Autosalon Tokio 2015: Lexus představil vodíkové auto LF-FC

Koncept Lexus LF-FC je nové vizionářské vozidlo, které nastiňuje představu o budoucím designu a technologii vlajkové lodi značky Lexus. Pohání ho vodík.

Lexus na autosalonu v Tokiu představil koncept luxusního vodíkového sedanu LF-FC
foto: Lexus

TISKOVÁ ZPRÁVA

„Lexus chce svým markantním designem a pokrokovými technologiemi překvapovat a vyvolávat emoce. Koncept LF-FC zhmotňuje naši ideu pokrokového luxusu a nejmodernější vize nepříliš vzdálené budoucnosti.“ Tokuo Fukuichi, Prezident Lexus International.

Lexus na autosalonu v Tokiu představil koncept luxusního vodíkového sedanu LF-FC

(klikněte pro zvětšení)
foto: Lexus

Design vnějšku

LF-FC přináší nový a svěží stylistický motiv, jenž je zhmotněním designové filozofie „L-finesse“ automobilky Lexus. Sedan je ze všech úhlů dravý a současně elegantní, přesně v duchu pravého cestovního vozu.

Lexus na autosalonu v Tokiu představil koncept luxusního vodíkového sedanu LF-FC

(klikněte pro zvětšení)
foto: Lexus

Čelním partiím dominuje upravená verze charakteristické masky chladiče Lexus s nově pojatým rastrem, zatímco do předních blatníků jsou hladce zasazena „plovoucí“ světla pro denní svícení ve tvaru písmene L.

Zadní partie ozvláštňují nové markantní koncové svítilny, které vycházejí ze stejného motivu jako přední světla pro denní svícení.

Skutečný charakter konceptu LF-FC odhalíme při pohledu z boku. Linie střechy táhnoucí se přes celý profil v duchu čtyřdveřového kupé poukazuje na to, že tento vůz není určen jen pro přímé dálniční úseky, ale zaujme i při jízdě po okreskách.

Dynamický zevnějšek podtrhují sportovní litá kola o velikosti 21″ s ráfky vyrobenými z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny ().

DESIGN INTERIÉRU

Prostorný interiér LF-FC byl navržen tak, aby všechny pasažéry hýčkal v pohodlném (nicméně futuristickém) prostředí, a současně nabídl řidiči mimořádně funkční kokpit. Návrh kabiny je rozdělen na horní a spodní zónu.

Lexus na autosalonu v Tokiu představil koncept luxusního vodíkového sedanu LF-FC

(klikněte pro zvětšení)
foto: Lexus

V horní části se klade důraz na otevřenost, aby se řidič mohl plně soustředit na vozovku před sebou bez jakéhokoliv pocitu omezení.

Při pohledu na úrovni očí budí přední sedadla dojem, jako by plula ve vzduchu. Zadní sedadla byla navržena pro ty, kteří se rádi nechávají vozit, a nabízejí tak možnost sklápění se spoustou místa pro hlavu i kolena.

Vysokou míru luxusu v interiéru ještě podtrhuje vysoce kvalitní anilinová kůže použitá na sedadlech, dveřích a přístrojové desce.

Lexus na autosalonu v Tokiu představil koncept luxusního vodíkového sedanu LF-FC

(klikněte pro zvětšení)
foto: Lexus

BEZDOTYKOVÁ TECHNOLOGIE

Na nové technologie konceptu LF-FC poukazuje vyspělé rozhraní HMI (Human Machine Interface) s možností ovládání jednoduchými gesty rukou, bez nutnosti dotýkat se ovládacího panelu či jiných prvků.

Malý holografický obraz na středové konzoli pak ukazuje, zda systém dokáže interpretovat vaše gesta rukou k ovládání audio soustavy a klimatizace.

POHONNÁ JEDNOTKA

Srdcem LF-FC je vysoce výkonný systém pohonu s palivovými články, jenž dodává energii k pohonu zadních kol a rovněž pohání dva elektromotory zabudované přímo v kolech přední nápravy, a tak se LF-FC může pochlubit systémem pohonu všech kol.

Lexus na autosalonu v Tokiu představil koncept luxusního vodíkového sedanu LF-FC

(klikněte pro zvětšení)
foto: Lexus

Tato pokroková soustava pohonu dovoluje přesné rozdělení hnacího momentu mezi přední a zadní kola. Velkoryse dimenzovaný sedan tak vykazuje mimořádně agilní ovladatelnost a špičkovou jízdní stabilitu.

Strategické umístění sady palivových článků v zadní části vozidla, jednotky řízení energie vpředu a uspořádání vodíkových zásobníků ve tvaru písmene „T“ se odrazilo v rozložení hmotnosti, které je pro tento sportovní sedan optimální.

BEZPEČNOST

LF-FC zaručuje všem cestujícím bezpečné a hospodárné cestování v duchu vize, kterou je svět bez dopravních nehod. Staví přitom na technologiích autonomního řízení se zdokonaleným rozpoznáváním dopravního prostředí, schopností předvídání a funkcemi rozhodování.

Lexus LF-FC: technické specifikace:

• Délka: 5300 mm
• Šířka: 2000 mm
• Výška: 1410 mm

tisková zpráva

16 Comments on “Autosalon Tokio 2015: Lexus představil vodíkové auto LF-FC”

  1. No pořád se nemohu zbavit
    No pořád se nemohu zbavit dojmu, že vodík prostě není pro osobní vozy to pravé ořechové. Jistě je to elektromobil, ale zbaven hlavní výhody elektromobilu – nabíjet kdekoli a kdykoli. Nevím jestli u nákupáků, restaurací, hotelů, odpočívadel porostou vodíkové dobíječky. A hlavně nemůžete dobíjet doma.

    1. „…hlavně nemůžete
      „…hlavně nemůžete dobíjet doma…“ . S tím musím polemizovat. Můžete. A vlastně i z pohledu výroby energie např. z FVE a uložení energie do vodíkového „meziskladu“ časově vychází lépe. Účinnost s využitím tepla při elektrolýze na TUV vysoko nad 80%. Nepodceňoval bych to.

      1. Pane Anonyme, a není
        Pane Anonyme, a není náhodou vodík při „domácké“ výrobě za normálního tlaku poněkud energeticky „řídký“? Neukrojí energie potřebná na jeho stlačení a chlazení (aby auto mohlo sebou vézt dostatečnou zásobu k solidnímu dojezdu) značnou část z jeho „výhodnosti“?

          1. to napis tem co stavej
            to napis tem co stavej vodikove cerpaci stanice za miliony dolaru, ze to jde prece udelat jen za 150 tisc korun protoze to je podobne jako domaci plnicka na CNG 😀

            nejdriv si ale zjisti jake uskali a tlaky ma vodik oproti CNG a treba ti dojde jakou hovadinu jsi napsal 😉

            a jen abys byl v obraze, domaci plnicka na vodik od Hondy vychazi na cca 1.5 milionu dolaru

            1. Já nevím, kolik za to chce
              Já nevím, kolik za to chce Honda. Ale i naprosto mnohokrát předimenzovanej systém, navíc v rámci věci „na zakázku“ co dělali v Řeži je v řádu milionů korun (…jeho součástí jsou fotovoltaické panely o výkonu 7,36 kilowattu, elektrolyzér, olověné akumulátory o kapacitě 2,2 kWh, palivový článek a zásobník stlačeného vodíku o výkonu 150 kWh…)…
              Našel jsem odkaz na popis toho systému viz níže. Takže, když nebudeš počítat FVE/FuelCell/baterie, tak nakonec skončíš na těch stovkách tisíc za „výrobník“ a „zásobník“. A zásobník využiješ nejen pro auto…

                1. To asi ne. Cena komerční
                  To asi ne. Cena komerční velkokapacitní čerpačky na H2 v Německu s dobou plnění auta 3 minuty je milion euro…Už je to úplně někde jinde. Já osobně mám jiného technologického „favorita“ než vodík, ale jak jsem psal. Nepodceňoval bych to. Cokoliv jde vyrobit z vody je mi sympatické.

                2. No ono to s těmi H2
                  No ono to s těmi H2 stanicemi je vtipné v tom, že ikdyž těch několik mil USD máte, tak to stejně není vůbec žádná sranda jen tak vybudovat.

                  Mimochodem já vidím u FCEV ještě jeden problém. Toyota i Hyundai mají dnes články s účinností lehce nad 50% a s 700bar nádržemi umí dojezd cca 500km. Ale co bude dál? Předpokládám že vhodný instalační prostor v autě je konečný, takže nádrže jen tak zvětšit nepůjdou. Takže zde máme cestu v podobě zvýšení účinnosti FC, jenže i když se nakrásně přiblížíme 100% tak to pořád znamená „jen“ 1000km.

                  Druhá cesta je zvýšit tlak na 1000bar. To určitě neřešitelný technický problém není. Jenže to vede na nutnost přestavět všechny stávající stanice na tento tlak, protože pokud přijede ke stanici která umí jen (dnes běžných) 350bar tak natankujete dojezd jen cca 250km a je jedno jak dlouho tam strávíte…

                3. Tak to mě docela dostalo,
                  Tak to mě docela dostalo, dojezd 250km je fakt směšnej. Ale vzhledem k tomu kolik zatím (ne)existuje vodíkových čerpaček, tak je to celkem jedno.

              1. Jeste bich dodal ze k tem
                Jeste bich dodal ze k tem stovkam tisic (realne par desitek milionu) si pripocti ze 1kg vodiku te bude stat cca 60kW eletriny, takze si spocti jak velkou budes potrebovat elektrarnu, a taky jestli se ti vyplati jezdit na vodik kde na ten 1kg ujedes asi 100km, ale sbaterkovim elektromobilem na tech 60kW ujedes ai 250km 😉

  2. zatimco si Toyota-Lexus
    zatimco si Toyota-Lexus hrajou s vodikem, tak je konkurence prevalcuje s baterkama, sice ma Lexus opet prodejni rekordy, ale jen diky mensim a „levnejsim“ modelum, v tom hornim segmentu s drahymi auty jim silne zatapi tesla, a vlastne nejen tam, oni jim prebirak i klicove zamestnance

Napsat komentář