Po letech mizení a znovuobjevování se elektromobilu Audi R8 e-tron je konečně vše jasné. Na autosalonu Ženeva 2015 se objevila finální verze s tím, že auto nabídne dojezd až 450 km.
foto: Audi
Výkon 462 koní, toč. moment 920 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h během 3,9 vteřiny, max. rychlost 210 km/h. Nyní už je konečně jisté, že elektromobil Audi R-8 e-tron se bude vyrábět. Sice v omezeném počtu, ale bude.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2014: potvrzení Audi R8 e-tron, dojezd 450 km
Plně elektrická verze Audi R8 bude následovat krátce po klasické benzinové verzi. Pravděpodobně bude auto uvedeno na trh už příští rok. Jde již o druhou generaci vozu – první byla vybavena pouze 49kWh baterií.
Ta aktuální má 92kWh baterii, která už umožňuje i provoz při rychlostech kolem 200 km/h po dobu delší než 20 minut. To baterie s mírně nadpoloviční kapacitou neumožňovala a inženýři v Audi tento problém dlouho řešili.
A nakonec zdárně vyřešili. Baterie má tvar T, spoluvytváří středový tunel a nabízí energetickou hustotu 154 Wh/kg. Ta předchozí měla pouze 84 Wh/kg. Vyrábí si ji samotné Audi.
Aerodynamický koeficient nového malého sportovního kupé činí velmi dobrých 0,28. Rychlodobíjení bude možné přes CCS, ale i tak trvá kolem 2 hodin. Auto bude postaveno na nové konstrukci Audi Space Frame, která využívá mimo jiné i hliník a CFRP.
VIDEO
(video představuje nové Audi R8 se spalovacím motorem
a nebo to bude tim,ze tu
a nebo to bude tim,ze tu mame chorvata, ktery stavi vlastni e auto zponzorovane Eurodotaci, ve ktere sou i evropske automobilky 🙂
Tesla je amerika, to evropana nezajima, jako vyrobce aut.
To Audi je cim dal hnusnejsi, a je videt, ze se jim do konceptu eauta moc nechce,takze dizajn hnus, a tedy i vykon hnus….
prečo audi z 92 kWh baterie
prečo audi z 92 kWh baterie nevie dostať výkon viac ako 462 koní, ak Tesla vie dostať 700 koní pri 2 motoroch a 476 pri jednom z 85kWh? Možno to majú obmedzené kvôli chladeniu a aby mohli ísť na plný výkon dlhšie ako Tesla. Maximálka 210 je tiež na takéto auto slabá.
Možno majú chémiu v batériach postavenú tak, že z tej batérie nevedia dostať viac, možno kvôli prehrievaniu batérie lebo sa nechceli babrať s chladiacim systémom.
Kapacita batérií vyššia ako tesla, celkový aerodynamický odpor nižší ako tesla, hmotnosť predpokladám nižšia ako tesla ale dojazd kratší.
Možno toto auto bude rýchlejšie na okruhu ako tesla – nižšie ťažisko, hmotnosť a tvrdší podvozok, ale čo sa týka pohonného systému a batérií.
Celkovo to rozhodne nie je vrchol toho, čo dnešná technika poskytuje.
Audi bude urcite rychlejsi
Audi bude urcite rychlejsi na okruhu nez jednomotorova Tesla – ta se totiz zacne rychle prehrivat.
Avsak uvidime az uvolni novy software pro dvoumotorovou P85D, pak by to mohlo byt vice vyrovnane… Novy software P85D ma zvysit vykon ve vyssich rychlostech a zvednout maximalku na slibovanych 250km/h.
Ale at tak ci tak… Smekam pred Audi. Jakozto prvni zavedena automobilka dostane na cestu elektromobil s dlouhym dojezdem a jen o 7 roku pozdeji vuci Tesla Roadsteru 🙂
jenom cena holeho
jenom cena holeho akumulatoru je pres 1 milion Kc. Pokud Tesla srazi cenu na 100USD/kWh + DPH, tak to bude uz jen 300000 Kc.
92kWh * 100$/kWh * 24
92kWh * 100$/kWh * 24 (USD/CZK) * 1.21 (DPH) = 267.000Kc 🙂
To bych bral. S tim by se auto za milion vcetne dane uz urcite dalo postavit celkem bez problemu.
No, ale to drive jak 2020 stejne nebude… Aspon mame cas nasetrit 😀
Budoucnost vypadá jistě
Budoucnost vypadá jistě zajímavě: http://cleantechnica.com/2015/03/04/energy-storage-could-reach-cost-holy-grail-within-5-years/
Koukám, že všechny
Koukám, že všechny automobilky nám neustále říkají, ja si nejpozději za dva roky krásně a daleko zařídíme…
Ony ty zprávy o významném
Ony ty zprávy o významném zaostávání automobilek oproti Tesle budou, bohužel, pravdivé…
To zial nie je o
To zial nie je o automobilkach. Je to o akumulatore.
Presne naopak, je to o
Presne naopak, je to o automobilkach. Ak to dokaze Tesla, Nissan ci Peugeot, preco to nedokazu ine automobilky? Nebude to skor v strnulosti a neochote ist do neistoty? Vsak nech sa s prvymi problemami vytrapi Tesla a my uz len prideme na trh s produktom, kde budu vsetky muchy vychytane. Akurat zabudaju, ze tie know-how ako vychytala muchy im Tesla a zrejme ani ine automobilky neprezradia a nechaju si to ako vyrobne tajomstvo.
a až to Tesla vychytá, tak
a až to Tesla vychytá, tak si ty automobilky tu Teslu (auto) koupí, rozeberou do šroubku nebo lépe do poslední elektrody, podívají se jak to tam ti kluci v americe vyřešili a pokud to nebude patentované, tak to okopírují, něco málo upraví a začnou s „vlastní“ produkcí….
patentovane to maji, ale
patentovane to maji, ale uvolnili je prave proto, aby je mohl kdokoli pouzit, vcetne tech „velkych zlych“ automobilek 🙂