Autosalon Paříž 2018: Mercedes-Benz EQC se ukáže s výkonem 300 kW a dojezdem 450 km

redakce - 18 Září 2018

Mercedes-Benz představil svou novou produktovou a technologickou značku pro elektrickou mobilitu poprvé na Pařížském autosalonu 2016. A v polovině roku 2019 bude na trh uveden první model Mercedes-Benz značky EQ: EQC.Díky dvěma elektromotorům na přední a zadní nápravě s celkovým výkonem 300 kW nabídne Mercedes-Benz EQC skvělou jízdní dynamiku a dojezd až 450 km v kombinovaném cyklu EU (předběžný údaj).

Díky dvěma elektromotorům na přední a zadní nápravě s celkovým výkonem 300 kW nabídne Mercedes-Benz EQC skvělou jízdní dynamiku a dojezd až 450 km v kombinovaném cyklu EU (předběžný údaj).
foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQC má jako první model Mercedes-Benz nové produktové a technologické značky EQ mnoho progresivních stylistických detailů a barevné doplňky v typických odstínech značky. EQC se svými mohutnými proporcemi řadí v segmentu SUV mezi tzv. crossovery. Protažená linie střechy, která nad zádí klesá ve stylu kupé, a tvarové řešení bočních oken s nízko umístěnou spodní lištou řadí tento model vizuálně mezi konvenční SUV a SUV s prvky kupé.

Jako první model Mercedes-Benz nové produktové a technologické značky EQ disponuje EQC zcela nově vyvinutým systémem pohonu, jehož součástí je kompaktní elektrický hnací řetězec (eATS) na přední i zadní nápravě. EQC tak může nabídnout jízdní vlastnosti vozidla s pohonem všech kol.

Hnací řetězce eATS vpředu a vzadu mají v zájmu snížení spotřeby elektrické energie a zvýšení jízdní dynamiky odlišnou koncepci. Přední elektromotor je optimalizován pro nejvyšší možnou hospodárnost v oblasti nízkého až středního zatížení. Zadní elektromotor určuje dynamiku. Společně přenášejí na vozovku nejvyšší výkon 300 kW, celkový maximální točivý moment obou elektromotorů dohromady činí 765 N.m.

Inženýři společnosti Mercedes-Benz zvýšili různými opatřeními akustický komfort. Uložení hnacích řetězců eATS je u modelu EQC dvojnásobně izolováno prostřednictvím pryžových ložisek, která oddělují jednak poháněcí jednotku od pomocného rámu, a dále také pomocný rám od karoserie. Náročná izolace je doplněna dalšími opatřeními pro snížení hladiny hluku. Výsledkem je extrémně tichý interiér modelu EQC.

Mercedes-Benz EQC

Mercedes-Benz EQC
foto: Mercedes-Benz

Lithium-iontové akumulátory pojmou 80 kWh elektrické energie. I u elektromobilů závisí spotřeba paliva a dojezd do značné míry na způsobu jízdy. EQC podporuje řidiče pěti jízdními režimy s různou charakteristikou: COMFORT, ECO, MAX RANGE, SPORT a individuálně nastavitelný režim.

Zásadní roli v jízdních režimech, zaměřených na hospodárnější jízdu, hraje haptický pedál plynu, který vede řidiče k hospodárné jízdě. Řidič má kromě toho možnost ovlivňovat výkon rekuperace kinetické energie prostřednictvím páček na volantu.

Asistenční systém ECO Assistent významně pomáhá řidiči při předvídavé jízdě, a to prostřednictvím pokynů, kdy může uvolnit pedál plynu, například z důvodu blížícího se omezení rychlosti, a funkcí, jako je setrvačná jízda nebo cílené řízení rekuperace.

Za tím účelem je využíváno síťové propojení jednotlivých systémů, které poskytuje navigační údaje, informace o rozpoznaných dopravních značkách a informace inteligentních bezpečnostních asistentů (radarové senzory a stereokamera).

Flexibilní a rychlé nabíjení

EQC standardně disponuje kapalinou chlazenou nabíječkou OBL s výkonem 7,4 kW, díky níž je připraven pro nabíjení střídavým proudem jak z domácí elektrické sítě, tak i z veřejných nabíjecích stanic.

Až třikrát rychleji než z domácí elektrické zásuvky probíhá nabíjení z nástěnné nabíječky Mercedes-Benz Wallbox. A ještě rychleji lze elektrickou energii doplňovat stejnosměrným nabíjením – u modelu EQC ve standardní výbavě – například prostřednictvím CCS (Combined Charging Systems) v Evropě a USA nebo CHAdeMO v Japonsku či GB/T v Číně.

