Autosalon Ženeva 2015: Audi Q7 E-Tron Quattro

Jan Horčík - 03 Březen 2015

Audi na autosalonu v Ženevě představuje svůj první dieselový plug-in hybrid. Jejím Audi Q7 E-Tron Quattro s pohonem všech kol. Nabídne dojezd až 1400 km.auto Autosalon Ženeva 2015: Audi Q7 E-Tron Quattro

Nový plug-in hybrid Audi Q7 E-Tron Quattro patří do kategorie /CUV
foto: Audi

Celkový výkon hybridního pohonného systému bude v případě Audi Q7 E-Tron Quattro činit 373 koní/700 Nm. Z 0 na 100 km/h zychlí auto během 6,0 vteřiny a na elektřinu ujede 55 km. Max. rychlost je 225 km/h.

Spotřeba by se měla papírově pohybovat kolem 1,4 l/100 km (na prvních 100 km při plně nabité baterii). Hlavní pohonnou jednotkou je nejnovější šestiválec 3.0 TDI s výkonem 258 koní/600 Nm.

Elektromotor ve tvaru disku pak přidává 94 kW/350 Nm a je integrován do osmirychlostní převodovky tiptronic. Baterie má kapacitu 17,3 kWh, skládá se ze 168 článků. Na palubě je 7,2kW dobíječka, takže lze baterii dobít za dvě a půl hodiny.

Aerodynamický koeficient je 0,34, auto je dlouhé 5,05 metru. Kufr má kapacitu 890 litrů, maximum je 2075 litrů. Standardním vybavením je připojení k internetu přes LTE a možnost vytvořit si přímo v autě wi-fi hotspot.

FOTOGALERIE

auto Autosalon Ženeva 2015: Audi Q7 E-Tron Quattro

foto: Audi

auto Autosalon Ženeva 2015: Audi Q7 E-Tron Quattro

foto: Audi

auto Autosalon Ženeva 2015: Audi Q7 E-Tron Quattro

foto: Audi

auto Autosalon Ženeva 2015: Audi Q7 E-Tron Quattro

foto: Audi
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Osobně bych považoval za větší pokrok, kdyby místo vývoje diesel-hybridů dávali do dieselových aut systém, který nedovolí motoru pracovat mimo ideální otáčky. Sliboval bych si od toho omezení zplodin. Dneska kdejaký bambula sedne do auta a šlape na plynový pedál jak vzteklý. To že má v autě dieselový motor, který je optimalizován na nějaké otáčky ho vůbec nezajímá. Přijde mi naprosto šílené, když vidím otáčkoměry z nejnovějších dieselových aut. 6000 žádná míra. Jakoupak euronormu ten motor plní při vysokých otáčkách?? Jenomže to by pak ty auta nikdo nekupoval, když by to nemohl na každé křižovatce řádně oroštovat a ukázat ostatním zadek zahalený v černém kouři ...

Tak vidím, že jsem asi jediný který v tomto autě vidí nějaký pokrok. Mít v Plug-In hybridu baterii o velikosti přes 17kWh a palubní nabíječku 7kW - dle mého názoru to rozhodně není špatný počin!

Obrázek uživatele Jolinar

souhlas :)
jeste by me zajimal ciste elektricky dojezd...

Já vidím v článku 55km ;-)

Obrázek uživatele Jolinar

heh, dik, to jsem vazne nejak prehledl, anebo to tam bylo doplneno pozdeji :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik ta hrouda vazi? 3 tuny:)?

Kuba

Obrázek uživatele PaRi

Jestli jsem to dobře pochopil, tak v Audi ušetřili 325 kg tím, že zadní náhon je jen v elektrice, dveře jsou hliníkové a části rámu z kvalitnější oceli. Takže to stáhli na 1995 kg.

Obrázek uživatele Radovan

To se zase budou mít paničky zbohatlíků v čem vozit po městě a být eko :-). Dělám si legraci, i když vím, že to takhle přesně dopadne. Každý, ať si kupuje, co chce. Ovšem cpát do těchto už těžkých krámů žeroucích i trávu kolem cesty ještě baterky a elektromotor je fakt mimo mísu. do měsíce mám slíben v Ostravě hybrid Mondeo od Fordu, což je podobná potvora, tak uvidím, jak se s tím zapojením elektromotoru, dojezdem na něj a samonastartováním spalováku při elektrické jízdě popasovali.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele honYa

Už z úvodní fotky mám pocit, že tento vůz s ekologií mnoho společného nemá...

---

honYa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

šíleně složitý krám, máto řetěz nebo řemen co může prasknout? :-)

Obrázek uživatele PaRi

Takže to shrneme:
V porovnání s Teslou nabízí úsporu 3 nabíjení, cca 90 minut/akční rádius. A určitě bude levnější, bo by toho jinak moc neprodali.

Když se tak na to dívám, chudáku autu naložili na hrb, teda do kufru, ještě pakl baterek. To mi jako technický zázrak moc nepřipadá a už vůbec bych se tím nechlubil. Věci se mají dělat pořádně, nebo vůbec.

Myslím si, že by Elon Musk měl odvolat tu klatbu a umožnit se šéfům ostatních automobilek taky projet v nějaké Tesle, ať se konečně chytí za nos a začnou skutečně něco dělat...

A tak jo, dělám si srandu, klatba neexistuje, ale vypadá to tak... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Audi by se určitě prodalo i kdyby bylo dražší/méně výhodné než Tesla. Lidé, kteří toto koupí ani nebudou vědět, že existuje nějaká Tesla.

Víte kolik výborů a komisí se musí v koncernu sejít než se provede taková změna v trakci?
A navíc je dneska už skoro všecko outsourcované.


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol