Automobilka Lexus na autosalonu Ženeva 2013 představuje v modelu Lexus IS 300h nové hybridní hnací ústrojí se spalovacím motorem o objemu 2,5 l. Nejnovější typ pohonu Lexus Hybrid Drive staví na mnoha letech technického vývoje a zkušeností. Přináší ještě lepší ekologické parametry bez kompromisů v otázkách výkonu nebo jízdního chování.
foto: Lexus
Nové IS s celkovým systémovým výkonem 164 kW / 223 k nabízí dynamickou jízdu spojenou s hladkou a rychlou akcelerací. Emise CO2 dle homologace pro evropské trhy začínají na úrovni 99 g (1), což odpovídá spotřebě paliva 4,3 l/100 km.
Hnací ústrojí modelu Lexus IS 300h s nově vyvinutým zážehovým čtyřválcem 2,5 l (133 kW / 181 k) používá Atkinsonův cyklus, systém vstřikování paliva D-4S nové generace, časování ventilů Dual VVT-i a vysoce hospodárný systém recirkulace výfukových plynů (EGR).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2013: Lexus IS 300h a koncept LF-LC
Autosalon Detroit 2013: Lexus odhalil novou generaxi řady IS
Výkon se přenáší na zadní kola prostřednictvím bezestupňové převodovky E-CVT (Electric Continuously Variable Transmission) hybridní soustavy pohonu. Nový Lexus IS 300h nabízí akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,3 s a dosahuje maximální rychlosti 200 km/h.
Řidič má možnost přizpůsobit chování hnacího ústrojí i celého vozidla přepínáním mezi pěti různými režimy jízdy: EV (elektromobil, vypnutý zážehový motor), ECO (optimální spotřeba paliva), Normal, SPORT/SPORT S (agresivnější odezva škrticí klapky a sportovnější nastavení řízení) a SPORT S+ (sportovní naladění podvozku).
Nový Lexus IS bude v nabídce i s paketem F SPORT, jenž obsahuje speciální naladění podvozku a elektrického posilovače řízení (na přání i adaptivní variabilní odpružení AVS), stejně tak jako jedinečné designové doplňky v exteriéru i interiéru.
IS 300h je zároveň prvním plně hybridním sedanem značky Lexus, u nějž našly akumulátory místo pode dnem zavazadelníku. Toto uspořádání zároveň přispívá ke sportovnějšímu jízdnímu chování díky nižšímu těžišti a vyšší tuhosti karoserie; velikost zavazadelníku je současně srovnatelná s verzemi poháněnými pouze zážehovým motorem – a vzadu najdeme sklopná opěradla dělená v poměru 60:40.
Zcela nový IS 300h bude bezesporu silným soupeřem ve strategickém segmentu prémiových vozů střední třídy; jeho zbraněmi bude odhodlaný pohled a ergonomická kabina, pokrokové technologie a příjemný požitek z jízdy. Model IS, prezentovaný v evropské premiéře na Ženevském autosalonu 2013, dorazí na evropské trhy na přelomu června a července letošního roku.
(1) Od 99 g pro IS 300h ECO až po 109 g u verze IS 300h F SPORT.
Specifikace zážehového motoru Lexus IS 300h:
Typ motoru: 2AR-FSE
Počet válců a uspořádání: 4 válce, v řadě
Ventilové ústrojí: 16v DOHC se systémem Dual VVT-i
Vrtání x zdvih: 90,0 mm x 98,0 mm (3,54 ” x 3,86 “)
Zdvihový objem: 2494 cm3
Kompresní poměr: 13,0 : 1
Systém vstřikování paliva: EFI (el. vstřikování), technologie D-4S
Emisní norma: Euro 5+
Typ paliva: benzín
Max. výkon: 133 kW při 6000 ot/min
Max. točivý moment: 221 Nm při 4200 až 5400 ot/min
LEXUS som vždy uznával ale
LEXUS som vždy uznával ale teraz si ho chem aj kúpiť!!!!!!
nádhera z každého uhlu
nádhera z každého uhlu pohľadu