V závislosti na stavu nabití akumulátorů může EQC na příslušné nabíjecí stanici využívat maximální nabíjecí výkon až 110 kW. Doba nabíjení z 10 na 80 procent kapacity akumulátorů pak činí cca 40 minut (předběžný údaj).

Technické údaje

Spotřeba elektrické energie (kombinovaný cyklus EU): 22,2 kWh/100 km
Dojezd (kombinovaný cyklus EU): více než 450* km
Pohon: 2 asynchronní elektromotory, pohon všech kol
Nejvyšší výkon: 300 kW (408 k)
Max. točivý moment: 765 N.m
Nejvyšší rychlost: 180 km/h (elektronicky omezená)
Zrychlení 0-100 km/h: 5,1 s
Akumulátory: lithium-iontové Energetická kapacita akumulátorů 80 kWh
Hmotnost akumulátorů: 650 kg
Délka/šířka (se zrcátky)/výška: 4761/1884 (2096) /1624 mm
Rozchod kol (vpředu/vzadu): 1625/1615 mm
Rozvor: 2873 mm
Objem zavazadlového prostoru (v závislosti na výbavě): cca 500 l
Pohotovostní/celková/užitečná hmotnost (DIN): 2425*/2930/505 kg
Nejvyšší přípustná hmotnost brzděného přívěsu při stoupání 12 %: 1800 kg

EQC má ve své výbavě progresivní multimediální systém MBUX – Mercedes-Benz User Experience – který byl rozšířen o řadu specifických funkcí EQ, například ukazatel dojezdu, stavu nabití a toků energií. Prostřednictvím MBUX lze ovládat a nastavovat rovněž navigační systém, optimalizovaný pro vozy EQ, jízdní režimy, nabíjecí elektrický proud a dobu odjezdu.

Mercedes-Benz EQC

Mercedes-Benz EQC
foto: Mercedes-Benz

Na grafické ploše MBUX je umístěna speciální dlaždice EQ, která zpřístupňuje velký počet specifických funkcí EQ. Alternativně se uživatel dostane přímo do menu EQ systému MBUX prostřednictvím tlačítka vlevo dole. Specifické hlasové ovládání EQ usnadňuje ovládání modelu EQC rozpoznáváním hovorové řeči.

Inteligentní služby: Příjemné cestování od startu až do cíle

EQ nabízí v rámci programu Mercedes me komplexní služby pro současnou i budoucí elektrickou mobilitu. Mezi nejdůležitější nové služby a funkce, které jsou plánovány pro uvedení modelu EQC na trh, patří:

Klimatizace před zahájením jízdy: Interiér bude mít požadovanou teplotu již při odjezdu. Řidič si funkci nastaví přímo prostřednictvím MBUX nebo aplikace Mercedes me App. Interiér je před zahájením jízdy klimatizován sofistikovaným systémem s tepelným čerpadlem a přídavným elektrickým topením.

Optimalizovaný navigační systém EQ vychází při výpočtu vždy z nejrychlejší trasy s ohledem na nejkratší dobu nabíjení. Plánování trasy navíc dynamicky reaguje na změny a může probíhat uvnitř vozu i mimo něj (prostřednictvím aplikace Mercedes me App).

Díky optimalizovanému navigačnímu systému EQ si mohou zákazníci značky Mercedes-Benz snadno vyhledávat nabíjecí stanice a prostřednictvím služby Mercedes me Charge mají komfortní přístup k nabíjecím stojanům různých poskytovatelů, a to i v zahraničí. Výhodou pro zákazníky je přitom integrovaná funkce úhrady s jednoduchým vyúčtováním.

Aktivní a pasivní bezpečnost: Specifický bezpečnostní koncept pro EQC

EQC disponuje nejnovější generací asistenčních systémů Mercedes-Benz. Mezi ně patří nové funkce v paketu asistenčních systémů, jako je předvídavé přizpůsobení rychlosti jízdy před dojetím k dopravní koloně.

Pokud systém rozpozná dopravní zácpu, sníží aktivní adaptivní tempomat DISTRONIC s předstihem rychlost jízdy na cca 100 km/h. V samotné dopravní koloně na dálnici se vůz pohybuje v jízdním pruhu tak, aby vznikl prostor pro průjezd vozidel záchranných služeb.

EQC splňuje nejvyšší požadavky také v oblasti pasivní bezpečnosti. Kromě obvykle rozsáhlého programu nárazových testů platí u značky Mercedes-Benz další přísné bezpečnostní standardy, které dalece převyšují legislativní kritéria, například pro akumulátory a všechny díly, jimiž prochází elektrický proud.

Skelet karoserie modelu EQC byl přizpůsoben mimořádným požadavkům elektrických komponentů a akumulátorů, aby byla zaručena bezpečnost na obvykle vysoké úrovni. Komponenty pohonu pod přední kapotou jsou uloženy osvědčeným způsobem v novém pomocném rámu, který je obklopuje.

Mechanická ochrana akumulátorů: Již samo o sobě výhodné umístění vysokonapěťových akumulátorů pod podlahou vozidla zaručuje vysokou úroveň bezpečnosti. Zásobník energie je obklopen odolným rámem, který dokáže pohlcovat nárazovou energii.

Mezi rámem a akumulátory jsou uloženy deformační prvky, které pohlcují značné množství nárazové energie také při silném bočním nárazu. V přední části jsou akumulátory chráněny před vniknutím cizích těles speciálním ochranným štítem.

Elektrická ochrana vysokonapěťového systému: Rozsáhlé zkušenosti značky Mercedes-Benz s vysokonapěťovými pohony vedly k vytvoření bezpečnostního konceptu vícestupňové ochrany v případě nehody.

Vysokonapěťový systém se na základě detekované intenzity nárazu samočinně vypne buď vratně, nebo nevratně. Navíc je vybaven rozpojovacími místy, na nichž mohou pracovníci záchranných služeb manuálně deaktivovat vysokonapěťový systém.

Zkušební program: Náročné testy na celém světě

Až do uvedení modelu EQC na trh ujede 200 prototypů a předsériových vozidel několik milionů kilometrů při testech na čtyřech kontinentech (Evropa, Severní Amerika, Asie a Afrika). Součástí zkušebního programu je více než 500 jednotlivých testů.

Stejně jako všechna vozidla Mercedes-Benz musí i EQC absolvovat náročný standardní program. Ten je navíc doplněn speciálními testy elektrického pohonu, akumulátorů a vzájemné součinnosti všech komponentů pohonu.

Inženýři značky Mercedes-Benz mohou přitom vycházet z rozsáhlých poznatků digitálních zkoušek, které sloužily jak k zajištění vyrobitelnosti, tak i k simulacím například v oblastech aerodynamiky, pasivní bezpečnosti a akustického i vibračního komfortu. Další intenzivní testy proběhly v mnoha zkušebnách technického centra Mercedes-Benz v Sindelfingenu. Poměr mezi digitálními a reálnými testy činí cca 35:65 %.

Výroba: Přípravy v závodě Brémy běží na plný plyn

Sériová výroba modelu EQC bude zahájena v roce 2019 v závodě Mercedes-Benz Brémy. Její přípravy již běží na vysoké otáčky. Nový EQC bude integrován do již probíhající sériové výroby jako čistě elektricky poháněné vozidlo. Využívány přitom budou nejmodernější výrobní technologie.

Zásadní inovací je přitom centrum pro montáž akumulátorů do vozidla, při níž EQC absolvuje po zabudování obou elektrických hnacích řetězců (eATS) do karoserie tzv. druhou „svatbu“. EQC je rozpoznán jako elektrický model pomocí datového nosiče na karoserii a vybaven příslušnými akumulátory.

Mercedes-Benz EQC

Mercedes-Benz EQC
foto: Mercedes-Benz

Karoserie je přepravována transportním zařízením na speciálních závěsech ve tvaru písmene C, jejichž prostřednictvím je položena na rám. Nosná ramena pak vyzvednou akumulátory zespodu k podlaze vozidla a pracovník na lince jen kontroluje automatické přišroubování montážního celku.

Souběžně s přípravami závodu v Brémách se již rozbíhá výroba vlastních akumulátorů pro EQC v závodě pro výrobu akumulátorů v Kamenci (u Drážďan), který byl za tím účelem rozšířen.
Kromě Brém se na zahájení výroby modelu EQC pro místní trh připravuje také německo-čínský společný výrobní podnik Beijing Benz Automotive Co. Ltd. (BBAC).

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Michelin

Trochu nerozumim tomu jak muze podle kombinovaneho cyklu EU z 80kWh baterky ujet 450km, kdyz podle stejneho kombinovaneho cyklu EU jim vysla spotreba 22,2kWh/100km...

---

To Tesla dává křídla. 98tis. elektrizujících km.

Pozor na ten chyták že normovaná spotřeba elektromobilu na 100km se udává jako celková odebraná energie ze zásuvky při nabíjení vozu s ním dodávaným kabelem! Tudíž jízdní spotřeba vozidla bude někde kolem 18kWh/100km a to těch 450km dá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:)
Proto tam taky nepíší podle kterého kombinovaného cyklu, nejspíš to bude podle starého NEDC.

Je zajímavé, že nejvíc dobroserskými globalisty ovládaná automobilka Mercedes, kde už blokační počet hlasů neovládají žádné staré konzervativní rodiny zakladatelů, přesto totálně nezvládajá modernizační přechod a patří i při nejlepší interpretaci maximálně k těm ve středu pelotonu.

No, možno tento odkaz to o niečo viac ozrejmí https://www.theverge.com/2018/9/5/17820710/mercedes-benz-eqc-electric-car-debut-launch-battery-range-fail :)

Podobně jako u Volkswagenu si počkám až vyrobí 100.000 e-aut.
Zatím též pouhé sliby a věčné prototypy.

Teda nevim no... mě to auto vůbec nesedí, působí to na mě hrozně přeplácaně, jako když na tom dělali pejsek s kočičkou, přitom design dnešních aut jde spíš směrem k jednoduchosti (a to se mi velmi líbí)
Celkový dojem, jako že v MB pořádně neví kudy kam a podle toho to auto vypadá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

7,4 kW AC nabíjení je teda dost málo.. mám 11kW 3 fáz a dost to využíváme..JInak to vypadá hodně pěkně, obávám se ale cenovky. Ta bude někde nad 2 miliony s daní.

Si jednoduše z nás dělají pr*el... Evropský výrobce a nabídne místo 3-fází jen jednu???
Zlatá Audina, která nabídne 3x32A, takže i nabíjení u nákupáku z obyčejného wallboxu bude poměrně přínosné a bude to stát za to, vytáhnout z kufru kabel a napíchnout se...

Obrázek uživatele spetak

Spíš bez ní ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CO zabírá tolik místa pod přední kapotou?

Nic, je to jen potěmkinova vesnice pro pocit. Je to výsledek totální bezradnosti Mercedesu. Celý auto je jen předělaný GLC.
Tu kapotu vůbec nemuseli dělat odklápěcí a ještě by ušetřili.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele ozana

Oni to prostě jinak neumějí, vepředu se to musí zaplnit až po okraj a nesmí se zapomenout na velkou mřížku chladiče a pořádné výfuky.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele Joe

A přitom to bylo tak jednoduchý. Kdyby nebyli mládenci líní a podívali se co všechno má narvaný pod přední kapotou Tesla, tak to bylo v cajku.

Ale oni ne ne a ne a ještě jednou ne. Inspiraci hledáme jenom ve vlastní historii a našli asi - když se podívali na model Mercedes 300 SEL 6.8 AMG

Podrobně popsaný v článku s decentním názvem: Rudá svině v Praze :

https://auto.idnes.cz/mercedes-ruda-svine-rote-sau-dg1-/auto_ojetiny.aspx?c=A121024_172056_auto_ojetiny_fdv

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Kolik jich ročně vyroběj?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Joe

Juknul jsem na odhady počtu výroby Mercedes EQC na Bloombergu.

A vida, krásný graf (krom EQC je tam i odhad na Teslu, Jaguar i-Pace, Audi E-tron, BMWi3 ...

Počty Mercedsu jsou strhující:

2019: 10300 kusů
2020: 15500 kusů
2021: 16400 kusů

(Jedná so roční produkci ne týdenní . :-)))))

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-09-04/mercedes-readies-first-tesla-rival-in-12-billion-attack-plan

P.S.1 Elon může mít zatím klidný spánek .

P.S.2 Mercedes ročně vyrobí cca 2,37 milionů popelnic. Těch deset tisíc elektromobilů EQC bude činit 0,42%

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Ty grafy jsou dost neaktuální, když předpovídaj TM3 prodeje v roce 2021 sotva takový, co bude mít letos.

Obrázek uživatele Joe

Source je tam: LMC Automotive forecast. Na své stránce píšou že maj 30 let zkušeností s odhadem objemu výroby automobilů.
Článek Bloombergu je z 4.9.2018. Ale jestli máte lepší zdroj Jirko, tak sa zajímám... Díky.

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Daleko lepší zdroj je třeba moje hlava.
Takový odhad navyšování masové výroby u velké značky jako Mercedes je totální hovadina.

Neviem kedy ten graf vznikal, ale pre rok 2018 model 3 už určite nesedí.

V grafe je 24900

Ak pozrieme na https://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/ tak len v prvom polroku je predaných 23832 (ďalšie mesiace ignorujem, lebo Tesla zverejňuje čísla štvrťročne, takže presné čísla budú až v októbri)
Takže za pol roka je počet takmer ako za rok v grafe. A to na insideevs sú len čisto údaje za USA. Takže zanedbáme niekoľko kusov čo prišlo aj do Kanady.

Podľa https://www.fleetcarma.com/electric-vehicles-sales-update-q2-2018-canada/ by ich malo byť 2785 za Q2.
Za Q1 som nevidel v tabuľke model 3, takže asi vtedy ešte nedodávali https://www.fleetcarma.com/electric-vehicles-sales-update-q1-2018-canada/

Pokud dobře chápu tento web, tak je Tesla na dobré cestě do konce září vyrobit celkově téměř 100.000 Tesla Model 3.
Vzhledem k tomu že 2. kvartál skončil na čísle 41.000 by to znamenalo za třetí kvartál výrobu necelých cca 60.000 vozů Model 3.
Čili je asi schopná za čtyři čtvrtletí (za rok) vyrobit více než 200.000 vozů jen tohoto typu.
Jsem zvědav kdy takového množství e-aut dosáhnou VW či Mercedes.

Pre nezvládnutie plánu 6000/týždeň sa píše x-článkov týždenne. Ale majú aj plán 50000-55000 za tento štvrťrok a vyzerá že by to mohli zvládnuť.
Ale sme offtopic, mali by sme sa vrátiť k Mercedesu. :)

Obrázek uživatele Radovan

Proč? Mercedes nikoho nezajímá....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele spetak

Myslím, že teď nemáš pravdu, Radovane. Například já jsem posledních patnáct let v mercedesech jezdil. A ať si kdo chce co chce říká, svezení je to komfortní.
Pravda je, že podcenili elektromobilitu a to fatálně. Kdyby tomu tak nebylo, vozil bych dál a rád na kapotě, pod kterou bzučí elektromotor jejich hvězdu.
Snad někdy v budoucnu ještě ňákou tu hvězdu povozím, no.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvidíme jak dopadnou volby. Třeba budou hvězdy na čumácích všech dopravních prostředků opět povinné :-)

Obrázek uživatele spetak

Dooost dobrý!!!! :-)))
Vím, že víš, že takhle jsem to faaakt nemyslel.
A NESTRAŠ !!!

Obrázek uživatele Radovan

Já mám z Daimleru hodně špatný pocit. To zmršené elektrické Béčko, ostuda elektrické Vito (to mám přímo od kolegy, co od nich bere auta a nabízeli mu ho do cukrárny, baterka neutáhla ani chlaďák, natožpak nějakou jízdu), ty divné hrátky s nákladním eCanter Fuso, pořád dokola testování, konceptování, vize, kecy a kraviny. Kdyby stejným způsobem pojali spalovací mobilitu, tak ještě dnes jezdíme na koních. Paní Benzová se musí v hrobě obracet, když ten korporát vidí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele spetak

Dyk říkám, že fatálně.

Obrázek uživatele Joe

Původním záměrem bylo najít zdroj, kde je odhad výroby Mercedesu EQC, protože kometovaný článek je o této značce. Bohužel moc toho momentálně není k mání, tak i Bloomberg potěšil. To že údaje za porovnávanou Teslu nejsou přesné, jsem si nevšiml (a za to se omlouvám)...

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

No tak je pravda, že som sa po tej pripomienke ako model 3 nesedí venoval len tej. Zvyšku áut nie.
Koľko budú vyrábať (ak neprezradia) je asi veštenie z dezénu :)
Možno to nejakých zákazníkov od tesly odoberie, ale predpokladám že bude ak zopár zákazníkov, čo "vymenia" benzín/nafta mercedesa za elektro mercedesa.

Ináč zaujímavé takmer všade píšu "first in a series of battery-powered models" alebo "Mercedes predstavil svoj prvý elektromobil" a pod. Akoby elektrické "B" neexistovalo.

-

Případ pro Bjørna. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineBUS2BUSKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil