Koncern Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu ohlásil, že v následujících několika letech představí desítky nových, mimo jiné i elektrických aut. Půjde o hybridy, plug-in hybridy i čistokrevné elektromobily. Zároveň se ve Frankfurtu dočkaly premiéry elektromobily Volkswagen e-Up! a e-Golf.
foto: Volkswagen
Podívejme se nejprve podrobněji na dvojitou premiéru elektromobilů Volkswagen e-Golf a e-Up! Druhý jmenovaný, elektrická verze malého auta Volkwagen Up!/Škoda Citigo, nabízí 60kW elektromotor doplněný o 18,7kWh li-ion baterii. Z 0 na 100 km/h zrychlí vůz během 12,4 vteřin.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Superšetrné auto Volkswagen XL1: cena 111 000 euro
Spotřeba malého elektrického auta je pouze 11,7 kWh/100 km. Max. rychlost je omezena na 130 km/h. Dojezd na jedno nabití činí podle oficiálních specifikací 160 km. Aerodynamický koeficient je poměrně nemalých 0,308. Baterie váží 230 kg, skládá se ze 17 modulů každý po 12 článcích.
Těchto 204 článků má voltáž 374 V a kapacitu 18,7 kWh. Rozměry baterie jsou 1726 mm délka, 1132 mm šířka, 303 mm výška. Z 230V zásuvky se baterie dobije za devět hodin (2,3kW palubní dobíječkou). S pomocí wall-boxu lze dobíjet až 3,6kW za šest hodin. Za příplatek lze auto doplnit o CCS rychlodobíjecí konektor.
Na trhu se Volkswagen e-Up! objeví v říjnu 2013 za cenu od 26 900 euro (v Německu). Volkswagen tvrdí, že jde o přímou konkurenci pro BMW i3. Elektrický bavorák se začne prodávat v listopadu 2013 za cenu 34 950 euro. A jako konkurenci pro VW e-Up! jej tedy rozhodně nevnímáme – nejen my, ale ani redaktoři většiny ostatních magazínů zaměřených na alternativní pohony.
ZAJÍMAVOST: V srpnu 2013 se v Německu prodalo 214 044 nových aut. Celkem 435 z nich byly elektromobily.
Volkswagen e-Golf nabízí spotřebu 12,7 kWh/100 km. Elektromotor má výkon 85 kW, max. točivý moment je 270 Nm, max. otáčky motoru 12 000. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne auto za 10,4 vteřiny. Rychlost je omezena na 140 km/h. Dojezd elektromobilu Volkswagen e-Golf na jedno nabití je 190 km dle oficiálních specifikací. Baterie má kapacitu 24,2 kWh.
Pojďme se teď podívat na velkolepé plány Volkswagenu v oblasti alternativních pohonů. Jen do konce letošního roku jich chce představit 14. Nepůjde jen o elektrické (hybridy, plug-in hybridy, elektromobily), ale také CNG, LPG a další alternativy.
VW – E UP.
Ak dovolíte mám
VW – E UP.
Ak dovolíte mám pár postrehov k článkom ohľadom nečinnosti VW k tomuto autu.VW si dal naozaj na tomto malom aute záležať.Tým že sa to podobá konvenčným autám si myslím že je bližšie k zákazníkom.Ale podobnosť s benzínovými bratmi a setrami „končí“ pri plechoch karosérie a vodou chladeným motorom.Interiér je naozaj dobre odhlučnení,pri dotyku sa plastov zistíte že to nie je to čo má sused a výbava je omnoho bohatšia.Napr počítač v budíku rýchlomera vám vie ukázať všetko čo sa dá otvárať,digitálna klimatizácia etc.LED denné svietenie v prednom nárazníku je tiež celkom zaujímavé.Robustnejšie sú napríklad aj poloosi, brzdy sú výkonnejšie,kufor ostal nezmenený nakoľko akumulátor je implementovaný v podlahe.A toto je jeden z dôležitých detailov podvozok auta je riešený ako elektromobil a je nepoužiteľný pre benzínové autá. Elektromotor ktorý nieje väčší ako prepravka na pivo dokáže potrápiť na krátke vzdialenosti aj koncernové motory 3,5 TFSI.Napokon je to mestské auto s 200Nm krútiacim momentom.Pri razantnejšom zošliapnutí akcelerátora veľmi ľahko zistíte a ucítite ako sa pália gumy.Dokonca si dali záležať aj na rekuperácii pri ktorej sú k dispozícii 3 režimy.NIE som fanúšik VW ale celkovo vzaté urobil tento drobec na mňa dobrý dojem a vrelo odporúčam ak bude možnosť sa v ňom previesť neváhajte.
