Autosalon Sydney 2012: Lexus LF-LC Blue

redakce - 25 Říjen 2012

Automobilka Lexus na australském mezinárodním autosalonu v Sydney odhalila svůj senzační koncept LF-LC Blue. Druhá verze konceptu LF-LC, jenž se letos poprvé představil na mezinárodním autosalonu v Detroitu, je zahalena do pláště v jedinečném opálově modrém zbarvení. auto hybrid Lexus 12LF-LC_22-1200

foto: Lexus

Zcela nový exteriér v tónu „Opal Blue“ se inspiroval třpytem přírodního polodrahokamu opálu, jenž se vyskytuje v australském vnitrozemí. Pod svým modrým pláštěm pak LF-LC ukrývá pokrokové technologie a materiály, které kombinuje s organickým designem a dává nahlédnout do možné budoucnosti sportovních vozů Lexus.

auto hybrid Lexus 12LF-LC_22-1200

foto: Lexus

Základem koncepce je sestava nejmodernějších materiálů a technologií, včetně lehkých uhlíkových vláken a nové generace hybridního ústrojí pohonu Lexus, stojícího na špičce tohoto odvětví.

Novinkou LF-LC, vypůjčenou z projektu modelu LFA, je efektivní využití širokých interních zkušeností automobilky Lexus ve spojení uhlíkových vláken a hliníkové slitiny s cílem snížit hmotnost vozu na minimum.

Výsledkem je extrémní tuhost karoserie vozu, který rychle a čitelně reaguje na pokyny řidiče – a poskytuje dokonalou platformu pro soustavu pohonu Lexus Hybrid Drive nové generace.

auto hybrid Lexus 12LF-LC_22-1200

foto: Lexus

Pohonné ústrojí označované jako Advanced Lexus Hybrid Drive sestává z výkonného a hospodárného spalovacího motoru s Atkinsonovým cyklem, kterému sekunduje zdokonalený akumulátorový modul o vyšším výkonu.

Výkonný modul s akumulátory je navržen tak, aby poskytl vyšší výkon při menších rozměrech akumulátoru, než je tomu u jednotek používaných v současných hybridních modelech Lexus.

Hybridní pohonné ústrojí konceptu LF-LC Blue spojující zážehový motor s elektromotorem nabízí celkový systémový výkon 372 kW (500 k), což je nejvíce ze všech hybridních vozů značky Lexus.

auto hybrid Lexus 12LF-LC_22-1200

foto: Lexus

Koncept LF-LC Blue je ukázkou možné budoucnosti sportovních vozů. Značka Lexus je již po desetiletí synonymem hybridní soustavy pohonu, špičkové kvality dílenského zpracování, pohodlí a spolehlivosti.

Prostřednictvím konceptu LF-LC nyní Lexus stvrzuje svůj kredit v oblasti designu a technologií. Koncept naznačuje budoucí produkci značky, která již nyní aktivně studuje, jak řešit technickou konstrukci a budoucí výrobu podobných vozidel.

DESIGN EXTERIÉRU

Technické vlastnosti konceptu LF-LC se opírají o výjimečný exteriér, stejně tak jako nový interiér vyvedený v kombinaci hnědé a bílé.

auto hybrid Lexus 12LF-LC_22-1200

foto: Lexus

Smělým předním partiím konceptu vévodí světla pro denní svícení ve tvaru písmene „L“, která doplňují svisle uspořádaná mlhová světla a zeštíhlující se bodová matice, jejíž provedení evokuje pocit neustálého pohybu.

Dynamický náboj má i boční profil LF-LC, kterému dominují nápadně tvarované přívody vzduchu umístěné za dveřmi.

Celý vůz obepíná skleněná střecha, která hladce prořezává vzduch a přitom skýtá panoramatický výhled na vnější svět.

Skleněná střecha konceptu používá lehký přečnívající sloupek s navazujícími plochami skel, které našly inspiraci v moderní architektuře.

auto hybrid Lexus 12LF-LC_22-1200

foto: Lexus

Dynamické křivky LF-LC se promítají až na víko zavazadlového prostoru, kde se plasticky začleňuje motiv vřetene doplňující podobně tvarovanou masku chladiče. Vůz při pohledu zezadu se díky tomuto řešení zároveň jedinečným způsobem opticky rozšiřuje.

Koncová světla, která našla inspiraci u forsáže tryskových letadel, evokují díky svému vnitřnímu zdroji pozoruhodný pocit hloubky.

auto hybrid Lexus 12LF-LC_22-1200

foto: Lexus

I na zádi najdeme mlhová světla, kde se opakuje motiv zeštíhlující bodové matice jako na předních mlhových světlech.

Integrovaná koncová a mlhová světla na zádi vizuálně opakují tvar „L“ a vedou oko pozorovatele dolů k mohutnému zakončení výfuku ve tvaru čtyřúhelníku.

DESIGN INTERIÉRU

Interiér konceptu LF-LC je protipólem chladných moderních technologií, proti nimž staví jemné textury a organické tvary a vytváří synergické spojení formy a funkčnosti se zaměřením na řidiče.

auto hybrid Lexus 12LF-LC_22-1200

foto: Lexus

Pro kokpit je charakteristický pocit otevřenosti a bezpečí. Řidič je obklopen bočními panely s velkým vyhloubením a vysokou zaoblenou konzolou. Zóna určená řidiči se díky tomu silně zaměřuje na ovládací prvky a situaci před vozem.

Výsledkem snahy konstruktérů o maximálně intuitivní ovládání v konceptu LF-LC je sdružený ovladač Remote Touch s obrazovkou, díky kterému může řidič pohodlně používat ovládací prvky, aniž by změnil polohu za volantem nebo klopil zrak.

Údaje navigace a další informace se zobrazují na děleném LCD displeji o úhlopříčce 12,3″. Interakci s vozem zajišťuje dotykový ovládací panel začleněný do horní části středové konzoly.

Rozhraní slouží k ovládání audio soustavy, klimatizace a systému navigace; nabízí i klávesnici na dotykové obrazovce k zadávání složitějších pokynů.

auto hybrid Lexus 12LF-LC_22-1200

foto: Lexus

Vícevrstvé multifunkční ukazatele přímo před řidičem spojují analogové zobrazování s technologií LCD.

Ve spodní vrstvě se zobrazuje teplota, palivo a pozadí pro ukazatel Eco. V prostřední vrstvě je „mechanický“ středový kruh otáčkoměru. V nejvyšší vrstvě je otáčkoměr, rychloměr a ukazatel Eco.

Plochy v kabině vozu jsou kombinací hladké kůže a veluru, s dekory z kartáčovaného kovu a dřeva.

Lehká přední sedadla inspirována těmi v závodních vozech jsou tvořena z několika vrstev a opakují proplétající se křivky použité ve zbytku kabiny.

Volant, taktéž ve stylu závodních vozů, je obložen materiálem z lehkých uhlíkových vláken a začleňuje ovládací prvky a tlačítko ke spouštění motoru.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Jolinar

auto, ktere ma 370kW a k tomu Eco mod, to je... hmm, divne :/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Preco divne. Skor to beriem, ze sa moze zmenit vykon, pripadne akceleracia a aj s takym autom sa v danom rezime da jazdit velmi slusne, a aj bezpecne pridavat aj obiehat. Kamos vlastni MB C 250 cdi 204 koni a pri prepnuti na Eco je rozdiel v case radenie rychlosti a netlaci tak do otacok a ked potrebuje aj obehnut stale to ide v pohode. A bral by som ho aj tento Lexus aj jeho MB a tesim sa na nove technologie :) to by tiez mohlo pomoct ekonomike vo svete


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?