Autosalon Tokio 2015: Lexus představil vodíkové auto LF-FC

redakce - 29 Říjen 2015

Koncept Lexus LF-FC je nové vizionářské vozidlo, které nastiňuje představu o budoucím designu a technologii vlajkové lodi značky Lexus. Pohání ho vodík.Lexus na autosalonu v Tokiu představil koncept luxusního vodíkového sedanu LF-FC

Lexus na autosalonu v Tokiu představil koncept luxusního vodíkového sedanu LF-FC
foto: Lexus

TISKOVÁ ZPRÁVA

„Lexus chce svým markantním designem a pokrokovými technologiemi překvapovat a vyvolávat emoce. Koncept LF-FC zhmotňuje naši ideu pokrokového luxusu a nejmodernější vize nepříliš vzdálené budoucnosti.“ Tokuo Fukuichi, Prezident Lexus International.

Lexus na autosalonu v Tokiu představil koncept luxusního vodíkového sedanu LF-FC

(klikněte pro zvětšení)
foto: Lexus

Design vnějšku

LF-FC přináší nový a svěží stylistický motiv, jenž je zhmotněním designové filozofie „L-finesse“ automobilky Lexus. Sedan je ze všech úhlů dravý a současně elegantní, přesně v duchu pravého cestovního vozu.

Lexus na autosalonu v Tokiu představil koncept luxusního vodíkového sedanu LF-FC

(klikněte pro zvětšení)
foto: Lexus

Čelním partiím dominuje upravená verze charakteristické masky chladiče Lexus s nově pojatým rastrem, zatímco do předních blatníků jsou hladce zasazena „plovoucí“ světla pro denní svícení ve tvaru písmene L.

Zadní partie ozvláštňují nové markantní koncové svítilny, které vycházejí ze stejného motivu jako přední světla pro denní svícení.

Skutečný charakter konceptu LF-FC odhalíme při pohledu z boku. Linie střechy táhnoucí se přes celý profil v duchu čtyřdveřového kupé poukazuje na to, že tento vůz není určen jen pro přímé dálniční úseky, ale zaujme i při jízdě po okreskách.

Dynamický zevnějšek podtrhují sportovní litá kola o velikosti 21" s ráfky vyrobenými z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny ().

DESIGN INTERIÉRU

Prostorný interiér LF-FC byl navržen tak, aby všechny pasažéry hýčkal v pohodlném (nicméně futuristickém) prostředí, a současně nabídl řidiči mimořádně funkční kokpit. Návrh kabiny je rozdělen na horní a spodní zónu.

Lexus na autosalonu v Tokiu představil koncept luxusního vodíkového sedanu LF-FC

(klikněte pro zvětšení)
foto: Lexus

V horní části se klade důraz na otevřenost, aby se řidič mohl plně soustředit na vozovku před sebou bez jakéhokoliv pocitu omezení.

Při pohledu na úrovni očí budí přední sedadla dojem, jako by plula ve vzduchu. Zadní sedadla byla navržena pro ty, kteří se rádi nechávají vozit, a nabízejí tak možnost sklápění se spoustou místa pro hlavu i kolena.

Vysokou míru luxusu v interiéru ještě podtrhuje vysoce kvalitní anilinová kůže použitá na sedadlech, dveřích a přístrojové desce.

Lexus na autosalonu v Tokiu představil koncept luxusního vodíkového sedanu LF-FC

(klikněte pro zvětšení)
foto: Lexus

BEZDOTYKOVÁ TECHNOLOGIE

Na nové technologie konceptu LF-FC poukazuje vyspělé rozhraní HMI (Human Machine Interface) s možností ovládání jednoduchými gesty rukou, bez nutnosti dotýkat se ovládacího panelu či jiných prvků.

Malý holografický obraz na středové konzoli pak ukazuje, zda systém dokáže interpretovat vaše gesta rukou k ovládání audio soustavy a klimatizace.

POHONNÁ JEDNOTKA

Srdcem LF-FC je vysoce výkonný systém pohonu s palivovými články, jenž dodává energii k pohonu zadních kol a rovněž pohání dva elektromotory zabudované přímo v kolech přední nápravy, a tak se LF-FC může pochlubit systémem pohonu všech kol.

Lexus na autosalonu v Tokiu představil koncept luxusního vodíkového sedanu LF-FC

(klikněte pro zvětšení)
foto: Lexus

Tato pokroková soustava pohonu dovoluje přesné rozdělení hnacího momentu mezi přední a zadní kola. Velkoryse dimenzovaný sedan tak vykazuje mimořádně agilní ovladatelnost a špičkovou jízdní stabilitu.

Strategické umístění sady palivových článků v zadní části vozidla, jednotky řízení energie vpředu a uspořádání vodíkových zásobníků ve tvaru písmene „T“ se odrazilo v rozložení hmotnosti, které je pro tento sportovní sedan optimální.

BEZPEČNOST

LF-FC zaručuje všem cestujícím bezpečné a hospodárné cestování v duchu vize, kterou je svět bez dopravních nehod. Staví přitom na technologiích autonomního řízení se zdokonaleným rozpoznáváním dopravního prostředí, schopností předvídání a funkcemi rozhodování.

Lexus LF-FC: technické specifikace:

• Délka: 5300 mm
• Šířka: 2000 mm
• Výška: 1410 mm

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota má po rokoch dobre premyslený systém vodíkového pohonu a v prípade Lexus-u to dotiahnu do maximálne možnej miery. Keby sme mali na Slovensku vodíkové pumpy hneď by som si takýto Lexus objednal :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No pořád se nemohu zbavit dojmu, že vodík prostě není pro osobní vozy to pravé ořechové. Jistě je to elektromobil, ale zbaven hlavní výhody elektromobilu - nabíjet kdekoli a kdykoli. Nevím jestli u nákupáků, restaurací, hotelů, odpočívadel porostou vodíkové dobíječky. A hlavně nemůžete dobíjet doma.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"...hlavně nemůžete dobíjet doma..." . S tím musím polemizovat. Můžete. A vlastně i z pohledu výroby energie např. z FVE a uložení energie do vodíkového "meziskladu" časově vychází lépe. Účinnost s využitím tepla při elektrolýze na TUV vysoko nad 80%. Nepodceňoval bych to.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a cim ten vodik budes dostavat doma do auta? takovou domaci plnickou za 50-60 milionu? super :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I kdyby to byla plnička na principu kompresoru, tak srovnatelná domácí na CNG je cca 150000,-Kč a potřebné parametry jsou téměř totožné. Tudy se to ale ubírat nebude. Jsou jiné cesty jak docílit obdobného efektu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to napis tem co stavej vodikove cerpaci stanice za miliony dolaru, ze to jde prece udelat jen za 150 tisc korun protoze to je podobne jako domaci plnicka na CNG :D

nejdriv si ale zjisti jake uskali a tlaky ma vodik oproti CNG a treba ti dojde jakou hovadinu jsi napsal ;)

a jen abys byl v obraze, domaci plnicka na vodik od Hondy vychazi na cca 1.5 milionu dolaru

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já nevím, kolik za to chce Honda. Ale i naprosto mnohokrát předimenzovanej systém, navíc v rámci věci "na zakázku" co dělali v Řeži je v řádu milionů korun (...jeho součástí jsou fotovoltaické panely o výkonu 7,36 kilowattu, elektrolyzér, olověné akumulátory o kapacitě 2,2 kWh, palivový článek a zásobník stlačeného vodíku o výkonu 150 kWh...)...
Našel jsem odkaz na popis toho systému viz níže. Takže, když nebudeš počítat FVE/FuelCell/baterie, tak nakonec skončíš na těch stovkách tisíc za "výrobník" a "zásobník". A zásobník využiješ nejen pro auto...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jeste bich dodal ze k tem stovkam tisic (realne par desitek milionu) si pripocti ze 1kg vodiku te bude stat cca 60kW eletriny, takze si spocti jak velkou budes potrebovat elektrarnu, a taky jestli se ti vyplati jezdit na vodik kde na ten 1kg ujedes asi 100km, ale sbaterkovim elektromobilem na tech 60kW ujedes ai 250km ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak to ti preju hodne stesti s vodikem, bez do toho a rozjed s tim busines "vodikova cerpaci stanice do kazde dediny a zar set tisic" hele kdys to nabidnes automobilkam, tak ti jiste budou platit v miliardach :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To asi ne. Cena komerční velkokapacitní čerpačky na H2 v Německu s dobou plnění auta 3 minuty je milion euro...Už je to úplně někde jinde. Já osobně mám jiného technologického "favorita" než vodík, ale jak jsem psal. Nepodceňoval bych to. Cokoliv jde vyrobit z vody je mi sympatické.

No ono to s těmi H2 stanicemi je vtipné v tom, že ikdyž těch několik mil USD máte, tak to stejně není vůbec žádná sranda jen tak vybudovat.

Mimochodem já vidím u FCEV ještě jeden problém. Toyota i Hyundai mají dnes články s účinností lehce nad 50% a s 700bar nádržemi umí dojezd cca 500km. Ale co bude dál? Předpokládám že vhodný instalační prostor v autě je konečný, takže nádrže jen tak zvětšit nepůjdou. Takže zde máme cestu v podobě zvýšení účinnosti FC, jenže i když se nakrásně přiblížíme 100% tak to pořád znamená "jen" 1000km.

Druhá cesta je zvýšit tlak na 1000bar. To určitě neřešitelný technický problém není. Jenže to vede na nutnost přestavět všechny stávající stanice na tento tlak, protože pokud přijede ke stanici která umí jen (dnes běžných) 350bar tak natankujete dojezd jen cca 250km a je jedno jak dlouho tam strávíte...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to mě docela dostalo, dojezd 250km je fakt směšnej. Ale vzhledem k tomu kolik zatím (ne)existuje vodíkových čerpaček, tak je to celkem jedno.

Pane Anonyme, a není náhodou vodík při "domácké" výrobě za normálního tlaku poněkud energeticky "řídký"? Neukrojí energie potřebná na jeho stlačení a chlazení (aby auto mohlo sebou vézt dostatečnou zásobu k solidnímu dojezdu) značnou část z jeho "výhodnosti"?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a pridat baterku do tohodle konceptu pujde kdykoliv. vlastne jenom zvetsit, protoze tam zrejme nejaka mensi i bude. neni to tak spatny koncept, jak by se na prvni pohled mohlo zdat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zatimco si Toyota-Lexus hrajou s vodikem, tak je konkurence prevalcuje s baterkama, sice ma Lexus opet prodejni rekordy, ale jen diky mensim a "levnejsim" modelum, v tom hornim segmentu s drahymi auty jim silne zatapi tesla, a vlastne nejen tam, oni jim prebirak i klicove zamestnance

Obrázek uživatele Josef

Ten popis je bohužel dost vágní, škoda že k tomu nejsou technické podrobnosti :(


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil