Autosalon Paříž 2016: nový Smart ED odhalen

redakce - 29 Září 2016

Na autosalonu Paříž 2016 se odehrála i světová premiéra čtvrté generace modelu smart electric drive. Všechny (dva) modely smart budou mít nově elektrický pohon.auto autosalon Paříž elektromobil Smart ED 4. generace

Elektromobil Smart ED čtvrté generace přichází s dojezdem až 160 km
foto: Smart/Daimler

Ve čtvrté generaci získává elektrický pohon kromě smart fortwo coupé a smart fortwo kabriolet také čtyřmístný model smart forfour. smart se tak stane jediným výrobcem automobilů na světě, který nabízí všechny své modely jak se spalovacími motory, tak i jako elektromobily.

auto autosalon Paříž elektromobil Smart ED 4. generace Daimler

foto: Smart/Daimler

Nové modely smart electric drive slaví světovou premiéru na Pařížském autosalonu (1. až 16. října 2016), uvádění na trh bude zahájeno v v prosinci 2016, v Evropě začátkem roku 2017.

Smart fortwo kabriolet je zároveň jediným kabrioletem s elektrickým pohonem na trhu. Elektromobil s výkonem 60 kW a točivým momentem 160 N.m nabízí podle tiskové zprávy "vysloveně temperamentní zrychlení".

Kombinovaná spotřeba elektrické energie: 13,1 - 12,9 kWh/100 km. Kompletně nabitý akumulátor (17,6 kWh) vystačí k ujetí cca 160 km ve městě podle jízdního cyklu .

Díky výkonné palubní nabíječce může být smart electric drive nabíjen až dvakrát rychleji než dosud (v závislosti na trhu a elektrické síti). S novou rychlonabíječkou (výbava na přání, k dispozici od roku 2017) bude kompletní nabití otázkou necelých 45 minut (v závislosti na trhu a elektrické síti).

auto autosalon Paříž elektromobil Smart ED 4. generace Daimler

foto: Smart/Daimler

Jízdní vlastnosti jsou jako obvykle "agilní a temperamentní", k čemuž přispívá také mimořádně malý průměr otáčení, který hodnotou 6,95 metru u dvoumístného modelu přesně odpovídá jeho sourozenci s konvenčním pohonem.

Nové modely Smart ED standardně disponují novou výkonnou palubní nabíječkou. V USA a Velké Británii činí doba nabíjení 2,5 hodiny, takže v porovnání s předchůdcem byla zkrácena na polovinu.

Prostřednictvím aplikace „smart control“ lze proces nabíjení sledovat pohodlně na dálku a stejným způsobem i ovládat mnoho dalších funkcí, jako je inteligentní nabíjení.

auto autosalon Paříž elektromobil Smart ED 4. generace Daimler

foto: Smart/Daimler

Od roku 2017 bude na přání k dispozici mimořádně výkonná rychlonabíječka s výkonem 22 kW. Ta umožní výrazně zkrátit dobu nabíjení akumulátorů modelu smart electric drive až na necelých 45 minut.

Sériová výroba modelů smart fortwo electric drive bude probíhat na montážní lince závodu smart v Hambachu. Model smart forfour electric drive bude vyráběn v závodě Novo Mesto (Slovinsko).

I tento smart je vybaven akumulátory dceřiné společnosti koncernu Daimler Deutsche ACCUMOTIVE. Tato společnost se sídlem v saském Kamenci vyrábí již od roku 2012 „srdce“ elektrického pohonu modelu smart electric drive.

auto autosalon Paříž elektromobil Smart ED 4. generace Daimler

foto: Smart/Daimler

V zádi modelů smart electric drive pracuje elektromotor o výkonu 60 kW (81 k), jehož hnací síla je přenášena na kola prostřednictvím neměnného převodu. Při rozjezdu z klidu poskytuje okamžitě točivý moment 160 N.m pro dynamickou akceleraci.

Dojezd činí cca 160 km, což je ideální pro mobilitu v městských oblastech s nulovými lokálními emisemi. Ve prospěch dojezdu je největší rychlost elektronicky omezena na 130 km/h.

Vzhledem k výkonové charakteristice elektromotoru vystačí smart s jedním neměnným převodem. Řazení je díky tomu otázkou minulosti, což je velká výhoda v hustém městském provozu. Z 0 na 100 km/h zrychlí ale podle verze za 11,5 až 12,7 sekundy.

Pro zpětný chod se změní směr otáčení elektromotoru. Poháněcí ústrojí je vyráběno v závodě Renault v severofrancouzském městě Clèon.

auto autosalon Paříž elektromobil Smart ED 4. generace Daimler

foto: Smart/Daimler

Kromě základního jízdního režimu si může řidič zvolit režim ECO, který je koncipován pro mimořádně hospodárný styl jízdy. Za tím účelem je omezena největší rychlost, přizpůsobena charakteristika pedálu plynu a upřednostněn maximální stupeň rekuperace kinetické energie.

Při setrvačné jízdě nebo brzdění je kinetická energie vozidla přeměňována na elektrickou energii – probíhá tedy tzv. rekuperace. V základním jízdním režimu je aktivní předvídavá rekuperace, která používá data z radarového senzoru. Jeho úkolem je sledovat dopravní situaci a přizpůsobovat jí v reálném čase stupeň rekuperace.

Smart electric drive kromě toho navíc disponuje funkcí klimatizace interiéru před zahájením jízdy. Tím se ušetří energie a prodlouží dojezd. V interiéru je v tomto případě dosaženo požadované teploty již během nabíjení vozidla ze sítě.

Prostřednictvím aplikace „smart control“ lze získávat na chytrý telefon, tablet nebo PC mnohé informace týkající se elektrického pohonu a pohodlně na dálku ovládat funkce, mezi něž patří klimatizování interiéru před zahájením jízdy nebo inteligentní nabíjení.

V porovnání s předchůdcem byly rozšířeny možnosti ovládání. Například dvě nastavitelné doby odjezdu zabraňují tomu, aby při častých jízdách nemuselo být stále znovu nastavováno inteligentní nabíjení nebo klimatizování interiéru před zahájením jízdy.

Modely smart electric drive překonávají rozsáhlou standardní výbavu svých sourozenců s konvenčním pohonem, protože mimo jiné mají přídavný přístroj s ukazatelem výkonu a stavu nabití akumulátoru (standardně) nebo na přání zimní paket s vyhřívaným volantem pro nejvyšší úroveň tepelného komfortu.

Po světové premiéře v Paříži bude nový smart fortwo electric drive uveden na trh ještě v tomto roce v USA, kam v poslední době směřovalo cca 25 % všech prodaných vozů smart ed. Poté, začátkem roku 2017, bude následovat zahájení prodeje dvoumístných a čtyřmístných verzí v Evropě.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na jakém trhu to bude jediný elektrický kabriolet? Ve Francii určitě ne → Citroën E-Méhari. Tzn Smart bude prodávat elektromobily v ČR?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To nejdůležitější chybí. Záruka na baterie je jaká?

Obrázek uživatele Radovan

Obvyklá je 5 let, standard u větších aut 7 a více let. Protože Smart patří Mercedesu (tedy Daimler-Benz), tak počítám že to bude spíše 7 a více.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Smart electric drive kromě toho navíc disponuje funkcí klimatizace interiéru před zahájením jízdy. Tím se ušetří energie a prodlouží dojezd. V interiéru je v tomto případě dosaženo požadované teploty již během nabíjení vozidla ze sítě.

Prosím o info, které EV touto funkcí nedisponuje?

Například Nisan Leaf v CZ. Aplikaci smart EV sice na mobilu mám, ale jsem rád když zjistím jak je na tom baterka. O funkcích typu ovládání AC/topení si můžeme nechat zdát, protože jednak je aplikace nefunkční zasekaný balast, ale hlavně není možné si uvěřit telefon v CZ, to znamená že k funkcím "ovládající vozidlo" prostě není přístup. Takže i to málo z použitelnosti aplikace nefunguje.

Takže ona funkčnost a funkčnost je rozdíl.

Obrázek uživatele M.Krupka

Leafa nelze nastavit na předpokládanou dobu odjezdu z domova, tak aby byl ohřátý interiér a nabitá baterie před odjezdem z garáže ani manuálně v autě?

Obrázek uživatele Radovan

Ano, je to ve standardu. Jediné 2 rozšířené elektromobily, které to neumí, jsou tak Citroen C Zero a Peugeot Ion, přestože jsou to klony Mitsubishi iMiev, které to umí. A dokonce dálkově přes vysílačku v klíčích.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako dobré, lepší než nic, ale velikost te baterie musím zkritizovat, je to málo..

Já denně jedu do školy a zpátky cca 20km s nákupem 25km pořád jsem na pětinásobku toho co potřebuji a oproti úsporné jízdě ve Feldě co jezdí za 2kč/km tohle jezdí za 0,5kč/km je to terno. Bohužel cena bude taky terno. Časem snad až těchhle vozítek bude stejně jako Feld. :-)

Obrázek uživatele ozana

Leda elektrický Citroen Saxo/Peugeot 106

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Myslím, že na čistě městské auto je ten dojezd dostačující, samozřejmě v reálu okolo 120km.
Bohužel cena už nebude lidová.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Radovan

To je bohužel pravda. Cenová politika a segment trhu. Daimler-Benz koncipuje Smart jako auto pro děti (pro paničky jsou už dnes SUV) bohatých mužů, jezdících velkými Mercedesy. Je to obdoba malých modelů Audi, taky pekelně drahých oproti velikostně srovnatelným vozům jiných značek.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?