Autosalon Detroit 2014: objednávky elektromobilu BMW i3 překročily 11 000

NAIAS, tedy severoamerický autosalon v Detroitu, je v plném proudu. Letos je to zase spíš o té síle, ale i šetrná auta tu mají své místo. Pochopitelně se zde objevil například elektromobil BMW i3. Zástupce bavorské automobilky potvrdil jako datum uvedení na americký trh květen 2014.

Elektromobil BMW i3 letos konečně dorazí také do USA
foto: BMW

Elektromobil BMW i3 vstoupil na evropský trh během listopadu a daří se mu. Podle Iana Robertsona, šéfa marketingu BMW, má už celosvětově přes 11 000 objednávek. První dodávky auta v USA začnou v květnu 2014.

Základní cena elektromobilu BMW i3 v USA začíná na $41 350. Pokud si zákazník bude přát vůz doplnit o REx (range-extender, čímž se z auta de-facto stane plug-in hybrid), zaplatí $45 200. Plně vybavená verze auta s range-extenderem pak vyjde na $56 025.

tisková zpráva

22 Comments on “Autosalon Detroit 2014: objednávky elektromobilu BMW i3 překročily 11 000”

  1. Ja osobne som presvedčený,
    Ja osobne som presvedčený, že BMW chcelo autom dokázať, že elektromobilita pre bežných ľudí ešte dostupná nieje.
    Keby chceli preraziť, nedajú tam baterky ako má každý iný elektromobil. Tvrdenia o ľahkej konštrukcii a pod. su len snahy o originalitu a zvýraznenie aké prekýžky nás ešte čakajú. pritom mohly kludne použiť obyčajnú konštrukciu a hlavne podla mna ide o najškaredšie BMW počas celej histórie tejto značky.

    Ja ako nadšenec pre alternatívne pohony neďakujem značke BMW za podporu, ale práve naopak…..kritizujem ich za pokus ukázať svetu, že tadialto cesta nevedie. V podstate ma riadne naštvali nepoužitelným i3 a predraženým i8.

    1. Hodnotit vzhled čehokoliv,
      Hodnotit vzhled čehokoliv, je silně individuální, každý na to má „jiné oči“.
      Že zde jde o nejošklivější BMW v historii této značky jsem četl již několikrát – ale tohle může tvrdit tak maximálně člověk, kterého paměť je schopna sáhnout asi tak 2 roky nazpět – a těchto lidí je prý většina (?!).
      V mých očích – což třeba takové BMW 700 nebo BMW Isetta, to byly podle mne „ty pravé krasavice“ v historii probírané německé značky aut – a stejně to byly prodejně úspěšné typy ve své době.
      Elektromobilita není, a ještě nějaký čas nebude pro běžné lidi dostupná. V tomto směru shledávám počin BMW dobrý a logický – oni nechtějí prorazit (ve smyslu vyrábět více elektromobilů než „spalováků“).
      Obdobné s tou dostupností produktu to bylo v začátcích i s mobilními telefony — kdo z nás si kolem roku 1995 koupil telefon vážící 3 kg, schopný provozu jen ve velkých městech a na dálnici D1, za cenu 45.000,-Kč (anebo ještě více) ???
      No a jak je to dnes, s mobilními telefony ? (každý nechť zhodnotí situaci sám)
      S elektromobily to stejný boom nebude, ale kolem 15% trhu automobilů časem získají, věřím tomu.

  2. Proti gustu žádný
    Proti gustu žádný dišputát, a přesto se zde o něm dišputuje o 106. Popravdě, stejně jako nedávno v případě nové Dacie Lodgy, se mi ten design velmi líbí a připadne mi aktuální. Nikoliv jen „nějaký“. Takový „nějaký“ design měly třeba dlouhou dobu Renaulty Thalia, kde se sice s časem zaoblovalo a tu se přidala nová chromová lišta apod. Ale celek byl nešťastný. Lodgy i i3 jsou od počátku nová robustně a zároveň dynamicky zející auta, jež bych klidně v domácí stáji přivítal.

    1. BMW je na druhou stranu
      BMW je na druhou stranu potřeba pochválit, že cenovka i3 je „na dnešní poměry“ velmi agresivní a obzvláště v zemích s vysokou dotací to musí být opravdu zajímavá nabídka. A dalo by se z toho usuzovat, že BMW má opravdu snahu si z trhu e-mobility něco utrhnout.

          1. fu, to je celkom malo.
            fu, to je celkom malo. davnejsie som videl niekde priemerny prepocet spotreby na hodinu jazdy pri cisle 21kW. EV1 ver.1 mal tusim 16,5 kWh PB akumulator, a po viacero cykloch a urcitom case, zvladal cca 40 mil na nabitie. novy alebo to bola ver.2 mal tusim v praxi 60 az 90 mil na pocitaci dojazu.

            v beznom uzivani uzevatelovi ukazovalo cca 3/4 a dojazd skakal pri 35 milach.

    1. Je to spalovací motor,
      Je to spalovací motor, původem z motocyklu, dvouválec BMW 650 cm3, max. výkon 25 kW. Kolik je výkon elektrického generátoru, nevím, ale bude to jistě méně. Na samotný extender to auto asi nepojede, slouží pouze „k oživení baterie“ – tedy prodloužení dojezdu vozu při zesláblé baterii.

  3. Na to jak je to ošklivé
    Na to jak je to ošklivé auto se to prodává dobře, holt ten modrobílý znak na kapotě je pro mnohé cennější než vlastní technika.

    si nedokážu představit co by to znamenalo za světový obrat kdyby model S vydalo BMW. Hezké auto, velký dojezd, relativně rozumná cena a k tomu prestiž zavedené značky. By nestíhali plnit objednávky ani kdyby toho vyrobili 300 000ks ročně(alespoň vzhledem k tomu co za ošklivku dokáží prodat teď)

    Jinak proti BMW nic nemám(dokonce ho vlastním)

    1. Já si ho okoukal a osahal v
      Já si ho okoukal a osahal v Německu a neskutečně se mi líbí. Uznejme, že vzhled je subjektivní záležitost a ze 7 miliard lidí na světě se najde pěkná hromada, jejímž očím tento design bude chutnat:). Jinak souhlas a držím BMW palce k ještě větším prodejům!

          1. Ano, je třeba tento model
            Ano, je třeba tento model zařadit do designové síně slávy po bok takových velikánů jako je SsangYong Rodius, Fiat Multipla, Pontiac Aztec.
            Už předchozí generace 6er, nebo předminulá generace 7er o zapsání do této síně statečně bojovali, nakonec jim ale jejich naděje nevyšly.

            1. Naštěstí zákazníci a
              Naštěstí zákazníci a prodeje auta sami ukáží (bez zdejších názorů diskutujících) kde je asi „většinová pravda“. A tak jak se v Evropě těžko prodávají americká auta, tak jen čas ukáže, kde je pravda.
              VW Golf také všichni od nepaměti stále kritizují a zatím se ho ve všech řadách vyrobilo a hlavně prodalo nejvíc na světě. Proto počkejme na elektriku z VW. To pak bude proti ostatním palba na trhu.

Napsat komentář