Autosalon Paříž 2016: Volkswagen představí elektromobil s dojezdem 600 km!

Volkswagen nedávno ohlásil, že do roku 2025 bude čvrtina jeho prodaných aut na elektřinu. První vlaštovka se objeví už koncem září na autosalonu Paříž.

Na autosalonu Paříž 2016 se představí první z elektromobilů s vysokým dojezdem koncernu VW
foto: Volkswagen

Údajně až 30 nových aut na elektřinu představí největší světová automobilka během následujících zhruba deseti let. První z této velké rodiny se představí na autosalonu Paříž 2016 koncem letošního září.

V rozhovoru pro německý magazín Wirtschafts Woche to potvrdil šéf VW Hebert Diess. Ten řekl, že auto bude mít dojezd mezi 400 km a 600 km (dle NEDC, hádáme), bude veliké jako Volkswagen e-Golf, ale nabídne zavazadlový prostor jako Volkswagen Passat.

Půjde zatím o prototyp, který ale bude mít velmi blízko k výslednému produkčnímu vehiklu. Ten by měl jít na trh v letech 2018-19. Diess dále potvrdil, že pokud bude chtít koncern vyrábět tolik elektroaut, bude muset mít v Německu obří továrnu na baterie.

70 Comments on “Autosalon Paříž 2016: Volkswagen představí elektromobil s dojezdem 600 km!”

  1. Volkswagen představí
    Volkswagen představí elektromobil s dojezdem 600 km!
    To je sice hezké, ale prd platné. Pokud to dají do nákupní tašky velikosti E-Upa, tak si to moc lidí nekoupí. Pokud to dají do E-Golfa a bude to za cenu Mercedesa třídy C, tak to rovněž moc lidí nenadchne. Ono totiž zaparkovat před barákem Mercedesa „vypadá“ úplně jinak, než tam postavit E-Golfa.
    Pokud to dají do Passata, tak mají problém. I ten jejich Passat GTE se moc neprodává za cenu 1,2mega. Proč? No protože je to jen lidové auto Das Volkswagen. Exkluzivitu by musel Volkswagen udělat s jinou značkou. Například v Bugatti by se dala cena baterií, výkon elektromotoru celkem slušně schovat.
    Jenže Volkswagen je gigantická firma, která potřebuje prodávat. Dnes jim stojí E-Golfy na salónech přes dva roky a občas je někomu dají do pronájmu, občas je někomu půjčí jako náhradní vozidlo. A takhle se business blbě dělá.
    Spoléhat se na nějakou vládu, že jim zavede dotace můžou jen v Německu. Jenže ani tam EV made in Volkswagen nemá úspěch. Proč? Neomezená rychlost a velká síť dálnic v Německu není pro E-Golfa vhodným místem.
    Takže ano 600km dojezd dobrý, ale za 2mega++ to nemůže vypadat jako Passat, nebo Golf. O úrovni a způsobu prodeje a servisování přes dealerský vexláky VW o tom raději mlčím.

  2. Podle me to taky plky na
    Podle me to taky plky na druhou stranu vsichni rikali ze nejde udelat seriove auto s motorem 1000k..no a oni udelali Veiron.Takze uvidime mercedes bude mit take to EQ radu atd..jak to je dva se perou treti se smeje 🙂
    V roce 2025 musi auta v eu mit prumer spotrebu 2.5 litru na 100 podle euronormy takze musej si pomoci hybridy a EVckama.

        1. Spalováky jsou
          Spalováky jsou technologickej vopruz, ale baterkáče jsou tak jednoduchý, že si je staví i sama německá pošta.
          V Číně jako vždy čekaj až to velký hráči dovychytaj a pak to spustěj. Bude to většinou stejnej šrot jak ta čínská elektronika, ale bude to tak levný, že to lidi skousnou pokud to proleze evropskou legislativou.

  3. Dojezd jako TM3
    velikost

    Dojezd jako TM3
    velikost jako TM3
    cena jako TM3
    rychlost nabíjení neznámá
    síť superdobíječek veškerá žádná
    a továrnu na baterky už začínaj stavět.

