Autosalon Frankfurt 2019: známe ceny elektromobilů Honda e a Seat Mii

Volkswagen, resp. jeho značka Seat, oznámila cenu posledního nového trojčete. Honda se pochlubila cenou svého elektromobilu Honda e.

Elektromobil Honda e na autosalonu ve Frankfurtu překvapil spíše nepříjemně, zejména cenou a (očekávanými) specifikacemi. Naopak Seat Mii jede ve stejné stopě, jako Škoda Citigoe iV.
foto: Honda

Retrofuturistický malý městský elektromobil Honda e bude v Německu začínat na ceně €33 470 před federální dotací (€4000), po které vyjde na pořád extrémních €29 470.

A to je cena jen za základní verzi o výkonu 100 kW. Vylepšená výbava „Advance“ se 113kW elektromotorem vás vyjde na 36 470 eur před dotací!

To je za auto vybavené 35,5kWh baterií a dojezdem 220 km pořádná pecka. Obzvlášť, když trojčata Škoda e-Citigo iV, Seat Mii a Volkswagen e-Up! budou k dispozici za cenu až o polovinu nižší a s vyšším dojezdem!

Modelu Honda e tedy při takové cenové politice japonského výrobce mnoho šancí nedáváme. Jakkoliv se chce měřit spíše s prémiovými vozy jako Mini Cooper SE, Smart EQ nebo BMW i3.

Příjemně překvapil Seat, který své elektrické Mii (de-facto stejná konfigurace jako nový Volkswagen e-Up! či Citigoe iV) bude v Německu prodávat od 20 650 eur před dotací (€16 300 po do taci).

To je cena velmi podobná české ceně Škoda Citigoe iV a konečně krok k masovějšímu rozšíření elektromobilů i v zemích jako je Česká republika.

tisková zpráva

12 Comments on “Autosalon Frankfurt 2019: známe ceny elektromobilů Honda e a Seat Mii”

  1. K tomu Seatu by bylo vhodné doplnit, že se má prodávat
    K tomu Seatu by bylo vhodné doplnit, že se má prodávat pouze ve 14ti zemích EU, ve kterých ČR není uvedena.

    The Mii electric is being sold in 14 countries (Spain, Germany, Italy, France, the UK, Austria, Belgium, the Netherlands, Switzerland, Denmark, Finland, Norway, Sweden and Poland) since mid September and will come to market in early 2020.

        1. Co se Hondy týče, tak prostě masové elektromobilitě v
          Co se Hondy týče, tak prostě masové elektromobilitě v Evropě asi nevěří, a tak budou radši prodávat stylovku než nic. Koncept kompaktního elektromobilu v podobě Fit/Jazz EV si vyzkoušeli před lety, koncept „luxusního“ vozu v podobě Honda Clarity EV zkoušejí několik posledních let – obojí jen ve vybraných destinacích a v podobě pronájmu vozů.

          A Mazda zase prosazuje posuzovat vozidla podle principu well-to-wheel a ne jen emise u výfuku, a z tohohle pohledu je elektrifikace individuální osobní dopravy formou BEV na trzích jako je Austrálie či Čína (což jsou trhy jim nejblíže) v současnosti bez jakéhokoliv přínosu.

          Toyota si jede svoji hybrid lajnu (s geniální eCVT převodovkou).

          Co je na tom „na oko“ – prostě se ty firmy snaží vydělávat a každá vidí holt cestu v jiné strategii.

          1. Diky za nefanaticky, racionalni nazor. Tech tu moc neni. Tam
            Diky za nefanaticky, racionalni nazor. Tech tu moc neni. Tam Mazda se mi libi, otazka je kolik bude papat ten Wankel. Mimochodem hybridni lajnu rozjel i Nissan s Note a Serena E-power system. A chce to montovat do dalsich aut. Note E-power jsem mel pujceny a jezdi to fakt prima. V podstate jako elektroauto. Note se proda asi 75% prave v tyhle E-power verzi prestoze je drazsi. Holt automobilky vyrabi to co se prodava.
            Btw v Japonsku ubylo za posledni let strasne moc benzinek, zapomel jsem to procento ale bylo to fakt hodne. Je to prave proto ze se zlepsuje spotreba. A asi to bude znat vic nez par procent EV aut.

Napsat komentář