Autosalon Paříž 2016: Mercedes-Benz představil elektrické SUV Generation EQ
Když to má Volkswagen, musí to mít i Daimler. A naopak. A tak se na pařížském autosalonu zjevil koncept Mercedes-Benz Generation EQ s dojezdem 500 km a více než 70kWh baterií.
foto: Mercedes-Benz
Sportovní "SUV kupé"/crossover je vybaveno dvěma elektromotory s celkovým max. výkonem až 300 kW a stálým pohonem všech čtyř kol. Dojezd má být přes 500 km (zřejmě NEDC) díky "více než" 70kWh baterii.
"Budoucí mobilita Mercedes-Benz bude stát na čtyřech pilířích: připojená, autonomní, sdílená a elektrická," říká Dr. Dieter Zetsche, šéf automobilky Mercedes-Benz. A dodává, že "Bezemisní auta jsou budoucnost."
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Paříž 2016: nový Smart ED odhalen
Autosalon Paříž 2016: elektromobil Renault Zoe s 41kWh baterií
Autosalon Paříž 2016: elektromobil Volkswagen I.D. půjde do výroby
Nová generace elektrických aut bude v rámci Daimleru postavena na zcela nové unikátní architektuře, podobně jako je u Volkswagenu MEB. Daimler zároveň s novým konceptem představil samotnou značku EQ a tvrdí, že samotný koncept není příliš vzdálen od výroby.
Jediné další jasnější specifikace elektrického SUV Generation EQ je max. točivý moment až 700 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h pod pět vteřin. Baterie opět dodává sesterská společnost Daimleru Deutsche ACCUMOTIVE.
Auto je vybaveno rychlonabíjením CCS až 150 kW s možností budoucího navýšení až na 300 kW. Samozřejmě vůz využívá nejrůznější asistenty včetně "intelligent driver", komunikaci Car-to-X, tedy s jinými auty a infrastrukturou.
MERCEDES EQ a E ALL-TERRAIN - Autosalón Paríž 2016 - GARÁŽ.TV
https://www.youtube.com/watch?v=IzryOc-DfPo
světlé zítřky?
jurazhor
Auto vůbec nemá kliky.
Ten falešnej svítící chladič vypadá jak laciná městská vánoční výzdoba :D
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
off
Tesloop - pendlovací doprava LA-LV (270 mil) 16 letýho kluka nakroutila na svý 2015 Tesle za rok 200 000 májlí a často nabíjeli na SC do plnejch 100% a stejně často vybíjeli do maxima. Baterka utrpěla 6% ztrátu kapacity. Brzdy nebylo třeba měnit.
Tesloop Ran Model S 200,000 Miles — What Did They Learn?
Tak mě napadá jaký vliv na kapacitu baterky má její stárnutí, čili jak moc degraduje sama o sobě bez opotřebovávání nabíjením a vybíjením?
Tesloop aneb jak si přivydělat na Teslu, když je vám 15 let :D
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Takže je potvrzené, že ani u těch "špatných NCA článků" není cyklická životnost ani ve spojení s rychlodobíjením žádný problém. Tesla opět konkurenci rukavici nejen hodila, ale ještě jí s ní profackovala. Teď ještě jak to bude s kalendářní životností za 10 a víc let.
To s tou životností v čase se dozvíme s opravdu dobrou vypovídající hodnotou zhruba za těch 10let :)
Ten článek je sice napsaný dost pofidérně a je to jen jeden vzorek, ale na druhou stranu Elon ohlašoval už v roce 2011 že ty baterie jsou navržený tak, že je není možné prostým provozem ojezdit.
Hm hm, pomalu každým dnem se stále dozvídám nové a nové zajímavé věci, které by ani vůbec nenapadli. :)
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
pěkná hárehárekraksna :))))
SUV v elektrice už dávají smysl! Sice je to těžké, ale jeto pohodlné když už to jezdí na německý vítr schvalu je se do výroby 2018 ;))
Nevíte někdo proč to má tu svítící přední masku?
Aha, protože mercedes.
Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 99000 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 87 tis. km.
Po slovu "koncept" jsem přestal číst. Tito podporovatelé ropného terorismu budou plakat, až bude mít Tesla 90 % v EV trhu.
90% EV trhu a kolik to bude v ten moment trhu s osobními automobily? 10%? nebo 5%?
Jakákoliv Tesla bude stále dost drahá na to aby mohl segment EV tvořit zajímavou část celkového trhu. To by museli při zhruba stejném dojezdu jít dolů na 500-600kKč. To se jen tak nestane.
Na jednu stranu se dá Muskovi fandit, ale na druhou nevím jestli trochu neztrácí kontakt s realitou. A to zejména kolem letů do vesmíru a kolonizace Marsu.
10 % trhu je 10 mil. aut ročně, což při průměrných 50 kWh/auto dává ročně 500 GWh (Gigafactory dá 35 GWh), takže je jedno, jestli se budou elektromobily prodávat za 100 tisíc nebo 3 miliony, z tohoto důvodu 10 % nebudou mít minimálně do roku 2025.
jenjovich 90% EV trhu je nesmysl, ani dnes nemaji vic nez 20% a model 3 jim dalsich 70% opravdu nezajisti, jenja si proste musi trolovat tech svejch vysnenejch 90%, nic vic bych v tom nevidel :)
Zepředu to vypadá jako medvídek Míval se šklebící se hubou od ucha k uchu. Zezadu je to jiné: +1
jen obrátili pick-up
OFF TOPIC Evatran má už konečně indukční nabíječku i pro Teslu (samozřejmě pouze pro USA) ale i tak je to posun. Umí pracovat se Summon i se zpožděným nabíjením. pluglesspower.com/shop/reserve-tesla-model-s/
To je pěkné! Lidé jsou pohodlní a tak by se to mohlo chytit.
www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (11000 km)
Větším grilováním obyvatelstva za větší zdraví národa.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Dovolil bych si přeložit to tvrzení "více než 70kWh" baterii. V reálu to znamená že i těch 70kWh tam dnes měli se svoji technologií problém dostat a doufají že až to za 5let půjde na trh se to samo od sebe zlepší. 70kWh je pro takovouto kategorii (velká těžká SUV kráva) naprosté minimum i dnes.
Opět to zajetí spalovacího myšlení. K čemu proboha 1/3 délky auta zabírá ten čumák???!!!
Snad motory vrazím na nápravu a baterky do podlahy. Že by jenom kvůli konzervativnosti a přednínu kufru na zavazadla, jako má Tesla?
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
+1
Zastydlé myšlení dinosaurů. Všude kam se pod kapotu podíváš jsou jen ohromný krabice a kabely míto frunku.
Čestnou vyjímkou budiž i3. U Tesel jest to samozřejmost.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Tam mají přece rezervní raum na další baterky s kapacitou "více než" a také pro range extender; možná zbyde pár litrů i pro kabel menekes.
Deformační zóny?
A co třeba deformační zóny při nárazu? :)
Mít hned za světlama okno s řidičem, tak když to dostane zepředu, tak je z řidiče sardinka..
Je zvláštní, že Mercedes dokáže vytvořit auta i s krátkým čumákem a ještě se spalovacím motorem:-)
Modely A150, A160, A170, Vaneo
a co to jako meni na tom ze tam je deformacni zona mala u tech aut?
a asi nechapu proc vypisujes vuce motoru u Acka?
...jen přemýšlet směrem, že budu někdy čelně bourat auto je úplně mimo. To byste nemohl jezdit na kole, motorce, letět letadlem...
Koho z vašeho okolí znáte (ne jedna paní povídala), že by boural čelním nárazem? Já za svůj život nikoho. Je to jak s hydratem v paneláku je tam preventivně, ale nikdo ho ještě nepoužil :-)
Moje dvě kámošky mrtvý po čelňáku do sloupu na výjezdu ze Strahovskýho tunelu. Motor Bavoráku šel nárazem ven. Tý mladší bylo 18 a kámoš nesl bílou rakev... To fakt necheš :(((
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
No 80 zřejmě nejely.
Uchycení motoru je na to dělané aby se utrhl a odnesl s sebou nějakou část energie nárazu.
Znal jsem jednu od nás, moc hezká holka. S její ségrou jsem seděl jeden rok v lavici. Tři týdny po 18. narozeninách sedla do otcovy Š120 a čelně se střetla s Oktávkou. Krumpáč, co měl její otec v kufru ji projel hrudníkem. Teď má pomníček u cesty.
Mému otci se povedl čelní střet i s vystřelenými airbagy, stačilo, aby 2 vteřiny nedával pozor.
ja boural celne jedinkrat (vlastne dvakrat) kdys me nedal pritijedouci pri odbcovani prey muj pruh prednost, a byl jsem zatracene rad ze Taunus mel cumak zatracene dlouhej ;) a mpje uplne prvni nehoda byla naprosto celni, nedobrzdil jsem s Taunusem v HK na krizovatce a narazil cumakem krasne naplocho do predemnou stojici tenkrat novinky Octavie Kombi, tam ale nastesti deformacni zona meho auta byla zcema zbytecna, neb to byl naraz v celkem male rychlosti
hydrant v panelaku nikdo nepouzil? a jak se teda hasi v panelacich kdys tam hori ve vyssich patrech? predpokladas ze si tam hasici tahnou z prizemi svoje hadice a obtacej je po schodisti kolem vytahove sachty do treba 8 patra?
kdys jsou vsechny ty veci tak zbytecne, tak zrusime bezpecnostni pasy, airbagy, vsechny ty brzdne asistenty a podobne, sak znas nekoho kdo to nekdy vyuzil?
Já asi před 5lety, čelně do stromu v cca. 70km/h s Peugeootem Partner, když mě v zatáčce vjela slečna ve Favoritu do protisměru, stačil jsem jen strhnout volant a hned tam stála vzrostlá bříza. Světla se uvrhla a byla o 50m dál, motor a převodovka utržený a rozlámaný, brzdový válec zaražený pod přístrojovku atd.
Pekna diskuze o bourackach :) ja nikdy neboural :)
Profesionální astronom. Česká astronomická společnost, http://udalosti.astronomy.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
Já vím že se to dá jimi odůvodnit, ale proč hned třetina vozu a proč ne lepší materiály a absorpce, když už jde o drahý Mercedes?
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
porad je odpoved deformacni zony, cim delsi deformacni zona, tim bezpecnejsi to je at se jedna o jakejkoliv material, dulezitej faktor nehody je pretizeni a cim se dane pretizeni eliminuje, tim lepe pro posadku, cim delsi je deformacni zona, tim se pretizeni da zmirnit
je to treba i duvod proc bych vzivote nikoho neposadil na 3 radu sedadel v zadnem aute, zadni deformacni zona je totiz u drtive vetsiny aut tristni (pro osoby sedici na te 3 rade sedadel) a to vcetne aut od Tesly :( a povetsinou dana cast auta slouzi prave jako deformacni zona pro zakladni kokpit mezi rozvorem, fotky zazadu nabouranych aut hovori jasne a to vcetne takto nabouranych Tesel, 3 rada sedadel je pak spise takove posezeni ke smrti
Jenom z pohledu na zadní sedadla e-Upu, Twinga, či 3 řady i s dětma v Tesle S mě dost mrazí.
Představa že mi nějaká Tatra míchačka dejchne na červený na zátylek je dost nepříjemná.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Další důvod je vzhled vozu. lidé jsou prostě zvyklí, že mají auto, které má čumák.. Vezměte si, kolik bylo studií elektrických aut, které vypadaly jinak, než klasický auta - a bylo to něco strašného, odpuzujícího..
Jenže to bylo také kvůli tomu, že odpuzující byla ta studie jako celek. Ten nový VW nebo třeba e-UP! také nemají čumák a vypadají rozumně (přiznám se, že oba designy se mi vysloveně líbí). Naopak design i3 nebo iMiEV má podle mne svoje mouchy.
Mě se i3 líbí proporčně a esteticky moc, ale ty funkční a sytémový mouchy to kazej.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Design bez nápadu co nevypadá ani jako Mercedes spíš jak obyčejnej Touareg.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
zezadu to vypada celkem dobre a vyrobitelne, a potesujici je indukce :)