Autosalon Paříž 2012: prvních 1000 vozů Volvo V60 plug-in hybrid vyprodáno

Jan Horčík - 01 Říjen 2012

Rok 2013 má být jedním z nejintenzivnějších v celé historii švédské automobilky. Není divu, v roce 2010 ji prodal Ford do rukou čínského výrobce motorů Geely Automobile. Od té doby je jasné, že nastanou změny. Na v Paříži aktuálně firma prezentuje model Volvo V60 plug-in hybrid. Ještě ani nedorazil do showroomů a už je prodáno 1000 kusů.Volvo V60 plug-in hybrid

Volvo V60 plug-in hybrid má zjevně úspěch, prodáno je prvních 1000 kusů a už přibývají další objednávky.
foto: Volvo

Během let 2012- Volvo zrenovuje celou svou modelovou nabídku. V60 Plug-in Hybrid bude zároveň světově první plug-in hybrid. Pro modelový rok 2013 je připraveno prvních (vyprodaných) 1000 kusů ve verzi Pure Limited. Ta se může pochlubit exkluzivním barevným provedením Electric SIlver.

Pro modelový rok 2014 už má být k dispozici roční výroba 5000 těchto vozů. Auto se může pochlubit oficiální spotřebou 1,8 l/100 km v hybridním módu. Na elektřinu ujede až 50 km a z 0 na 100 km/h zrychlí během 6,1 vteřiny.

Když jsme měli před časem možnost Volvo V60 plug-in hybrid krátce testovat na předváděcí akci v Hamburku, bylo to velmi příjemné svezení. K avizované spotřebě se během asi 15minutové projížďky auto ale ani zdaleka nepřiblížilo.

Volvo V60 plug-in hybrid Volvo V60 plug-in hybrid Volvo V60 plug-in hybrid

Pro srovnání, Toyota Prius Plug-in Hybrid nabízí dojezd čistě na elektřinu pouze max 25 km, ale v krátkém testu Prius plug-in hybrid ukázal, že dokáže jezdit se spotřebou pod 3 l/100 km.

Auto je již v prodeji a prodává se po tisících kusech, už příští rok chce Toyota prodat až 50 000 vozů. Tedy 10x víc než kolik plánuje Volvo se svýmn plug-in hybridem.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Papierovo toto Volvo vyzera velmi dobre. Smutne je na tom len to, ze Volvo maju (ako sa pise hned v uvode clanku) v rukach Cinania. Takze kvalitu by tam bolo treba dobre preverit.

A nechcem byt zly, ale vypovedna hodnota tohoto clanku je 0,0 trt. Co znamena, ze sa k "avizované spotřebě auto ale ani zdaleka nepřiblížilo"? Ze to zralo 7l/100?

A porovnavat Prius s tymto? Nenechajte sa vysmiat. Prius potom, ako mu dojde baterka, zerie okolo 7l/100 benzinu a jazdne vlastnosti ma ako podvyziveny Opel Corsa. Toto Volvo moze mat vykon takmer 300 koni. Taky energeticky potencial Prius neziska ani keby padal volnym padom zo skaly. Ale pochopim, pokial tento clanok pisali PR ludia z Toyoty. :)

Ja si radsej pockam na nejaky test viacerych, najlepsie nezavyslych, casopisov. Aj ked slovo "nezavysly" uz par rokov stratilo zmysel. :) Ale ked bude viac testov s priblizne rovnakym vysledkom, uz to nejaku vypovednu hodnotu ma.

Prekvapil zaver, ze Honda momentalne planuje vyrobit len 5000ks
a Toyota az 50000ks. Co tomu Honda neveri? Alebo je v tom, zase nejaka vsivava politika? Ale ked 1000ks predali hned z fleku, tak snad to rozbehnu a budu viac kusov robit. Tesi ma ten zaujem, pretoze cim vacsia vyroba tym nizsie naklady na 1 kus.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OPRAVA:

Prekvapil zaver, ze VOLVO momentalne planuje vyrobit len 5000ks
a Toyota az 50000ks. Co tomu VOLVO neveri? Alebo je v tom, zase nejaka vsivava politika? Ale ked 1000ks predali hned z fleku, tak snad to rozbehnu a budu viac kusov robit. Tesi ma ten zaujem, pretoze cim vacsia vyroba tym nizsie naklady na 1 kus.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až budete číst články na Hybridu déle, zvyknete si, že redakce má Prius se veliké oblibě, a naopak Volt v neoblibě. Takže takové nejasné formulace jako je v článku jsou tu na denním pořádku. Chyby Priusu jsou přehlíženy nebo nejsou komentovány, naopak všechny parametry, ve kterých je Prius lepší je potřeba dostatečně vyzdvihnout.
Samozřejmě je možné, že je to zcela nezištné a že si redakce prostě Prius oblíbila a fandí mu.

Já tady čtu celkem pravidelně a nepřipadá mi to tak. Spíš jde o to, že Prius je tu už hodně dlouho a navíc je to auto pro masy, dokonce jedno z nejprodávanějších na světě a tudíž je bráno jako určitý etalon. Zdůrazňuji etalon střední třídy pro masy, takže se mu dá odpustit ledacos, na rozdíl od aut nesrovnatelně dražších.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon