Autosalon Ženeva 2013: Volkswagen Golf plug-in hybrid

Jan Horčík - 01 Březen 2013

Britský magazín Autocar.co.uk informuje, že na se kromě Audi A3 plug-in hybridu objeví ze stáje Volkswagen další líbivý kousek. Půjde o Volkswagen Golf plug-in hybrid. Využije stejný pohon jako jmenované Audi A3.auto Volkswagen Golf plug-in hybrid Autosalon Ženeva 2013 MQB

Autosalon Ženeva 2013 zažije další světovou premiéru: Volkswagen Golf plug-in hybrid. Bude se prodávat pod označením "TwinDrive". Celkový výkon hybridního systému bude 204 koní.
foto: Volkswagen

A stejně jako plug-in hybrid by i Volkswagen Golf plug-in hybrid měl jít do prodeje už v roce 2014. V podstatě půjde o velmi podobné auto – pohánět jej bude 1,4l TFSI motor o výkonu 148 koní doplněný o elektromotor s výkonem 100 koní.

Max. rychlost vozu bude 220 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h během 7,6 vteřiny. Spotřeba podle evropského testovacího cyklu má sahat až k 1,5 l/100 km, ale jak upozorňují všímaví čtenáři v diskusi pod článkem o Audi A3 plug-in hybridu, tohle číslo nelze brát příliš vážně.

Vokswagen tímto modelem opět dokazuje připravenost na budoucnost. A to především díky architektuře MQB, která umožňuje skládat auto skoro jako LEGO. Zadní část podvozku totiž umoňuje vložit nádrže na , pohon na všechna čtyři kola, nebo právě baterie pro hybridní pohon.

V tomto případě jde o baterky, které doplňuje šestirychlostní převodovka e-S Tronic. Elektrický Golf do zásuvky dokáže jet čistě na benzin, na elektřinu nebo na kombinaci obojího, jako kterýkoliv jiný paralelní hybrid. Na elektřinu ujede až 50 km při max. rychlosti 130 km/h.

Zpět na HybridPřidat komentář

Samozřejmě to první :)

Nicméně, když člověk jukne do katalogových listů elektromobilů tak zjistí, že většina výrobců se chlubí max. výkonem, který lze ale využívat jen řádově desítky sekund. Pro trvalý režim (alespoň 30min) bývá hodnota dostupného výkonu o dost nižší. Takže některé motory by teoreticky mohli mít při dlouhodobém závodění po dálnici problém s chlazením (prakticky všem dojde dříve energie). V dnešní době, ale velcí výrobci elektromobilů jdou spíše cestou up-sizingu (kvůli dynamickým vlastnostem jízdy, když už nemohou/nechtějí nabídnout vyšší dojezd), takže se stává tato obava bezpředmětnou.

Obrázek uživatele honYa

Může být... ;)

---

honYa

Dovolil bych si požádat o změnu formulace/překladu poslední věty v článku: "Na elektřinu ujede až 50 km při max. rychlosti 130 km/h."

třeba na "V čistě elektrickém režimu může jet maximální rychlostí 130km/h a nebo urazit vzdálenost až 50km."

jde především o zdůraznění vylučovacího způsobu. Při 130km/h by se po ujetí vzdáleností 50km zadýchal i kdejaký elektromobil.

Obrázek uživatele honYa

No, nemůžu souhlasit, protože:
a, pokud má na to dostatečnou zásobu energie, ujede to i v této rychlosti. To ale článek neupřesňuje.
b, z vaší navrhované věty "ři 130km/h by se po ujetí vzdáleností 50km zadýchal i kdejaký elektromobil" vyplývá, že EV nedokážou ujet 50 km 130km/h, protože by je to rozhodilo? :-)

---

honYa

a) článek odkazuje na tu Audinu, kde energie baterie uvedená je, v tom problém není

b) citujete moji dodatečnou vsuvku, oprava je ohraničena uvozovkami, jinak popravdě řečeno ono je to fakt docela rozhodí, že pokud si nedají pauzu na sušenku v podobě rychlodobíječky, tak o moc dál skutečně nedojedou :-)

c) původní článek v AJ uvádí: "In pure electric mode, the Golf can travel up to 31 miles and has a maximum speed of 81mph."

Obrázek uživatele honYa

Ok, ale ještě mi vysvětlete tu formulaci, že 50 km trvající jízda 130km/h rychlostí rozhodí kdejaký elektromobil? Myslel jste co do jeho zásoby energie, nebo že se to vozidlo po tak náročném mechanickém výkonu rozsype? :-)

---

honYa


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol