Autosalon Tokio 2015: Honda představí nové auto na vodík a elektrická vozítka

Jan Horčík - 01 Říjen 2015

Zatímco Toyota začíná do Evropy vozit první kusy vodíkových aut Toyota Mirai, konkurenční Honda se snaží chytit v oblasti alternativ druhý dech. Na letošní tokijský autosalon chystá nové auto na vodík.auto autosalon Tokio Honda auto na vodík FCV

Honda má s auty na vodík značné zkušenosti. Na trhu ale zatím reálně žádné nenabízí. Bude tento koncept nazvaný prozatím jednoduše Honda FCV právě onou první vlaštovkou?
foto: Honda

Nové auto na vodík, které Honda ukáže "doma" na autosalonu v Tokiu (30.9.-8.10. 2015), se má jmenovat prostě "FCV". Což je zkratka pro "Fuel Cell Vehicle". I samotná Honda toto považuje za poněkud strohé označení, a tak slibuje do budoucna něco šťavnatějšího.

Čtyřdveřový sedan pro pět lidí nabídne dojezd 700 km na jedno naplnění vodíkem, tedy asi o 200 km víc než Toyota Mirai. Po designové stránce upomíná především k modelu Honda Civic, ale někteří kolegové v něm vidí i trochu elektromobilu Tesla Model S.

Auto je poháněno minimálně dvěma elektromotory, které získávají energii z palivových článků. Jejich vývojem se japonská automobilka Honda zabývá dlouhodobě. A že to umí jsme si na vlastní kůži mohli vyzkoušet už v březnu 2011, kdy se do Česka dostalo na krátké novinářské testování vodíkové auto Honda FCX Clarity.

auto autosalon Tokio Honda Wander Stand

foto: Honda

Jedním z hlavních témat letošního autosalonu v Tokiu bude chytrá mobilita. K vidění tak bude spousta prapodivných vozítek z dílny jak Hondy, tak Toyoty a dalších japonských výrobců. Honda ukáže následovníka konceptu elektroskútru EV-Cub z roku 2009, plus jednoduchá jezdítka zvaná Wander Walker a Wander Stand.

auto autosalon Tokio Honda Wander Stand

Honda se svými koncepty Wander Stand a Wander Walker cílí především na stále rychleji stárnoucí japonskou populaci
foto: Honda

Dost možná se ale ukážou také starší koncepty, například Honda U3-X, konkurence pro Segway, nebo Toyota i-Road, japonská hi-tech alternativa pro Renault Twizy, nejprodávanější elektromobil v Evropě.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Honda FCV Přestavba vodíkového auta na čistý elektromobil.
Honda zatím neslibuje nic, ale prý se hovoří o dojezdu těchto aut kolem 700 km!
http://www.novinky.cz/auto/384390-honda-odstrani-z-vodikoveho-auta-vodik.html

Obrázek uživatele ozana

Rok 2018 to není brzy, ale pozdě. Brzy by bylo ve 2016 nejpozději v první polovině roku 2017.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Připadá mi, že Honda je něco jako Audi v Evropě v elektromobilitě. Mají velké a dlouholeté zušenosti, ale produkční model je kdesi v nedohlednu...

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasím s ostatními, že budoucnost bude patřit spíše dobíjecím elektromobilům. Vzhledem k tomu, že vozy s palivovými články jsou rovněž elektromobily, vidím každou snahu o zmenšení závislosti na ropě a o snížení skleníkových plynů pozitivně.
Tahle honda se mě osobně na ropzdíl od Miraie líbí, byŤ bych si ho nekoupil, protože bych ani neměl kde natankovat a to je velký kámen úrazu. Vodíková auta nejsou pro Hondu nebo Toyotu podle mého snahou o jít proti trendu elektromobilů. Prostě jejich uvažování je jiné a díky za to. Třeba to vyšlapává cestičku něčemu lepšímu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v Japonsku automobilky pobyraj obrovske dotace na vyvoj vodikoveho pohonu, je to tedy podobna situace jako u Tesly ktere jen kvuli tomu aby model S spadal v USA do nejake kategorie kvuli dotacim tak postavila jednu vymennou stanici na baterie, proste cesta nejmensiho odporu s co nejmin praci s co nejmensi financni narocnosti udelat neco na co mam obrovske dotace :)

v realu tak Toyota a Honda pobiraj obri sumy ktere nauctujou, ale veskutecnosti finance pouzijou treba na vystavbu haly nebo vyvojoveho centra ktere az opadnou dotace na vodik proste za par supu prestavej na neco jineho, treba na vyvoj a vyrobu baterkovich aut :)

Obrázek uživatele Radovan

Jedno se musí těm Japoncům nechat. zatímco ta Honda vypadá jako Citroen C5 šmrcnutý Teslou Model S, tak ta vozítka jsou naopak jak z Hvězdných válek. Pokud je ta koloběžka elektrická s akumulátory v podlaze a motory v kolech nebo na nápravě, mohla by to být do města bomba.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vodik muze klidne slouzit pouze na vyzkum palivovych clanku a nakonec v realu se bude pouzivat nejaky jiny plyn, ktery budou produkovat bakterie a slunicko. Stejne tak jak se nove modely maskuji aby nebyly pred uvedenim do prodeje v cele krase rozpoznatelne, tak Japonci muzou mlzit s vodikem. Ne vse je tak primocare, aby to vsichni hned prokoukli.

Obrázek uživatele PaRi

No, k těm palivovým článkům: často je těžké odepsat něco, do čeho jsme investovali čas a úsilí. Držíme se toho zuby nehty... a o to víc to pak bolí.

Intuitivně cítím, že to s vodíkem k ničemu nepovede. Ale možná je to tím, že si jen nedokážu představit nějakou killer feature, která by přebila ostatní výhody 'accu-mobilů'.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Palivové články bych viděl jako range extender - krabici naložíš do kufru když jedeš na delší vzdálenost než je kapacita baterií ve Tvém městském vozu. Na rozdíl od rychlodobíjecích stanic je to šetrnější k bateriím ve voze. Bohužel dnešní vývojoví omezenci neumožňují současné nabíjení a jízdu vozu. Přitom k tomu není jediný relevantní důvod. Co se týká tankování - ISIAD i LINDE mám do 5-ti kilometrů od domu. Načerpat do vodíkové nádrže kde se vodík váže na jiný prvek z vysokotlaké tlakové lahve je otázka psychické odolnosti. Bezpečné to je dostatečně.

Obrázek uživatele ozana

Důvodem je, abys neodjel s kabelem stanice zastrčeným v autě.

A palivo do jaderky už dodávali i američani, i když s nimi byly určité potíže.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Hyperloop

Nějak mi uniká smysl té věty s palivem pro jaderky.

Obrázek uživatele ozana

To patřilo jinam, sorry.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

To by se dalo řešit softwarově. Třeba takový aerodynamický přívěsný vozík s range extenderem, který zároveň slouží jako úložiště nákladu...

Niekto k tomu nápadu už vyrobil aj pekné obrázky.
Ale príde mi, že ich cieľom je zatiaľ skôr získavať granty namiesto toho, aby niečo skutočne vyrobili...

Obrázek uživatele Josef

Souhlasím. Ve chvíli, kdy budou baterie na dvojnásobné kapacitě na litr než jsou dnes, bude vodík mimo hru. A toho se myslím dočkáme celkem brzy.

Souhlasím s Vámi pánové. EV už dnes prokazují že mají budoucnost. Vodík nevidím jako snadno realizovatelnou cestu, snad pro autobusy nebo tak něco, ale pro běžného uživatele asi ne. BTW: znáte pořad Fully Charged? Jestli umíte anglicky, tak je to pecka: https://www.youtube.com/user/fullychargedshow
Ten moderátor je navíc Kryton z Červeného trpaslíku. Co se týká EV tak to nemá chybu.

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol