Autosalon Paříž 2016: elektromobil Volkswagen I.D. půjde do výroby

Jan Horčík - 29 Září 2016

Volkswagen na autosalonu v Paříži odhalil svůj revoluční elektromobil. Koncept I.D. je připraven pro dojezd 400-600 km a půjde do výroby za čtyři roky.auto autosalon Paříž 2016 Volkswagen ID elektromobil

Volkswagen si slibuje, že do roku 2025 bude čtvrtina jeho prodaných aut na elektřinu. Jednou z cest k tomu má být právě nově představený koncept I.D.
foto: Volkswagen

Koncept Volkswagen I.D. představovaný aktuálně na autosalonu v Paříži je prvním vozem zcela nové flotily inovativních elektrických aut koncernu VW. Elektromotor má výkon 125 kW, dojezd na jedno nabití mezi 400 až 600 km.

Auto půjde na trh v roce 2020 souběžně s novým modelem Volkswagen Golf, který ostatně částečně připomíná. Od roku 2025 pak bude vůz nabízen s módem plně automatizovaného/autonomního řízení. Jde zároveň o první auto Volkswagenu postavené na nové platformě MEB (Modular Electric Drive).

auto elektromobil autosalon Paříž 2016 Volkswagen I.D.

foto: Volkswagen

Koncept Volkswagen I.D. není vybaven klasickými zpětnými zrcátky, nýbrž technologií "e-mirrors". Jeho délka je 4,10 m, je tedy o několik cm kratší než Golf. Zároveň ale nabízí rozvor 2,75 metru, tedy téměř jako Volkswagen Passat. To vše jasně vypovídá o vnitřním prostoru a výhodách elektromobility jako takové. Podobně jako chybějící B sloupek.

auto elektromobil autosalon Paříž 2016 Volkswagen I.D.

foto: Volkswagen

auto elektromobil autosalon Paříž 2016 Volkswagen I.D.

foto: Volkswagen
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

LOL takže CEO VW Matthias Müller už začal snít a malovat budoucnost přesně podle šablony Elona Muska a jeho plánu na další pětiletku?
Sním či bdím?
Takže VW taky vidí budoucnost v baterkách jako Elon,
plánuje autonomní auta a autonomní flotilu taxi-busíků jako Elon.
Tý brďo snad nezačne vyrábět i rakety a nepoletí třeba na Saturn? :D

https://www.youtube.com/watch?v=L6vzuzBt97Q

- spalovací motor je jen masívní kus železa, který eliminujeme
- elektromobilita a konektivita, to je budoucnost
- Transformace, která nás čeká je obrovským úkolem, ale musíme se do ní pustit

Pohřeb spalováků asi zrovna začal... :D

Divný, že nikde nevidím žádný zástupy nenávistných Müllerových kritiků smějících se jeho blouznění? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pohřeb začal ale nebude to tak rychlé.

Zrovna včera jsme jel projet benzína co mi už 2 měsíce stojí v garáži. Pominu, že jsem musel použít levou na spojku a klíček strčit a otočit v zapalování.
Celou cestu jsem si říkal co to hučí vepředu (je tam motor) a vzádu (výfuk nebo tlumič výfuku) současně, Dokonce jsme i zastavil a podíval se pod auto jestli ho nemám děravý nebo není před upadnutím. Ani náhodou ten vydrží ještě několik let.
Tak jsem jel dál a to hučení zepředu a ze zádu prostě nepřestávalo asi je to normál, jsem si řekl. Když jsem po 1/2 hodině dojel zpátky, tak ještě cca hodinu jsem ten zvuk stále slyšel v uších i když jsem v aute nebyl.
Napřed jsem myslel, že si ho nechám co kdyby, ale asi si ho nenechám a dám ho děckám a prostě v něm už jezdit nebudu.
Jízda v EV je paráda ale že to bude takový rozdíl to jsme opravdu ale opravdu nečekal.

Obrázek uživatele Radovan

Spalovací řidiči to nepochopí. Elektromobil se musí zažít. Já už to mám 2,5 roku střídavě a 4 měsíce naplno elektricky. Jel jsem začátkem září nuceně po skoro půl roce spalovákem jen proto, že do Ionu se prostě manželská dvojpostel s nočními stolky nevlezla. Celkem 600 km po dálnicích a městě. Dojel jsem domů a šel hotový spát. Je to mor.....

P.S. To je i důvod, proč na akcích elektromobility auta nevystavujeme, ale vytrvale jimi vozíme lidi a dokonce je necháváme i řídit. A nejlépe ženy, které velmi rychle zjistí, jak je to jednoduché, zábavné, a jak je zoufalá ta spalovací popelnice, co mají nyní doma. Že konečně našly auto, které je jednoduchost sama. Jen točí volantem a hýbou kotníkem pravé nohy.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Alien5

Dnes jsem zmeril hlucnost pri 80km s mojim benzinem 75 decibel prumer.Nejvetsi ramus delaji pneu motor neni skoro vubec slyset 1600 otacek.Na volnobeh uplne ty same hodnoty :) Kdyz jsem se svezl leafem rozdil byl tak zhruba o 20 procent vetsi hlucnost max.Zadny velky rozdil ze by me to bouchlo do usi to nebyl.Pamatuji si ze pri prvnich jizdach Benzinem novim jsme s manzelkou slyseli narazet musky do celniho skla a hledali jsme puvod tohoto zvuku ;) takze moje zkusenost to neni tak drasticka :) ohledne hlucnosti.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

to máte pravdu, měřil jsem si to taky ale jen aplikací na mobilu. U Leafu jsem ale nenaměřil hlučnost vyšší jako vy, ale v podstatě srovnatelnou a to kolem 70dB při 100km/h. Čím byla rychlost auta nižší, tím byla také hlučnost EV nižší proti spalováku.
Ten největší rozdíl je ale už ne tak jednoduše měřitelný- ten hluk je prostě jiný, bez vibrací, bez otřesů atd.
A je pravda, že jízda v EV je mnohem příjemnější než se spalovákem i třeba s dvojnásobným výkonem a v automatu.
Mám možnost volby, ale jezdím už jen s EV a to občas i třeba 800km.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Alien5

Ja nevim co porad mate s vybracema a otresama ? Jako v nejakem dieselu nebo starem aute to chapu ale v novejsim aute to neznam.:) Jel jsem s leafem a pak sednul do benzinu a proste zasadni rozdil jsem nepozoroval vybrace zadne a hluk motoru je mensi nez hluk pneu pak aerodinamika a pak teprve motor ;) Jde take o to ze jsou levne silnice kvuli cene na km a maji velkou hlucnost(malou zivotnost).Kamos mluvil s tipkem co dela chemii smesi pro vozovky.Jsou useky kde nevite o hluku od pneu a pak useky skoro cela republika ze je velka hlucnost a pneu s malou hlucnosti od vyrobce s tim nic neudela.:)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

proč se rozčilujete? Prostě pro mě je jízda v EV mnohem příjemnější a také dynamičtější, proto nemám důvod sedat zpět do spalováku. Ty vibrace bohužel u spalováku jsou ať je cítíte nebo ne. ale pokud Vám vyhovuje víc spalovák, tak s tím nikdo myslím žádný problém nemá. S obecnou vyšší hlučností od pneu bohužel nic neuděláme.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Kvuli demonizaci nevyhod spalovaku a ignorovani nevyhod EV?
Me treba mnohem min dere ten drasticky "hluk a vibrace" nez hodina a pul jizdy (se sevrenym zadkem jestli dojedu a jestli bude dobijeci stanice fungovat) a pak hodina cumakovani na nabijeci stanici (kdyz mam kliku a nikdo neprijel tesne prede mnou)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

proč to tak hrotíte? jaká demonizace? prostě každýmu vyhovuje asi něco jinýho a osobně na nabíječkách trávím cca 20-30min (pokud tam tedy nepotkám známýho a nezakecám se.
Tak jak jste to napsal to vypadá jako kdyby řidič EV byl masochista .. :)

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Nevim jestli hrotim, ale kdyz uz tu uz po nekolikate ctu, ze po jizde spalovakem mi vibracemi skoro upadnou ruce a v hlave jeste dva dny huci, ale (priklad) jizda EV z Ostravy do Milovic za 10h (misto 4h spalovakem) je vlastne skvely "myty borici" vykon dostatecny pro kazdeho, tak me to trochu sejri, pardon.

TY pomery jizda/stani na delsich cestach nejsou vycucane, ale vlastni zkusenost z tydnu s Leafem, spis bych rekl, ze byly jeste horsi (zvlast v pripade, ze v miste neni DC rychlonabijecka nebo na ni zrovna nekdo nabiji), ale to pricitam sve nezkusenosti.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Alien5

+1 jak se da zmerit vybrace v aute? Dat kelimek s vodou na pristrojivku? Nebo minci na vysku? Docela bych to skusil a video dal na youtube.:)
Edit: provedl jsem mereni vybraci na pristrojice desce u octavie 1.4 tsi 110kw.
Vypnuty motor a i zapnuty ma na stupnici od 0 do 12ky. max vybrace na prvnim stupni na jednicce.cili zadny meritelny rozdil vybraci mezi vypnutym a zapnutym motorem :)
Udelal jsem mereni na 2.0 tdi a tam byla 3ka na stupnici.
Samozrejme volant a rucka malinko vybrovali ale interier tudis je bez vybraci na benzinu:)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

s EV jsem začal jezdit před cca 10-ti lety s P1060E, nabíjel jsem doma, jinde jen výjimečně a to většinou přes noc - i tak mě to svezení prostě nadchlo.
Nyní s Leafem za rok najezdím přes 40tis km a věřte, že to taková hrůza, jak popisujete ze své týdenní zkušenosti, není. Naopak - jiné jak elektrické auto už bych nechtěl. Samozřejmě kapacitnější baterii jen přivítám a souhlasím, že když se majitel EV rozplývá nad tím, jak je 100km dojezd úžasný a většině lidí by to mělo stačit, tak je to celkem úsměvné.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Josef

Ono to není jen o hlučnosti. Je to o celkovém komfortu. S autem typu i3 nemusíte řešit, co máte zařazeno, nemusíte řešit, jestli to na ten kvalt pojede, nemusíte řešit spojku a nemusíte většinou řešit ani brzdu. Jednoduše to auto jede, když šlápnete na plyn a nejede, když ho pustíte. Podle mého super.

Tak se "spalovacim" automatem je to presne to same, ne?

Ad hlucnost, neni spalovak jako spalovak - bude dost zalezet, s jakym autem se bude porovnavat. Kdyz vezmu auta, se kterymi mam zkusenost, tak pri pomale jizde je samozrejme Leaf bezkonkurencne tichy, ale pri dalnicnich rychlostech uz proti 16letemu passatu takovy rozdil neni (prevazna cast hluku je vzduch a pneu). Ale kdyz naopak vezmu i20 nebo c1, tak verim, ze po delsi dalnicni jizde citlivejsim jedincum v usich opravdu huci.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně, tak přijeď já Tě svezu v benzínu a elektro a můžeš ještě ve svém a vše změřit a pak říct své subjektivní pocity a nejen v hlučnosti.

Obrázek uživatele Alien5

Klidne rad prijedu dej mi kontakt a jde bydlis mesto? A jakej mas benzin? Ja mam dost tichounkej a jezdim do 2000 otacek takze neni hlucnej :)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

srovnáváte jabka a hrušky. Pokud jezdíte do 2tis ot/min, tak už jsme u úplně jiné dynamiky jízdy.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Alien5

Njn turbo max tocaku ve 1500 otackach na 6ku od 64km/h takze hlucnost je mala motor neni vytacenej.Samozrejme podle podminek mam i napovedu na razeni.V rech 80km toci okolo 1900 otacek coz na okresky je ok.Takue hlucnost je mala.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zbyněk má pravdu.
Ale klidně přijeď a můžeš měřit a pak říct svůj subjektivní a objektivní názor na rozdíly.
I rozdíly v asfaltu tu jsou tak můžeš vyzkoušet.
Na piš mi na můj email - e-LUKY@email.cz
Tam Ti odpovím.

Obrázek uživatele Alien5

Ok diky napsal jsem.Ale pokud to je do olomouce tak 250 km nepojedu to sory :) to je na me mic daleko ;) muzem se sejit nekde vejpul ;) neni problem :)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Odpověděl jsem dřív než jsem si přečetl tuto zprávu.

No mně nedělá problém přijet k tobě, jen mám trochu problém tam dopravit 2 auta najednou k testu.
Pokud jde o naftu, tak dovez doklady o nákupu, ty Ti proplatím pokud jde o km, tak v tom Ti nepomůžu.

Piš už jen na můj email.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To mohu jen potvrdit. Po zápůjčce několika elektromobilů a najetí několik tisíc km v EV, je pro mě největší trest nucený návrat do spalováku. Když pominu kravál a všudepřítomný smrad, nechápu ty nesmyslné dlouhé sjezdy spalovákem, kdy jenom kvedlám olej v motoru, abych se snažil šetřit brzdy. Nutnost nechat běžet motor na křižovatce je také hodně přitažené za vlasy, však "moderní" spalováci už zastavují motor při zastavení. Nová doba přichází! Stačí, aby na každé benzině byl pětikolík 400V/32A a máme pokryto!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jako jako by taky rad jezdil teslou, ale holt mam na auto rozpocet cca desetinovy oproti tesle, takze jedina moznost je spalovak...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No Teslu by chtěl každý ale taky na ni nemám.

Pokud nebudeš náročný, tak se zkus podívat a vyzkoušet třeba na 3w.sauto.cz/osobni/hledani#!category=1&condition=1&condition=2&condition=4&fuel=4

Po víc jak měsíci ježdění v EV, poznáš co jsem psal a budeš stejného názoru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak s EV mam neco malo najezdeno a souhlasim, ze je to pekne svezeni (nejvic me teda oslovila i3, ale proste v cenove hladine do 500 000 clovek sezene pri nejlepsim leaf a ten mi parametrove absolutne nedostacuje....

Obrázek uživatele honza.t

Volkswagen I.D. a e-Golf Touch - Autosalón Paríž 2016

https://www.youtube.com/watch?v=qm6qegnZmSg

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím.
Možná to sem až tak nepatří ale chtěl bych uspořádat setkání elektro aut u nás na Hané, tedy konkrétně v Olomouci. Trocha propagace snad nemůže být nikdy špatná.
Mám domluvený termín na 15.řijna 2016 v Olomouci na letišti.
Setkání by bylo od 9 hodin až do 14 hodin, každý jak může vydržet.
Chtěl bych získat informace od elektromobilistů ve svém okolí a něco pro ně každoročně uspořádat.

Pokud by měl někdo zájem tak mi napište:
jméno, jaké auto, Vaše město,
a zda by jste svezli případné návštěvníky.

děkuji
a posílejte na e-LUKY@seznam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

oprava e-mailové adresy!

e-LUKY@email.cz

Detaily
https://www.youtube.com/watch?v=WS01OGM3RRI

dole video z trochu jiný prezentace, kde auto i jede
http://www.autorevue.cz/volkswagen-id--takto-vypada-elektricky-golf-pro-rok-2020

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

No vida co nám tu ukazuje Farady Future, stejnej Lidar puk jako VW ID.
pic.twitter.com/g4TJ1KNS0p

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

2016: 1.200.000 ŠÁDE fosílií a žádný elektromobil ;)

investicniweb.cz/zpravy-z-trhu/2016/9/29/maier-skoda-auto-letos-ceka-rekordni-vysledky/

Taky je představen nějakej mercedes elektro SUV koncept. Taky je to černo-bílá variace a lá i3 s modrejma doplňkama jako VW ID :)))
https://electrek.co/2016/09/29/mercedes-announces-new-all-electric-brand-eq-unveils-suv-with-250-miles-range-generation-eq/

Vypadá to jak křiženec starýho VW Touarega a BMW i3 :)))
Další vyfouklina bez osobnosti či inspirace.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Interier https://youtu.be/pnB0MGt2piU
Zásuvnej volant pro autopilota :)

Mimochodem kamery místo zpětnejch zrcátek jsou v USA zakázaný. Kůli tomu se tam neprodávala jejich XL1 a pokud jí i přesto někdo vlastní, tak s ní nesmí na ulici.

Říká cenu 30 000,- €? Rozumim tomu dobře?
Prej je to stejně "levný" jako Golf dízl. Fuj že si to vůbec dovolej zmiňovat.
https://youtu.be/ZQalprkWn7w

Vodrzlí italský novináři :)
https://youtu.be/4d0GFQvj1hk

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

To jsem najivně doufala, že uvidím první zamaskované fotky prototypu a začátek výroby maximálně Q4 2017... a oni 4 roky...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No holt priprava vyroby pro velkoseriove auto, ktera nema stat miliony trva docela dlouho. On i blby facelift soucasneho modelu se pripravuje do vyrobe pres rok, a model stojici na soucasne platforme, lisici se par plechy a paluvni deskou se chysta tak 3 roky i vic...

Jasná ukázka toho, že začali pozdějc a jen ragujou na nevyhnutelnost situace na trhu a v politice. Žádný udavatelé trendů, žádná připravenost na geopolitické zvraty či vlastní skandály.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No mne neopak prijde, ze VW na to jde spravne, tim ze pripravuje rovnou univeralni platoformu pro masovou vyrobu, misto toho, aby co nejrychleji splacal nejake jedno auto a chvastal se tim ,ze prisel na trh o 2 roky driv...
Tenhle pristup mi prijde jako jedina sance vyrabet i relativne levna EV, ono i z pohledu zakaznika budu radsi, kdyz VW prijde bude mit za 5 let vyber ruznych aut v ruznych cenach, nez aby za 3 roky nabizel jedno auto, podobnych paramteru jako bolt a za cenu podobnou jako bolt (a na trhu by byl kotel stejnych ut s cenovkou hrube pres milion kc)...

To ano, ale beru to z pohledu náskoku Tesly, kdy model S byl představen v roce 2009. To bude už 11 let na trhu, než se ostatní automobilky uráčí vydat něco plnohodnotného, co by jí opravdu konkurovalo =( Představovala bych si, že už to budou mít pomalu připravené k výrobě a oni zatím jen vypouští ty trapné a realitě vzdálené disproporční karikatury =(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak zas rekneme si uprimne, ze vetsina automobilek ani zdaleka necili na cenovou uroven, kde se pohybuje tesla....
A udelat poradne EV za malo penez nejde ani ani dneska, netoz pred par lety...

Blbě jsem se vyjádřila, neměla jsem na mysli konkurenci ve smyslu cenové hladiny a luxusu, měla jsem spíš na mysli tu technologickou stránku. Prostě levnější elektromobil, který by byl od začátku konstruován jako EV. Tesla uvolnila patenty zdarma už před více než dvěma roky a ostatním bude trvat dalších šest let, než se svými obřími kapitály splácají něco plnohodnotného. Chápu tu technickou stránku, že trvá, než vytvoří něco nového, ale elektrický pohon tu už máme sto let, patenty mají zdarma, a stejně jim to bude trvat ještě další čtyři roky. =(

Obrázek uživatele Radovan

Je nás více, co to nechápou. ale stačí se podívat, do čeho spalovací dinosauři za posledních 5 let nainvestovali a možná je odpověď nasnadě - nové motorárny, převodovkárny, linky pro výrobu spalováků, výzkum zapalovacích svíček, turba, tříválců, motorových olejů, filtrů, katalyzátorů atd. atd. atd.. A teď řekněte akcionářům, že to všechno škrtáte a jdete stavět baterkárny a jednoduchou robotickou továrnu na levný elektromobil. Který nepotřebuje benzínky, servisy, hromady náhradních dílů, stanice na měření emisí, protihlukové stěny atd. atd. atd.
Tedy že jste se posledních 10 let šeredně mýlili. Kdepak, investice se musí zaplatit a vydělat další penízky.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Nevim kam ty automobilky cílej, ale vždycky počkaj na toho kdo první sejme cenu dolů, pak zvážej jestli je tím ohrožuje a teprve potom se uráčej udělat něco stejně levnýho či dokonce levnějšího. Dělaj to jen a jen z donucení a konkurence, ne z lásky k lidem.
Uřitě ale cílej na snadnej výdělek, pohodlí a eliminace konkurence + lobystický zájmy.

Zatím se skoro všichni pohybujou s cenou vysoko nad spalovacími ekvivalenty a svoje současný elektrokáry se sranda dojezdem klidně nabizej v ceně základního modelu budoucí TM3.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano prekvapicve automobilky cili na vydelek (ono to i tesla)...
Cenou vysoko na obdobnym spalovakem se holt jeste nejakou dobu pohybovat budou, protoze jen ta slusna baterka do EV stoji jako cele spalovaci auto, tezko pak muze stat EV stejne....
Jinak model 3 bude o dost drazsi nez cokoli jineho co na trhu je a co se proadava (EUP, EGolf, Leaf, Zoe, i3, IONIQ) vschni stoji dnes o ctrvtinu az polovinu mene nez bude stat za roky model 3....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takmer všetky uvedené modely stoja ob 30 do 36 000€. To e o štvrtinu až polovinu menej ako 35 000 za T3 ?!. nejak mi o nevychádza :-)

Jestli ono to nebude tím, že $35.000 za TM3 je cena bez daně, bez cla, bez dovozu. Čili v žádném případě to není konečná cena, kterou stačí vynásobit kursem USD/Kč.

---

Nissan Leaf 24kWh, 192.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro info orientacni ceny:
UP - pod 600 000
Leaf - pod 700 000
Golf - neco pres 800 000
Model 3 - 1,1 - 1,2 mega

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nekupujte nové kupte ojeté.

Viz 3w.sauto.cz/osobni/hledani#!category=1&condition=1&condition=2&condition=4&fuel=4

Je zajímavé kolik se tam najednou vyrojilo Leafů a i3.
Dokonce i bmw si dal říct a snížil ceny ale zatím nic moc ale přeci.
Jinak i ostatní už s vw šly pod mých 700 tisíc.
Pro Vás ostatní jen dobře, né?
Ale zkuste to stejně ještě snížit ale nečekejte, že půjdou s cenou pro Vás hned, nechejte to na dýl a občas se jim ozvěte.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak to souvisi s tim co jsem psal?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Model 3 rozhodne nebudebza 35000€ to je asi ten zakladni faktor

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

prej Sej gůdbáj pítrol :)))) tak to sem teda velice zvědav ;)) zatim to z linky pakuje miliony dízlglejtů nadále

kcc-hho.webnode.cz/znacka/vw-germany-/

Obrázek uživatele Radovan

Někdo slibuje koncepty za 4 roky do výroby, jiný v tom už třetí rok denně jezdí......

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

v e-Golfu nebo e-UPu se jezdit neda?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v e-Golfu jo

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2014-vw-e-golf/

v e-UPu ani ne to je hrozná šunka ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2013-vw-e-up-/

Obrázek uživatele Radovan

Než eUP, tak raději Ion/Zero/iMiev. Než eGolf, tak raději Leaf. Prakticky ze všech hledisek. Obojí beru jako úlitbu vládám EU ve stylu my to ve fauvé přece taky umíme. Ale tím to hasne.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když je iON tak skvělý vůz a e-up tak špatný tak udělejme test, který bez problému vše odhalí. Vyhlašuji tímto soutež pro majitele iONů a e-Upů, který z nich ujede dříve vzdálenost Praha, Brno a zpět. Druhá disciplína bude na zimní období, kdo vydrží na rychlonabíječce déle ve spodním prádle uvnitř vozu a potom můžeme naložit 4 kulturisty a převézt je s nákupem do bodu B a potom posádky vyměnit udělat s nimi rozhovor jak pohodlně se cítili v obou vozech. Jinak vítez první disciplíny obdrží nabíjecí kabel v hodnotě 15 tis Kč.

Obrázek uživatele Radovan

To by šlo, mohli bychom z toho dělat nějaké víkendové povyražení pod hlavičkou Asociace pro elektromobilitu. Vyjíždět proti sobě jak z Prahy, tak z Brna, aby se nás sešlo více. Praha třeba od Duhové a Brno třeba z Troubska, ať to máme od míst s možností nabíjení, včetně rychlého. Sezvat novináře a svézt je po trase taky.
Jen bych neviděl tu trasu Praha Brno moc růžově. Budeme to muset absolvovat piánko s kamiony. Protože de facto jediné rychlonabíjení směrem z Prahy na Brno je uprostřed Humpolec Vystrkov, 96 km a stoupání z 255 m.n.m. do 597 m.n.m. Čili pro malé městské auta vražedná kombinace rychlosti dálnice a kopce. Z Vystrkova do Troubska 98 km to už bude veselejší, tam totiž tu výšku zase vytratíme směrem dolů. Ovšem prakticky stejný problém bude Brno-Vystrkov a pohodovější Vystrkov-Praha. V zimě s topením to podle mne nedá bez mezinabití ani jedno auto. Jel jsem to s Nissanem Leaf 24kWh baterií v zimě a děs.
Tou zimní disciplínou v době nabíjení narážíte na to, že klony iOn/Zeo neumí topit v době nabíjení, zatímco originál iMiev ano, stejně jako eUP. No divil by jste se, mnoho lidí našlo řešení a topí si v Ionu/Zeru přímotopem napojeným na běžnou zásuvku nebo Mennekes v místě nabíjení. Bohatě jim k tomu stačí redukce Mennekes/230V 16A.
To bych mohl naopak navrhnout disciplínu převozu věcí, kdy zkusíme do eUP narvat to, co já vozím iOnem na akce elektromobility. Tedy skládací nůžkový stan 3x3 metry. Pevný stůl a 2 normální polstrované židle, displej, kabeláž, materiály...... A to jsem schopen současně tam mít ještě 2 spolujezdce, byť děti 11 a 13 let.
Ti kulturisti budou délkově v eUP určitě nešťastní, já jsem vzadu jezdil v obou vozech a fakt je na tom iOn daleko lépe. Jen je o něco málo užší.
Ten nabíjecí kabel za 15 tisíc Kč jako cena je brutálně drahý. To je nějaký programovatelný univerzál s více koncovkami (230V 16A / 400V 16A / 400V 32A / Mennekes)? Protože 230V 16A na jedné a Yazaki na druhé straně programovací 6-16A se dá sehnat už od 6 tisíc Kč.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

...mnoho lidí našlo řešení a topí si v Ionu/Zeru přímotopem napojeným na běžnou zásuvku nebo Mennekes v místě nabíjení. Bohatě jim k tomu stačí redukce Mennekes/230V 16A.
---
K tomu jen "malá technická":
Pokud uvažujete tuto kombinaci např. na Vystrkově na ABB Terra 53, tak byste musel nabíjet a topit ze dvou různých stojanů. Pokud totiž budete chtít na jednom stojanu topit z Mennekese a ze stejného stojanu nabíjet přes CHAdeMO resp. CCS, tak velice záhy zjistíte, že CHAdeMO resp. CCS jede jen na 50% a tedy nabíjí 2x pomaleji, což je samozřejmě kontraproduktivní. Jedná se o omezení výrobce vzhledem k nominálnímu výkonu stojanu 50kW. Navíc by bylo potřeba zapnout napřed Mennekes a teprve potom DC. Pokud se napřed spustí DC nabíjení, tak AC Mennekes nelze spustit.
Takže řešení by bylo nabíjet z Terry 53 (stojan B nebo E) a topit ze stojanu C nebo D.

---

Nissan Leaf 24kWh, 192.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Muzu se zeptat, ze kterych vsech hledisek je lepsi Leaf nez Golf, a hlavne iOn nez UP?
Osobne bych pravda sel spise do Leafu, nez Golfa, predevsim kvuli nizsi cene. Ale do iOna misto UPu? To bych se musel asi hodne prastit do hlavy...

Obrázek uživatele Radovan

Prostornější, pohodlnější, přímo elektro (ne přestavba), jednodušší na ovládání. Jinak s tou cenou to máte u iON versus eUP stejně jako Leaf versus eGolf. Oba VW jsou nesmyslně předražené, oba zhruba o 200 tisíc.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vážím si Vašich aktivit v oblasti elektromobility, ale s Vaším tvrzením musím těžce nesouhlasit, vlastním oba vozy. S iONem mám najeto o dost více, nežli Vy cca 80 tis km a s e-Upem 70 tis (nevím kolik km jste s ním najel Vy) a rozdíl mezi oběma vozy jsou velmi zásadní ve prospěch e-upu, hlavně v pohodlnosti úplně nesrovnatelný, lepší topení, úplně jiná třída vozu ve smyslu komfortu a hlavně funkčnosti topení, dojezdu, zpracování. Je mi to líto, že máte takový názor, ale asi s tím nic neudělám. Leafa jsem si nekoupil, protože jsem se do něj na místo řidiče nevešel. Kvalita Leafa a Golfa je též úplně odlišná, proto ten cenový rozdíl. A lidé, kteří to vyzkoušeli u nás v půjčovně mají všichni stejný názor, jak iON tak Leaf, ale na druhou stranu chápu, že ne všichni dosáhnou cenově na e-Golfa a radši koupí levnějšího Leafa. Rád to s Vámi proberu osobně, přijde mi to férovější, ale nezlobte se na mě, nedalo mi to, nezůčastnit se.

Obrázek uživatele Radovan

To je v pořádku pane Danieli s někým nesouhlasit a mít svůj názor, obzvláště pak máte-li oba vozy a možnost tak dlouhého srovnání dle nájezdu v km. Rád to s Vámi na některé z akcí proberu. Ostatně eUP je přeci jen vývojově daleko mladší.
Já na něj mám názor dokonce stejný jako moje žena a děti, které se s ním vezly a žena i řídila, prostě tak nějak celostně rodinně nám vyhovují trojčata. A není to jen tím, že jak říká můj otec: "Nejlepší auto je to, co mám já, protože je moje." :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

Asi opravdu odrazuje hlavně ta cena, včetně ojetin.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Ion me teda pohodlnejsi fakt neprisel, prave naopak :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

iOn je prostornejsi a pohodneljsi? Mne to tak teda rozhodne nepripada, a navic bych rozhldne nerekl, ze tyto parametry jsou "vsechny ohledy".
Jinak iOn byl vzdy drazsi nez UP, a te uz se snad ani neprodava ne? Aspon na strankach peugeotu uz ani nejsou ceniky apod...

Obrázek uživatele Radovan

Zkuste si sednout do iOnu ve 4 chlapech a jste v pohodě, má rozvor skoro jako Octavie (250 cm versus 258). eUP je normální pidi autíčko, vzadu tak pro děti. Kufr u něj nemá cenu vůbec zmiňovat. Lépe je na tom z hlediska výbavy, ale zůstat v iOnu to, co má a mělo iMiev, tak stejně.
iOn byl dražší stále jen papírově, ve skutečnosti se dlouho nabízel za 550 tis. Kč, když jste si o něj řekli na salonu. Já osobně koupil nový za 439 ve 4/2014 včetně prodloužené 5leté záruky na všechno. A to byla ta reálná cena oproti 600 za eUP. Dnes už jen ojetiny.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

ty vozis Ionem 4 chlapy? tak to tak ano, to je pro tebe Ion urcite nejlepsi, a muzu se zeptat jak casto v tech 4 chlapech jezdite? ja treba 1-2x rocne litam na dovcu, tak uvazuju ze bych si poridil soukrome letadlo, to vis 2x do roka to jiz stoji zato si poridit letadlo, ted se budu stehovat, takze si asi poridim i dodavku, pac do meho auta jaksi skrin nedam, no a taky zvazuju ze si poridim nejake obrnene vozidlo, co ja vim co nastane za par let a jestli treba nebude valka :)

tazke ty jsi koupil za XXX ale na e-UP se vyjednat sleva neda? zvlastni , ja mam dojem ze majitel rikal neco o 450 tisicich, a mam dojem ze to psal kdysi i sem do diskuze, pokud porovnavas ceny, tak porovnavej ty ktere jsou oficialni, jinak budes jen za blbce co se snazi delat z ostatnich blbce jen tim ze uvadi a porovnava vpodstate nesmyslne cifry ;)

Obrázek uživatele Radovan

Tak se zase všichni uklidníme...... :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

Majitel e-Golfa si Ú.n.O. pochvaloval, jak ukecal cenu předváděcího vozu v plné palbě (krom adapt. tempomatu) na 700 tisíc. Přitom všem povídání jsem si zapomněl sednout za volant :(

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano to je pravda.
Mohl sis nejen sednout ale mohl jsem tě i svézt.
Jel jsem i v Leafu, a e-golf je opravdu lepší ale dražší.
Nevím proč tu někdo hází špínu na vw, když v tom v podstatě švindlovali všichni, ale z vw se dají vytáhnout v Americe prachy.
Ano e-golf není vývojově čisté elektro auto ale v plné výbavě co ho mám je daleko lepší jak Leaf a možná i jak bmw i3. Jak se svezu dám vědět.
E-golf má několik(3) jízdní režimy a celkem 4 mody rekuperace a je radost to za jízdy měnit a docílit pohodlné a dlouhé jízdy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zhruba před 2 roky proběhl srovnávací test trojice elektromobilů - BMW i3, Nissan Leaf a VW e-Golf.
I přesto, že e-Golf jako jediný je přestavěný spalovák, tak dojel nejdále. Trasa byla identická. A nebylo to o 1 km, ale zhruba asi o 15. Jediná nevýhoda u e-Golfu je absence možnosti silnější palubní nabíječky. Ačkoliv jsem fanda BMW a několik jsem jich i vlastnil, tak z pohledu praktičnosti vychází nejlépe e-Golf. Kamarád má Leafa a již několikrát jsem si ho půjčil a rozdíl je dost markantní hlavně v použitých materiálech (Leaf tvrdé plasty, volant má velmi špatné možnosti nastavení, horší rekuperace a při sklopení zadních sedadel je u Golfu rovný prostor, kdežto u Leafa 30 - 40 cm schod, takže ve finále menší objem zhruba o 400 litrů, i přestože kufr má větší Leaf. Pak nožní brzda - kapitola sama o sobě, v létě jsem si o ní několikrát škrábnul do nohy. Jediné, co mi na e-Golfu vadí je absence silnější palubní nabíječky, což se u Nissana dá přikoupit a je to velmi praktická záležitost. V BMW se dají zažít parádní okamžiky za volantem, ale za všechno se musí připlácet a je nejdražší a pokud občas vozíte na zadních sedadlech děti, či jiné pasažéry, tak není úplně praktické.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No i3 stoji vicemene stejne jako egolf ne? Priplatky jsou samozrejme krvave, ale to i u golfa (na druhou stranu i ten zaklad je naprosto v pohode, a na rozdil i konkurence si do i3 i golfa muzete navymyslet nejruznejsi vychytavky, pokud o to clovek sotji).
Jinak srovnani i3 a golfu neni asi uplne na miste, obe maji svoje pro a proti a jsou to dost jina a jinak zamerena auta. (mimochodem i v i3 jsem se za sebe posadil (188cm), sice na delsi jizdu by to bylo nepouzitelne, ale na kratsi svezeni rekneme do pul hodky naprosto v pohode, pro deti taky v pohode....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano je to tak, možná bych mohl napsat i vice detailů.
Jediná nevýhoda je malá síťová nabíječka.Pokud by mi časem vyměnili stávající za silnější tak si rád doplatím.
Nový má 7,2 kW ale ideální by byla 3f 11 kW.

To bych už skoro nic jiného nekoupil, néé koupil a to designové hezčí a novější jinak asi ne.

Mně je úplně jedno, od kterého výrobce je elektromobil, podporuji všechny ale už ne tak hybridy a ani ne bmw s rexem.

v e-UP jsem se svezl jen jako pasazer diky jednomu prispevateli co sem obcas chodi a ma ho, s Ionme jsem absolvoval jako ridic cestu Trutnov-Praha-Trutnov a abych byl uprimnej, u-UP me prisel jako mnohem dospelejsi auto, Ion na me dodnes pusoby jako auticko co se da objevit v kindervajicku a osobne bych za nej nedal ani 50 tisic, kdybych mel na vyber a za stejnej peniz mel moznost poridit Ion nebo e-UP, tak si vyberu e-UP :)

ty jako majitel Iona to budes videt jinak, ja to vidim jinak a svet co si kupuje EV to vidi zase jinak :)

Obrázek uživatele Radovan

To je v pořádku, záleží na vkusu každého soudruha, jak říká známý film.
eUP je evropský vůz a je to přestavba spalováku. Bude spoustě lidí v Evropě automaticky bližší než japonský keiro vůz (uzoučký do města) Mitsubishi iMiev, z něhož Frantíci zbastlili Iona / Zero.
Navíc je eUP technologicky o zhruba 6 let mladší auto, a to je v automotive setsakra hodně. Ovšem současně i málo na to, co nabídne proti iMiev.
Podobně je to s těmi cenami, chtít za eUP 600 a více tisíc Kč je podobná zoufalost, jako donedávna (a na některých webech prodejců skupiny PSA i dnes) 750 za Ion/Zero. V podstatě ani jedna z těch dinosauřích automobilek to ve skutečnosti prodávat nechtěla a nechce. Dokud ji k tomu konkurence nebo zákazníci nedonutí nebo vlády to nějakou tučnou dotací nezaplatí. Prostě obyčejný byznys.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Je eUP fakt přestavba spalováku, já měl za to že to prezentovali jako již od začátku konstruované pro obě platformy?
eGolf je přestavba, vo tom žádná.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

V podstatě jediné čisté elektra jsou snad Tesly, BMW i3 a trojčata iMiev.... . Protože eUP je na platformě benzín / nafta / plyn /elektro, takže třeba přední kufr měl být prázdný a není.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ono je to pak stejne jedno ne, jestli je to prestavba, nebo se to vyrabi jen jako elektro ne? Kdyz udelate dobrou prestavbu, tak to muze byt lepsi, nez ciste elektricka koncepce (viz golf x leaf)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mitsubishi se snad taky vyrabi s benzinovym motorem objem 660, ne? Takze to s tou elektrocistotou asi nebude tak divoke...

Obrázek uživatele Radovan

Asi v Japonsku ano, oni tam vůbec dělají kde co a nelámou si tím zbytečně hlavu jako my v Evropě, ale tady jsem nic spalovacího neviděl. Nicméně co se logiky malého městského elektromobilu týče, tak to je za jedničku. Baterky v podlaze a pod sedačkami hezky mezi nápravami, motor na nápravě, měnič a spol. nad ním, velmi dobrý poměr prostoru pro osádku a náklad vzhledem k vnější velikosti vozidla i prostoru pro technologii.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Údaj o dojazde 600km je nič nehovoriace číslo, pokiaľ chýba informácia o kapacite baterky...
Inak dizajn pekný, ale aká bude realita sa necháme prekvapit.

Obrázek uživatele ozana

slibem nezarmoutíš

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Je to samozřejmě NEDC hausnumero, viz jejich slajd z teaser prezentace. Tam je dole uvedena NEDC zkratka v německé verzi čili NEFZ - Neuer Europäischer Fahrzyklus.

viz zde
https://electrek.files.wordpress.com/2016/09/vw-electric-car-presentation-e1474308864486.jpg?quality=82&strip=all&strip=all

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je jasné. V reále to bude možno 300 s "odretými ušami" :-)
a to už budeme jazdiť na T3 dva roky...

ve finale to auto pro serii bude proste vypadat jako Golf 8 generace v trosku natahlejsi variante typu spaceback a s kratsim cumakem

hlvani je ze VW jako jeden z leaderu automobility pro EV vyvyji samostatnou podvozkovou scate platformu kam by se mela podle rozmeru jiz dnes bezproblemu vlest baterka 80-90kWh, a at si rika kdo chce co chce, VW by mohlo jako prvni dosahnout prodeju 1 milion EV za rok, maji na to i prez soucasne problemy finance, a finance na EV se zatim neskrouhli i presto ze jinde jiz zarezavaj jine fosilni projekty

od znacek jako VW se totiz dockame EV vsemoznych, ne jen ufo projekty a liftbacky, ale normalni civilni EV v ruznych karosarskych variantach, tedy to co preferuje da se rici vetsina lidi, ja treba znam par lidi co nechtej EV prave proto ze to auto doslova zre "podivejte se ja jsem exot protoze jezdim na elektrinu" a chtej normalni auto, a tam zatim vpodstate splnuji podminku s primhourenim oka jen Golf a Soul, ja osobne se tezim az nako EV budou kuprikladu Mladoboleslavska auta jako Superb kombi nebo Kodiaq, a pevne verim ze v pristich generacich se jiz Ev variant tech to aut dockame

Dnes mi mluvíte úplně z duše, mimo jiné i o tom srovnání e-UP! vs. evropské ořezané iMiev :)

Obrázek uživatele Alien5

Pekne konecne nekdo prisel na to ze vw ma kapacity a kapital na masovou vyrobu EV.A to nejsem VW fanda jen proste vidim potencial.Kdyby v Bolce delali EV samozrejme
Prevzate od VW technicky bylo by to myslim ok.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Dobrý ráno Eliene! Objevil jsi Ameriku ;)))
To že autodinosauři po desetiletí naprosto zhůvěřile nevyužívaj svůj výrobní a finanční potenciál je pomalu denodenně kladená otázka na všemožných elektro- a ekodiskuzích co si jen vůbec kdy pamatuju. A to pěkně naštvaně kladená.

No nic... :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Alien5

To jsi snad obevil ty ne Vykuku. Lol

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rikali, ze cena tohoto elektromobilu bude stejna jako VW Golf Diesel, ktery v nejvyssi vybave stoji 650 tis Kc. Snad si to cislo zapamatuji a za 4 roky porovnam s realitou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Realita v designu bude jako ZOE koncept a ZOE realita:)). Cena tak 780tis v poloplne.

Co se týká reality, tak mě napadá srovnání konceptu Bolt a reality Bolt - úplně jiná auta.

---

Nissan Leaf 24kWh, 192.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super, jen škoda že až za 4 roky.. osobně bych se to snažil výrazně uspíšit..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No na to ze MEB ohlasili snad nekdy pred pul rokem, a za 3,5 roku chteji vyrabet, tak si myslim, ze se z lidi ve vyvojovem centru doslova kouri....
Vzdy vyvoj MQB trva mnohem dele, a to je klasicka spalovakova koncepce, se kterou maji tuny zkusenosti...

Jen ať se zavařej, konečně maj smysluplnou motivaci. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to samozřejmě škoda, nicméně ta důležitější informace, která tu zatím nezazněla je, že bude příští rok facelift VW Golf a ten bude nabízen již příští rok a bude mít baterie cca 36 kWh a reálný dojezd 250, v létě i 300 km, jen doufám, že dostane konečně výkonější palubní nabíječku alespoň 7,2 kW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady to máš.
3w.autorevue.cz/pariz-zive-volkswagen-dovezl-facelift-golfu-nikdo-si-ho-ale-nevsimnul

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky moc, pecka, už se na něj těším, bude to paráda

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně toto jsem tušil, že se začnete opět navážet do VW. Pokud jste fandové do elektromobility, tak by jste měli držet za jeden provaz a být spokojeni za každý počin a ne jen vychvalovat jednoho a VW neustále odsuzovat. Pokud tady mluvíte o vykrádání designu, tak se spíše bavte o tesle model s, která zepředu ukradla jaguára, ale to je už úplně jedno. Jsem opravdu velký fanda do elektromobility, ale toto mě spíše utrvdilo v tom, abych už na tyto stránky přestal chodit, nebot jsou zde neustále jen rýpalové, kteří ve finále ani elektromobil nemají a jen tady něco kritizují.

Elektroauto nemá 99,9999 % lidí v republice a to ne proto, že by ho nechtěli, většinou na něj normálně nemaj, to bych zrovna 2x nikomu nevyčítal...
A myslím si, že spousta těch co ho má se fakt plácla přes kapsu a ještě s tim přijedou na srazy a vozej v tom ostatní, takže spíš zasloužej obdiv.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

Díky za pochvalu. Ono to fakt bude trvat s elektromobily dlouho.
Jednak u nás díky lobingu upřednostňuje stát plynaře, kteří jsou finančně i organizačně velmi silní (viz 105 plynobusů pro Ostravu z podzimu 2016 jako náhrada za naftové - kravál, vibrace a trhaná jízda stejné jako u nafty, zmizel jen ten modrý dým), jednak je průměrné stáří osobních aut 14 let, takže asi tak dlouho trvá obměna.
Myslíte, že si budeme u nás kupovat drahé elektriky, což zatím předvádí všichni výrobci? Když si je současně nakupují bohatí západoevropané a cpou nám sem ty své levné spalovací ojetiny? A když se automobilky předhánějí, jak dát za cenu jednoho spalovacího auta skoro 2 a slevová akce stíhá akci? Nevidím to moc růžově, musela by opravdu proběhnout na trhu aut disrupce ve stylu pevná linka x mobilní telefon nebo plochý monitor x klasická obrazovka, aby lidi v řádu pár let přestali kupovat spalováky a přešli na elektřinu. Možná to bude práce Číny a jejich elektromobilů, podobně jako Japonci a Korejci zničili trhy klasických obrazovek. Nizozemský Phillips by mohl vyprávět, opuštěná fabrika v Hranicích na Moravě také.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

Včera jsem zkouknul film The Big Short (Sázka na nejistotu). Ta setrvačnost systému (v tomto případě bankovního) je prostě neuvěřitelná.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele jurazhor

přesně

---

jurazhor

Nechodte uz tedy..

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prave proto ze jsme fandove vidime, ze VW hodla nabizet za 4 roky! auto, ktere ma stejne nebo horsi (vykon) parametry jako auta, ktera budou k dispozici za par mesicu-2 roky, Chevrolet Bolt (konec 2016), Nissan Leaf (prubeh 2017), Tesla Model 3 (prubeh 2018) plus mozna dalsi, na ktere jsem zapomnel, nebo ktere jeste nebyly oznameny.
A co se tyce designu, tak Tesla je spis mazda nez jaguar, co dava smysl, kdyz designer pracovat pro mazdu. Viz Mazda Kabura, nebo soucasne modely 3 a 6. Jinak ja osobne design tohoto nehodnotim, vzhledem k tomu, jak moc se lisi koncepty od seriovych vozu na nich zalozenych (naposledy treba rozdil u Skoda Vision X Superb).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak zrovna autoprumsl je z tech odvetvi, kde nejde tolik o to, kdo prijde o nejaky rok driv, jako spise o to, kdo to zmakne lip. Rekl bych ze to, ze si VW da na cas a dotahne unverzalni EV platformu hraje spise pro VW nez proti nemu...
Mezi tim, si v poklidu udelaji upgrade egolfu aby nejak zasadne nezaostaval za leafem a spol, aby se udrzeli mezi elektroautomobilkami a myslim, ze jsou v pohode...
Ono vlak stejne nikomu nejak zasadne neujede, EV nemaji potencial mi nejaky zasadni podil na trhu do 5 nebo 10 let...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pak je otazka, jestli je to postupne vylepsovani Golfa nedonuti mit auto s lepsimi parametry jeste nez tenhle "futuristicky" koncept vubec prijde na trh. Coz je samozrjeme pro nas ta lepsi varianta a taky to vysvetluje zklamani nekterych z neceho, co uz se idealne melo (a mohlo) vyrabet (ja mam vuci VW pozu, takze bych si ho nekoupil tak jako tak).
To je taky otazka, automotive je zvykle na urcite tempo vyvoje a Tesla jim to dost nabourava tim, jak vsechno zene na hrane, autonomni rizeni je toho nejlepsim prikladem (kde se z puvodnich 2025-2030 dostavame na 2020-2025) a vyvoj aut take (ano, porad maji se vsim zpozdeni, ale delaji to poprve a nabizi neco, co nikdo jiny nema).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ono u toho "futuristickeho konceptu" jde primarne o koncepci vozu, nez o to jaka tam nakonec bude realne baterka... ono neni problem narvat 100 kWh baterku i do soucasne prestavby golfa, ale je to proste blbost to delat....
Tesla rozhodne nema nejak zasadne rychlejsi vyvoj nez jine automobilky - kolik let uplynulo od ohlaseni modelu 3 po uvedeni na trh? A jak uspesne rozjedou masovou vyrobu se taky zatim muzeme jen domnivat (model S je porad velmi maloseriova vyroba ultra draheho auta, tj neco naprosto jineho nez masmodely jako delaji klasicke "levne" automobilky)...

Malosériová výroba to už dávno není, vždyť se jich vyrobí podobně jako třeba Škody Rapid.

Obrázek uživatele Alien5

+1

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

-1 jako spolulidr trhu na to sere.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Předpokládám cenu kolem 500 000 Kč. Pokud ne, tak opět kecy a sliby o dostupném elektromobilu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zase ta parodie o snahu, tou dobou snad už Tesla bude mít tak 90 % trhu, včetně mě

90% trhu znamena neco prez 90 milionu aut rocne, jasne to Tesla zvladne prez noc :DDD takze jim zvejva kolik? asi tak 89 milionu a 930 tisic aut rocne? :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na tvůj mozek je ještě moc ráno? :) Asi ti nedošlo, že se bavíme o EV trhu, že? :)

i jen co se Ev tyce nema Tesla takove kapacity aby mohla uzmou i tej polovinu trhu ;) v soucasnosti se deli o tretinu s Nissanem, krapet ti unika jeden podstatnej fakt, Tesla nema zastupce jinde nez v autech nad cenou $65000, za rok mozna bude mit zastupce od ceny $35000, tedy porad se bavime jen asi o 20% potencialniho trhu ohledne EV ;)

ty tvoje fantasmagorie o tom jak Tesla ovladne planetu a jak kazdy bude mit doma Teslu jsou nesmysly :)

proc mas potrebu skodit Tesle tim svim fanatizmem?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

krapet ti uniká mozek. Ty jsi vážně neslyšel o výrobě M3, který je dimenzován na 500 tis. aut ročně? :-D
tvůj mozek je fantasmagorický, skoro bych řek že žádný :)

Tak 500 tisíc aut ročně bude vyrábět nejdřív v roce 2019 a v té době už to bude sotva čtvrtina trhu s elektromobily.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ostatní automobilky si mezitím ukousnou dosttrhu.Doufam že tolik aby to Němcům vadilo.

Obrázek uživatele Josef

trochu mi to připomíná i3. Aneb jak vykrást již vyvinuté.

Otázka zní jestli je to špatně. Z mého pohledu přinesla i3 čerstvý vzduch do designu a konstrukčních řešení elektromobilů, ale na druhou stranu se podle mne dopustili také několika chyb. A troufám si tvrdit že ten nový VW se je jako jeden z mála snaží řešit. Respektive očekávám že nástupce i3 tato řešení také příjme.

1) Provedení REx u i3 je pro informovanou veřejnost kravina, když ta platforma umožňovala v době příchodu na trh 60kWh baterii, dnes už snad 70kWh. A tudíž dojezd na takovouto baterii by byl stejný, né-li delší než u REx verze..

2) Zadní dveře otevíraní proti směru jízdy u takto malého vozu osobně pokládám za méně praktické řešení než zde prezentované posuvné provedení.

3) Platforma i3 je kvůli použité technologii baterií hodně vysoká a tudíž mi osobně přijde celkově designově nevyvážená. S tím je spojená i aerodynamika (na danou konstrukci je Cx = 0,29 ale dobrý výsledek). Ten nový design od VW odhaduji tak na Cx = 0,24 a lépe.

Obrázek uživatele Josef

Troufám si tvrdit, že máte pravdu :-) Ano, špatně to asi určitě není. i3 mi učarovala.

1) REX je podle mého názoru také úplný nesmysl a pouze vede k nutnosti drahých servisních prohlídek.

2) U dveří bych to viděl tak něco mezi, ono při používání vidím velkou výhodu z hlediska dětí. Dospělí si dozadu moc pohodlně nenastoupí, ale k tomu to není.

3) Souhlas. Nicméně je nutné vzít v úvahu, že design je dost specifická záležitost a použité materiály bych řekl ten postup ospravedlňují. Karoserie je neuvěřitelně pevná a tuhá a nebude reznout.

1) Ne že bych chtěl hájit spalovák v EV, ale podle mě je REX volitelná alternativa pro ty, kteří z nejrůznějších důvodů nechtějí mít čistý EV (a samozřejmě na to mají, včetně prohlídek). BMW tím má možnost oslovit segment zákazníků, kteří čistý EV neakceptují. A to je segment trhu, který výrobci čistých EV nepokrývají. Takže z hlediska obchodní strategie automobilky bych to nezatracoval. I když sám bych REX do EV nechtěl - právě kvůli těm drahým a především zbytečným prohlídkám.

2) Takové dveře já osobně nikdy - ani u i3, ani obdoba u Nissanu IDS, ani u žádného jiného. I když... jak se říká "nikdy neříkej nikdy". ;-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 192.000 km

Obrázek uživatele Josef

Nu, já jdu za chvíli do autosalonu mrknout na tu novou i3 :-) Ale asi koupím starší verzi, je o mnoho levnější a v budoucnu půjde baterii vyměnit za větší.

Jj, taky se říká "proti gustu žádný dišputát". :-)
Mám známého, který si po iOonovi a Ampeře pořídil i3 s REXem a komentuje to slovy: "Přece nedám milion za auto, které někam nedojede." :-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 192.000 km

Obrázek uživatele Josef

Jo, to je možný :-) Ale já skoro nikam nejezdím a je to spíš srdcovka :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo jo, ma to 4 kola, baterku, elektromotor, volant, uplne okopcena i3, jen ji ve photoshopu nafoukli :-D

Obrázek uživatele Josef

Chybí B sloupek, a má podobné rysy zádě.

B sloupek nema spousta aut v historii, takze je to podobne i jim?

Obrázek uživatele Josef

Kolika autům podobného střihu chybí B sloupek? Většinou to byly poněkud speciální modelu. Ale je zbytečné se hádat. Já napsal svůj postřeh a názor, vy nesouhlasíte. Tím bych to ukončil.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonKariéra EVC Group

Newsletter