Autosalon Tokio 2017: Lexus předvádí autonomní koncept LS+

redakce - 25 Říjen 2017

Lexus na 45. ročníku Tokijského autosalonu 2017 uvádí ve světové premiéře svůj koncepční vůz „LS+ Concept“ s podporou autonomního řízení.Lexus LS+ Concept

Model LS+ Concept využívá nejmodernější technologie a ukazuje na budoucí podobu vlajkového sedanu LS.
foto: Lexus

Lexus chce přispět k budování světa bez jakýchkoli dopravních nehod, a proto aktivně uvádí vyspělé technologie založené na vlastní „koncepci integrovaného managementu bezpečnosti“.

V první polovině 20. let tohoto století chce Lexus uplatnit své technologie „Urban Teammate“ (Spoluhráč do města) pro autonomní řízení v běžném silničním provozu.

Koncepční model LS+ Concept byl vyvíjen jako vůz symbolizující prozíravost automobilky Lexus, o čemž vypovídá stylistické ztvárnění i technologie autonomní řízení, jejichž praktické uplatnění se předpokládá v roce 2020.

Lexus LS+ Concept

foto: Lexus

LS+ Concept je koncepčním vozem, jenž naznačuje budoucí podobu modelu LS. Kromě výrazně upravené masky chladiče ve tvaru vřetene s velkou clonou, napomáhající k lepšímu chlazení a optimální aerodynamice, využívá např. laserový zdroje světlometů a zadních skupinových svítilen.

Nejmodernější technologie autonomního řízení s využitím umělé inteligence

Lexus pomáhá budovat svět, v němž všichni lidé mohou využívat bezpečnou, bezproblémovou a ničím neomezenou mobilitu, zprostředkovanou technologiemi autonomního řízení.

Lexus LS+ Concept

foto: Lexus

Technologie autonomního řízení chce Lexus uplatnit v podobě pomocníka „Highway Teammate“, jenž by výhledově od roku 2020 měl umožňovat jízdu bez zásahu řidiče od nájezdu na dálnici až po její opuštění.

Uvedenou technologií je též vybaven koncepční model LS+ Concept. Tyto technologie řízení, využívající palubní systémy rozpoznávání, rozhodování a ovládání v závislosti na aktuálních dopravních podmínkách, již dnes umožňují na dálnicích automatické zařazování vozidla do jízdního pruhu, přejíždění z pruhu do pruhu a odbočování, resp. udržování vozidla v jízdním pruhu i udržování odstupu mezi jedoucími vozidly.

Lexus LS+ Concept

foto: Lexus

LS+ Concept dokáže díky komunikaci s datovým centrem aktualizovat svůj systémový software, a doplňovat tak podle potřeby nové funkce.

Vysokou úroveň autonomního řízení zajišťuje technologie umělé inteligence, trénovaná na základě tzv. velkých dat (vč. informací o vozovkách a jejich okolí). Vůz, jenž se dokáže vyvíjet společně se svým uživatelem, naznačuje možnosti nového věku, v němž se automobily mohou stát opravdovým partnerem lidí.

Lexus LS+ Concept

foto: Lexus

Lexus LS+ Concept

foto: Lexus

Lexus LS+ Concept

foto: Lexus
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Kdyz to ma chladic, tak je to spalovak. Ale dobre na tom clanku je, ze uz se aspon stydi rict, jaky motor to pohani.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

AKO SA VOLA TENTO PORTAL?
Odpoved: HYBRID.CZ
Aky ma pohon LS?
Odpoved: HYBRID
---
PS: pripadne sa premenujte na elektromobil.cz a potom budu tieto poznamky relevantne

V celem clanku neni zadny naznak o druhu pohonu. Pokud se Lexus vyrabi jako hybrid, ma v oznaceni pismenko h. Tady h neni, ale pouze +. To se da interpretovat vselijak, treba jako autonomni rizeni. Nezlobte se, ale vzdy by clovek mel vychazet z udaju v clanku a ne z nejakych informaci, ktere by mohli byt, ale take nemuseli byt. A zda se Lexus vyrabi vyhradne jako hybrid, to asi nepatri k vseobecnemu vzdelani. Tak se zklidnete a nezavadejte tady takovy vas styl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne zase vadi Vas styl. Ste na portali HYBRID.CZ a nemate ziadnu UCTU ku spalovakom, ktore su sucastou hybridneho pohonu.
Navyse, je POKRYTECKE sa nazvat HYBRID.CZ a pisat 90% clankov o elektromobiloch.

Obrázek uživatele ozana

Server CDR.cz taky psal i o DVD a na konci pak o čemkoli kolem PC.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Uctu ke spalovakum ... az budou jen v muzeu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To sa este nacakas :))
Buducich 20 rokov je v znameni benzinovych hybridov/pluginov pre masy (nizka cena, dlhy dojazd, ziadne hladanie zasuviek)

Podobne veci tvrdil Kodak o analogove fotografii. A kratce na to uz neexistoval. Nokia take tvrdila, ze smartfon je kratkodoba zalezitost. Existuje dost prikladu, ze nove techniky se prosadi rychleji, nez si to nekteri preji. A elektricke lokomotivy nevyrobila ani jedna fabrika na parni lokomotivy. A byl s nima amen.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi sme sa nepochopili, ja mam rad novu technologiu (ak je v sulade s ekologiou planety), napr. uvitam rychle presadenie vodikovych hybridov :)

Obrázek uživatele ozana

rychle presadenie vodikovych hybridov = v roce 2030?

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

... nechame sa prekvapit :))

Skoro žádná technologie není v souladu s planetou. Většinou je to větší či menší kompromis.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fantastické vize, sny, koncepty, nereálné představy.
Ve skutečnosti za volantem řidič, bez něj nemá kdo nebo co vybírat ani stopu vozidla, natož provádět v praxi řešení dopravních situací.
Pokud chce někdo oponovat, ať ukáže, kde něco v reálu funguje - úlety typu "Opava východ - Ostrava Svinov s vlaky, kde nemusí sedět strojvedoucí" si vložte kamsi.
Nedávno to zde vyblel jakýsi "odborník", který neví, že AVV (automatické vedení vlaku) strojvedoucího zdaleka nenahrazuje.

Chechto, ty jsi takový tragéd, to snad není možný.

Dle tvých názorů, by se nesmělo nic vyvíjet, protože to nejde. Fakt smutné...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mil2house:
Když už odpovídáš, ukaž tedy nějaký argument - třeba KDE funguje v praxi v běžné silniční dopravě takové zařízení...?

To říkáš vždycky...

Lepší by bylo, kdyby jsi ty "neodpovídal" na vše, co se týče vývoje, budoucnosti či pokroku.

Tvůj názor je stejné nezajímavý pro ty, kteří to vyvíjejí. A dovolím si tvrdit, že i zde, je tvé prorokování neúspěchu vnímáno jako zpátečnické.

Více nemá smysl psát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mil2house:
Jsi schopen se vyjádřit k věci a uvést nějaký argument proti mému, tj. ukázat, KDE v praxi již funguje v silničním provozu takové zařízení, které zcela samo a za všech okolností vybírá stopu při vedení vozidla?

Na tato témata zde již padlo od různých "studentů" plno nesmyslů, třeba typu "dopravní letadla bez pilotů" a podobně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mil2house:
Jsi schopen se vyjádřit k věci a uvést nějaký argument proti mému, tj. ukázat, KDE v praxi již funguje v silničním provozu takové zařízení, které zcela samo a za všech okolností vybírá stopu při vedení vozidla?

Na tato témata zde již padlo od různých "studentů" plno nesmyslů, třeba typu "dopravní letadla bez pilotů" a podobně.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC Groupe-SalonProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter