Autosalon Ženeva 2015: Audi R-8 e-tron jako elektromobil s dojezdem 450 km

Po letech mizení a znovuobjevování se elektromobilu Audi R8 e-tron je konečně vše jasné. Na autosalonu Ženeva 2015 se objevila finální verze s tím, že auto nabídne dojezd až 450 km.

Nové Audi R8 e-tron nabídne dojezd kolem 450 km na jedno nabití
foto: Audi

Výkon 462 koní, toč. moment 920 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h během 3,9 vteřiny, max. rychlost 210 km/h. Nyní už je konečně jisté, že elektromobil Audi R-8 e-tron se bude vyrábět. Sice v omezeném počtu, ale bude.

Plně elektrická verze Audi R8 bude následovat krátce po klasické benzinové verzi. Pravděpodobně bude auto uvedeno na trh už příští rok. Jde již o druhou generaci vozu – první byla vybavena pouze 49kWh baterií.

Ta aktuální má 92kWh baterii, která už umožňuje i provoz při rychlostech kolem 200 km/h po dobu delší než 20 minut. To baterie s mírně nadpoloviční kapacitou neumožňovala a inženýři v Audi tento problém dlouho řešili.

A nakonec zdárně vyřešili. Baterie má tvar T, spoluvytváří středový tunel a nabízí energetickou hustotu 154 Wh/kg. Ta předchozí měla pouze 84 Wh/kg. Vyrábí si ji samotné Audi.

Aerodynamický koeficient nového malého sportovního kupé činí velmi dobrých 0,28. Rychlodobíjení bude možné přes CCS, ale i tak trvá kolem 2 hodin. Auto bude postaveno na nové konstrukci Audi Space Frame, která využívá mimo jiné i hliník a .

VIDEO

(video představuje nové Audi R8 se spalovacím motorem

tisková zpráva

12 Comments on “Autosalon Ženeva 2015: Audi R-8 e-tron jako elektromobil s dojezdem 450 km”

  1. a nebo to bude tim,ze tu
    a nebo to bude tim,ze tu mame chorvata, ktery stavi vlastni e auto zponzorovane Eurodotaci, ve ktere sou i evropske automobilky 🙂
    Tesla je amerika, to evropana nezajima, jako vyrobce aut.
    To Audi je cim dal hnusnejsi, a je videt, ze se jim do konceptu eauta moc nechce,takze dizajn hnus, a tedy i vykon hnus….

  2. prečo audi z 92 kWh baterie
    prečo audi z 92 kWh baterie nevie dostať výkon viac ako 462 koní, ak Tesla vie dostať 700 koní pri 2 motoroch a 476 pri jednom z 85kWh? Možno to majú obmedzené kvôli chladeniu a aby mohli ísť na plný výkon dlhšie ako Tesla. Maximálka 210 je tiež na takéto auto slabá.
    Možno majú chémiu v batériach postavenú tak, že z tej batérie nevedia dostať viac, možno kvôli prehrievaniu batérie lebo sa nechceli babrať s chladiacim systémom.
    Kapacita batérií vyššia ako tesla, celkový aerodynamický odpor nižší ako tesla, hmotnosť predpokladám nižšia ako tesla ale dojazd kratší.
    Možno toto auto bude rýchlejšie na okruhu ako tesla – nižšie ťažisko, hmotnosť a tvrdší podvozok, ale čo sa týka pohonného systému a batérií.
    Celkovo to rozhodne nie je vrchol toho, čo dnešná technika poskytuje.

    1. Audi bude urcite rychlejsi
      Audi bude urcite rychlejsi na okruhu nez jednomotorova Tesla – ta se totiz zacne rychle prehrivat.

      Avsak uvidime az uvolni novy software pro dvoumotorovou P85D, pak by to mohlo byt vice vyrovnane… Novy software P85D ma zvysit vykon ve vyssich rychlostech a zvednout maximalku na slibovanych 250km/h.

      Ale at tak ci tak… Smekam pred Audi. Jakozto prvni zavedena automobilka dostane na cestu elektromobil s dlouhym dojezdem a jen o 7 roku pozdeji vuci Tesla Roadsteru 🙂

        1. Presne naopak, je to o
          Presne naopak, je to o automobilkach. Ak to dokaze Tesla, Nissan ci Peugeot, preco to nedokazu ine automobilky? Nebude to skor v strnulosti a neochote ist do neistoty? Vsak nech sa s prvymi problemami vytrapi Tesla a my uz len prideme na trh s produktom, kde budu vsetky muchy vychytane. Akurat zabudaju, ze tie know-how ako vychytala muchy im Tesla a zrejme ani ine automobilky neprezradia a nechaju si to ako vyrobne tajomstvo.

          1. a až to Tesla vychytá, tak
            a až to Tesla vychytá, tak si ty automobilky tu Teslu (auto) koupí, rozeberou do šroubku nebo lépe do poslední elektrody, podívají se jak to tam ti kluci v americe vyřešili a pokud to nebude patentované, tak to okopírují, něco málo upraví a začnou s „vlastní“ produkcí….

Napsat komentář