Autosalon IAA Frankfurt 2017: Škoda ukázala studii elektromobilu Vision E

redakce - 12 Září 2017

Se svou studií Škoda Vision E, která ve Frankfurtu slaví evropskou premiéru, činí Škoda velký krok směrem k digitální budoucnosti. auto autosalon IAA Frankfurt 2017 Škoda Vision E

Na IAA ve Frankfurtu představila automobilka studii Škoda Vision E poprvé v Evropě.
foto: Škoda

První elektricky poháněná studie v historii firmy umožňuje autonomní jízdu úrovně 3. Přitom pozdvihuje konektivitu na novou úroveň.

Kromě obrazovky v přístrojové desce a centrálního dotykového displeje má navíc každý cestující k dispozici svůj vlastní displej. Přes tyto displeje může posádka získat mnoho informací a údajů, jako například data o voze nebo možnosti palubní zábavy.

V každých dveřích je umístěn Phonebox, který indukčně nabíjí chytré telefony. Zároveň slouží jako rozhraní: Přes jednotlivé displeje mají cestující pohodlný přístup k osobním nastavením, datům a informacím.

Design studie Škoda Vision E odráží ústřední prvky nového designového jazyka značky Škoda pro elektromobily. V porovnání s verzí, která slavila světovou premiéru v Šanghaji, je nyní čelní partie tvarována ještě výrazněji.

Zvláštními prvky jsou navíc protiběžně se otevírající dveře a čtyři samostatná otočná sedadla. Díky 2851 milimetrů dlouhému rozvoru náprav je interiér maximálně velkorysý a komfortní. Dodatečný prostor získává posádka v interiéru také díky absenci středového tunelu.

Elektromotory s celkovým výkonem 225 kW (306 k) pohánějí všechna čtyři kola. Vůz zaujme dojezdem až 500 kilometrů a maximální rychlostí 180 km/h, navíc Škoda Vision E disponuje autonomním řízením úrovně 3.

Na dálnici umí studie samočinně zrychlovat, řídit, brzdit a vyhýbat se překážkám. Car Park Autopilot řídí vůz automaticky na volná parkovací místa. Škoda Vision E se nabíjí indukčně.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ŠÁDE my chceme vyhodit ŘACHTÁKA a přišroubovat 26kWh do VOCHCÁVKY
A HNÉÉÉD 2018 ;)

youtube.com/watch?v=Xk6wRBpObgM

Elektrická Škodofka bude stát cca 1,5 až 1,7 mil. kč.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

drahý, zas tak fajnovej fan klub šáde nemá ;))
jaks na to přišel??

Zadáčo to taky nebude :)
https://www.autorevue.cz/prvni-elektromobil-skody-bude-stat-jako-dieselovy-superb-slibil-sef-maier

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koukám na tu záplavu konceptů a už jsem někde četl , že automobilky tvrdí, že na to není připravená infrastruktura na dobíjení. Ale že ti už není jejich problém, že oni svůj slib splní.

Takže jestli to zase nebude jen pro lidi co mají možnost denně nabíjet v garáži a pro nadšence

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2016-vw-skoda-superb-electric/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik bere Matthias Müller měsíčně? že nemá v roce 2017 na baterky??

zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-je-dost-uz-mi-nepridavejte-955492

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Škoda skončí s diesely v malých autech... no to je dost že jim zapnul mozek :))))

novinky.cz/auto/449107-skoda-skonci-s-diesely-v-malych-autech.html

Ještě se spousta rakovinometů doveze, ale aspoň že tak.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo to jo, každá kvapka se počítá. STK na podzim zas trošku přitlačí, no uvidí se co s tím miliónem dízlpopelnic bez dpf v čr podniknem ;)

To má být fakt první elektricky poháněná studie ?
A co teda byla Octavia Green E Line ??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pravda!! málem sme zapoměli, tak přeci zase kecaj.. :)
VW ŠKODA Octavia Green E-Line (2011)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/

off

Další předávka M3
https://twitter.com/TheRealPTFI/status/907499480332738560

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

My nechceme nejake predavky. My chceme dalsi koncepty!

off

Kdo má jakej ekologickej program ve volbách. Ano by rovnou zrušilo rezort.
http://www.info.cz/nazory/ochrana-prirody-a-volby-program-ods-je-pohromou-okamura-nema-zadny-ano-zrusi-resort-15817.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Dík za odkaz. U TOP09 je jasné, že jim program psal Bedřich Moldan. Jenže ho (jestli uspějou) bude naplňovat Kalousek, takže skutek utek. ODS je strana lumpenkapitalismu, takže mě socializace nákladů a privatizace zisků nepřekvapuje.
Líbí se mi ten návrh Lidovců na "Suverain Wealth Fund" po vzoru Norska, kam poplynou veškeré zisky z těžby nerostných surovin. ale bojím se, že to neprojde.
Zklamáním je pro mě postoj ANO, hlavně po dobré práci jejich ministra ŽP poslední 4 roky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ochrana přírody a volby: Program ODS je pohromou, Okamura nemá žádný, ANO zruší resort

1.Strana zelených = Tradičně nejlépe dopadla
2.TOP 09 = druhý nejkomplexnější program
3.Piráti = Velmi dobrý ekologický program
4.ČSSD a KDU-ČSL = Průměrné jsou programy
5.ODS + SSO = nejvíce zhoršují prostředí a oslabují ochranu přírody
6.ANO = návrh na faktické zrušení samostatného ministerstva

info.cz/nazory/ochrana-prirody-a-volby-program-ods-je-pohromou-okamura-nema-zadny-ano-zrusi-resort-15817.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zelení se Stropnickým, no tak těm jistě dám hlas, sluníčkářúm jedněm. Leda tak zrušit ministerstvo aka Kobliha.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ANO, ODSáky modrý ftáky a Strany svobodných občanů NEVOLÍM !!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velmi dobrý ekologický program mají také Piráti. Ty VOLÍM !!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak můžeš volit piráty kteří jsou pro uprchlíky jak dělaní? Fakt není koho volit, ale aspoň volit menší zlo,tedy ty kdo je proti migraci (ukrajinci,slovaci do jiste miry asiati jsou ok). Rozkradou to sice všichni bez valného rozdílu, ale aspon ty hodnoty bez multikulty obohacení by jsme si ještě 20-30let než půjdu do důchodu udržet mohli.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Piráti že jsou pro merklistický uprchlíky?? blboost, jaks na to přišel??

pirati.cz/program/psp2017.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Piráti jsou pro migraci, jen to před volbami musejí trošku zaobalit. Ať se Vám to líbí nebo ne tak opak by šel proti jejich současnému přesvědčení. Pokud argumentujete jejich volebním papírem. Tedy z něj či jím odkazovaných zdrojů namátkově:

K řešení přispívá pomoc jednotlivých lidí, spolků a charit.

mj. i přes území České republiky, která si dobrovolně stanovila, že přijme 1 500 uprchlíků. Tento počet není nijak závratný - naši Evropští sousedé potřebují pomoc.

Dále blog idnes a článek (prosím dohledat googlem) Jsou Piráti „sluníčkáři“? . A na tento blog je nejlepší hned první koment který si dovolím citovat:
Přiznávám, že po přečtení Vašeho blogu, jsem se musel zamyslet nad vlastními postoji k Pirátům a přečíst si základní teze Vaší strany. Výsledek tohoto zamyšlení mě dost překvapil. Musím konstatovat, že většina základních tezí dle mého ho názoru povede k destrukci evropské civilizace. Začíná to podporou "uprchlíků", kde jednoznačně hrozí islamizace Evropy a výsledky islamizace můžeme sledovat online na africkém kontinentu, kde islám rozvrátil fungující státy.
Vaše názory na transparentní státní správu a samosprávu vedou v konečném důsledku k paralýze, protože se každý bojí rozhodnou a obává se následného zpochybňování svého rozhodnutí ze strany orgánů policie nebo jen ze strany "odborné" veřejnosti. Důsledky tohoto boje za transparentnost jsou vidět v praxi již nyní například v Praze.
V ostatních postojích jsou krásné cíle, ale chybí jaksi cesty jak je dosáhnout.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě někdo si myslí že onen Pirátský "racionální" postoj NEBUDE znamenat něco jiného než lezení do zadku Merklové/Bruselu (tj. vyústí k přijímání uprchlíků)?

Ale jestli si myslíte že to v průběhu let zvládneme lépe jak v Německu klidně si volte Piráty. Ono moc stran co oscilují nad 2 procenty zase tolik není a kdo by si chtěl přiznat že v této otázce jsou striktněpopulističtí a konzistentní zrovna jejich méně oblíbení politici - Zeman a Okamura. Demograficky je Evropa za pár desetiletí stejně pod islámem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Piráti jsou především klasická fiat strana, která má jediný úkol: odčerpat radikální voliče tak, aby skutečná opozice nebyla příliš silná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nee dobrý osvítils mě, důkladně sem je neprostudoval. ted je to jasný, bubácký piráty nevolím

Haha!

Vůz zaujme dojezdem až 500 kilometrů a maximální rychlostí 180 km/h.

Jaký vůz? Koncept není vůz.

off

Audi autonomní koncept Audi Aicon
https://electrek.co/2017/09/12/audi-new-all-electric-autonomous-car-concept-with-up-to-500-miles-of-range/

dojezd 700 - 800 km :)))

Borgward Isabella koncept
https://electrek.co/2017/09/12/borgward-brings-back-isabella-as-insane-looking-electric-car-concept/

Honda koncept, pro výrobu od rocku 2019
https://electrek.co/2017/09/12/honda-new-electric-car-concept-aimed-for-production-in-2019/
Je to odkaz na Civic 1
http://imgur.com/A8tNwMX

Dinosauři i nováčci si vesele dál prokrastinují :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Josef.

Na jiném webu se zástupce škodovky rozplývá, že příští rok navýší prodeje spalováků o 20%, to je tedy zajímavá strategie a předpoklad rozvoje EV aut......

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Vždyť jsou štastný jak blechy, že letos měli báječný prodeje a že je matka mohla řádně podojit :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

off

i5 čili takovej Model S vod BMW
https://www.autorevue.cz/ShowArticleImageFull.aspx?file=627001493&article=38353
https://www.autorevue.cz/ShowArticleImageFull.aspx?file=627914509&article=38353
https://www.autorevue.cz/ShowArticleImageFull.aspx?file=508374211&article=38353

BMW elektromotor
https://www.autorevue.cz/ShowArticleImageFull.aspx?file=813339077&article=38353

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik to má kW ten motor? Vím že u aut a dopravních prostředků se páchají s motory různá "zvěrstva" jako uvádění hodinových výkonů atd. ale toto mi přijde odhadem asi tak jako 1.75-1.5kW motor

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zásadní rozdíl je v pracovní frekvenci. Zatímco běžné průmyslové motory jsou konstruovány na 50 Hz, motory v elektromobilech pracují při řádově vyšších frekvencích. Proto mají mnohem větší výkon na jednotku objemu a hmotnosti.

Chápu, že tam není vidět měřítko, ten motor v reálu zase tak malý není, a vzhledem k tomu, že tam je vidět trubka pro okruh chladící kapaliny, tak jde řádově o 100kW motor.

Mimochodem, co máte proti udávání hodinového výkonu? Nebo to byl překlep?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Srovnáváš s tim, co má děda na cirkulárce?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

fuj to je ale odporně úchylná brambora až sem se lek :)

nějaký sranda čísla
0 na 100 pod 4 sekundy, maximálka přesáhne 200 km/h a dojezd slibuje více než 600 km na jedno nabití.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky tam vidíte tu trapnou kopii středového panelu z Tesla 3 ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

První co má Shade představovat je kde vezme kloudné kapacity baterií a autonomii. Až pak si může hrát s ostatními blbostmi aka švihadla jak je zvyklá.

Prej postavěj v Bolce Šádegigatovárnu

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to bylo od anonyma, já mylím že to byl bulšit. prostudoval sem ikatastr a na 1500x500 metrů kopii 150GWh Tesla Giga 2020 to tam rozhodně nevypadá. leda něco symbolickýho jako třeba tak 1dna 2vě kostky TG2016 2GWh ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to aby už začali bagrovat základy...no dobře stačí mít aspoň stavební povolení a kopnout do 6měsíců. Podlemě na to prostě nemaj jak knowhow tak povolení od matky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Povolení na nové obří haly v jejich už jsou, know-how můžou koupit od Japonců, Korejců nebo Číňanů.

Nezapomínejte, že kromě továren skoro milionu Škodovek u nás je další půlmilionová továrna VW v Bratislavě, a to hlavní centrum čistých elektromobilů VW má být taky blízko v Drážďanech, plus Japonci v Česku už evropské centrum pro elektrolit stavět začali, takže bych se nedivil, kdyby VW začal v Boleslavi vyrábět rychle drtivou většinu svých baterií.
A teprve ty úplně nově vymyšlené speciálně pro auta plátové s některými vlastními patenty chtěl pak na desetiletí přednostně umístit v Německu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Japonci v Česku už evropské centrum pro elektrolit stavět začali?? kdepak?

Obrázek uživatele Josef.

Mezi námi u nás zatím lidé EV nechtějí, auta za 600 tis. i s rozumným nájezdem hnijou i 6 měsíců v bazarech, každý tvrdí, že potřebuje auto s dojezdem 400 km a jezdí 40 km denně. To co se prodá v menším Rakousku za měsíc, to se tady prodá za rok. Proč by to někdo vůbec tady vyráběl?

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Mohu vědět, konkrétně jaké typy EV aut stojí za 600k v bazarech? Za tuhle cenu jsou možná prodejné mírné ojeté i3, ale rozhodně ne třeba Leafy, o mrňousech vůbec nemluvě.

Obrázek uživatele Josef.

U nás bych vůbec nehledal, trh je malý a nefunkční. V Německu lze koupit nový současný model Leaf za 500-650 tis. s DPH . Rovněž je tam řada aut Kia Soul model 2015 mírně jeté kolem 600 tis. s DPH.

https://www.mobile.de/cz/

Kdo dnes chce jezdit EV může si pořídit auto s mnohaletou zárukou již dnes za rozumné peníze, ale 99.85% národa dle statistiky nechce.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Asi jsem se vyjádřil nesrozumitelně. Chtěl jsem napsat, že pokud někde v bazarech "hnijí" například starší Leafy za tuto cenu, tak ať si tam klidně shnijí, protože za ty peníze se dá sehnat nový kus.

Obrázek uživatele Josef.

Pochopil jsem to správně, na mobile.de se prodávají i nová auta, tedy za 500-600 tis. jsou tam fungl nové Leafy 24kWh + iPhone 7 jako bonus.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zbytéč drahý, příští rok pod 300 už to bude lítat ;)

sauto.cz/osobni/detail/nissan/leaf/17447665?goFrom=list

Obrázek uživatele Josef.

Nojo, ale nový auto za 420 tis. bez DPH není úplně blbý, lepší než koupit za 300 tis. skoro 5 let starý auto s baterií kdoví v jakým stavu.

https://tinyurl.com/yd2rhjv2

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale pozor to auto je bez baterie takže se musí asi podle mě
platil k tomu cca 50-100€ pronájem.A cizině to je normální.
Ale je fakt že to 5 let starýho Leafa bych taky nešel údajně stojí výměna baterie přes 100 tis. Kč

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nedávno sem mluvil s dílerem Nissanu a říkal že za kariéru potkal jedinou baterii s poklesem tusim rikal 15% a jela espres do japonska na expertizu, bezne 5až8% maxa to mluvíme o době použití 10 let / 100.000 km. Takže jesi se vymění jeden dva moduly za 5.000kč kus delaj to rikal v bratislave po 16cti letech /160.000km s poklesem 10% tak no problemo. Strašení životností baterií je jen fosilní propaganda!!

Obrázek uživatele Josef.

To není strašení ale prevence. Špatným nabíjením lze snížit životnost baterie klidně o 50% i více. Myslím, že běžní uživatelé ani netuší, jetli mají 5% nebo 20% pokles.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef.

Pravda, mají to schované v textu. Však oni půjdou dolů...

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no to jo, ale jak si fyzická osoba odepíše daně? nijak takže jedince zajímají koncový ceny a slušně jetý 3 roky starý LEF za 300 to jde ;)

Obrázek uživatele Josef.

75% nových aut kupují fyzické osoby na firmu :) Ano zbytek holt platí za to, že nejsou plátci, je to nespravedlivý, ale nedá se nic dělat :) Když bude slušně jetý 3 letý proč ne, stačí si zkontrolovat přes ODB II baterii a její degradaci.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele ozana

sem tam se něco najde:
Nissan Leaf Visia 24kWh
https://www.tipcars.com/nissan-leaf/nissan-leaf-visia-24kwh-tel731633621-14960298.html

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tipcars.com co to je ?? samá reklama. Auta v čr se zásadně prodávají na SAUTO ;)

Obrázek uživatele ozana

Do včerejška jsem nevěděl, že nějaké sauto existuje. Tipcars je klasika.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to má být vtip?? jen co sem kliknul na Tipcars grafika vyblitá samá reklama prý že moje HD je malý rozlišení začal se mi zvedat kufr a vypnul sem to ;) Sauto funguje snad už 10 let... nic jinýho s MOBILE.de neprovozuju :)

cs.wikipedia.org/wiki/Seznam.cz

Obrázek uživatele ozana

Reklamy na webu téměř neznám.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zase jenom šíření legend na základě pohádek koncernů...

Normální člověk potřebuje auto z dojezdem 400km, ale do 500kkč. Myslíš, že to vyrobit nejde? Jasně, když to toho cpou tolik elektroniky co to prodraží na 700-800kkč, tak ano.
Ale ruku na srdce, citystromer od vw, exituje, mají plány, je tam už i střídavej motor. Vývoj zaplacen "je", s moderníma baterkama co mají vyšší kapacitu by jsi si to auto nekoupil kdyby bylo za 500kkč?

Zatím jenom úsměvy managerů, kteří si neuvědomují, že segment drahých aut má tesla a nikdo bohatej nechce leafa či e-golfa , tím nenahradí svojeho medvěda... A "chudí" zase auto za mega nekoupí i kdyby se šéf vw usmíval ještě víc jak holivůdská hvězda...

Obrázek uživatele Josef.

V současné době EV auto za 500 tis. prodejní ceny vyrobit nelze, ukazují to všichni výrobci na světě (určitě se nejedná o žádné spiknutí). Ti co mají velké peníze je EV auto pod jejich rozlišovací schopností, něco o tom četli, ale "vědí", že to je k ničemu, raději s koupí místo Tesly S třeba Aston Martin, který vypadá lépe a nemusí se starat o nabíječky. Včera jsem mluvil s člověkem, který žije auty a má přehled a říkal, že možná do toho půjde za 3 roky, až bude více nabíječek. Jeho standardní auto je v posledních letech je BMW 750, předtím Mercedes S500. Podobných lidí znám řadu a oni neřeší ani servis ani spotřebu auta ani propad cen. Prostě koupí auto za několik mil. samozřejmě na firmu, jezdí s ním v záruce a za 3 roky koupí nové. EV auta kupují nadšenci (nebo "ekologové") a ještě více by je kupovali lidi, co chtějí ušetřit, ale ty na ně nemají, takže je to takový paradox.

Když se dívám co chtějí v nejbližší době vyrábět, tak vlastně jsou těsně před výrobou pouze luxusní auta za několik mil. Výrobci míří právě na ty bohaté, protože tam vidí peníze. Jen pro srovnání škodovka vyrábí auta s nákladem 150-200 tis., které se prodávají za 350-500 tis. to je pro ně business, vyrábět něco za 400 tis. a prodávat to za 500 tis. je pro ně nesmysl.

Citystromer ala Golf opravdu bych nekoupil ani za 400 tis.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Prosím, mohu vědět, kam na ta čísla chodíte? Oficiální čísla Škody mluví mluví o výdělku jenom o něco málo vyšším než 40 tisíc Kč na jednom autě. To je v dost v příkrém rozporu s těmi úvahami, co tu píšete.

V Rumunsku si můžete koupit nového elektrického Logana už od 400 tisíc Kč a při tom je to dělané jako přestavba třetí firmou v kusových sériích, což znamená několikanásobně vyšší náklady na práci ve srovnání s tím, když to seká koncernová robotická linka v tisících kusů.

Důvod, proč se velké automobilky nehrnou do EV masovém segmentu, je úplně jednoduchý. Nemají k tomu zatím žádný důvod. Spalováky se prodávají stále skvěle, je to zažité, zaběhnuté a léty prověřené. Masová výroba EV znamená překopat skoro vše kolem pohonu od základů, přeškolovat lidi ve výrobě, velkou část propustit, jiné zase nabírat a zcela překopat celý dodavatelský řetězec. To všechno stojí obrovské peníze a nekouká z toho při tom žádný zisk navíc. Proto se to dělá současnou salámovou metodou, kde není ani tak cílem někomu prodat co nejvíc EV, ale hlavně se postupně naučit, vyškolit, vyvinout a připravit se na bod zlomu, který přijde, ale nebude teď a ani příští rok.

Obrázek uživatele Josef.

On je rozdíl mezi výrobní cenou a údajem EBIT(to co uvádíte) tedy ziskem před zdaněním, který je natolik zkreslený dalšími náklady a optimalizací zisku, že to je nereálné číslo, dobré tak pro daňové úřady.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Vy to píšete, jakoby tohle pro EV neplatilo ;)

Obrázek uživatele Josef.

To neplatí, za to co Škoda vyrobí základní Fabii koupí na trhu tak baterii 30 kWh a to jsou holé baterky. Vůbec se nebavím o tom, že chtějí mít dojezd 500km, tedy potřebují v současné době kolem 60 kWh baterii tedy cenu kolem 270 tis. Kč. Bolt tuhle baterii je schopen prodat zákazníkovi za cca 16 tis. USD, tedy cena v EU a s DPH tak 500 tis. Kč.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Já se nebudu vyjadřovat k tomu, za kolik se vyrábí něco, když ty čísla nevím a vy taky ne. Ale s tou cenou za 60kWh akumulátor (nikoliv jen články) jste se zhruba trefil, takže by výsledné cena takové elektrické "Fábie" měla být někde lehce nad půl milionu a za 700kKč byste měl mít 100kWh. Ale realita taková není, proč asi?

Obrázek uživatele Josef.

Ty výrobní ceny zmínil člověk ze škodovky, ale je to celkem jedno, firma si musí vydělat i na vývoj a hlavně platit miliardy do Německa, takže výsledný zisk je, jaký přiznávají. Tvrdí taky, že první EV auto bude za cenu dieslové Octávky, takže cena 700 tis. je reálná, tedy za 3 roky, když to zase neposunou.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Teď ve Frankfurtu to upřesnili na "cenu Superbu v dýzlu + maximálně 10%" :-)))

Obrázek uživatele Josef.

Aha takže 1.1 mil :)

No myslím, že jsem udělal dobře, užívám si EV a nemusím olizovat monitor a čekat na nějakou rozumnou cenu, která by měla být cca 700 tis.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Nevíte někdo, kde je v Praze či okolí možnost indukčního nabíjení?
Rád bych tam po neděli dobil svou Škodovku ???!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bjornoj definitivně kiksla TESLA MODEL X v přímým přenosu ;)

youtube.com/watch?v=Wanr0LThvkM

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hustý. To bych nechtěl prožít...

Prej se mu to už jednou stalo s jeho Skem, takže byl připraven.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vtipné je, jak je ta tiskovka psaná v přítomném čase :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj jen mlhavé snění škoda :( ... vlasně spisovně schade :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no ještě by bylo dobrý rozepsat se co je to autonomní jízdu úrovně 3, kdo je definoval, kdy a co představují ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

autonomní jízdu úrovně 1 - jen u šáde príma kup HD kamera, jen ta zadní parkovací !! :)))
autonomní jízdu úrovně 2 - bože to je nuda to šáde
autonomní jízdu úrovně 3 - jen u šáde no neberto pomocný kolečka ;)
autonomní jízdu úrovně 4
autonomní jízdu úrovně 5 - jen u šáde 2045 vysůvný vrtulky ;))))

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobily
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?
185.66.36.26