Autosalon Frankfurt 2019: Škoda představí elektrické Citigo-e iV, plug-in hybridní Superb iV a další novinky

Představením nové značky Škoda iV a prvních sériově vyráběných elektrifikovaných vozů Škoda Superb iV a Škoda Citigo-e iV vstupuje značka Škoda do éry elektromobility.

Škoda Citigo-e iV
foto: Škoda

Kromě prvního vozu Škoda s plug-in hybridním pohonem, modelu SUPERB iV, doplňuje nabídku nedávno modernizované vlajkové lodě robustní verze SUPERB SCOUT. Rozšíření modelové řady se dočkaly i modely SCALA a městské SUV KAMIQ.

Nové verze SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC doplňují nabídku úsporných a velmi ekologických vozů značky ŠKODA s pohonem na zemní plyn. ŠKODA AUTO intenzivně podporuje oblast digitalizace v rámci své Strategie 2025. ŠKODA AUTO DigiLab uvede na trh několik digitálních služeb.

V polovině května představila ŠKODA AUTO ve slovenské metropoli Bratislavě novou značku pro elektrifikované vozy s názvem iV. Při této příležitosti představila také první dva elektrifikované sériové vozy v historii značky.

Čistě elektrický model CITIGOe iV a SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem nabízí „Simply Clever“ e-mobilitu a to díky krátkým dobíjecím časům, dlouhému dojezdu a dostupným cenám. ŠKODA AUTO tak oficiálně vstupuje do éry elektromobility a podniká kroky v přípravě na úspěšnou budoucnost.

Od září 2019 vyrábí hlavní závod ŠKODA AUTO elektrické komponenty pro některé značky koncernu Volkswagen. Automobilka vyrábí v Mladé Boleslavi vysokonapěťové trakční baterie.

Současně ŠKODA AUTO buduje výkonnou dobíjecí infrastrukturu pro elektrické vozy. Do roku 2025 plánuje ŠKODA AUTO výstavbu přibližně 7 000 dobíjecích stanic a investice ve výši přibližně 32 milionů euro. ŠKODA AUTO také intenzivně připravuje zaměstnance na elektromobilitu. Již více než 13 000 zaměstnanců absolvovalo školení zaměřená na výrobu elektrických vozů.

ŠKODA SUPERB iV a ŠKODA CITIGOe iV jsou první elektrifikované, sériově vyráběné vozy ve 124leté historii automobilky. Na začátku roku 2020 bude v nabídce vlajková loď SUPERB s plug-in hybridním pohonem kombinující výkonný benzinový motor a elektromotor.

CITIGOe iV je první sériový vůz značky ŠKODA poháněný elektromotorem o výkonu 61 kW. Dojezd činí až 260 km. Tento nejmenší model značky ŠKODA je poháněn elektřinou uloženou baterii a jeho provoz je tedy lokálně bezemisní.

V roce 2019 budou uvedeny na trh také modely SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC, které tak doplní nabídku velmi ekologických vozů s pohonem na zemní plyn. Při této příležitosti představí ŠKODA na autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu studie podobné novým, sériovým vozům SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC.

Novinky ze Škoda Auto DigiLab

ŠKODA AUTO DigiLab slouží jako hlavní nástroj a hnací motor pro řadu digitálních inovačních procesů. Toto inovační centrum, se sídlem v Praze, Tel Avivu a Pekingu, posiluje kompetence značky v oblasti digitálních služeb.

Příkladem mnoha projektů je sociálně zaměřená služba mobility „CareDrive“ určená dětem, seniorům a osobám se zdravotním postižením, služba sdílených elektrických skútrů „BeRider“ nebo služba sdílené mobility „WeShare“.

„WeShare“ je služba sdílení elektrických vozů, která nabízí bezemisní a udržitelnou mobilitu ve městech. Sdílená (elektro-) mobilita WeShare přispívá k tomu, aby byla města čistší a tišší a aby měli jeho obyvatelé více prostoru k životu.

Služba WeShare, kterou úspěšně odstartovala v červnu 2019 v Berlíně společnost Volkswagen, bude v roce 2020 nabízena ve spolupráci se ŠKODA AUTO také v Praze.

tisková zpráva

16 Comments on “Autosalon Frankfurt 2019: Škoda představí elektrické Citigo-e iV, plug-in hybridní Superb iV a další novinky”

  1. Kamení a Písek v převodovce aneb Poslední roky bývá na
    Kamení a Písek v převodovce aneb Poslední roky bývá na prvních dnech frankfurtského autošulínu 12-22.09.2019 docela veselo… ;)))

    https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=2C1V_IkL_xg

    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/aktiviste-autosalon-frankfurt-iaa-rocks-in-gearbox-greenpeace.A190904_092732_automoto_fdv

    1. No…
      ČEZ má dle toho zdroje 169 stanic a při odběru 828

      No…
      ČEZ má dle toho zdroje 169 stanic a při odběru 828 869 kWh za půl roku to vychází na cca 27 kWh na den a stanici. To znamená, na každé stanici se průměrne dobijí tak 2 auta denně, neboli je to energia na cca. 150, 200 km max.

      Z tohoto pohledu to vypadá, že ty nabiječky jsou prakticky pořád prázdné.

          1. To je možné, samozřejmě. Ale čísla prostě mluví
            To je možné, samozřejmě. Ale čísla prostě mluví jasně, pokud vaše nabíječka je využita více, jsou jiné, co jsou využité méně.

            Ten průměr odebrané energie 27 kWh na stanici za den odpovídá max. hodině obsazenosti, pokud tedy počítám, že se nabíjí většinou na DC. To je šíleně málo. Ještě, že na to jsou dotace, jinak by to asi nikdo nestavěl…

      1. no však to je schválně tak drahý, je potřeba přeci
        no však to je schválně tak drahý, je potřeba přeci došrotovat TSI/TDI popelnice nejmíň 2030. Koho zajmá že výrobka je někde kolem 200.000 CZK když je prijoritou přeci tu bandu pořádně napakovat ;))

        https://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

        https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/byvaly-sef-volkswagenu-ziskal-narok-na-zlaty-padak-84-tisic-denne-40020175

Napsat komentář