Autosalon Detroit 2015: Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid

Jan Horčík - 13 Leden 2015

Autosalon v Detroitu neboli NAIAS je od včerejška v plném proudu a potrvá až do 25. ledna 2015. Novinky už se na nás hrnou a jednou z nich je i Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid.Autosalon Detroit 2015: Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid

Nový Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid se má na trhu objevit už tento rok. Bude to luxusní šetrné svezení
foto: Mercedes-Benz

Nový Mercedes do zásuvky nabízí celkový výkon hybridního pohonného systému na úrovni 280 koní (205 kW) a zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,9 vteřiny. Max. rychlost činí 250 km/h a max. točivý moment líbivých 599 N.m. To vše díky přeplňovanému čtyřválci o výkonu 208 koní (155 kW) a malému elektromotoru o výkonu 80 koní (60 kW).

Přibližně 33 km dokáže tohle auto ujet čistě na elektřinu, a to při max. rychlosti 130 km/h. Vůz je vybaven 6,2kWh li-ion baterií o hmotnosti 100 kg ukrytou pod podlahou kufru (je menší o 45 l proti běžné verzi auta). Průměrná spotřeba na prvních sto kilometrů by tak měla činit 2,1 l/100 km.

Řidič bude mít k dispozici pět módů jízdy: Economy, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual. K tomu navíc budou k dispozici čtyři operační módy: Hybrid, E-mode, E-save a Charge. Liší se především mírou rekuperaci a charakteristikami sedmistupňové automatické převodovky.

Plné dobití baterie z běžné 230V/13A zásuvky bude možné za dvě hodiny, při 16 A za hodinu a tři čtvrtě. Do prodeje půjde automobil Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid už během letošního podzimu.

FOTOGALERIE:

Autosalon Detroit 2015: Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid

foto: Mercedes-Benz

Autosalon Detroit 2015: Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid

foto: Mercedes-Benz

Autosalon Detroit 2015: Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid

foto: Mercedes-Benz

Autosalon Detroit 2015: Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid

foto: Mercedes-Benz

Autosalon Detroit 2015: Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid

foto: Mercedes-Benz

Autosalon Detroit 2015: Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid

foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obavam se, ze vsechny plug-in hybridy slouzi pouze ke srazeni prumernych hodnot spotreby vozoveho parku vyrobce. Daimler Benz zrejme zadny velky odbyt neplanuje, ale musi splnit zakonne limity. Brzy budou vsechny automobilky ktere vyrabi auta s velkoobsahovymy motory mit v nabidce plug-in hybridy.

Obrázek uživatele honYa

Si to spočítejte, 6 kWh na 100 kg dává energetickou hustotu celkového bateriového systému 60 Wh/kg, což je opravdu nějakých 25 % pod tržním průměrem. Nehledě na to, že z tohoto čísla opět nevíte, kolik energie je pro vás k dispozici a kolik se veze jako vata pro dlouhou životnost baterie.

Na druhou stranu je nabíledni, že bateriový článek s průměrnou hustotou 120 Wh/kg může jít po dodání všeho železa a elektroniky okolo s tímto poměrem jen dolů, ne naopak.

Vámi zmiňovaný poměr by znamenal 160 Wh/kg, čímž se dnes chlubí jen na článkové úrovni ty nejlepší články, natož celý systém 20 let staré NiCd baterky Citroenu. Máte špatná čísla.

---

honYa

Obrázek uživatele Jolinar

Na clankove urovni si muzete kopit clanky od Panasonicu s hustotou ~250Wh/kg, ze kterych (lehce upravenych) nasledne Tesla sklada svuj pack s husotou ~145Wh/kg.

Co to tam je za baterii? 100kg je nějak moc na "jen" 6 kWh, ne?
Podle mě i jen 16kWh baterka Citroenu Saxo váží také okolo 100 kg.


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil