Autosalon Frankfurt 2013: Škoda Octavia III Green Line se spotřebou 3,3 l/100 km

redakce - 10 Září 2013

Škoda Auto rozšiřuje svou nabídku úsporných a ekologicky šetrných modelů GreenLine. Na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představila automobilka ekologickou verzi nové generace vozu Octavia. Auto nabízí kombinovanou spotřebu 3,3 l nafty na 100 km.auto Škoda Octavia III Greenline autosalon Frankfurt 2013

Škoda Octavia III Greenline
foto: Škoda Auto

S touto novinkou je jako GreenLine k dispozici již šest ze sedmi současných modelových řad značky Škoda. U městského vozu Citigo plní roli ekologické alternativy provedení na stlačený zemní plyn (), které je v nabídce od října 2012.

„Intenzivně pracujeme na dalším snižování spotřeby a emisí CO2 našich vozů. Modely značky Škoda patří již dnes mezi nejúspornější vozy na trhu, a navíc za příznivou cenu. Ekologickým etalonem v naší nabídce jsou modely GreenLine,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva Škoda Auto za oblast technického vývoje.

Systém Start-Stop, rekuperace brzdné energie, pneumatiky se sníženým valivým odporem, k tomu optimalizace aerodynamiky, modifikace hnacího řetězce a úpravy, směřující ke snížení hmotnosti – tím se vyznačují vozy značky Škoda ve verzi GreenLine.

Ekologický model lze snadno identifikovat pomocí plaketky GreenLine na masce chladiče a na pátých dveřích. S touto variantou se počítá pro každou modelovou řadu mladoboleslavské automobilky; výjimkou je Citigo, kde roli „zelené“ verze plní provedení na stlačený zemní plyn.

Škoda Octavia GreenLine, poprvé představená na IAA 2013, je poháněna vznětovým motorem 1,6 TDI o výkonu 81 kW. Vůz vypouští jen 87 g CO2/km při kombinované spotřebě pouhých 3,3 l/100 km. Se startem nového modelu Rapid Spaceback se verze GreenLine rozšíří i na modelovou řadu Rapid.

Pro Rapid GreenLine a Rapid Spaceback GreenLine bude k dispozici nový vznětový motor 1,6 TDI/66 kW. Oba vozy mají spotřebu pouhých 3,8 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím CO2 99 g/km.

Také přepracovaný vůz Škoda Yeti je opět k dostání i ve verzi GreenLine. Škoda Yeti GreenLine 1,6 TDI/77 kW s pohonem předních kol přichází s manuální pětistupňovou převodovkou. Kombinovaná spotřeba nafty činí 4,6 litru na 100 kilometrů, to odpovídá emisím CO2ve výši 119 g/km.

Před několika týdny Škoda poprvé představila omlazenou modelovou řadu Superb. Vlajková loď značky ve verzi Superb GreenLine dosahuje kombinované spotřeby 4,2 l/100 km a emisí CO2109 g/km.

Škoda Superb Combi GreenLine spotřebuje 4,3 l/100 km, to odpovídá emisím CO2 113 g/km. Pod kapotou vozů Škoda Superb GreenLine a Škoda Superb Combi GreenLine pracuje vznětový motor 1,6 TDI/77 kW ve spojení s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou (doposud pětistupňová).

Škoda Fabia GreenLine patří mezi nejúspornější modely ve svém segmentu. S motorem 1,2 TDI/55 kW a manuální pětistupňovou převodovkou se může pochlubit kombinovanou spotřebou pouhých 3,4 l/100 km. Pro vůz Škoda Fabia Combi GreenLine platí tytéž hodnoty.

Škoda Roomster zosobňuje kombinaci variabilního prostoru, ekonomického provozu a nízkých emisí CO2. Škoda Roomster GreenLine s motorem 1,2 TDI/55 kW a manuální pětistupňovou převodovkou má spotřebu 4,2 l/100 km.

Škoda Citigo je prvním modelem značky, který se sériově dodává s pohonem na zemní plyn. Emise CO2 modelu činí 79 g/km. Dosáhnout této výjimečné hodnoty bylo možné díky kombinaci použitého paliva, tedy stlačeného zemního plynu (CNG), a souboru technických opatření, souhrnně nazývaného jako Green tec.

Ten zahrnuje systém Start-Stop, rekuperaci brzdné energie a pneumatiky se sníženým valivým odporem. Městský vůz o výkonu 50 kW má normovanou spotřebu 4,4 m3 (2,9 kg) zemního plynu na 100 km. Dojezd vozu činí 620 km (400 km na plyn, plus 220 km na benzin z přídavné nádrže).

V srpnu 2013 se mistrovi světa v úsporné jízdě Gerhardu Plattnerovi s vozem Škoda Citigo CNG podařil mimořádný rekord. Během pěti dnů dojel přes devět evropských zemí z italské Vicenzy až do švédského Stockholmu s průměrnou spotřebou 2,39 kg zemního plynu na 100 km. Na trati o celkové délce 2 619 km mu na palivo vystačilo 81,24 eur.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo právě je vidět že zdejší Lendlord výrobna našla koleje po vlaku budoucnosti a pomalu se za ním prokopává

v době kdy všichni okolo nabízejí aspoň hybridy když ne rovnou elektromobily s nižším dojezdem, protože na technologii Tesly a její dojezd zatím nemají

aspoň by kruci mohli nabídnout auto seriově vyrobené s LPG či CNG ..... ať tu pokrok trochu popojde dopředu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pamatnici si pamataju zaciatkom 90tych rokov reklamu na opel corsa, ktory sa tiez chvalil spotrebou 3.3 litra / 100 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ovšem v té době když řekli 3.3l, tak to mělo maximálně 3.5l

Dneska když řeknou 3.3l, tak minimílně je to 3.5l a normálně je to 4.5l. Takže ač jsem evropan, moje další auto bude z USA nebo Japonska, prostě ze zemí, kde je za lhaní o spotřebě trest.

A pro tyhle lháře, pardon, tiskové mluvčí bych zavedl jednoduché pravidlo, odvezl je 500 km daleko od domova, natankoval bych jim do nádrže přesně 16.5l paliva a ať si dojedou domů. A zatraceně bych si pohlídal, aby je nikdo další nesvezl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a nie len to ! auto by museli svojpomocne domov dotlačiť ... nie len že si spravia pár desiatok kilometrovú prechádzku domov (to nie je dostatočný trest !)

+1 +1 +1


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol