Autosalon Paříž 2014: Hyundai i30 s pohonem na zemní plyn (CNG)

Korejská lidová automobilka Hyundai se letos na autosalonu v Paříži výrazně zaměřila na úsporné technologie. Představila mimo jiné také vůz Hyundai i30 s pohonem na stlačený zemní plyn.

Auto Hyundai i30 s pohonem na CNG (stlačený zemní plyn)
foto: Hyundai

Model Hyundai i30 pohání nový motor 1.4 T-GDI vážící 87 kg, o 14 kg méně než stávající 1.4l jednotka Gamma. Netradiční obdélníková nádrž je umístěna v podlaze a dokáže uložit až 15 kg zemního plynu () při tlaku 200 barů. Vnitřní prostor díky tomu zůstal zachován stejný jako v případě verze pouze s pohonem na benzín.

Výkon auta je 117 koní/206 Nm a emise pouze 87 g/km. Využívá novou sedmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovku. Díky tomu splňuje emisní normu Euro 6C (ta začne platit až v roce 2017). Kromě tohoto motoru a vozu Hyundai představil v Paříži také motor Kappa T-GDI s objemem 1.0 l a pohonem taktéž na CNG.

tisková zpráva

6 Comments on “Autosalon Paříž 2014: Hyundai i30 s pohonem na zemní plyn (CNG)”

  1. Tisková zpráva od Hyundaie
    Tisková zpráva od Hyundaie ohledně nádrže:

    The CNG is stored in an innovative rectangular tank within the floor pan, ensuring interior space remains the same as its ICE counterpart. Lined with a gas-impermeable polyamide matrix (inside) and protected by high-performance glass-fibre reinforced plastic (outside), the new system provides a high-strength, low-cost solution to gas storage, and weighs 50% less than the equivalent steel tank.

    Up to 15 kg of gas can be stored in the tank at 200 bar pressure. A new electrical pressure regulator lowers gas pressure to an operable state in two steps, first to 20 bar and then to 4 to 11 bar, which is fed into the engine. The bi-fuel power plant uses both gasoline and compressed natural gas as fuel, with the flexibility to automatically switch to gasoline once the supply of CNG has been used.

  2. Pozor na CNG od Korejců.
    Pozor na CNG od Korejců. Jejich LPG v i30 stálo za hofno. Není mi známo, že by Korejci nabízeli pohon s CNG. Oproti koncernovému (VW, škoda…) CNG to může být zase loterie a noví majitelé i30 by mohli jezdit zase v nedostatečně odzkoušeném motoru. Já bych si CNG od Korků nekoupil ani s 40% slevou.

  3. „netradiční
    „netradiční obdélníková“…
    Na 99% nesmysl, nádrž bude určitě válcová, „krabice“ na 150bar, resp. 200bar pro zkoušku bude vycházet jako „tank“. A pokud bychom uvažovali kombinace ocel-kompozit, tak to ani nepůjde…
    Prosím zkontrolovat zdroj této info ještě jednou … 🙂
    Zdraví J.

Napsat komentář