Autosalon Tokyo 2011 slavnostně odstartoval a zejména domácí automobilky z Japonska se snaží předvést v tom nejlepším světle. Honda například ukázala elektrický roadster EV-STER a plug-in hybrid AC-X.
foto: newspress.co.uk
Plug-in hybridní sedan AC-X si hodně půjčuje z auta na vodík v podobě Honda FCX Clarity. To už po světě déle než tři roky jezdí, ale nedá se zaítm koupit – pouze pronajmout.
Sedan je poháněn 1,6l čtyřválcem, který doplňuje pár elektromotorů. Výjimečná je na tomhle čtyřmístném autě aerodynamika. Aerodynamický koeficient Cx dosahuje výjimečné hodnoty 0,21 (pro srovnání, Prius má 0,25).
Autosalon Tokyo 2011: Honda představí nejméně sedm zajímavých konceptů
Auto dokáže částečně řídit samo díky systému nazvanému “Automatic Drive Mode Support”. Volant se v takovém případě automaticky složí zpět do palubní desky, sedadlo řidiče se posune dozadu a vyjede podstavec pro řidičovy nohy, aby se mohl natáhnout.
I přes tuto futuristickou možnost má nový plug-in hybridní sedan Honda vcelku realistické parametry co se týká dojezdu čistě na elektřinu (50 km) a max. rychlosti na elektřinu (100 km/h).
Elektrický roadster EV-STER je výrazně menší auto s pohonem zadních kol. Opět jde čistě o koncept s dojezdem 160 km a max. rychlostí 160 km/h při zrychlení z 0 na 60 km/h během pěti vteřin.
Specifikace elektromobilu EV-STER:
Délka: 3570 mm
Šířka: 1500 mm
Výška: 1100 mm
Rozvor: 2325 mm
Max. rychlost: 160 km/h
Zrychlení (0-60km/h): 5.0 sec
Odhad dojezdu: 160 km (JC08)
Baterie: 10kWh lithium-ion
Max. výkon baterie: 58 kW
Dobíjení 200V: pod 3 hodiny
Dobíjení 100V: pod 6 hodin
10 kWh batéria je trochu
10 kWh batéria je trochu málo na športiak s max. rýchlosťou 160km/h. Máte tam správny údaj?
Ano, je to údaj, který je
Ano, je to údaj, který je v tiskové zprávě.
Tak potom to nie je
Tak potom to nie je elektromobil , ale hybrid.
Skrátka tá batéria by na dojazd 160km ani teoreticky nestačila.
Porovnajte to s Citroenom C-Zero…
Není to hybrid, opět z
Není to hybrid, opět z tiskové zprávy: elektromobil. O hmotnosti se sice v tiskovce nic konkrétního nepíše, ale Honda akcentuje využití uhlíkových materiálů. Zřejmě tedy bude mít hodnota dojezdu co dočinění s výrazně sníženou hmotností.
Asi najlepšie bude
Asi najlepšie bude napísať do hondy, mne sa skôr zdá, že kapcita batérie skôr pripadne na mestské vozidlo, ktoré je v pozadí na prvom obrázku.
I keď je športiak vyľahčený, dosiahnuť rýchlosť 160km/h je výkonovo dosť náročné.
Tesla má pri 50km/h príkon 12kW – to znamená, že by mohlo teoreticky prejsť pri 10kWh batérii ani nie 50km a to nerátam straty.
Pozrite si u Teslamotors, aký dojazd a pri akej rýchlosti je to u Tesly Roadster. Nemyslím, že Honda bude 5x ľahšia len preto, že je z uhlíkových kompozitov.
Ak by to bola predsa len s tou batériou pravda, ľutujem každého majiteľa tohoto „športiaku“.
„Tesla má pri 50km/h
„Tesla má pri 50km/h príkon 12kW“ – tento udaj mas odkial? Zda sa mi to tak na 100 km/h.