Autosalon Frankfurt 2013: elektromobil Volkswagen e-Golf s dojezdem 190 km

Už za dva týdny ve Frankfurtu nad Mohanem vypukne další ročník pravidelného autosalonu. Domácí Volkswagen se chce blýsknout. Připraveny má mimo jiné elektromobily Volkswagen e-Up! a Volkswagen e-Golf. První informace už jsou venku.

Volkswagen e-Golf, první „moderní“ elektromobil značky Volkswagen
foto: Volkswagen

Jen pár dnů před začátkem 2013 zveřejňuje Volkswagen informace o výrobní verzi elektromobilu e-Golf. Elektrický Golf je postaven na nejnovějším podvozku řady Golf. Nabídne výkon 85 koní při toč. momentu 270 Nm a jednorychlostní převodovku.

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne elektrický Golf během 10,4 vteřin. Max. rychlost pětimístného auta s pohonem přední nápravy je 140 km/h. Elektroauto je vybaveno 24,2kWh li-ion baterií, které si stejně jako převodovku i elektromotor vyrábí a vyvíjí sám Volkswagen.

Dojezd podle NEDC má být 190 km, spotřeba průměrně 12,7 kWh/100 km. Auto nabídne dva jízdní módy Eco a Eco+ a čtyři regenerativní brzdné módy D1-3 a B.

Volkswagen e-Golf i e-Up! nabídnou rychlodobíjení přes CCS (Combo2). Během 30 minut bude možné dobít z 0 na 80 % kapacity. Volkswagen se tady zjevně snaží dohnat náskok, který dnes má japonská automobilka Nissan díky elektromobilu Nissan Leaf. Uvidíme, jaká bude cena elektrického Golfu.

11 Comments on “Autosalon Frankfurt 2013: elektromobil Volkswagen e-Golf s dojezdem 190 km”

  1. Spotreba 12,7 kWh/100 km…
    Spotreba 12,7 kWh/100 km… viete mi niekto pls napisat ako su na tom Leaf a Model S? Nech si to mam s cim v hlave porovnat.

    Pripadne tymto vyzyvam redakciu Hybridu nech spravia nejaky porovnavaci clanok, kde zhrnu zakladne informacie (kapacitu baterii, dojazd podla rovnakej metodiky, vykon motora, spotreba, objem batozinoveho priestoru, cena,…) o roznych elektromobiloch do tabulky.

    Viem, ze Tesla je „pan Leader“ v elektromobilite, ale chcel by som vediet (a vidiet), ako velmi zaostavaju ostatni tajtrlici na trhu.

    Dakujem 🙂

  2. jednorychlostní
    jednorychlostní převodovka?
    K čemu prosím jen 1 rychlost? K čemu vůbec u elektromobilu převodovku?
    Když už převodovka tak jsem čekal minimálně 2 rychlosti.
    1-rozjezd
    2-jízda
    Nebo ideálně 3 rychlosti :
    1-rozjezd
    2-malá rychlost (město)
    3-velká rychlost (dálnice)
    1-tní převodovka není to náhodou jen spojka?

    1. Ten jeden převod tam je
      Ten jeden převod tam je potřeba, když se podíváte na kapitolu dynamiky jízdy vozidla, tak aby jakýkoliv 1,5t vůz měl slušnou dynamiku, tak to chce mít na kolech kolem 2000Nm, elektromotor od VW má špičkově 270Nm, takže moment motoru je třeba znásobit, to se dělá většinou v rozsahu i = 8-12.

      1. Aha, takze je to jen zmena
        Aha, takze je to jen zmena na lehci prevod.
        Ja jsem si vzdycky msylel, ze neni potreba prevodovku vubec k Elektromotoru, protoze ma uz sam o sobe dost velky Nm-etry.

        Jak je to napr. u maleho Saxa, nebo 106-ky? Nebo u iONu, nevite? Tak je nebo neni nejaka takovadle mala prevodovka?

        1. O tom, jestli je převodovka
          O tom, jestli je převodovka k elektromotoru potřeba se vedou vášnivé debaty v anarchistických kroužcích 😉 Elektormotor má maximální otáčky definované napětím a maximální krouťák definovaný proudem. Takže na rozsah běžného automobilu s pevným převodem potřebujete opravdu velký rozsah napětí tak proudu se kterým musí elektronika i akumulátor pracovat. S převodovkou by se tento rozsah dal několikanásobně zredukovat, ale zase je to komponenta navíc a jsou na ní mechanické ztráty.

          Podle mě Tesla i Nissan ukazují, že pro běžné osobní potřeby je pevný převod víc než dostačující. Ale pokud by někdo chtěl zkusit jet 300km/h někde na letišti nebo Německé dálnici, tak asi bude potřebovat převodovku nebo nějaké 800V napájení nebo tak něco šíleného.

Napsat komentář