    Úroveň způsobu prodeje a servisování přes dealerský vexláky zůstává a pochybuju, že se VW vzdá možnosti updejtů firmware za tučnej poplatek v origo servisu po objednání a patřičné čekací lhůtě :)))

    1. da se predpokladat ze
      da se predpokladat ze rychlost nabijeni bude spise limitovana rychlosti stojanu, VW jiz nejakou dobu spolupracuje s Chademo a ty jak vime jiz testuji 150kW nabijecku, da se tedy ocekavat ze by dobudoucna meli EV od koncernu VW chademo i ccs, nebo mozna jen chademo, tady to sice neprobehlo, ale ve Svicarsku jiz byl spatrenej maskovanej kousek noveho eUP prave u chademo nabijeni 🙂

                1. Reklamštinu lidi zkousnou
                  Reklamštinu lidi zkousnou jedině když stejný blbosti melou všichni, jakmile jeden začne aspoň trochu plnit co řekl nebo i to co neřekl, tak jsou ostatní v hajzlu.

                2. No podle mne k tomu plnění
                  No podle mne k tomu plnění musíš mít i sílu to masově prosadit. Já upřímně věřím že uvedení Modelu 3 brzdí především vývojové/výrobní/finanční kapacity Tesly, kdežto u VW je to jednoznačně jen politickým rozhodnutím.

                3. Je to přesně tak.
                  Tesla

                  Je to přesně tak.
                  Tesla dělá to co chce, VW a ostatní jen to k čemu jsou donucení.

                1. Takže jejich auta budou
                  Takže jejich auta budou sirotci marně čekající až jim někdo natáhne rychlou síť a budou jen závistivě pokukovat po Tesla Superčárdžrech 🙂

                2. jasně. Podobně jako
                  jasně. Podobně jako Nissan. Dnes fůra řečí o tom jak jsou první, mají nejprodávanější EV, jak jsou zelení a jak myslí na naše dobro atd atd. Potom když si k nim jdete pro auto, tak jednají stylem „zaplať, vypadni a už neotravuj. Instalované rychlonabíječky zpoplatní 10Kč/kWh bez rozdílu jestli jste si auto koupili u nich nebo máte třeba Kiu. Dnes už dokonce prodejci rychlonabíječku mít nemusí vůbec a pokud k nim přijedete na pravidelný servis, tak to za pár min. máte hotovo, ale další min. 3hod musíte čekat než Vám auto nabijí. Každopádně příště (1-2 roky) doufám, že si už Nissan kupovat nebudu muset a že bude trochu výběr… Myslím, že VW nebude sirotek sám… 🙂

                3. Na druhou stranu, divis se
                  Na druhou stranu, divis se jim?
                  Predpokladam, ze tu rychlonabijeci stanici (a jeji provoz) plati dealer ze sveho, nedostane na ni „zhora“.
                  A pokud se tu Leafu proda za rok 60 (mozna 5 na dealera?) a jeste kazdy vysomruje slevu, tak moc nevidim, z ceho by to meli financovat. A to same bude se servisem, proc platit vyskoleni technika, nahradni dily, pripadne specializovane nastroje, kdyz tech pet aut mozna prijede po prvnim roce na premereni baterky a razitko.

                4. co se nabíječky týká,
                  co se nabíječky týká, tak se nedivím, ale na začátku to byl jeden z prodejních argumentů – kupte si u nás Leaf !! za to bude m.j. rychlonabíjení zdarma kdykoli pojede kolem + další porostou u ostatních dealerů. Potom to člověka trochu zklame.
                  Co se servisu týká, tak kupuju auto skoro za mega, tak bych očekával adekvátní přístup. Kde na to budou brát, si musí rozmyslet oni před tím, než se do prodeje EV pustí. Jestli někomu dají slevu, tak ji asi dali dobrovolně – zase musí sami vědět, jestli na poskytnutí slevy mají prostor.

          1. Ano jak CCS tak Chademo
            Ano jak CCS tak Chademo počítá zhruba s touto konfigurací, kde strop pro pohyblivý (ručně připojovaný) přívod je 400A. Pak to pro dnešních 400V odpovídá max. výkonu stojanu 150kW, které se již pomaličku začínají objevovat jako prototypy a reálně se začnou montovat tak 2019, ale spíš déle. Pro 300kW je nezbytný přechod na 800V a to se reálně neobjeví dřív jak 2025.

            To 15min dobíjení je třeba chápat jako typickou reklamštinu, tj. že stojany/síť to zvládnou ale klidně bych se vsadil, že nikdo dnes nemá baterie s dostatečnou energetickou hustotou, které by se tomu byť jen přiblížily a především ani nejsou na obzoru. Tj. u VW se doufá, že se po roce 2020 z ničeho nic objeví. No a pokud se neobjeví (jako že se nejspíše neobjeví) tak se jednoduše posune datum uvedení o dalších 5let a zas se to nějak okecá.