K VW E-Up.
Pro redakci,
K VW E-Up.
Pro redakci, součinitel odporu vzduchu Cx 0,308 u tak malého vozu je dobrý výsledek!
Osobně se domnívám, že největší problém E-Upu spočívá v tom, že VW zaspalo dobu! Koncept E-Up se představil na Frankfurtském autosalónu už v roce 2009!!! U vozu, který už je z větší části hotový (základem je klasický automobil) včetně testů podvozku, karosérie, interiéru, crash testů, mi přijdou 4 roky nečinnosti jako obrovská prohra. Zde VW zkratovalo na celé čáře. Když už zmiňují BMW i3, tak ta je nejen designem, ale i řešením, technologií a použitými materiály o generaci jinde.
Díky za doplnění, jinak
Díky za doplnění, jinak souhlas.
No konečně něco. Roky se
No konečně něco. Roky se jen žvanilo a slibovalo a teď najednou po úspěchu Tesly (asi) to aspoň trošku jde. Já bych teda ocenil nějakého hybrida CNG-elektro. Přičemž dojezd na elektřinu bych si představoval min. 200km.
Budete si muset pockat 3-4
Budete si muset pockat 3-4 roky na Tesla Model E s dojezdem 300km 🙂 Ale i tady bych cekal cenu kolem milionu korun kdyz zapocitam aspon nejakou zakladni priplatkovou vybavu.
A jak na to budou reagovat
A jak na to budou reagovat vazalské automobilky Seat a Škoda? Kdy a kolik ty nabídnou hybridů a elektromobilů!
Prosím chybí mi cena
Prosím chybí mi cena E-Golfu. Jestli je někde k dispozici.
Děkuji
To viacerim ludom, takyto
To viacerim ludom, takyto „nepodstatny“ udaj sa uvadza len velmi zriedka 🙂
Co uz no ked to automobilky nezverejnuju, ale kedze E-up stoji 27 000 EUR, tak Egolf urcite nepojde pod 35
Ja neviem, mne akosi tie
Ja neviem, mne akosi tie plug in hybridy moc nevonaju, ked chcem cisto elektricky pohon tak za sebou taham kopu kil zbytocneho zeleza, ked sa vybije bateria tak sa zbytocne zelezo rozhybe ale zere palivo ako prasa 🙂 (chevy volt okolo 7l / 100 km )
Take auta na stlaceny zemny plyn poton dosahuju ovela lepsiu efektivitu (na dlhe trasy) a dokonca aj menej emisi.
Ale nechajme sa prekvapit co nakoniec VW vyrobi.
Tipujem ale ze si budu tie modely dost divoko konkurovat a bude to pocitani ci prejdem denne 100 alebo 200 km na jeden sup.
Výborně.
Věřím, že to
Výborně.
Věřím, že to bude mazec jak v modelech, tak i v pohonech, a to hlavně – pro každého a v klasické německé kvalitě, s vybudovanou fungující servisní sítí po celé Evropě, zajištěním náhradních dílů atd. Proto věřím, že se v krátké budoucnosti největší automobilce na světě podaří posunout celý automobilový průmysl a provoz o další velký krok vpřed.
Myslim ze tam mate chybu
Myslim ze tam mate chybu Anonyme. V clanku se mluvi o VW a pritom nejvetsi automobilkou je Toyota. Alespon podle hodnoty teda…
Ano, ale v krátké
Ano, ale v krátké budoucnosti již nebude.
To jako ze ji Tesla prekona
To jako ze ji Tesla prekona jo? 😀
Hmm, ted vazne, podle ceho tak soudite?
EDIT: tady je graf hodnot automobilek za kterou se obchoduji na trhu (tzv. market cap).
No , je pravda že pri tej
No , je pravda že pri tej nemeckej kvalite je dostatok náhradných dielov a servisov naozaj potreba :).
A mimochodom najväčšia automobilka na svete (teda Toyota) už ten vývoj posúva dávnejšie.