Autosalon Frankfurt 2019: Ford chce do tří let prodávat víc elektroaut než čistých spalováků

Ford na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představuje svoji zatím nejsilnější řadu elektrifikovaných modelů. Patří k nim hybridní verze modelů Puma, Explorer, Tourneo Custom.

Ford Kuga se nabíjí u nabíjecí stanice. Nový Ford Kuga bude jako historicky první model Fordu nabízená jako mild-hybrid, full-hybrid i plug-in hybrid.
foto: Ford

Ford představil na autosalonu ve Frankfurtu svoji zatím nejrozsáhlejší řadu elektrifikovaných modelů a očekává, že už ke konci roku 2022 budou tyto modely mít na celkových prodejních výsledcích vyšší podíl než vozy poháněné jen běžnými spalovacími motory.

Již před několika měsíci Ford oznámil, že každý nový osobní model této značky bude nabízen i v elektrifikovaném provedení – tedy jako mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid nebo stoprocentní elektromobil.

Do roku 2024 uvede Ford na evropské trhy 18 elektrifikovaných modelů, z toho osm v průběhu roku 2019. Ford očekává, že již v roce 2022 dosáhne bodu obratu, kdy se elektrifikované vozy budou prodávat ve vyšších počtech než varianty poháněné konvenčními zážehovými či vznětovými motory.

Tou dobou by měl podle předpokladů po silnicích jezdit již více než jeden milion elektrifikovaných automobilů Ford. V plně elektrifikované expozici značky Ford ve Frankfurtu si návštěvníci mohou prohlédnout následující modely:

– Nový Ford Kuga Plug-in Hybrid. Kuga je první model značky Ford nabízený jako mild-hybrid, full-hybrid i plug-in hybrid

– Nový Explorer Plug-in Hybrid a nové Tourneo Custom Plug-in Hybrid. Sedmimístné SUV a osmimístný velkoprostorový automobil umožňují provoz pouze na elektřinu bez obav z nedostatečného dojezdu, protože jsou vybaveny i tradičním spalovacím motorem

– Nová Puma Mild-Hybrid. Kompaktní crossover, inspirovaný vozy SUV, se díky mild-hybridní technologii pyšní nižšími emisemi CO2, hospodárnějším provozem a dynamičtějším charakterem. Ve Frankfurtu je poprvé k vidění v provedení Titanium X

– Ford Mondeo Hybrid kombi. Hybridní benzin-elektrické hnací ústrojí představuje zajímavou alternativu ke vznětovým motorům a v některých situacích umožňuje pohyb pouze na elektrický pohon

V roce 2020 dorazí nové elektrické SUV, inspirované Mustangem. Bude podporovat velmi rychlé nabíjení a Ford předpokládá, že dle homologačního cyklu WLTP ujede na jedno nabití až 600 km.

Ford Explorer Plug-in Hybrid: emise CO2 od 71 g/km, spotřeba paliva od 3,1 l/100 km
Ford Kuga Plug-in Hybrid: emise CO2 od 26 g/km, spotřeba paliva od 1,2 l/100 km
Ford Mondeo Hybrid kombi: emise CO2 od 99 g/km, spotřeba paliva od 4,3 l/100 km
Ford Puma Mild-Hybrid: emise CO2 od 125 g/km, spotřeba paliva od 5,5 l/100 km
Ford Tourneo Custom Plug-in Hybrid: emise CO2 od 75 g/km, spotřeba paliva od 3,3 l/100 km

Oficiálně homologované hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 budou zveřejněny před uvedením modelu na trh.

Bezproblémové nabíjení

Přední energetická společnost Vattenfall je nejnovějším partnerem Fordu v oblasti dodávek energie pro elektrifikované vozy. Zákazníkům plug-in hybridních modelů bude zajišťovat instalace domácích nástěnných nabíječek a nabídne jim také tarify se „zelenou“ elektřinou, vyráběnou z obnovitelných zdrojů. Partnerství zatím platí pro Německo a Dánsko.

Podobnou spolupráci uzavře Ford se šesti různými energetickými společnostmi. Nedávno oznámil, že ve Velké Británii a Irsku bude stejné služby zajišťovat Centrica. Nástěnná nabíječka Ford nabízí až o 50 % vyšší nabíjecí výkon než běžné domácí zásuvky. Doba nabíjení se díky tomu zkrátí až o třetinu.

Ford zároveň uvádí novou aplikaci pro chytré telefony, která provozovatelům elektrifikovaných vozů usnadní vyhledávání nabíječek a placení za nabíjení.

Ve spolupráci se společností NewMotion tak Ford zprostředkuje zákazníkům přístup k jedné z nejrozsáhlejších veřejných nabíjecích sítí v Evropě. Pokrývá 30 zemí a obsahuje více než 118 000 nabíjecích míst.

Prostřednictvím palubního modemu FordPass Connect a mobilní aplikace FordPass pak budou řidiči plug-in hybridních modelů značky Ford moci sledovat průběh nabíjení i na dálku.

Ford je zároveň jedním ze zakládajících členů a podílníkem konsorcia IONITY, jehož cílem je vybudovat do konce roku 2020 po Evropě na 400 rychlonabíjecích stanic s nabíjecím výkonem 350 kW. Tím se oproti současným systémům výrazně zkrátí doba nabíjení, což přijde vhod zejména na dlouhých cestách.

tisková zpráva

41 Comments on “Autosalon Frankfurt 2019: Ford chce do tří let prodávat víc elektroaut než čistých spalováků”

    1. To je docela odvaha, protože jako každá záruka i ta na
      To je docela odvaha, protože jako každá záruka i ta na baterie má omezení, právě tehdy když… nesleduji to pravidelně, ale co jsem před lety četl, tak tam třeba bylo – nebude používáno nabíjení výkonem nad… častěji než… a BMS to vše pěkně logoval…

      1. Já věřil VW – podle diskuzí v zahraničních fórech
        Já věřil VW – podle diskuzí v zahraničních fórech neměl problémy s baterií téměř nikdo a když měl, tak typu špatné jedno z desítek teplotních čidel – okamžitě výměna celé baterie. A baterii vůbec neřeším, nabíjím tak jak potřebuji a věřím, že management zvládli dobře. Na fórech jsou lidé co mají najeto hodně přes 100t km, nabíjí převážně DC 50 kW nabíječkami a žádný problém. Takže nějaký nabíjení jen na 80%, to vůbec, stejně není 100% reálných 100% u VW.

  1. OT: První celosvětový propad prodeje elektromobilů v
    OT: První celosvětový propad prodeje elektromobilů v červenci (meziročně -14%) následuje druhý měsíc v řadě další propad prodejů elektromobilů v Číně (meziročně -15.5%).

    Ale jak hlásají soudruzi v Bruselu, „Potřebujeme chránit naši demokracii před klimatickými změnami atp., ne před migranty!“ (autor: Evropská odborová konfederace ETUC), takže prodeje nechtěných elektromobilů v evropském svazu socialistických republik určitě ještě chvíli pojedou.

    Kupředu, levá!

    1. Ehm, máte tam chybku. Ten propad je v USA a o zhruba 11 %
      Ehm, máte tam chybku. Ten propad je v USA a o zhruba 11 % yoy, celosvětové prodeje rostly o 3 %, viz https://insideevs.com/news/367908/global-ev-sales-in-july-2019/

      Propad v Číně je za červenec 7 % yoy, viz https://insideevs.com/news/365648/phaseout-subsidies-decreased-ev-sales-china/

      Když se člověk mrkne na statistiky celého automobilového trhu, tak to vlastně není vůbec špatné…

        1. No já měl zkušenost s jetým Mondeem 1.8TDCi a taky na mě
          No já měl zkušenost s jetým Mondeem 1.8TDCi a taky na mě zrovna dojem neudělalo. Pět let stáří, 150tKm na tachometru (dovoz Itálie 😀 ), potkanej motor 35k, dvouhmota 25k, 3x prasklá hadice turba 6k, chladič klimatizace, 10k a mnohé další opravy jako pumpa, atd.. Celkem jsem k těm 190k dal dobrých 100 za opravy. Ale tak zase to byl asi klasickej stočenej prd.

            1. hmm dobrá otázka… jak moc lze věřit bazarovým EV
              hmm dobrá otázka… jak moc lze věřit bazarovým EV ohledně nájezdu? Dá se to stočit podobně „jednoduše“ jako u spalováku? Nebo je to dneska výrazně lepší a všichni vedou elektronické servisní knihy, kde je zapsaná každá návštěva servisu… takže když tam 2 roky chybí zápis něco je špatně…

              1. U jetého EV bych řešil asi jediné: nabít do plna a jet
                U jetého EV bych řešil asi jediné: nabít do plna a jet dokud se to nezastaví. Moje jednoznačná podmínka koupě – reálný dojezd.

                Kupoval jsem kdysi RC auto s NiMH baterkama. Na parkovišti to 5 minut jezdilo ok. Pak jsem s tím jezdil doma a do 10 minut bylo po srandě. To je samozřejmě jen RC auto, ale jako příklad to stačí.

                1. To budeš mít asi těžký sehnat někoho kdo ti tohle
                  To budeš mít asi těžký sehnat někoho kdo ti tohle umožní. Já třeba auto při prodeji půjčuju jen proti 100% ceně před podpisem smlouvy. Kdyby mi někdo řekl ať natankuju plnou a nechám ho 1000km jezdit tak ho pošlu někam.

                2. no tak to prodavas zajce fpytli, u popelnic je zkušebka
                  no tak to prodavas zajce fpytli, u popelnic je zkušebka nutná!!

                3. Mě je jedno kdo bude řídit. Jde mi o dojezd. Klidně se
                  Mě je jedno kdo bude řídit. Jde mi o dojezd. Klidně se rozvalím vzadu. Pokud na to prodávající nepřistoupí ať si najde pitomce jinde.

                4. Tisíc kilometrů bych ti taky řidiče dělat nechtěl.
                  Tisíc kilometrů bych ti taky řidiče dělat nechtěl. Spousta lidí nemá o auto nebo motorku zájem, nemá ani peníze ale chce se prostě jen svézt. Jsem zvědav jak s tím pochodíš. Ale zase skalní fanoušci jsou někdy dost divní, tak to třeba rádi udělají.

                5. Třeba u elektroauta s dojezdem kolem 200-250 km by to nemusel
                  Třeba u elektroauta s dojezdem kolem 200-250 km by to nemusel být problém. A nebo udělat jízdu do, řekněme, 50% vybití baterky a z toho už by se dalo soudit. Ideálně sám řídit svým stylem, zapnout klímu/topení, město i mimo, a uvidělo by se.

                6. Třeba ne. Já ev nikdy neprodával, takže jsem si to
                  Třeba ne. Já ev nikdy neprodával, takže jsem si to představil u spalováku. Tam ale vlastně nikdo nemá důvod to zkoušet. 🙂 Ale běžně se mi ozývají lidé co mají požadavek si motorku třeba půjcit na víkend a to ji ani osobně neviděli.

                7. A není praktičtější pro zjištění kapacity baterie
                  A není praktičtější pro zjištění kapacity baterie vybít na co nejméně, a pak nabít na stojanu co to dá do 100%
                  A nemusím to auto nikomu půjčovat.. A vidím kolik reálně do té baterie dostanu…

                8. Nevím. Ale nechápu proč je tu zase řeč o půjčování. O
                  Nevím. Ale nechápu proč je tu zase řeč o půjčování. O ničem takovém jsem nemluvil.

                1. Jak se dá vyčíst reálná hodnota aku?
                  Z mé zkušenosti je

                  Jak se dá vyčíst reálná hodnota aku?
                  Z mé zkušenosti je jediná možnost – zcela vybít, zcela nabít. zcela vybít. Vše ostatní je jen odhadování s vysokou mírou entropie.

                2. Přes diagnostiku se dá vě většině aut vyčíst
                  Přes diagnostiku se dá vě většině aut vyčíst aktuální opotřebení baterie, nebo její aktuální max. kapacita v Ah z čehož se nechá ono opotřebení odvodit.
                  Třeba u trojčat to jde, co vím tak i u i3 to lze.

                3. Ano, jenomže to neměříte kapacitu baterie, ale čtete co
                  Ano, jenomže to neměříte kapacitu baterie, ale čtete co si řídící jednotka myslí o kapacitě baterie. To jsou zcela zásadně rozdílné věci.

                  Například pokud vám v tom autě vyměním články a nechám historii v BMS, bude hlásit absolutní nesmysly.

                4. Co se týká způsobu změření kapacity a použití entropie
                  Co se týká způsobu změření kapacity a použití entropie a také s tím, co infotainment řidiči sděluje musím souhlasit.
                  Tomu, jak auto počítá a ukazuje dojezd km a SOC%, říkám „alchymie“. Informaci o zdraví baterie SOH% dle mne naprogramovali tak, aby to bylo optimální během záruky, leč to musí tak nějak korespondovat se skutečným stavem. Jeden by si řekl, že stárnutí bat. je přibližně lineární (auto jezdi defacto stále stejné trasy), ale infotainment to ukazuje dle předem daného grafu (ten průběh toho stárnutí).
                  Co se SOC% týká, tak to zobrazení musí vycházet z naprogramovaných tabulek, které vychází z U bat.bez zátěže a dalších parametrů (U, + i -I). Důkazem tohoto je praxe ta, že konkrétní jetá trasa jednou spotřebuje 5% a jindy 9% a není to rozdíl léto..zima. Je to proto, že ve skutečnosti je v bat. více anebo méně energie a infotainment to zobrazení nemůže skokem změnit (aby jízdou nepřibyla procenta) a proto mi ukáže úbytek nižší a naopak soc ubývá na oné trase rychleji. Nicméně to funguje a údajům se dá věřit; v mém případě, kdy jsem dosud měl minim.soc 5% a max 97% je ta alchymie obdivuhodnější, neboť infotainment neměl dosud možnost synchronizovat realitu s výpočty v krajních hodnotách SOC.

Napsat komentář