            Tesla si je samozřejmě vědoma stavu vývoje baterií a proto takové bohapusté pohádky nevypouští.

      1. V Nemecku je Chademo
        V Nemecku je Chademo povazovano za nepratelsky akt a tudiz pochybuji o nasazeni u VW. Nemecke automobilky chteji vytlacit japonskou konkurenci a proto se podporuje pouze CCS. Ladesäulenverordnung LSV podporovalo prave jen CCS a Chademo nebylo vubec zohledneno. Po protestech majitelu Leaf a trojcat se bude LSV upravovat. Nicmene smer je jasny, muz s kozenou bundou a napisem Chademo nesmi projet.
        Hyundai Ioniq bude proto v evropskem provedeni s CCS.

  4. Stejně je neuvěřitelný,
    Stejně je neuvěřitelný, že v Tesle dokázali vytvořit v dnešní době produkt, prodávaný v ne úplně malém objemu a za celou prodejní dobu nepřišla jediná konkurence. Je vůbec nějaký automobil, kterého se prodalo nad 100 tisíc kusů a neměl žádnou konkurenci (kromě Ford model T :))? Prodejní dobu beru životní cyklus automobilu vč. faceliftu, tj. cca 7-8 let. To co tu VW vymýšlí už může být konkurencí leda tak budoucímu modelu S II, model S předpokládám bude v tu dobu pomalu končit (2012 až 2019/20).

    1. Všichni jsou 10 let pozadu.
      Všichni jsou 10 let pozadu. Teprve teď doháněj auta na baterky, ale až s tím přitrhou na trh, tak už to bude vedlejší a bude se řešit hlavně autonomnost a vůbec změna paradigmat ve vlastnictví a používání automobilů včetně novejch funkcí jsko záložní zdroj energie a provázanost s vlastním domem/bytem. Centrum autoprůmyslu už se přesunulo do Silikon Valej.

      A to, že nikdo nemá síť super dobíječek už ani nezmiňuju 😀

    2. tohle Tesle S konkurenci
      tohle Tesle S konkurenci nebude, tohle ma bejt auto kompaktni tridy, nikoliv vyssi stredni

      a prez 100 tisic kusu bez konkurence zaznamenal treba Prius, 100 tisic kusu totiz neni as tak velke cislo, rocne se vyrobi a proda prez 90 milionu aut, tedy 100 tisic je lehce nad 0.1%, Tesla ohrozuje prozatim pouze segment luxusnich aut s cenovkou nad $70000, a vyrobci moc dobre vedej ze ani v tomto segmentu nema Tesla prostredky na to aby oslovila a uspokojila alespon ctvrtinu zakazniku, Tesla vpodstate prozatim trapi jen vyrobce jako je Mercedes, BMW, Audi, Jaguar, trosku pak Volvo a podobne znacky ktere maji v nabidce sedan vyssi stredi nebo luxusni tridy s cenovkou nad $70000

  5. Haha, Tesla ich zasa
    Haha, Tesla ich zasa predbehla ked bude mat (resp. mozno uz aj ma) 100kWh bateriu uz teraz. Navyse ma Tesla uz aj fabriku na baterky. A co ma VW? Photoshopovu vizualizaciu 😉

    Na to aby sa dotiahli na Teslu by museli predstavit uplne ine plany s jasnymi casovymi horizontami a nie vyrabat toto auto mozno o 3 alebo aj 3 alebo x rokov. Ono totiz vyrobit take EV dnes uz nie je problem ale potrebujete na to vyrobnu infrastrukturu co VW ma iba pri autach ale nie baterkach.

        1. No nevsimol, kedze tento ich
          No nevsimol, kedze tento ich zazrak nema nikde napisanu cenu. Mozno bude tiez za 3 miliony. Ci ty mas ine a presne informacie?

          Preco tu vlastne zas kecas o cenach ked sa zasa bavime o vyrobe a technologiach?

          Za tri roky ta tesla pod milion prejde cca 300km (pri terajsom kurze je 35000$ ca 850 000Kc) a za kolko rokov toto prejde ten eGolf?

          Inak povedane, zasa sa VW hra na prototypy a pokial nedaju nieco do obehu co bude konkurovat aspon Boltu alebo TM3, tak budem kazdy takyto ubohy pokus vysmievat, lebo je to na smiech. Urcite by som do toho nedal svoje peniaze. To da max. clovek ktory si nevie prepocitat cenu/to co dostane. Mozno jedine VW fanatik.

          1. Laickou uvahou si troufnu
            Laickou uvahou si troufnu tvrdit, ze auto velikosti jako Bolt, dojezdem jako Bolt bude stat plus minus jako Bolt, ne jako TS 100D…

            A cena T3 – az na ten drobny detail, ze to „35000$ ca 850 000Kc“ je bez cla a DPH. I kdyz clo zanedbam, tak to s dani bude pres mega. A sam Musk prohlasil, ze prostor pro levnejsi model nevidi.

            1. Tak si treba laickou uvahou
              Tak si treba laickou uvahou pouvazovat nad tym, ze hovorime o dojazde 400-600km kde potrebujeme tu 100kWh baterku (pre dojazd 600km). Cize ak TS100D stoji tie vase 3 miliony (presnu cenu neoverujem), tak potom podla vasej logiky aj tento novy eGolf bude stat 3 miliony. Ale kedze cenu neviem, tak toto by som sa neodvazil tvrdit ako to robite vy.

              Jasne, az na drobny detail, ze je to cena aj bez dotacii, ktore sa po EU rozbiehaju. Tak ako tak, sa cena TM3 dostane pod milion teda v zavislosti na vybave a na vymennom kurze.

              „A sam Musk prohlasil, ze prostor pro levnejsi model nevidi.“, to je ale nepochopenie kontextu, naco by vytvaral dalsi model? Ved to by si konkuroval sam sebe a to je ekonomicka hlupost. Uz teraz ma problem s modelom S, ktoremu bude uspesne konkurovat model 3, pretoze pre vacsinu ludi je uplne dostacujuci. Samozrejme, zeby sa dal spravit aj lacny EV, bez roznych senzorov a podobne ale to nie je cesta Tesly, pretoze oni to hraju na autopilota.

              1. Vsak ano, 400km NEDC (tech
                Vsak ano, 400km NEDC (tech 600 bych povazoval za marketing a vzhledem k tomu, ze VW je evropska automobilka, temer urcite pouziva NEDC) je cca 300km (200mil) EPA, cili totez, co ma T3 nebo Bolt v zakladu.

                A zatimco verim, ze eGolf s nejakou mensi baterkou pod mega zustane, u T3 vzniku takoveho modelu neverim.

                1. Tak to potom VW celkom
                  Tak to potom VW celkom lutujem ked s takym autom planuju prist niekedy o 2-3 roky. To snad uz kazdy bude mat. Skor mi pride ze su chlapci tak 2-3 roky pozadu oproti Tesle a naviac maju problem v tom, ze kto im tie baterie vyrobi? Kedze pridu neskoro a konkurencia uz bude obsadozvat dnesne vyrobne kapacity. Jedine zeby postavili vlastnu GF ale nemam ten pocit, zeby nieco zacinali stavat. Ja to vidim tak, ze sice s autom pridu ale bude nedostupne alebo drahsie nez TM3 a to v case ked uz TM3 zacne byt dostupnejsia.

                  No maju hosi co robit. Ale drzim palce, kiez by ma tento moj smiech presiel. To by som bol velmi rad.

                2. model 3 se zacne vyrabet
                  model 3 se zacne vyrabet mozna za rok, tedy v roce 2017, nejdrive budou uspokojovane „predplacene“ a teprve pak prijdou na radu auta pro dalsi, pokud tedy nemas „predplaceno“ €1000 , tak driv nez v 2019 necekej ze si Teslu 3 budes moci poridit, a urcite necekej ze bude pod 1.1 milionu korun ci €41000 v zakladu 🙂 a nebo mas jeste moznost se prestehovat do USA a poridit si model 3 tam, tam mozna bude k dostani v beznem prodeji koncem 2018 🙂 takze ne o moc drive nez konkurencni EV, mimochodem Bolt s 60kWh baterkou se zacne v USA prodavat za 3 mesice, takze v segmentu dostupnejsich EV s vetsim dojezdem nad 300km bude mit oproti Tesle naskok

                3. No pozadu oproti tesle –
                  No pozadu oproti tesle – tesla zatim ani nema v planu auta, ktere by ohrozovaly cenovou hladinu vetsinove produkce VW, takze si myslim ze jsou docela v pohode…
                  VW vlastni GF nema, ale tesla neni zdaleka jediny svetovy producent baterek (ani neni zdaleka nejvetsi) a velke firmy stavi nebo rozjizdeji kapacity ve velkem…

                4. mno hlavni problem VW je v
                  mno hlavni problem VW je v tom, že má s fabrikou na baterky cca 3 roky zpoždění, Tesla rozjíždí ověřovací výrobu, a pokud se nesekli, tak by meli vyrábět sami tolik, jako je momentální celosvětová produkce.
                  VW plánuje, ale to znamená postavit/upravit barák a nacpat tam technologie, to je rok cca a dalšího minimálně půl roku ověřování/ladění…
                  Prostě žehrali na to, že To tesla položí .. a ono se to jaksi zatím ehm ehm.
                  A iluze, že výrobci mají projekt prostě v šuplíku/na disku a simsalabum začnou vyrábět, je myslím docela sci-fi, už kvůli ověřovací sérii – TM3 už v jakési podobě prototypů jezdí. A řízení motorů se taky neodladí za chvilku.
                  Navíc e-golf má motor s permanentním magnetem, ne asynchron jak Tesla

          2. par cisilek, zakladni tesla
            par cisilek, zakladni tesla S 60 (dojezd NEDC je 375km) zacina v USA na $66000 (1584000 korun), v EU ten samej model zacina na €76600 (2068200), to je opravdu nekdo tak naivni ze si mysli ze auto co bude v USA za $35000 se bude v EU prodavat za 850 tisic korun? …..:D

            to ze te servry krmej nesmyslnou castkou holim prepoctem kurzu dolaru a koruny neznamena ze si to auto za tu castku v Evrope koupis 😉 budeme radi pokud cena bude na hranici €41000, tedy v prepoctu cca 1.1 milionu korun za zakladni verzi modelu 3 s nejmensi baterii, a tam dojezd nemusi bejt ani nad tema 375km NEDC jakej ma dnes zakladni model tesly S s 60kWh baterii 😉 klidne muze bejt dojezt toho zakladniho modelu nekde u 300km 😉

            jen do placu, dnesni e-Golf s dojezdem 190km dnes stoji 920 tisic korun, to je oficialni cena pred slevama, nastesti bezne ti ve VW na tento model daji slevu 100 tisic aby to vubec prodali, u Tesly se slevou nepocitej, proste slevy nedavaji, auto kupujes primo od nich a nejde tedy vyjednat slevu u prodejce ktery si o tu slevu proste snizi zisk (e-Golf ma distribucni cenu 719 tisic korun, zbytek nad tuhle hodnotu je zisk prodejce)

            1. No lenze pozor, v USA su ine
              No lenze pozor, v USA su ine dane nez v EU. Kazde auto v USA je ovela lacnejsie nez v EU. To zas mozu aspon ciastocne vyrovnat dotacie. Ja vravim, ze sa nechajme prekvapit. Lenze skor nez cena bude problem dostupnost, kedze dodavky TM3 su v podstate vypredane tak do roku 2019 a dalsiu fabriku nestihnu postavit skor. Nez to auto bude bezne dostupne tak jeho cena uz bude nizsia koli lacnejsim bateriam, prip. uz budu aj prve jazdenky.

              1. to jsi tak hloupej? dal jsem
                to jsi tak hloupej? dal jsem ti ceny v EU, oficialni ceny za ktere si Teslu v EU muzes poridit, a u te ceny v eurech je uplne fuk jake dane maji v USA

                a ano vim ze v USA maji ruzne dane podle kazdeho statu, pak federalni dane a jeste i mistni dane, nic to ale nemeni na tom jakou cenu zaplatis za dane auto v Evrope 😉

                proste holej prepocet $35000 se rovna 850 tisic korun je nesmysl protoze za 850 tisic si to auto v Evrope proste nove nekoupis 😉

                a ted si nejsem uplne jistej, nerikal nahodou Musk ze tech $35000 bude po slevach diky federalni dotaci $7500?

                a mimochodem u 60kWh varianty se uvadi v USA dojezd 210 mil, tedy 336km, tedy zadny zazrak

                1. ne, cena 35k je pred
                  ne, cena 35k je pred zapoctenim „dotaci“ (ktere nejpozdeji po uvedeni TM3 nejspis stejne rychle dojdou/skonci)

                2. A preco mi nadavas? To
                  A preco mi nadavas? To nevies viest diskusiu rozumne? Ja zatial operujem s cenami ktore su. Kto vobec vie zarucit ze TM3 bude stat tych 35000$? Za tych par rokov to moze byt podstatne menej co som tiez napisal. Navyse popisujem aj dotacie, ktore sa zacinaju rozmahat ale este nie je dostatocna ponuka. Porovavat cenu TM3 a TMS je uplne nezmyselne, nakolko TMS je hlavne luxusne auto a za luxus sa priplaca. Navyse aj jeho cena pojde postupne dolu.

                  Prepocet, ktory som urobil je zo sumy ktoru poznam, nepoznam dane ani nepoznam dotacie a tiez moze nastat situacia, ze namiesto zavedenia dotacii proste len stupnu dane za paliva alebo rovno dane za spalovacie auta a tie podrazia, prip. oboje ked spalovaky budu dotovat EV. Ved min. emisne normy zacinaju byt problem a v reale ich snad ziadne auto nesplna. Dalsie normy bude tazsie a tazsie splnit az vsetci aj tak budu musiet prejst na EV.

                3. prozatim Tesla nikdy necu
                  prozatim Tesla nikdy necu nedodrzela a vzdy byla vyssi nez puvodne zdelili, jak u modelu S tak u modelu X, da se tedy predpokladat ze cena modelu 3 se taky jeste zvedne

                  a ja ti nenadavam, ja se jen zeptal zda jsi hloupej, vzhledem k tomu ze ignorujes fakta ktera jsem ti vypsal, fakta ktera si muzes snadno overit primo na strankach Tesly

                  napsal jsem ti rozdil ceny v USA a EU, tenhle pomer se nezmeni ani s prichodem modelu 3, neb Tesla nema vliv na Evropske politiky a stezi muze ovlivnit dane v jednotlivych statech EU 😉 to do jake kategorie dane auto spada s tim nema nic spolecneho

                4. Ale ked sa niekoho pytas ze
                  Ale ked sa niekoho pytas ze ci je hlupy tak je to detto to iste ako keby si mu hovoril ze je hlupy a to ja beriem ako urazku.

                  Ja som ti zas napisal nieco ine a to ze TM3 sa cenovo nebude dat porovnavat s TMS, pretoze tam by pripadne dotacie mali podstatne vacsi dosah nez na drahsi model, takze nic neignorujem ale pridavam k tvojmu vypoctu svoje myslienky.

                5. ja uvadim ceny jake ma na
                  ja uvadim ceny jake ma na strankach primo Tesla, takze pokud maji na strankach pro USA $66000 a pro EU cenu €76600 , tak pokud budou v USA prodavat model 3 za $35000 tak rozhodne nebude v EU stat €31000 cos by odpovidalo prave tem 850 tisicum korun 😉 je uplne jedno jestli je to auto takove nebo makove, proste cena 850 tisic je nesmysl ktery prezentuji ceske weby pouhym prepoctem kurzu dolar-koruna, za 850 tisic si novou Teslu 3 mozna koupi v prepoctu American, rozhodne ne Cech nebo jinej Evropan v Evrope

                  chapes vubec co pisu a na co reagujes?

                6. Dotace 7 500 bude jen pro ty
                  Dotace 7 500 bude jen pro ty kteří na ní dosáhnou čili řádově pár desítek tisíc, pak už se rapidně sníží, zase pro uřčitej počet kupujících a pak už asi nebude. Kdo zaváhal nežere.
                  Dotace se vztahuje na 200 000 aut od každé značky čili né modelu a Tesla právě překonala 100 000 prodaných kusů.

                1. Přepočítejte si cenu na 1
                  Přepočítejte si cenu na 1 kWh a pak přemejšlejte.

                2. proč? tebe zajímá barva,
                  proč? tebe zajímá barva, ne reálný dojezd a nabíjení zdarma?
                  čím přemýšlíš, krkem? 🙂

                3. Co to meleš?
                  Cena za 1kWh

                  Co to meleš?
                  Cena za 1kWh ti udává jak moc je to auto drahý vzhledem ke kapacitě baterky.
                  Bolt a TM3 budou pak o polovinu levnější než stávajíci krátkodechý vozítka.
                  Barvu si nech vybrat od manželky.

                4. Nechápu jaký to má smysl
                  Nechápu jaký to má smysl odpovídat si na otázky sám sobě pod různými jmény.

Napsat komentář