Autosalon Ženeva 2012: koncept hybridu LF-LC

Na 2012 se v evropské premiéře představuje nový designový koncept sportovního kupé Lexus LF-LC s uspořádáním 2+2 a plně hybridní soustavou pohonu. Na letošním detroitském autosalonu již tento koncept získal designové ocenění EyesOn Design Award v kategorii Nejlepší koncept.

Lexus na autosalonu Ženeva 2012 s novým hybridním sportovním vozem zazářil
foto: Newspress.co.uk

Lexus LF-LC zhmotňuje nový sportovnější image značky Lexus v podobě vozu zaměřeného čistě na potřeby řidiče, zachycujícího možný budoucí designový směr tohoto výrobce prémiových vozů.

Na studio Calty se sídlem v kalifornském Newport Beach se obrátila japonská centrála značky Lexus se zadáním vytvořit designový koncept budoucího sportovního kupé s hybridním pohonem.

Úkolem bylo předefinovat styl vozů Lexus prostřednictvím avantgardní krásy a pokrokových technologií tak, aby značka zůstala v hledáčku převážné většiny zájemců o prémiový vůz.

Koncept LF-LC je praktickou ukázkou nového designového jazyka značky Lexus, který staví na smělé interpretaci charakteristické masky chladiče ve tvaru vřetene a typického ztvárnění zadních partií. Křivky v hladké návaznosti na dynamické úhly vytvářejí atraktivní souhru čar, stínů a rohů.

Maska chladiče ve tvaru vřetene, hluboce sevřená hliníkovým dekorem, zaujme rastrem s výrazně prostorovým uspořádáním a funkčními přívody vzduchu ve spodních rozích masky, čímž poukazuje na splynutí nápadného stylu s konstrukčním řešením.

Pocit neustálého pohybu u čelních partií nového konceptu silně evokuje charakteristický prvek značky Lexus – motiv hrotu šípu pro denní svícení společně se zeslabující se bodovou maticí vertikálních mlhových světel.

Křivky muskulaturní siluety konceptu LF-LC při pohledu z boku akcentují dynamiku a pohyb zhmotněný použitým designovým řešením.

Dynamické křivky kabiny se promítají až na víko zavazadelníku LF-LC, kde se plasticky začleňuje motiv vřetene (s odkazem na podobně tvarované čelní partie), který vůz při pohledu zezadu zároveň opticky rozšiřuje.

auto hybrid autosalon Ženeva 2012 Lexus LF-LC

Koncová a mlhová světla na zádi vozu vizuálně opakují motiv hrotu šípu a vedou oko pozorovatele dolů k mohutnému zakončení výfuku ve tvaru čtyřúhelníku. Zdroj koncových světel navržený ve tvaru písmene „L“ pozoruhodně evokuje pocit hloubky, zatímco zadní mlhová světla opakují motiv zeslabující se bodové matice.

Z návrhu interiéru LF-LC čiší snaha o zaměření na řidiče se začleněním formy a funkce do jediného logického celku. Kokpit evokující pocity prostornosti i bezpečí vyniká kontrastem chladně působících moderních technologií a organických tvarů a měkkých textur.

Řidič je obklopen bočními panely s velkým vyhloubením a vysokou zaoblenou konzolou, která usměrňuje pozornost k informačním prvkům vozu a vozovce vpředu.

Jako výsledek snahy konstruktérů o maximálně intuitivní ovládání se v konceptu LF-LC, podobně jako v nové řadě RX, včetně modelu , objevuje sdružený ovladač Remote Touch s obrazovkou, díky kterému může řidič pohodlně používat ovládací prvky, aniž by změnil polohu za volantem nebo klopil zrak.

Údaje navigace a další informace se zobrazují na děleném LCD displeji o úhlopříčce 12,3″. Dotyková obrazovka ve středové konzole slouží k ovládání audio soustavy, klimatizace a navigace, s možností zadávání složitějších příkazů prostřednictvím virtuální klávesnice.

Podobné dotykové povrchy začleněné do obou dveří slouží k ovládání oken, zpětných zrcátek, polohy sedadel a funkcí palubní zábavy.

galerie: Lexus LF-LC
Lexus LF-LC Lexus LF-LC Lexus LF-LC

Vícevrstvé multifunkční ukazatele v kapličce přístrojů před řidičem spojují analogové zobrazování s technologií LCD. Ve spodní vrstvě se zobrazuje teplota, stav paliva a pozadí ukazatele Eco; v prostřední vrstvě je „mechanický“ středový kruh otáčkoměru; v nejvyšší vrstvě je pak otáčkoměr, rychloměr a ukazatel Eco.

Plochy v kabině vozu jsou kombinací hladké kůže a veluru, s dekory z kartáčovaného kovu a dřeva. Lehká přední sedadla vyvedená v závodním stylu jsou tvořena z několika vrstev a opakují proplétající se křivky definující stylistické ztvárnění kabiny. Odlehčený sportovní volant inspirovaný závodními vozy nese ovládací prvky a tlačítko ke spuštění motoru.

Koncept LF-LC s motorem vpředu a pohonem zadních kol používá pokrokový systém pohonu Lexus Hybrid Drive.

Hnací ústrojí s cílovým výkonem přes 500 koní a emisemi CO2 pod 150 g/km propůjčuje konceptu LF-LC nejen opojné jízdní schopnosti, ale i výjimečně nízkou spotřebu paliva a příkladné ekologické parametry.

tisková zpráva

Napsat komentář