Autosalon Ženeva 2014: Peugeot 308 autem roku

Nový Peugeot 308 získal titul „Car of the Year“ 2014. Toto prestižní ocenění, které uděluje porota složená z novinářů z 22 evropských zemí, bylo Peugeotu 308 uděleno 3. března 2014 v rámci 84. ženevského autosalonu.

Nový Peugeot 308  zvolen „Autem roku“ 2014
foto: Peugeot

Mezi kandidáty na cenu „Car of the Year“ 2014 bylo 30 nových modelů americké, korejské, evropské a japonské výroby, které se v roce 2013 prodávaly na evropském trhu.

Porota, která odráží vkus a názory 58 novinářů z 22 evropských zemí, nejprve v prosinci loňského roku vybrala do finále sedm modelů. V závěrečném kole nový Peugeot 308 zvítězil.

Na druhém místě se v hlasování umístil elektromobil (223 hlasů), na třetím místě elektromobil (216 hlasů). Další pořadí pak vypadá následovně:

Citroen C4 Picasso (182 hlasů)
Mazda 3 (180 hlasů)
(172 hlasů)
Mercedes-Benz S-Class (170 hlasů)

TISKOVÁ ZPRÁVA

Nový Peugeot 308 je již čtvrtým modelem značky Peugeot, který cenu „Car of the Year“ získal. Před ním bylo toto ocenění uděleno modelům 307 (2002), 405 (1988) a 504 (1969).
Nový Peugeot 308 se vyrábí v Sochaux, v historické kolébce značky.

Na evropský trh bylo auto uvedeno ve druhé polovině loňského roku. Na začátku roku 2015 bude spuštěna jeho výroba a prodej na největším automobilovém trhu na světě, v Číně.

Titul „Car of the Year 2014“ představuje nejprestižnější ocenění udělené novému modelu Peugeot 308, který ztělesňuje hodnoty značky z hlediska kvality, elegantního a dynamického designu, účinné koncepce opírající se o výrazné odlehčení, zážitků z řízení, k nimž přispívá inovativní místo řidiče (i-Cockpit), a dokonalého provedení.

Obchodní úspěch se již dostavil, model 308 registruje od svého uvedení na trh již více než 55 000 objednávek. Nový Peugeot 308 se navíc podílí na přesunu značky směrem k luxusnějším kategoriím, jak o tom svědčí složení objednávek, z nichž 48 % směřuje k úrovním výbavy 3 a 4.

Počátkem jara se nabídka modelu 308 obohatí o novou verzi karoserie: elegantní a prostorné kombi Peugeot 308 SW, které stejně jako hatchback převzal od svého předchůdce pouze jméno, jinak prošel kompletní proměnou.

Nabídku motorizací při uvedení vozů tvořily 4 benzínové a 5 dieselových motorů s velmi nízkou spotřebou. K této sestavě přibude současně s uvedením modelu 308 SW zcela nový tříválcový benzínový přeplňovaný motor PureTech 1.2 e-THP o výkonu 130 k a tři motory BlueHDi včetně nové verze 1.6 BlueHDi 120 k s emisemi pouze 82 g CO2/km, což je v tomto segmentu rekordní výsledek.

Generální ředitel značky Maxime Picat při převzetí ceny z rukou předsedy poroty Hakana Masona prohlásil: „V případě nového vozu Peugeot 308 jsme si byli jistí, že se nám podařilo dosáhnout koncepčního, technologického a kvalitativního skoku, který nás v blízké době dostane mezi nejlepší vozy této kategorie v Evropě. Prestižní cena „Car of the Year“ 2014, kterou tu dnes přebírám jménem všech mých kolegů, kteří přispěli k vývoji a uvedení tohoto modelu, je toho nejlepším potvrzením.“

tisková zpráva

7 Comments on “Autosalon Ženeva 2014: Peugeot 308 autem roku”

  1. Jediné co není na
    Jediné co není na správném místě je Tvůj komentář…
    Nejdříve si zjisti něco o této soutěži, o pravidlech, o hodnocení a pak sem vkládej názory. Nejde jen počet novinek, který jednotlivý vůz přináší, míru inovací, ale i o to, jak je dostupný veřejnosti, nakolik změní nebo zlepší vývoj automobilismu… Vždy jsou proto ve výhodě vozy nižších kategorií, levnější, dostupnější. Vzhledem k cenové relaci, proto hodnotím umístění Tesly S jako velký úspěch. Za pár let může být situace naopak nakloněná modelu Tesla E, který naplno využije nosné myšlenky z modelu S v mnohem dostupnějším balení.

      1. Tak mi vyvětli pořadí
        Tak mi vyvětli pořadí vozidel? Dle kritérií všechny všech jmenovaných drtí Tesla všechny tesla, jenom ta cena je jinde, ale pak proč dali hlas Mercedesu, který je jenom dražší, ale ostatní parametry prohrává?

        Nebude to tím, že je to „Mercedes“ i kdyby to bylo rezavé? Ale pak, na co je taková anketa, kde vyhrává „pocit“ s mercedesu…

    1. Čím kromě ceny, tebou
      Čím kromě ceny, tebou vyjmenovaných parametrů předčí iBMW Teslu, že si zaslouží být na vyšším místě? Nebo prohrát ve všech tebou jmenovaných kategoriích a vyhrát cenou dává smysl vyhrát nad Teslou S celkově?

      Pravidla jsou vždy od toho, aby je novináři dodržovali :D. Pánové po přečtení pravidel, jste měli enjenom přečíst pozici na bednách, ale i zamyslet se jestli novinář hlasoval fakt podle „pravidel“ nebo podle „svých pravidel“.

      Pokud v pravidlech, jak jsi je četl ty jsou tebou vyjmenované body, o to víc jsi potvrdil, že pozice v anketě jsou nesmysl.

      A to už neberu v potaz, jaké inovace atd. co jsi jmenoval přinesla škoda octavia? =0.

      1. Nedalo mi to a dal cenu dle
        Nedalo mi to a dal cenu dle ceníků (takže v ceny nejsou to co určuje „dostupnost“ a volbu hlasu:

        Peugeot 308 380.000kč
        BMW i3 (223 hlasů) 900.000kč
        Tesla Model S (216 hlasů) 1.850.000kč
        Citroen C4 Picasso 400.000kč
        Mazda 3 350.000kč
        Škoda Octavia (172 hlasů) 334.000kč
        Mercedes-Benz S-Class (170 hlasů) 2.117.851Kč

        Tak jenom pro mě, například čím překonává v tebou jmenovaných parametrech Mercedes Teslu? Tedy Kromě ceny?

        P.S. bohužel i po zahrnutí tvých „připomínek“ jaksi Teslu kromě ceny nikdo nepřečuhuje, a mercedes ji dokence cenou překonává. Takže NE, novináři v dnšní době opravdu nedokážou hodnotit podle normálních pritérií a určují pořadí bůch ví jak, ale určitě ne podle pravidel.

        1. Už jsem Ti psal, že je to
          Už jsem Ti psal, že je to součet a hodnocení těchto veličin, ze kterých se pak vyvozuje závěr. Na každý atribut a veličinu se klade jinak velký důraz. Chtěl bych mít čas na takové blbosti a vymýšlet tu srovnání na bázi mých předpokladů…
          Pokud chceš přesnou metodiku měření, najeď si na stránky společnosti COTY nebo si kup automobil revue, kde byla volba auta roku, včetně všech provedených testů podrobně popsána.
          Pokud srovnáváš BMW i3 s ostatními levnými vozy – přináší proti nim velkou řadu zlepšení – el. pohon, snížené odpory, použití CFRP ve velkém,… Stále má relativně vysokou cenu za to, co nabízí – nevyhrál.
          Pokud srovnáváš BMW i3 s Teslou – ano teoreticky by se mělo i3 prodat více a měl by více ovlivnit nástup moderních technologií do automobilového průmyslu potažmo provozu. Jestli tomu tak bude či nebude nechám na zákaznících a marketingu jednotlivých firem (můžeš připravit vlastní studii trhu). Proto je právem před Teslou.
          Pokud se ptáš v čem je nový M-B S klasse lepší než Tesla, tak je to v cestovní a maximální rychlosti, dojezdu, pohodlí a výši výbavy, kterou nabízí – Road Surface Scan hledající nerovnosti na silnici, systémem tlumení ADS Plus s novým vzduchovým odpružením všech kol Airmatic, 14 samostatně ovládaných vzduchových airbagů s integrovanou funkcí vyhřívání… Vzhledem ke své ceně a počtu vyrobených vozů skončil až za Teslou… Něco pořád nesrozumitelného?
          Ano jsou i výjimky jako bylo svého času Porsche 928, ale to byl vůz, který dost předběhl svou dobu a ve výrobě se i dlouhou dobu udržel. Naproti tomu třeba revoluční NSU Ro 80 zklamalo na celé čáře a stálo za ústupem Wankelu z motorové scény…

  2. Tesla S na třetím místě?
    Tesla S na třetím místě? Hmm, alepoň vidíme jací „odborníci“ jsou páni novináři.

    Auto, které udělalo revoluci v Norsku, dobívá USA na úkor značek jako Mercedes a BMW, auto o kterém mluví všichni jako ve své době o Audy Quatro atak dále.

    Přesto je na „třetím“ místě :D. Kvalita novinářské práce na úrovni IDnes není doménou jenom ČR 😀

Napsat komentář