Autosalon Ženeva 2014: Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid

Německý Volkswagen se na autosalonu v Ženevě prezentuje slušnou kupou aut do zásuvky. Jedním z nich je i Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid. Díky němu má dnes Volkswagen jako nejspíš jediná automobilka na světě k dispozici modelovou řadu s prakticky všemi typy pohonů.

Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid se představuje na autosalonu Ženeva 2014
foto: Volkswagen

Volkswagen Golf si dnes (nebo v nejbližší budoucnosti) budete moct pořídit s pohonem na benzin, naftu, CNG, benzin+elektřinu (plug-in hybrid) nebo pouze elektřinu. „Jakmile to vývoj dovolí, součástí řady se stane také Golf s pohonem na vodíkové palivové články,“ nebojí se malovat budoucnost Volkswagen ve své tiskovce. S radostí přijímáme!

Všechno tohle je možné díky jedinému: MQB. Magická zkratka pro „modular transverse matrix“ znamená, že Volkswagen dnes v továrnách skládá auta jako stavebnici LEGO a může do nich zamontovat prakticky jakýkoliv typ pohonu, benzínem počínaje přes až po ony palivové články.

Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid je v pořadí již pátým typem pohonu, který Volkswagen u svého modelu Golf nabídne. Kombinovaná spotřeba podle NEDC dosahuje 157 MPG, v přepočtu 1,5 l/100 km. Čistě na elektřinu ujede auto 50 km a celkový dojezd je 940 km.

Auto pohání primárně 1,4l TSI motor s přímým vstřikováním (148 koní), který doplňuje elektromotor o výkonu 101 koní. Kombinovaný výkon celého ústrojí je velmi slušných 201 koní. Čistě na elektřinu umí plug-in hybridní Golf jet až 130 km/h. Z 0 na 100 km/h zrychlí během 7,6 vteřiny a max. rychlost je 217 km/h.

Z běžné domácí zásuvky 240 V se 8,8kWh kapalinou chlazená li-ion baterie dobije během dvou hodin. Zásuvka je ukryta za logem Volkswagen na přední masce. Baterie váží 116 kg, zabírá tedy asi 8 % z celkové hmotnosti 1524 kg. Přenos výkonu zajišťuje šestistupňová automatická DSG převodovka speciálně vyvinutá pro hybridní auta.

tisková zpráva

17 Comments on “Autosalon Ženeva 2014: Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid”

  1. Tak nějak mám furt pocit,
    Tak nějak mám furt pocit, že instalovat na každý „patník“ dobijeci stanici je snadnější, než montovat tak složitý motor.
    Možná by měl Volkswagen začít montovat wallboxy, místo montování motorů. 🙂
    PS; Proč tam místo benzínové nádrže nedat rovnou CNG??

      1. Vůz s benzinovým motorem s
        Vůz s benzinovým motorem s přímým vstřikováním a dvojstupňovým přeplňováním „TSI“, s výkonem 110 kW, má až 18 filtrů „Diesel Partikel Filter“, tedy pokud je naskládáte do zavazadlového prostoru vozidla. Dlaší počet závisí od toho, kolik bude ve vozidle volných sedaček. Také by se počet mohl lišit od toho, zdali filtry DPF budou v originálních krabicích, nebo vybalené 😉 .

      1. Je info že cena bude 30k
        Je info že cena bude 30k liber = 961578 nebo 34900 eur = 967.707kč

        Takže když porovnáme s BMW a cenou Tesly(té co má přijít) je schopnost konkurence VW na nule. Proč kupovat jenom Golf, když můžu mít iBMW a levněji? Proč kupovat jenom Golf, když můžu mít Teslu a levněji?

        VW v současnosti vedou hodně inteligentní lidé co chtějí trh ztratiot a znovu dobívat místo toho si udržet podíl. Přesně jako BMW a Mercedes tratí trh na úkor Tesly a před absolutním propadem je drží jenom malá kapacita továrny Tesly 😀

        Jooo tomu se říká evropská konkurenceschopnost, nejenem ČR má schopné managery i zbytek evropy je na tom stejně 😀

    1. Naftovy motor je o dost
      Naftovy motor je o dost tezsi, a jelikoz uz tak museli pridat 120kg baterek a dalsich aspon 30kg na elektromotor, tak si nemuzou dovolit pridavat dalsi hmotnost navic… a dalsi duvod bude taky zahrivani motoru, jelikoz zvlada jet ciste na elektrinu, tak by se spalovak zapinal az po tech 40-50 kilometrech, nebo v pripade potreby vyssiho vykonu, a na to je proste lepsi benzinovej motor (stop-start funkce a takze mnohem rychlejsi zahrati na optimalni provozni teplotu)

Napsat komentář