDC 3,0 l/100 km.

Koncept nového MPV je standardně vybaven 220V a 12V zásuvkou, pětilitrovou ledničkou, USB porty, slotem pro SD karty, několika držáky na pití či držáky pro tablety iPad. Zaujme také obří posouvací panoramatická střecha.

GALERIE

auto Mercedes-Benz Concept V-ision e

foto: Daimler

auto Mercedes-Benz Concept V-ision e

foto: Daimler

auto Mercedes-Benz Concept V-ision e

foto: Daimler

auto Mercedes-Benz Concept V-ision e

foto: Daimler
tisková zpráva

8 Comments on “Autosalon Ženeva 2015: Mercedes ukázal plug-in hybridní minivan”

      1. Mě nejde do hlavy spojení
        Mě nejde do hlavy spojení luxusu a dodávky. Naprostou většinu bohaté klientely to musí odradit… Většina si kupuje SUV a v případě opravdu bohatých pak limuzíny. Buď je cílem střední třída, ale pak asi opravdu jen ta německá, nebo to nechápu. A i pak, dodávka se 4 sedadly… To je mimo.

        1. Tak je to koncept.
          Tak je to koncept. Zkoušejí jestli o něj bude zájem. Je pravda, že těch sedadel by mohlo být víc. MPV se 4 sedadly není asi to pravé ořechové. Ale zase v kterém autě si cestující vzadu za jízdy v klidu lehne s nohama ve směru jízdy stisknutím tlačítka. 🙂

    1. To, co je tady vyjmenováno
      To, co je tady vyjmenováno je možné i v příplatkové výbavě standartní V-classe, takže tady nepředvědli nic extra.
      Pokud bude možné tuto pohonnou jednotku použít i v normální výbavě, tedy 7+1 (případně 8+1), tak pro hotelové a firemní transfery na letiště a po městech je to jako dělané. Na letištích většinou je zásuvka, u hotelu taky, skákání po městě většinou dieselu nedělá moc dobře (i když dnešní nové motory s ECO módem si s tím taky hravě poradí).

  1. Je to parada, ze sa to takto
    Je to parada, ze sa to takto da krasne s elekromotormy zosynchronizovat! vykon je paradny na dodavku, no max. dojazd by som stanovil aspon na tych realnych 100 km.
    Potom by som to kupil. Nechcem ziadny hybrid, ktory neprejde viac ako 100km cisto elektrina!
    Na druhej strane mi vzdy zvihne tlak myslienka, ze do Ameriky sa srackove motory ako 1.0 ecoboost, alebo 1,2 tsi ani nedostanu, pretoze tieto motory amerika ani nechce vidiet.
    Europa tlaci na najmensie emisie, ale Amerika alebo cina, ti si mozu uzivat silnejsie motory a kaslat na zivotne prostredie.
    Predaj hybridov bude sice narastat, ale väcsinou iba v europe. Taka amerika serie na nejake zivotne prostredie a riadi sa iba jednou myslienkou-Objem nenahradis, t.j. tiadne srackove motory 0.9, 1.0, 1.2 sa na ich trhu nechytaju. A dobre vedia preco!
    Pomaly aby sme jazdili len na elektro-kolobezkach
    Do certa s celou europskou uniou, ktora kaze znizovat emisie!
    Ake auto si ma clovek kupit? Elekroauta su drahe, a benzin a diesel znecistuju prostredie…Nech sa europa niekam strci.
    Mala nariadit aby vsetci vyrobcovia presli na vodikove auta a hotovo. Aky ma zmysel motor 1.0 ecoboost??? alebo nizsie kubatury???

Napsat komentář