Autosalon Ženeva 2013: Land Rover ukáže elektrické Defendery

Jan Horčík - 01 Březen 2013

Britský Land Rover, který ovšem patří indickému konglomerátu Tata Motors, ukáže na 2013 zajímavou novinku: elektrifikovaný model Defender. A ne jeden, k vidění jich bude hned sedm.auto autosalon Ženeva elektrický Land Rover Defender 110

Legendární Land Rover Defender 110 jako elektromobil, resp. elektrická přestavba
foto: Land Rover

Investice do inovací byly vždy součástí našeho byznysu a naše vývojářské týmy tvrdě pracují na vývoji nových technologií, která nabídnou udržitelná řešení,” říká John Edwards, globální ředitel značky Land Rover, v tiskovce.

Standardní dieselový motor a převodovka v modelu Defender 110 byla nahrazena 70kW (330 Nm) elektromotorem doplněným o 300V li-ion baterii (27 kWh). Auto má díky tomu dojezd “až” 80 km.

Land Rover jako elektromobil

V tomto bodě si nejsme jistí, zda si Land Rover tropí žerty či nikoliv. Spíš to bohužel vypadá, že ne. Dále totiž píše: “V typické situaci při pomalé off-road jízdě dokáže baterie vydržet až osm hodin provozu.”

Land Rover Defender 110 Land Rover Defender 110 Land Rover Defender 110

Baterii je možné plně dobít pomocí 7kW dobíječky během čtyř hodin, případně přenosnou 3kW dobíječkou za 10 hodin. Defender si zachovává pohon na všechna čtyři kola i zámek difirenciálu.

Hmotnost baterie je 410 kg, je umístěna vpředu tam, kde býval dieselový motor. Celková hmotnost je ale pouze o 100 kg vyšší proti dieselové verzi Defender 110 a pohybuje se od 2055 kg do 2162 kg (v závislosti na verzi pick-up, hard top nebo station wagon).

Do výroby zatím ne

Všechny kritické elektronické komponenty jsou chlazeny vzduchem. S pomocí rekuperace dokáže motor vyrábět až 30 kW elektřiny. Auto údajně dokáže rekuperovat až 80 % energie.

“Tento projekt slouží jako pojízdná laboratoř Land Roveru k vyzkoušení možností elektromobilů, a to i v těch nejtěžších terénních podmínkách. Dává nám to možnost vyvíjet a testovat technologie, které bychom mohli představit v budoucích modelech Land Rover,” říká Anthony Harper, hlava výzkumu Jaguar Land Rover.

Prozatím značka nemá žádné plány na sériovou výrobu elektrických Defenderů. Sedm testovacích kousků nicméně půjde do testovacího provozu po celém světě už během letošního roku.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Já bych to naopak vůbec neviděl jako zcestnou ideu. Pro offroad jízdní režim elektropohon s jedním pevným převodem + redukčním převodem naopak může velmi slušně zvýšit komfort jízdy.

No a hlavně Landrover snad nikdo nebude trápit na dálnici, což je pro kapacitu baterie elektromobilu nepřítel číslo jedna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tiež sa mi Off-road ako elektromobil veľmi páči...už dávnejšie som premýšľal, že aké by to bolo super mať v elektrickej verzii Jeep Wrangler a so stiahnutou strechou sa motať po horách s nulovou hlučnosťou a tiež bez smradu. No snáď sa dočkám :)


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon