Autosalon Frankfurt 2019: Ford chce do tří let prodávat víc elektroaut než čistých spalováků

redakce - 11 Září 2019

Ford na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představuje svoji zatím nejsilnější řadu elektrifikovaných modelů. Patří k nim hybridní verze modelů Puma, Explorer, Tourneo Custom. auto Ford Kuga se nabíjí u nabíjecí stanice

Ford Kuga se nabíjí u nabíjecí stanice. Nový Ford Kuga bude jako historicky první model Fordu nabízená jako mild-hybrid, full-hybrid i plug-in hybrid.
foto: Ford

Ford představil na autosalonu ve Frankfurtu svoji zatím nejrozsáhlejší řadu elektrifikovaných modelů a očekává, že už ke konci roku 2022 budou tyto modely mít na celkových prodejních výsledcích vyšší podíl než vozy poháněné jen běžnými spalovacími motory.

Již před několika měsíci Ford oznámil, že každý nový osobní model této značky bude nabízen i v elektrifikovaném provedení – tedy jako mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid nebo stoprocentní elektromobil.

Do roku 2024 uvede Ford na evropské trhy 18 elektrifikovaných modelů, z toho osm v průběhu roku 2019. Ford očekává, že již v roce 2022 dosáhne bodu obratu, kdy se elektrifikované vozy budou prodávat ve vyšších počtech než varianty poháněné konvenčními zážehovými či vznětovými motory.

Tou dobou by měl podle předpokladů po silnicích jezdit již více než jeden milion elektrifikovaných automobilů Ford. V plně elektrifikované expozici značky Ford ve Frankfurtu si návštěvníci mohou prohlédnout následující modely:

- Nový Ford Kuga Plug-in Hybrid. Kuga je první model značky Ford nabízený jako mild-hybrid, full-hybrid i plug-in hybrid

- Nový Explorer Plug-in Hybrid a nové Tourneo Custom Plug-in Hybrid. Sedmimístné SUV a osmimístný velkoprostorový automobil umožňují provoz pouze na elektřinu bez obav z nedostatečného dojezdu, protože jsou vybaveny i tradičním spalovacím motorem

- Nová Puma Mild-Hybrid. Kompaktní crossover, inspirovaný vozy SUV, se díky mild-hybridní technologii pyšní nižšími emisemi CO2, hospodárnějším provozem a dynamičtějším charakterem. Ve Frankfurtu je poprvé k vidění v provedení Titanium X

- Ford Mondeo Hybrid kombi. Hybridní benzin-elektrické hnací ústrojí představuje zajímavou alternativu ke vznětovým motorům a v některých situacích umožňuje pohyb pouze na elektrický pohon

V roce 2020 dorazí nové elektrické SUV, inspirované Mustangem. Bude podporovat velmi rychlé nabíjení a Ford předpokládá, že dle homologačního cyklu WLTP ujede na jedno nabití až 600 km.

Ford Explorer Plug-in Hybrid: emise CO2 od 71 g/km, spotřeba paliva od 3,1 l/100 km
Ford Kuga Plug-in Hybrid: emise CO2 od 26 g/km, spotřeba paliva od 1,2 l/100 km
Ford Mondeo Hybrid kombi: emise CO2 od 99 g/km, spotřeba paliva od 4,3 l/100 km
Ford Puma Mild-Hybrid: emise CO2 od 125 g/km, spotřeba paliva od 5,5 l/100 km
Ford Tourneo Custom Plug-in Hybrid: emise CO2 od 75 g/km, spotřeba paliva od 3,3 l/100 km

Oficiálně homologované hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 budou zveřejněny před uvedením modelu na trh.

Bezproblémové nabíjení

Přední energetická společnost Vattenfall je nejnovějším partnerem Fordu v oblasti dodávek energie pro elektrifikované vozy. Zákazníkům plug-in hybridních modelů bude zajišťovat instalace domácích nástěnných nabíječek a nabídne jim také tarify se „zelenou“ elektřinou, vyráběnou z obnovitelných zdrojů. Partnerství zatím platí pro Německo a Dánsko.

Podobnou spolupráci uzavře Ford se šesti různými energetickými společnostmi. Nedávno oznámil, že ve Velké Británii a Irsku bude stejné služby zajišťovat Centrica. Nástěnná nabíječka Ford nabízí až o 50 % vyšší nabíjecí výkon než běžné domácí zásuvky. Doba nabíjení se díky tomu zkrátí až o třetinu.

Ford zároveň uvádí novou aplikaci pro chytré telefony, která provozovatelům elektrifikovaných vozů usnadní vyhledávání nabíječek a placení za nabíjení.

Ve spolupráci se společností NewMotion tak Ford zprostředkuje zákazníkům přístup k jedné z nejrozsáhlejších veřejných nabíjecích sítí v Evropě. Pokrývá 30 zemí a obsahuje více než 118 000 nabíjecích míst.

Prostřednictvím palubního modemu FordPass Connect a mobilní aplikace FordPass pak budou řidiči plug-in hybridních modelů značky Ford moci sledovat průběh nabíjení i na dálku.

Ford je zároveň jedním ze zakládajících členů a podílníkem konsorcia IONITY, jehož cílem je vybudovat do konce roku 2020 po Evropě na 400 rychlonabíjecích stanic s nabíjecím výkonem 350 kW. Tím se oproti současným systémům výrazně zkrátí doba nabíjení, což přijde vhod zejména na dlouhých cestách.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Vzhledem k tomu, že mají všechny normální EV záruku na baterie 8 let, tak bych baterku vůbec neřešil, koupil jsem ojeté EV a stačilo mi ověřit najeté km.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

To je docela odvaha, protože jako každá záruka i ta na baterie má omezení, právě tehdy když... nesleduji to pravidelně, ale co jsem před lety četl, tak tam třeba bylo - nebude používáno nabíjení výkonem nad... častěji než... a BMS to vše pěkně logoval...

Já věřil VW - podle diskuzí v zahraničních fórech neměl problémy s baterií téměř nikdo a když měl, tak typu špatné jedno z desítek teplotních čidel - okamžitě výměna celé baterie. A baterii vůbec neřeším, nabíjím tak jak potřebuji a věřím, že management zvládli dobře. Na fórech jsou lidé co mají najeto hodně přes 100t km, nabíjí převážně DC 50 kW nabíječkami a žádný problém. Takže nějaký nabíjení jen na 80%, to vůbec, stejně není 100% reálných 100% u VW.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Obrázek uživatele runner42

OT: První celosvětový propad prodeje elektromobilů v červenci (meziročně -14%) následuje druhý měsíc v řadě další propad prodejů elektromobilů v Číně (meziročně -15.5%).

Ale jak hlásají soudruzi v Bruselu, "Potřebujeme chránit naši demokracii před klimatickými změnami atp., ne před migranty!" (autor: Evropská odborová konfederace ETUC), takže prodeje nechtěných elektromobilů v evropském svazu socialistických republik určitě ještě chvíli pojedou.

Kupředu, levá!

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

To není velké překvápko. Prodeje aut se propadají jako celek. Elektromobily to zasahuje méně než spalováky.

Obrázek uživatele Josef

Ehm, máte tam chybku. Ten propad je v USA a o zhruba 11 % yoy, celosvětové prodeje rostly o 3 %, viz https://insideevs.com/news/367908/global-ev-sales-in-july-2019/

Propad v Číně je za červenec 7 % yoy, viz https://insideevs.com/news/365648/phaseout-subsidies-decreased-ev-sales-china/

Když se člověk mrkne na statistiky celého automobilového trhu, tak to vlastně není vůbec špatné...

Obrázek uživatele runner42

https://finance.yahoo.com/video/global-electric-car-sales-drop-140333685.html

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Josef

Zajímavý. Půlka článků na netu říká, 14 % YOY pokles, další půlka říká 3 % YOY růst.
https://articles2.marketrealist.com/2019/09/electric-car-sales-fell-july-tesla-worry/
https://seekingalpha.com/article/4289354-ev-company-news-month-august-2019

Každý asi mluví o něčem jiném, ale nemůžu přijít na to, o čem.

Obrázek uživatele Kuk

Běhač mluví o hounech. A to pořád.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Off: https://www.info.cz/cesko/vybusna-teze-ceskych-odborniku-za-zmeny-klimatu-nemohou-emise-co2-ale-ubytek-zelene-42089.html

Už jsem to sem dával, ale nevyvolalo to u ekologů zájem. Tak to zkusím znova a přílípnu to za příspěvek místního satana.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Kuk

A proto rozvojové země jako Čína, Indie či Afrika sázejí miliony stromů, zatímco tu bádáme a brečíme nad rozlitým mlíkem a dementníma politikama. Sáhodlouhý seznam těch aktivit a projektů jsem tu dával už před půl rokem.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Zatímco v Etiopii

7/2019
Etiopané vysázeli za den přes 353 milionů stromů, oznámila vláda. Má se jednat o světový rekord
https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/priroda/etiopie-sazeni-stromu-rekord-zalesnovani-klima_1907300902_lac

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Já měl dojem, že vlivem nárůstu CO2 planeta zelená a lesy a další rostlinstvo spíš přibývají.

Obrázek uživatele runner42

Rostliny by přibývaly, pokud by nebyly likvidovány. Protože pokračuje likvidace zelených ploch, klesá vychytávání CO2 z atmosféry.

Jednoduché, logické.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Ty jóóó, jednoduché a logické.

Otevřeme všechny lednice na světě.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

bude tu taky článek o tom že na 68. frankowurtský autošulín dorazili i ekologičtí aktivisté... ;) Rocks & Sand in Gearbox 14.září.2019 !!! podporujeme Greenpeace Deutschland :)))

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/autosalon-frankfurt.A190910_104550_automoto_fdv

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Škoda, že je to Ford. Nelíbí se mi jejich dílenské zpracování. VW je o třídu lepší.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Je to oficiální: VW buduje alianci s Fordem, v USA použije jeho závody

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ford-volkswagen-aliance.A181205_100408_automoto_fdv

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Nejvtipnější je, že to Ford bude stavět na MEBu, tedy platformě VW! Takže mezi těmi auty již nebude rozdílů. Teda krom tvarů kastle....

A je to nutne spatne? Stejne je mezi "komoditnimi" auty rozdil minimalni. Lepsi jedna vyladena (a diky mnozsdtvi levnejsi) platforma nez dva nedodelky...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Taky často o třídu dražší.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Určitě ne o tolik. Třeba rozdíl srovnatelného ojetého S-max a Sharan je cca 50.000Kč. Já mám jasno v tom, že Ford už nikdy. Ideálně bych si už nikdy žádné auto nekoupil, ale to je zatím jen sen.

No já měl zkušenost s jetým Mondeem 1.8TDCi a taky na mě zrovna dojem neudělalo. Pět let stáří, 150tKm na tachometru (dovoz Itálie :-D ), potkanej motor 35k, dvouhmota 25k, 3x prasklá hadice turba 6k, chladič klimatizace, 10k a mnohé další opravy jako pumpa, atd.. Celkem jsem k těm 190k dal dobrých 100 za opravy. Ale tak zase to byl asi klasickej stočenej prd.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Těžko říct, S max 2.0Tdci,najeto 410tis a krom spotřebky se menil jen alternátor, starter a vejfuk. Jinak nic.

Obrázek uživatele Marek_

Tak ten měl najeto na 100% víc než to optimistické číslo na tacho. Nechápu, jak někdo může koupit auto bez řádného prověření km, zvlášť dieselový Ford :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ona je to vždy loterie. Ale nové jsem zatím nikdy nekupoval. Výjimku bych udělal jen u EV.

hmm dobrá otázka... jak moc lze věřit bazarovým EV ohledně nájezdu? Dá se to stočit podobně "jednoduše" jako u spalováku? Nebo je to dneska výrazně lepší a všichni vedou elektronické servisní knihy, kde je zapsaná každá návštěva servisu... takže když tam 2 roky chybí zápis něco je špatně...

Tak u většiny aut se dá vyčist reálná kapacita Aku.
Pak samozřejmě dlouhá zkušební jízda spojená s rychlonabíjením a kontrolovat, jestli se nějaký článek zásadně neliší napětím a teplotou.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele runner42

Jak se dá vyčíst reálná hodnota aku?
Z mé zkušenosti je jediná možnost - zcela vybít, zcela nabít. zcela vybít. Vše ostatní je jen odhadování s vysokou mírou entropie.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Přes diagnostiku se dá vě většině aut vyčíst aktuální opotřebení baterie, nebo její aktuální max. kapacita v Ah z čehož se nechá ono opotřebení odvodit.
Třeba u trojčat to jde, co vím tak i u i3 to lze.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele runner42

Ano, jenomže to neměříte kapacitu baterie, ale čtete co si řídící jednotka myslí o kapacitě baterie. To jsou zcela zásadně rozdílné věci.

Například pokud vám v tom autě vyměním články a nechám historii v BMS, bude hlásit absolutní nesmysly.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Co se týká způsobu změření kapacity a použití entropie a také s tím, co infotainment řidiči sděluje musím souhlasit.
Tomu, jak auto počítá a ukazuje dojezd km a SOC%, říkám "alchymie". Informaci o zdraví baterie SOH% dle mne naprogramovali tak, aby to bylo optimální během záruky, leč to musí tak nějak korespondovat se skutečným stavem. Jeden by si řekl, že stárnutí bat. je přibližně lineární (auto jezdi defacto stále stejné trasy), ale infotainment to ukazuje dle předem daného grafu (ten průběh toho stárnutí).
Co se SOC% týká, tak to zobrazení musí vycházet z naprogramovaných tabulek, které vychází z U bat.bez zátěže a dalších parametrů (U, + i -I). Důkazem tohoto je praxe ta, že konkrétní jetá trasa jednou spotřebuje 5% a jindy 9% a není to rozdíl léto..zima. Je to proto, že ve skutečnosti je v bat. více anebo méně energie a infotainment to zobrazení nemůže skokem změnit (aby jízdou nepřibyla procenta) a proto mi ukáže úbytek nižší a naopak soc ubývá na oné trase rychleji. Nicméně to funguje a údajům se dá věřit; v mém případě, kdy jsem dosud měl minim.soc 5% a max 97% je ta alchymie obdivuhodnější, neboť infotainment neměl dosud možnost synchronizovat realitu s výpočty v krajních hodnotách SOC.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

U jetého EV bych řešil asi jediné: nabít do plna a jet dokud se to nezastaví. Moje jednoznačná podmínka koupě - reálný dojezd.

Kupoval jsem kdysi RC auto s NiMH baterkama. Na parkovišti to 5 minut jezdilo ok. Pak jsem s tím jezdil doma a do 10 minut bylo po srandě. To je samozřejmě jen RC auto, ale jako příklad to stačí.

A není praktičtější pro zjištění kapacity baterie vybít na co nejméně, a pak nabít na stojanu co to dá do 100%
A nemusím to auto nikomu půjčovat.. A vidím kolik reálně do té baterie dostanu...

---

BMW i3 60Ah REX

Nevím. Ale nechápu proč je tu zase řeč o půjčování. O ničem takovém jsem nemluvil.

To budeš mít asi těžký sehnat někoho kdo ti tohle umožní. Já třeba auto při prodeji půjčuju jen proti 100% ceně před podpisem smlouvy. Kdyby mi někdo řekl ať natankuju plnou a nechám ho 1000km jezdit tak ho pošlu někam.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Mě je jedno kdo bude řídit. Jde mi o dojezd. Klidně se rozvalím vzadu. Pokud na to prodávající nepřistoupí ať si najde pitomce jinde.

Tisíc kilometrů bych ti taky řidiče dělat nechtěl. Spousta lidí nemá o auto nebo motorku zájem, nemá ani peníze ale chce se prostě jen svézt. Jsem zvědav jak s tím pochodíš. Ale zase skalní fanoušci jsou někdy dost divní, tak to třeba rádi udělají.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Marek_

Třeba u elektroauta s dojezdem kolem 200-250 km by to nemusel být problém. A nebo udělat jízdu do, řekněme, 50% vybití baterky a z toho už by se dalo soudit. Ideálně sám řídit svým stylem, zapnout klímu/topení, město i mimo, a uvidělo by se.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Třeba ne. Já ev nikdy neprodával, takže jsem si to představil u spalováku. Tam ale vlastně nikdo nemá důvod to zkoušet. :-) Ale běžně se mi ozývají lidé co mají požadavek si motorku třeba půjcit na víkend a to ji ani osobně neviděli.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no tak to prodavas zajce fpytli, u popelnic je zkušebka nutná!!

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon