Autosalon Paříž 2018: Škoda Vision RS jako sportovní a ekologická budoucnost

redakce - 27 Září 2018

Na říjnovém pařížském autosalonu bude studie Škoda Vision RS s plug-in-hybridním pohonem konkrétní předzvěstí dalšího vývojového stupně sportovních modelů RS a designu budoucího kompaktního vozu.Škoda Vision RS je koncept

Škoda VIsion RS je koncept plug-in hybridu o systémovém výkonu 180 kW (245 PS), elektrický dojezd 70 kilometrů.
foto: Škoda

Důraz na ochranu životního prostředí Škoda demonstruje také použitím ekologicky vyrobených a veganských materiálů. Plug-in-hybridní pohon studie Škoda Vision RS kombinuje motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) s elektromotorem o výkonu 75 kW (102 k).

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS
foto: Škoda

Společně dosahují systémového výkonu 180 kW (245 k), díky němuž studie zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,1 s, za 8,9 s pak zvládá zrychlení z 80 na 120 km/h. Kompaktní sportovní vůz emituje pouze 33 g CO2/km.

S čistě elektrickým, lokálně bezemisním pohonem má vůz dojezd až 70 kilometrů. Ion-lithiový akumulátor s kapacitou 13 kWh lze nabít za 2,5 hodiny. Alternativně lze studii Škoda Vision RS nabíjet z domácí zásuvky nebo při jízdě dobíjet prostřednictvím rekuperace.

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS
foto: Škoda

Díky xyrallicovým krystalům získává zářivě bílý lak studie Škoda Vision RS lehce namodralý odstín. Lak se skládá ze tří vrstev se speciálními organickými složkami, odráží teplo a snižuje tak teplotu interiéru.

Výrazný kontrast k bílému laku tvoří černé karbonové díly karoserie. Z tohoto hi-tech materiálu, který se často používá ve sportovních vozech, je mimo jiné vytvořená nově tvarovaná maska chladiče, přední a zadní spojler, vnější zrcátka, boční prahy, vstupy a výstupy vzduchu i zadní difuzér.

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS
foto: Škoda

Karbon, vyrobený ze 100% z recyklovaného polyesteru, našel široké využití i ve vzdušném interiéru: například na sedadlech, která se jakoby vznáší v prostoru a jsou potažená Alcantara.

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS
foto: Škoda

Sedadla mají na bocích malé vlaječky připomínající založení Československa před 100 lety. Dalším příkladem odpovědného přístupu k životnímu prostředí jsou koberce z velmi pevné netkané textilie Piňatex, vyráběné z dlouhých vláken listů ananasovníku.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Už jsem měl absťák a konečně jsem zachráněn. Koncern vyplodil další vizi. PHEV vizi. Už nemám krizi, mám další 2025 vizi..... :-))))

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Typickej zájemce o Škodu RS určitě bude vegan :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Jo aha, veganské materiály. No, že nepoužívají kůži, jsem rád, ale s těmi koberečky z anansovníku to asi nevytrhnou.

---

hariprasad

To z ananasu nebude, to bude ze smradlavýho PVC.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Proč vegan? To jako, že to auto je něco tak bájného jako perníková chaloupka? :-)

---

hariprasad

Dojezd až 70 kilometrů u pluginu s kapacitou 13 kWh vychází na 18,6 kWh/100 km, což je zatím nejlepší hodnota, kterou jsem kdy viděl. To je nějaké podezřelé, že zrovna Škoda by byla první, kdo by dal pod 20 kWh/100, nebo víte o nějakém jiném pluginu, který se této hodnotě blíží?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč to tak je? 330e taky jezdí přes 20. I při slušné jízdě. Jasně převodovka má ztráty. Ale dnes už nejsou zas tak velké. Čekal jsem že to už spíš pomůže když ten elektro motor nemusí točit takové brutální otáčky jako u bev.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč to tak je? 330e taky jezdí přes 20. I při slušné jízdě. Jasně převodovka má ztráty. Ale dnes už nejsou zas tak velké. Čekal jsem že to už spíš pomůže když ten elektro motor nemusí točit takové brutální otáčky jako u bev.

Not very clever. Tomu budou drhnout kola o blatníky. :)

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavně velká kola zvyšují spotřebu, a jsou už teď jasně nejdražším dílem (kde se dá i nejsnadněji používáním rozumu šetřit) na každoroční údržbu a servis.

Ceske vlajecky urcite oceni v Nemecku, Anglii a jinde. Proc neni cista elektrina? Ten spalovaci srot stoji vic nez nejakych 25kWh baterek navic. Skoda, simply stup id.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ten spalovací motor zcela určitě nestojí tolik co 25kwh baterek...

Prevodovka, nadrz, vyfuk atd. Ted presne nevim kolik stoji RS motor navic nez 1.2 htp, ale typnul bych si 5000 EUR. Ten 1.2 s prislusenstvim take neni zadara. Na vetsi baterku by to urcite stacilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

další předražená parodie, to je jejich účel vytvářet parodie, na které se chytí jen 0,00001 % blbečku a vyhodí tolik peněz oknem :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně Škoda je v EU známá hned po Dacii jako nejpředraženější značka :):):)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

noo šáde je fevropě už známá jako opravdu kvalitní obal na vw to jó :))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejsou to náhodou vnitřnosti z Golf GTE???

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vižn?? to možná ani neuvidíme :)) a RS ?? K čemu??? To běžný člověk nepotřebuje. Takže s Vižn RS at se dou vycpat!! :DDD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jde o nástupce Rapida, co příjde na trh už za několik měsíců.
Ale chápu, že amatér jako vy to nemá moc šanci z takovéhoto článku vydedukovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Respektive samozřejmě studii, podle jejíž nápadů dělané sériové auto bude následovat téměř okamžitě do výroby.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty jejich přeturbovaný ereska trhá na vokrskách i stará é36ska :)))
PS: a na dálnicích je vo ně vopasátováno to bys vižn ;)))

Vižn, NeVižn, Demoližn.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty si kup tu trapnou Teslu a nepruď tady, než ti ten křáp americkej vůbec přijde, budou tu Vižn už dávno svižn jezdit po silnicích

Copak, zdrazuji benzin nebo dokonce naftu? Nebudte nervozni, brzy budete jezdit na elektrinu a ten jedovatej blivajz nebudete potrebovat. Ten svizn vizn bude ekologizn likvidzn.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já už na tom jezdim rok. Schválně kdo z nás dojede dál? Ty trapáku na Nemvižn, nebo já na skutečným EV :-)))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TM3? to si asi první evropan :D když nevíš o čem je řeč tak se raději neprojevuj

V Evrope uz jezdi nekolik TM3 dovezenych z USA. Proc ho tak napadate, ve vasem vizn svizn implicitne nepisete o modelu 3. Z vaseho komentu odvozujete mnohem vic duvtipu nez jste tam vlozil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejdál dojedu elektrikou já a skoro zdarma.
Klidně v Brně přez 700 km denně bez zastávky delší než pár minut šalinóóó.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineBUS2BUSNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil