Autosalon New York: nový Lexus RX

redakce - 02 Duben 2015

Světová premiéra nového modelu Lexus RX se odehrála na autosalonu v New Yorku. I nadále zůstává v nabídce hybridní verze.auto Lexus RX

Nový Lexus RX představený na autosalonu v New Yorku
foto: Lexus

TISKOVÁ ZPRÁVA

RX, nejprodávanější model v 26leté historii značky (prodáno přes 2,1 mil. vozů), tvoří 30 % všech doposud prodaných vozů značky Lexus. Na tomto trendu staví i nový model s kompletně přepracovaným luxusním interiérem, kterému sekunduje vycizelovaný a velmi atraktivní nový styl zevnějšku.

Velkou dávku genetické výbavy značky Lexus, která byla umně začleněna v podobě mnoha detailů, je nyní možné nejen vidět, ale doslova i cítit. Vizuálně přepracovaný RX se chlubí špičkovými jízdními schopnostmi a novými technologiemi bezpečnosti, které zahrnují i pokrokový systém Lexus Safety System+.

Atraktivní zevnějšek

To, že nový RX působí opticky velmi výrazně, je zřejmé již na první pohled. Zcela nové přední partie zdůrazňuje ještě smělejší maska chladiče ve tvaru vřetene s chromovým lemováním, stejně tak jako světlomety se třemi zdroji, tvarované ve tvaru písmene „L“.

Společně s přepracovanými mlhovými světly působí RX vskutku elegantně a současně futuristicky. Atleticky pojatý přední blatník dodává vozu sportovní charakter.

Při pohledu z boku zaujme ostrá charakteristická křivka probíhající od předního blatníku k zádi vozu, společně s uhlazenou linií střechy. RX tak získal dynamický profil, jenž minimalizuje aerodynamický odpor a potlačuje vztlakové síly vpředu i vzadu.

Vůz je díky těmto úpravám stabilnější za vysokých rychlostí a produkuje výrazně nižší aerodynamický hluk. Skutečně pokrokovým stylistickým prvkem jsou začerněné zadní C-sloupky, díky kterým střecha zdánlivě visí ve vzduchu, což je řešení, které Lexus používá vůbec poprvé.

Nová 20" litá kola, která nahrazují 19" kola současného modelu, je nyní možné upravit na přání pomocí různých barevných dekorů, a vyjádřit tak lépe vlastní osobnost.

Zadní partie se vyznačují ostřejšími křivkami a působí dojmem mimořádné stability, což ještě zdůrazňují nová koncová světla ve tvaru písmene „L“, obepínající boky vozidla.

Po jejich rozsvícení vůz působí ještě širší a rozhodnější. Po aktivaci se rozprostře jasné světlo po straně podél karoserie směrem k pátým dveřím – poprvé u značky Lexus.

Kabina nového RX je zhmotněním pohodlí a luxusu, nyní s jiným uspořádáním dekorů, z nichž vyzařuje špičkové zpracování, nebo se speciálně upravenými dřevěnými dekory řezaných laserovým paprskem, které si může objednat každý, kdo zatouží po ještě vyšší dávce luxusu.

Ve středu pozornosti je velký displej HUD s projekcí na přední sklo, zatímco oblast pro zobrazování informací, jejíž součástí je nyní displej o velikosti 12,3", byla od hlavní oblasti pro ovládání oddělena.

Dále se přesunula řadicí páka dále od čelní části přístrojového panelu, čímž se zlepšila ovladatelnost a uvolnil prostor pro potřeby řidiče. Z nového interiéru však netěží pouze samotný řidič. Cestující vzadu se mohou těšit na více místa pro nohy i pro kolena.

Nově navržená sedadla nabízejí funkci vyhřívání a elektrického sklápění, což přispívá nejen k vyššímu pohodlí, ale i vytvoření luxusní atmosféry a pocitu pohostinnosti a kultivovanosti. Vzdušnost kabiny RX umocňuje panoramatické střešní okno, které cestujícím zprostředkuje svěží zážitky z cestování pod širým nebem.

„RX jsme navrhli tak, aby vůz působil mimořádně atraktivně i stabilně. Delší rozvor a větší kola mu propůjčují sportovně dynamické proporce. Ačkoli je kabina mimořádně luxusní a prostorná, boční silueta RX zůstala elegantní a dynamická. Interiér byl přitom navržen tak, aby umožňoval snadné ovládání a nabídl luxusní provedení,“ komentuje Gen Ikeda, hlavní návrhář modelu RX.

Výkonný a hospodárný hybridní pohon

Nový Lexus RX se bude nabízet s modernizovaným plně hybridním pohonem. Hybridní ústrojí bude využívat vylepšený motor 3,5 l V6 s Atkinsonovým cyklem. V kombinaci s elektromotorem bude celkový výkon tohoto ústrojí cca 300 k.

Lepší ovladatelnost i stabilita

Zcela nové RX bylo navrženo tak, aby se ovladatelností vyrovnalo běžným cestovním vozům. Celý podvozek byl zesílen v zájmu vyšší stability a co nejlepší ovladatelnosti v zatáčkách.

Celá struktura karoserie je pevnější a vykazuje vyšší tuhost, což je klíčem k dobré odezvě od řízení a též k utlumení hluku přicházejícího do kabiny od motoru a vozovky.

Vůz rovněž nabídne systém integrovaného řízení dynamiky vozidla (VDIM), jenž dokáže rozpoznat potenciálně nebezpečné situace a automaticky (často nepostřehnutelně) zareagovat tak, aby řidič při nájezdu do zatáček a na výjezdu z nich nikdy neztratil kontrolu.

K ještě lepší ovladatelnosti a stabilitě RX na suchém i mokrém povrchu přispívá stálý pohon všech kol.

Soustava nezávislého zavěšení kol RX, představovaná vzpěrami McPherson vpředu a dvojitými lichoběžníkovými závěsy vzadu, byla vyladěna a dále posílena v zájmu co nejlepšího jízdního chování a mimořádně hladkého cestování.

Součástí výbavy většiny verzí RX je adaptivní variabilní odpružení (AVS), které elektronicky sleduje a přizpůsobuje tlumicí síly společně s řízením, a tak zajišťuje optimální ovladatelnost a jízdní chování v závislosti na jízdních podmínkách.

To znamená, že ať se již s RX vydáte kamkoli, systém AVS automaticky bleskově přizpůsobuje nastavení tlumičů, a zajišťuje tak nejhladší možnou jízdu. Systém byl rovněž navržen tak, aby potlačoval náklony karoserie v zatáčkách, a zprostředkoval tak vyšší požitek z dynamičtější jízdy.

Prioritou je bezpečnost

V souladu s tradičním zaměřením značky Lexus na bezpečnost přináší zcela nové RX výrazná zlepšení v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti.

Součástí těchto vylepšení je i modernizovaná struktura karoserie, která zvyšuje celkovou pasivní bezpečnost RX, nebo systém Lexus Safety System+, jenž napomáhá vyhnout se střetu nebo zmírnit následky nehody v širokém rozsahu rychlostí jízdy.

Celosvětově uváděný systém Lexus Safety System+ zahrnuje několik technologií aktivní bezpečnosti již dnes používaných ve vozech Lexus. Patří sem bezpečnostní systém pro předcházení kolizím (PCS), jenž rozpozná náhlé brzdění či zastavení vpředu jedoucího vozidla, a upozorňuje řidiče na možný střet s překážkami či chodcem vpředu; asistent pro jízdu v pruzích (LDA), jenž akusticky varuje v případě, že se vůz vychýlí z daného jízdního pruhu; a dále automatická dálková světla (AHB), napomáhající zajistit optimální výhled vpřed za jízdy v noci.

V rámci všestranného přístupu k aktivní bezpečnosti pak systém Lexus Safety System+ využívá radar pracující v pásmu milimetrových vln, jenž v součinnosti s kamerou udržuje RX v zamýšleném jízdním pruhu prostřednictvím funkce pro sledování jízdního pruhu (LKA), a též zlepšuje rozpoznávání cílů pro dynamický tempomat řízený radarem.

O ještě vyšší míru bezpečnosti se starají volitelné prvky výbavy, jako je systém adaptivních dálkových světel (AHS), systém panoramatického sledování situace kolem vozidla (PVM) nebo systém pro sledování mrtvých úhlů (BSM).

RX F SPORT

Pro zájemce, kteří touží po ještě atraktivnějším a jízdně schopnějším luxusním SUV, je k dispozici verze RX F SPORT. Vozy Lexus s označením F SPORT nabízejí řadu optických prvků i speciálních funkcí ke zlepšení jízdních schopností, kterými se odlišují od ostatních verzí.

V případě RX si povšimneme vřetenovité masky chladiče a níže položené středové části zadního nárazníku, kde je použit typický rastr „F“, čímž vůz okamžitě získává sportovnější nádech. K impozantnějšímu vzhledu RX napomáhají i nová litá kola, určená exkluzivně pro verzi F SPORT.

V kabině pak má řidič speciálně navržené sdružené přístroje F SPORT a sportovní volant potažený perforovanou kůží, včetně atraktivního emblému F SPORT a páček řazení pod volantem. Součástí sportovního paketu jsou i exkluzivní barvy a dekory.

K jízdním schopnostem verze RX F SPORT přispívají aktivní stabilizátory, jejichž vyspělá technologie pomáhá vést tento vůz zatáčkami s pozoruhodnou stabilitou. Již zmiňovaný systém AVS, jenž rovněž napomáhá ke stabilnímu průjezdu zatáčkami, je standardní součástí verze RX F SPORT.

Pomocí voliče jízdních režimů na středové konzole může řidič navolit režim Sport S+ vylepšený o funkce systému AVS (kromě nastavení Eco, Normal a Sports S).

Lexus RX 2016 – předběžné technické specifikace

Celková délka - 4890 mm
Celková šířka - 1895 mm
Celková výška - 1690 mm
Rozvor - 2790 mm
Rozchod kol vpředu - 1640 mm
Rozchod kol vzadu - 1630 mm

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Viac fotiek tohto LEXUS-u nemáte?


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil