Autosalon Frankfurt 2019: revoluční elektromobil Volkswagen ID.3

První model nové rodiny elektromobilů ID. oslaví za několik dní světovou premiéru na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

ID.3 je prvním zcela elektricky poháněným elektromobilem na základě nové platformy MEB
foto: Volkswagen

Elektromobilita bude hlavním tématem výstavní expozice značky Volkswagen na letošním autosalonu IAA ve Frankfurt. Návštěvníci budou moci obdivovat nejen ID.3, ale také studie dalších modelů rodiny ID., jejichž uvedení na trh bude následovat v krátkých odstupech po modelu ID.3.

Stejně jako všechny ostatní modely ID. vychází ID.3 z nové modulární platformy MEB pro elektromobily, která byla koncipována výhradně pro elektrický pohon a maximální vnitřní prostor.

S modelem ID.3 začíná po Brouku a Golfu třetí velká kapitola strategického významu v historii značky Volkswagen. Volkswagen již v polovině května úspěšně spustil program předběžných objednávek modelu ID.3 1st Edition1 – exkluzivní edice s rozsáhlou výbavou, limitované na 30 000 vozidel.

Majitelé elektromobilů ID.3 si nebudou muset dělat žádné starosti s dojezdem. Pro ID.3 jsou na výběr tři sady akumulátorů s různou kapacitou – velká sada akumulátorů (využitelná kapacita 77 kWh), střední sada akumulátorů (58 kWh) a malá sada akumulátorů (45 kWh). Dojezd dle metodiky WLTP sahá od 330 do 550 kilometrů.

Díky vysokému nabíjecímu výkonu lze během 30 minut doplnit dostatek elektrické energie pro dojezd 290 kilometrů (s nabíjecím výkonem 100 kW). Volkswagen bude navíc poskytovat záruku na akumulátory ID. po dobu 8 let, resp. do ujetí 160 000 kilometrů.

Základní cena sériově vyráběného modelu ID.3 v Německu bude pod hranicí 30 000 eur. Tento elektromobil tak bude dostupný pro všechny motoristy. Dalším argumentem pro ID.3 je jeho neutrální bilance emisí CO2 po celou dobu životnosti, jíž se může pochlubit jako první elektromobil koncernu, pokud bude zákazník důsledně nabíjet akumulátory ekologicky vyrobenou elektrickou energií.

Zkrátka nepřijde ani potěšení z jízdy. ID.3 1st Edition s pohonem zadních kol a elektromotorem o výkonu 150 kW/204 k nabídne při sešlápnutí pedálu plynu intenzivní zrychlení. Výroba modelu ID.3 bude podle plánu zahájena na konci roku 2019. První vozidla budou předána zákazníkům v polovině roku 2020.

tisková zpráva

106 Comments on “Autosalon Frankfurt 2019: revoluční elektromobil Volkswagen ID.3”

  1. „za dva týdny Frankfurtský prasata opět zahájí
    „za dva týdny Frankfurtský prasata opět zahájí propagandistickou show, kde bude medializován zastaralý dopravní systém poškozující klima a životní prostředí :)))))))))))))))

    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/aktiviste-autosalon-frankfurt-iaa-rocks-in-gearbox-greenpeace.A190904_092732_automoto_fdv

    https://www.youtube.com/watch?v=2C1V_IkL_xg

    https://www.youtube.com/watch?v=kQjCluyW8A4

    https://www.youtube.com/watch?v=yUbjlmtwMIE

  2. To je sranda, jak VW chce prodávat jednu další plečku a
    To je sranda, jak VW chce prodávat jednu další plečku a tady v diskuzi se fandové elektrického náboženství můžou servat, jestli je větší invalida ten bez nohou nebo ten bez rukou.

    Chlapci chlapci, už to pochopte, všechny elektromobily jsou chcípáci, je úplně jedno, kdo je vyrábí. Bez výjimky.

    1. heh..
      zlý člověk opět v akci…
      všechny elektromotory

      heh..
      zlý člověk opět v akci…
      všechny elektromotory jsou chcípaci, je úplně jedno jestli asynchronní, synchronní, stejnosměrný…
      naštěstí drtivé většině lidí na této planetě nechybí až na vyjímky mozek…

  3. Indonésie plánuje zastavit vývoz niklových rud o 2 roky
    Indonésie plánuje zastavit vývoz niklových rud o 2 roky dříve než původně předpokládala, chce se více zaměřit na domácí zpracování rudy k výrobě baterií pro elektrická auta 😉

    https://www.e15.cz/byznys/burzy-a-trhy/ceny-niklu-jsou-nejvyse-za-pet-let-duvodem-je-planovany-indonesky-zakaz-vyvozu-1361993

            1. Teslu mám rád.. Na druhou stranu Němci jsou Němci… A
              Teslu mám rád.. Na druhou stranu Němci jsou Němci… A shodneme se na tom, že jen díky elonovi nastala změna v poměrně krátkém čase, VW je prostě jistota plus německý patriotismus udělá svoje, a v konečném důsledku je úplně jedno jaké logo je na predku EV, hlavně že to nemá výfuk..

    1. Šmarjá, dole pod článkem je napsáno „Tisková zpráva“,
      Šmarjá, dole pod článkem je napsáno „Tisková zpráva“, takže to asi je píár od VW, to dá rozum. A pro ně to je revoluční auto, protože je to první sólo vyvíjený elektromobil na jejich nové platformě MEB a ne předělaný spalovák jako e-Golf nebo teď nově e-citygo.

        1. Mě už se VW netýká, tahle fabrika mě tolikrát zklamala,
          Mě už se VW netýká, tahle fabrika mě tolikrát zklamala, že už si k nim pro auto nepůjdu. To raději špatně slícované plasty než aby to ze mě vytřáslo duši a peněženku. Asi uznávám jiné hodnoty, ale WOW efekt to na mě žádný nemá a Golfa vnímám na silnici spíš jako nevyzpytatelné nebezpečí než jako nějakou fajnovku. VW a její odnože beru jako takové „default cars“ – když nevím co si koupit, jdu si pro VW. Naopak když vím co chci, jen ztěží bych šel pro VW.

          1. Ale oni se ani nesnaží o to, aby byli emoční, prostě VW
            Ale oni se ani nesnaží o to, aby byli emoční, prostě VW koncern stvořil dokonalé euroauto, dobře funguje, má rozumné provozní náklady, má rozumnou funkčnost, je to rozpočtovka se skvěle zvládnutou cenou (přesně ví kam až se dá zajít) a marketingem – mimojiné podpořeným hustou servnisní sítí, takže pro běžného člověka dokonalý sluha.
            Většinou značek si řada lidí koupí kvůli něčemu (design, zvuk značky, fandovství, jízdní vlastnosti, tradice….), ale ti, co chtějí prostě jen auto, co je převeze z A do B, tak mají VW group…

            1. Zrovna třeba servisní síť bude u VW trošku problém – z
              Zrovna třeba servisní síť bude u VW trošku problém – z techniků v servisech nebude elektromobily umět servisovat nikdo. A pokud ano, nebude mít potřebná oprávnění (třeba vyhlášku 50). VW je znovu na začátku, ale připusťme, že má nějaké výhody díky tomu, že je moloch.

              1. Ale nebude, mají totiž spoustu poboček, takže jim půjde
                Ale nebude, mají totiž spoustu poboček, takže jim půjde rozjetí servisu mnohem snáze.
                Ano lidí obecně z oboru na trhu práce je málo, ale pořád když vezmu ČR, tak pokud bude mít VW servisní střediska Praha, Brno, Ostrava, Liberec, Plzeň, České Budějovice, Mladá Boleslav, tak bude mít o 600 procent víc než Tesla…a na počátku, takto servisy mít budou (a už i mají, protože ty elektrické golfy někdo nějak servisovat musí). VW je prostě schopen dotlačit servis elektromobilů do každého města s 30 000 a více obyvateli..

                Navíc mají další bonus, aby auta někdy v budoucnu přestala být v osobním vlastnictví a byla sdílená a autonomní, tak musí být na úrovni pračky – aby k tomu nikdo neměl vztah a netoužil to řídit, aby to nebyla zábava a taková auta VW umí.

                1. Tak samozřejmě že můžeš tady předhazovat Tesle ten
                  Tak samozřejmě že můžeš tady předhazovat Tesle ten náš malý rybničk, kde se ještě Tesly ani neprodávají a srovnávat to s VW. Ale zkus to samé udělat v západní Evropě a říct kolik tam bude mít VW servisů připravených na elektromobilitu ve srovnání s Teslou?

                  Těžko uděláš přes noc specalistu na elektromobily z někoho, kdo se celý život hrabe v převodovkách. VW má aspoň dost peněz na to, aby mohl zahájit nějaký masivní výcvikový program pro své zaměstnance,ale i tak to nebude mít snadné.

                  Ale te poslední odstavec se povedl 🙂

                2. Je úplně jedno, co budu předhazovat, prostě servis VW je
                  Je úplně jedno, co budu předhazovat, prostě servis VW je ve většině evropských zemí v kdejaké horní dolní, druhej podobnej, byť o něco slabší, je Ford.
                  Servis eGolfa jsem řešil, jestli to jde a překvapivě to už dneska umí a dokonce místně inhouse, jasně není to každý servis a není to zatím v každý horní dolní, je to jen zatím v horních, ale prostě ta síť je a má všechny předpoklady v relativně snadnému růstu.
                  Že chybí dostatek mechaniků je pravda, že nikoho nemají pravda není a rozhodně nečekají, že jim spadnou z nebe – silnoproudých elektrikářů je dost, je to jen o tom o finančních pobídkách (stejně to pak zaplatí zákazník na hodině).

                  Navíc jako drobnost si uvědom, že autorizované servisy NEOPRAVUJÍ ale VYMĚŇUJÍ napříč značkama – takže ono to zase tak nebolí potřebuješ specialistu jen na to, aby vyměnil motor, měnič, baterku a pár kabelů – to není raketová technologie, aby ty lidi nebyli…

                3. Poslední výkřiky vymírajícího druhu, homo
                  Poslední výkřiky vymírajícího druhu, homo dieselus…
                  Ale za pár let už bude jen v knížkách a děti budou nevěřícně krouti hlavou co ze to VW vlastne je????

                4. Tak to jsem nepochopil, konstatování, že VW má jednu z
                  Tak to jsem nepochopil, konstatování, že VW má jednu z nejhustějších sítí servisů v Evropě je výkřik umírajícího druhu?
                  To asi došly prášky ne?
                  No nic, zapomeneme-li minulost a její chyby, potom budeme odsouzeni k jejich opakování..

      1. Proč ty to VW tak hrozně hájíš? Děláš u nich? Jinak se
        Proč ty to VW tak hrozně hájíš? Děláš u nich? Jinak se mi nezdá, že by to mělo být v něčem revoluční. Bude to jen další elektromobil s cenou 800k+, takže žádná láce. V tom případě to nebude mít o moc těžší než Kia/Hyundai za podobnou cenu s výrobní kapacitou až 50k ročně. Revoluce by to byla, když by auto v této velikosti padlo jako nové na cenu 500k, to by pak všem natřeli „prdel“.

          1. Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet
            Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku.

            Budovatelé v Reichu i u nás budou mít k dispozici moderní automatizované závody, zvládnou elektromobilní práce průmyslovým způsobem, budou pracovat šest hodin denně. V té době proniknou hluboko do tajů elektrifikace.

            To všechno se promítne do každodenního života: 250 milionů tun baterií ročně, hojnost všech surovin.

            To není začátek fantastické povídky našeho časopisu, to je reálný dvacetiletý program Volkswagen Group, o kterém píše, mluví a přemýšlí celý svět. Bledne sláva kalifornské techniky a výroby. Vždyť za deset let předstihne VW Teslu v elektromobilech dvaapůlkrát a v roce 2040 bude jeho náskok sedminásobný.

            Je krásné žít v takovém světě!

                1. No to je vtipný… nebo spíš smutný, když si pomyslím,
                  No to je vtipný… nebo spíš smutný, když si pomyslím, že tomu někdo tehdy mohl i uvěřit.

                2. No někdo možná jo. Já se teda narodil v roce 1966 a
                  No někdo možná jo. Já se teda narodil v roce 1966 a neznám v okolí nikoho kdo by těmle blábolům tenkrát věřil.

                3. Se vsadim ze jsi byl nastenkar na hovno. Kvuli takovym jako
                  Se vsadim ze jsi byl nastenkar na hovno. Kvuli takovym jako jsi ty jsme ten komunismus nevybudovali. Schvalne, co jsi delal ve zvlastnich krouzcich a kolik uhli jsi narubal? 😀

  4. Takže Tesla záruka: 8 let nebo 160 000 km
    ID záruka:

    Takže Tesla záruka: 8 let nebo 160 000 km
    ID záruka: náhodou také 8 let nebo 160 000 km
    tesla dojezd WLTP:409 – 560 km
    ID dojezd: 330 – 550 km (neověřeno)
    Tesla nabíjení: až 250 kW – 15 min až 280 km
    ID nabíjení :až 100 kW – 15 min 145 km
    Tesla cena: 1.098.000,-
    ID cena: asi od 860.000,-

    No nekup to 🙂

  5. Doplnění informací dle nejnovějšího videa od
    Doplnění informací dle nejnovějšího videa od Bjørna

    ID.3 | porovnání s e-Golfem
    Délka: 4270 mm | 4270 mm
    Výška: 1530 mm | 1450 mm
    Rozvor: 2765 mm | 2631 mm
    Kufr: 390 litrů | 341 litrů
    Chlazení baterie: aktivní kapalinové | vzduchem
    Výkon: 204 hp/310 Nm | 136 hp/290 Nm
    Rychlost: 0-100 7,5 s; max 160 km/h | 0-100 9,6 s; max 150 km/h
    Baterie a dojezd: 58 kWh/420 km WLTP | 35,8 kWh/300 km NEDC
    Nabíjení: 100 kW DC/11 kW AC* | 40 kW DC, 7,2 kW AC
    Cena: pod 330 000 NOK (1,1 mil. Kč) | 269 900 NOK (900 tisíc Kč)
    Další: kamery pro 360° pohled; tažné jen pro kola; obří HUD

    *pouze pro 58 kWh, jinak 50 kW/7,2 kW pro 48 kWh a 125 kW/11 kW pro 77 kWh

    1. Tak podle rozměrů to nakonec vypadá, že to bude zvenku +-
      Tak podle rozměrů to nakonec vypadá, že to bude zvenku +- eGolf, jen na výšku trochu povyroste, zřejmě kvůli baterkám v podlaze. Rozvor je o slušných 13 cm delší, takže je předpoklad, že prostoru v kabině by mělo být víc než v (e)Golfu. Kufr taky malinko větší, klasický Golf má cca. 380 litrů.

      Tak možná ani moc nekecali ohledně rozměrů Golfu a prostoru Passatu. I když to je asi přehnané, ale klidně to může být prostornější než stávající Golf.

  6. No nevypadá to špatně, ale ty hodnoty oslnivé nejsou. Na
    No nevypadá to špatně, ale ty hodnoty oslnivé nejsou. Na to, že je to EV postavené od základu jako EV, tedy ta nová „zázračná“ platforma MEB, tak jsem čekal že finální verze (kterou jsme tedy popravdě ještě neviděli – stále se jedná jen o PR údaje), budou lepší než u přestavěných spalováků.
    Dojezd 330 – 550 km WLTP při baterii s (dle článku – VYUŽITELNOU) kapacitou 45 – 77 kWh, to dává spotřebu nějakých 13,5 až 14 kWh na 100km – to tedy skutečně nic revolučního není.
    Navíc uvedli cenu pod hranicí 30k EUR u základní verze, ale raději se už nezmiňují o ceně těch „lepších“ verzí. Takže mne trochu děsí co si VW bude představovat pod pojmeme „základní vezre“ zda je tím jediným rozdílem jen kapacita baterie, a nebo to bude mít vliv i na výbavu.
    Budu jim držet palce, ať z toho nakonec není takový propadák jako z e-Trona.

    1. Podle čeho siudíte, že eTron je propadák? Nevím, jaké
      Podle čeho siudíte, že eTron je propadák? Nevím, jaké měli v Audi ambice, ale za 01-07/2019 se jich v Evropě prodalo 8356 a je to 7.nejprodávanější čisté EV na evropském trhu. Na to, že je to tak drahé auto, mi to nepřipadá špatné.

      1. Komerční propadák nebude nikdy žádné Audi. Audi si kupce
        Komerční propadák nebude nikdy žádné Audi. Audi si kupce vždy najde, hlavně mezi těmi, kdo kupují „Audi“. Naopak ti, kteří kupují auto, budou koukat na techniku a ekonomiku provozu, kde Audi bezesporu propadákem je, protože málokdo najde důvod si koupit něco tak žravého.

          1. Aha, už Vás chápu, tak touto optikou samozřejmě
            Aha, už Vás chápu, tak touto optikou samozřejmě úspěšné je – stejně jako třeba Tesla Roadster, nebo elektrický Mustang. Ty mají taky svou cílovou skupinu.
            Ale lze zasažení tak malé cílové skupiny považovat za úspěch?
            To když budu vyrábět auto, které bude mít do volantu vyryté mé jméno, tak jsem jediný člen cílové skupiny. Takže když si to jedno auto prodám, tak jsem měl stoprocentní úspěšnost u své cílové skupiny. 🙂

            1. To není moje optika. Tak to automobilka prostě dělá…
              To není moje optika. Tak to automobilka prostě dělá… vyrobí auto pro určitou cílovou skupinu, někdy větší někdy menší. Nikdo např. nečekal, že se eTron bude prodávat v takových kvantech jako třeba Golf, že?

              Pokud bude chtít VW oslovit jinou (větší) cílovou skupinu, udělá jiné auto, třeba ten ID.3, nebo jiná auta na nové platformě.

              Prostě eTron je auto určité aktegoria a třídy, kde si svoje zákazníky bez problémů najde a srovnávat jeho efektivitu třeba s Ioniqem je stejně hloupé jako srovnávat spotřebu Q5 (Q7) a Hyundai i30.

              Zase to ženete do extrému, přitom si myslím, že je to celkem jasné. Tak naposledy, jaké EV je, dle vás, konkurentem eTronu?

                1. Ne, třeba I-Pace je možno považovat za konkurenci pro
                  Ne, třeba I-Pace je možno považovat za konkurenci pro eTron. A těch se prodalo cca. 7500, dokopy tedy s eTronem skoro 16 tisíc v celé Evropě. To je docela dost, ne? Když si vemete, že nejlepší prodeje (a tedy masovka?) je Tesla 3, Zoe a Leaf a těch se prodalo 41, 28 a 19 tisíc… to už není moc rozdíl, na to že eTron je luxusní a drahé auto 🙂

        1. Totální komerční propadák jako prase byl první AUDI
          Totální komerční propadák jako prase byl první AUDI e-tron R8!!!
          To byl takovej propadák že ho radši ani nezmínili při uvedení e-trona SUV, ketrej naopak vyzdvihovali jako úplně první elektrické Audi :)))))))

          Takhle s ním vyhrožovali v už roce 2009
          WATCH OUT, TESLA, AUDI’S E-TRON IS COMING
          https://www.wired.com/2009/10/audi-etron/

          …a takhle potupně skončil v roce 2016
          Předražené elektrické Audi R8 e-tron končí. Skoro nikdo ho nechtěl
          https://autobible.euro.cz/predrazene-elektricke-audi-r8-e-tron-konci-skoro-nikdo-ho-nechtel/

      2. Je škoda, že to auto ve smyslu pohonu je odfláknuté.
        Je škoda, že to auto ve smyslu pohonu je odfláknuté. Spotřeba bez problému 35 kWh na dálnici je tragická a nový eTron 50 není o moc lepší. Auto je to hezké, ale mezi námi jaký mají lidé k nákupu auta za 2,5 mil., které jezdí v zahraničí dráže než na naftu či benzín, pokud vynechám ekologické pohnutky. Polovina eTronů se prodala v Německu (klasika), takže na celý zbytek světa 4,5 tis. aut není nic.

        1. Ano, pohon není z nejefektivnějších. Ale to auto je
          Ano, pohon není z nejefektivnějších. Ale to auto je určeno hlavně pro zákazníky Audi (nebo i jiných značek v této třídě), kteří si moc nelámou hlavu s efektivitou pohonu. Pro tuto cílovou skupinu, myslím, to auto docela pasuje, ne?

          1. Vycházím z různých článků, nebo komentářů lidí, co
            Vycházím z různých článků, nebo komentářů lidí, co nabijí v Německu nebo Rakousku za 0,4-0,5 EUR/kWh. Pokud vynecháme některé dotované nabíjení (dočasně) jako je Ionity a E.on. Tedy při svižné jízdě eTron, tak jak jezdí Němci s těmito typy vozidel jsme na spotřebě 35 kWh/100 km, tedy pokud bychom nabíjeli za 0,45 EUR/kWh pak jsme na ceně cca 400 Kč/100 km, to se mi zdá opravdu hodně.

            https://blog.energybrainpool.com/en/e-mobility-in-germany-ii-problems-with-charging-stations-and-tariffs/

              1. Jednak se stále předpokládá, že EV auto si musí koupit
                Jednak se stále předpokládá, že EV auto si musí koupit člověk s rodinným domem, nebo elektrifikovanou garáží. eTron není primárně auto na nákupy do města, na tom se myslím shodneme, tedy je to cestovní auto na delší trasy a tedy se nabíjí i mimo domov, kde mimochodem není elektřina taky za hubičku jako zatím u nás. Pokud bychom porovnali navíc spotřeby dnes oblíbených hybridů, tak v porovnání s tímto autem vychází na spotřebu podstatně lépe.

                https://energytransition.org/2018/02/high-german-power-prices-low-monthly-bills/

                1. Ale no tak e-tron je Audi do mesta a vzhledem k tomu jak je
                  Ale no tak e-tron je Audi do mesta a vzhledem k tomu jak je rozezrane tak bohuzel moc na delsi trasy neni- i kdyz podle me u nas bohate 300km staci a nevim conporad vsichni plasi z cenou elektriny .
                  A kdyz chcete srovnavat hybrid s e-tronem tak musite srovnavat stejne velke a tezke SUV a tam sem si na 100% jisty ze naklady jsou jinde.

                2. Vždyť o tom se bavíme, že je rozežrané v porovnání s
                  Vždyť o tom se bavíme, že je rozežrané v porovnání s TMX. Tak si porovnejme třeba Lexus RX450h s průměrnou spotřebou 8.8l/100km, tedy jezdí za 300 Kč/100 km.

                3. Nechci se zastavat e-tronu ale zere spis 25-27 a za druhe
                  Nechci se zastavat e-tronu ale zere spis 25-27 a za druhe prosim nesrovnaval bych dynamiku EV s lexusem- pak bude urcite spotreba jinde.
                  8.8 tomu snad neverite 🙂 🙂 🙂

                4. Věřím má to kolega 🙂 Já jsem s tím jezdil po Praze za
                  Věřím má to kolega 🙂 Já jsem s tím jezdil po Praze za 6,5 l/100 km. Pravda, pokud bychom jezdili eTronem s lehkou nohou, viz německý test, tak se na 30 kWh dostaneme, za 25 kWh to jezdí po městě.

                  https://www.youtube.com/watch?v=9kAJwRuBTVY

                5. Ten hybridní pohon mám v Lexusu 450h. Pravda, je to sedan,
                  Ten hybridní pohon mám v Lexusu 450h. Pravda, je to sedan, ale se spotřebou jsem na 7,6 a teď v létě klidně k 7 litrům. Jezdím většinou dálnice, ale v klidu na tempomat 130. A dynamika díky pomoci elektromotoru taky výborná, 0-100 těsně pod 6s.

                  Pravda, Tesla je dynamicky jinde, ale žádná tragédie to není 🙂

      3. Podle žravosti, složitosti servisu (třeba už jen to
        Podle žravosti, složitosti servisu (třeba už jen to čtyřčerpadlový tlakový chlazení baterie si říká o problémy + chladící kapalina kterou patentovaně disponuje pouze AUDI – kolikpak asi bude stát doplnění po úniku, a že z tlakových systémů to uniká rádo).
        A hlavně poměru ceny vs. výkon.

        To auto není v žádné parametru lepší než konkurence, a v několika je tragicky horší.

          1. No pokud Vám jde o mohutnost auta, tak tu nepovažuji za
            No pokud Vám jde o mohutnost auta, tak tu nepovažuji za výhodu. U EV mne zajímá baterie, nabíjení, spotřeba na 100km (potažmo dojezd) a užitná hodnota (využitelnost) – ne kolik metrů krychlových zabírá. Kdyby velikost byla důležitým faktorem, tak je nejlepší EV – e-Crafter – ale to asi není že?
            Velikost uvedených modelů považuji za jejich mínus – to třeba ZOE je mnohem efektivnější a účelovější auto = mnohem lepší auto.

            PS: navzdory té velikosti je (pokud se nepletu) e-tron čtyřmístný – to k té užitné hodnotě.

            1. To, že vy neberete do úvahy velikost auta a to, že vám
              To, že vy neberete do úvahy velikost auta a to, že vám stačí malé auto, neznamená, že to tak mají všichni. Neznám nikoho, kdo při koupi auta přemýšlí, kolik m3 zabírá 🙂

              Nelze srovnávat dvě auta jenom proto, že oba jsou to EV, např. eTron a Kona, to je absolutní nesmysl. Zákazník, který teď jezdí v Q7 nebo Q5 spíš koupí eTron než Konu, nebo něco podobného, nemyslíte?

              Takže ještě jednou, jaké EV považujete za konkurenci pro eTron? Nějaké co je trhu k mání. A ne, dodávka to opravdu není 🙂

              1. Už jsem to psal v reakci na Váš níže uvedený
                Už jsem to psal v reakci na Váš níže uvedený příspěvek.
                Pokud úspěch auta měříte jeho prodejností u cílové skupiny, a tuto skupinu si stanovíte dostatečně malou, tak samozřejmě úspěchu docílíte – takže v tomto směru je e-tron bezkonkurenční to souhlasím.

                Já za úspěch auta považuji to jak vekou cílovou skupinu právě dokáže oslovit.

                1. Takto to ale normálně funguje od počátku výroby aut. Jsou
                  Takto to ale normálně funguje od počátku výroby aut. Jsou auta „masovky“ a jsou auta, kterých se prodává podstatně méně. Třeba ten Golf a Audi Q7, jako příklad. Ale to, že eTronu se neprodávají statisíce, nelze brát jako propadák, to ani náhodou.

                  Vždyť v Evropě je to 7.nejvíce prodávaný EV! To je propadák? Prodá se ho mnohem víc než třeba Ioniq nebo eNiro, což jsou z vašeho pohledu jistě „lepší“ auta, že? No a vidíte…

                  Naopak, já to považuji za úspěch, protože jeho podíl na celkovém prodeji EV v Evropě bude jistě vyšší než by odpovídalo cílové skupině.

                  PS:
                  Konkurentem může být třeba I-Pace, toho se prodalo 7524 a je v prodejích hned za eTron.

        1. To je názor člověka, který jezdí Toyotou? Já třeba
          To je názor člověka, který jezdí Toyotou? Já třeba jezdím (v práci) i tím výrobkem stáje VW a s kvalitou moc spokojen nejsem. Už jen to, že po převzetí čtyř stejných aut přímo z autosalonu měla všechna auta nafoukaná kola na 3.5 mi přijde opravdu zvláštní. Jak se pak můžu spolehnout na to, že jsou utažené všechny šrouby? Proč mi tedy po 14ti tisících upadlo čidlo „front assist“?

        2. 1) Jo to už jsem slyšel někdy kolem roku 2009 jak to velké
          1) Jo to už jsem slyšel někdy kolem roku 2009 jak to velké automobilky rozjedou a převálcujou Teslu.

          2) To je ale překvápko, že Tesla nemá tak rozsáhlou servisní základnu jako VW a další obří automobilky, které svojí infrastrukturu budovaly desetiletí. Tesla ale letos do servisu hodně investuje a otvírá servisy a mobilní servisy jako houby po dešti. Otázka je, jestli si servisáci tradičních výrobců poradí s novými elektromobily, nebo budou tam kde Tesla před 5 lety, kdy budou mít fakticky jenom pár servisů v největších městech, které si poradí více než s plechama.

        3. Hele a víte vy o tom, že už jsou známy všechny továrny,
          Hele a víte vy o tom, že už jsou známy všechny továrny, ve kterých bude VW v následujících letech vyrábět elektromobily a i jejich výrobní kapacity a také přímo do VW jejich plánovaná produkce.
          Jste pak zbytečně za hlupáka, pokud jste tedy nemyslel, že VW bude v roce 2022 chrlit více EV než Tesla v roce 2019, tak to pak jo 🙂
          A o servisu zkuste mluvit, až bude mít první zákazník svoje ID.3 doma. Tesla rozšiřuje servisní síť neuvěřitelným tempem a už nyní v USA drtivě převažují pozitivní zkušenosti se skvělým mobilním servisem než zkušenosti opačné.

      1. Jo tydlety revoluce z donucení a jako následek vlastních
        Jo tydlety revoluce z donucení a jako následek vlastních průse*ů jsou fakt celýmu světu k smíchu. :)))
        je fajn že přecházej na elektro, ale není fajn že neuměj držet jazyk za zuby přesvědčovat lidi činama y ne chvástáním.

Napsat komentář