Autoři EVMAPA.cz představili na Amperu první rychlonabíječku československé výroby

redakce - 03 Duben 2018

Společnosti EVSELECT, s.r.o. a DEL a.s. se na letošním Amperu pochlubily jedinečnou novinkou. Je jí rychlonabíječka VECTOR DC 50, první rychlonabíjecí stanice pro elektromobily československé výroby.auto Amper 2018 EVMAPA.cz stánek

Stánek společnosti EVSELECT, autorů projektu EVMAPA.cz a nové rychlonabíječky, na veletrhu Amper 2018.
foto: EVSELECT

UPDATE 6.4.2018 14:44 - Do článku doplněno jméno společnosti DEL.

Krátce se o nové rychlonabíječce VECTOR DC 50 zmínil už Jaromír Marušinec na konferenci Perspektivy elektromobility X, která byla součástí doprovodného programu prvního výstavního dne veletrhu Amper. Konstruktéři společností EVSELECT a DEL zvolili unikátní řešení rychlého nabíjení, minimálně co se komplexnosti celého řešení týká.

Pánové z Moravy dokázali nejen dát dohromady moderní rychlonabíjecí stanici se třemi nejběžnějšími standardy AC Typ 2 + CHAdeMo + CCS Combo, ale navíc ji vybavili spoustou chytrých a užitečných funkcí a doplňků. Jedná se o populární modulární systém s kvalitními měniči a přesnou regulací, která dokáže pohodlně nabít vozidla až do 100 % kapacity baterie.

auto Amper 2018 EVMAPA.cz stánek

foto: EVSELECT

Samozřejmostí jsou Wi-Fi a OCPP komunikace i RFID autorizace. Nabíječce dominuje obrovský dotykový displej, který dává celé stanici patřičný šmrnc. Přímo do stanice je možné integrovat platební terminál, na kterém lze platit i za další stanice, pokud jich bude v místě více.

Přímo na Amperu bylo možné si jak na stánku EVSELECT, tak na stánku DEL, prohlédnout jeden kus, který byl rovnou vybaven systémem EVMAPA.cz, a jeden bez něj. Zákazník tím dostává úplně kompletní řešení a ne pouze nabíječku. Má tak zajištěn i back-end systém, placení, dohled, prostě všechno co s provozem stanice souvisí.

Další zajímavou vlastností nové rychlonabíječky VECTOR DC 50 je, že ke stanici lze připojit i bateriový pack a propojit ji třeba i se solární elektrárnou. Tím lze snížit požadovaný příkon ze sítě, a tak ušetřit na poplatcích za rezervovaný příkon.

Technická specifikace:

Rozměry: (h x š x v mm): 700 (970) x 900 (1170) x 1 800
Napájecí soustava: 3P + N + PE
Rozsah vstupního napětí: 400 VAC ±10 % (50 Hz nebo 60 Hz)
Max. jmenovitý vstupní proud a příkon: 110 A, 86 kVA
Účiník (plné zatížení): >0,96
Zkratová odolnost: 10kA
Účinnost: 94 %

Výstupní specifikace:

Typ 2: 22 kW 3x400V AC
CCS Combo-2: 50 kW 50-500V DC
CHAdeMO: 50 kW 50-500V DC
AC+DC souběžně: ANO
DC+DC soubežně: NE
Prostředí: Vnitřní i venkovní
Provozní teplota: −35 °C až +50 °C
Skladovací teplota: −40 °C až +70 °C
Normy: CE
RFID čtečka: na přání
Konektivita: LTE modem, 10/100/1G Ethernet
Displej: 17“ LCD kapacitní touch antivandal
Komunikační protokol: OCPP 1.5 / 1.6
Příkon naprázdno: 22 W
Krytí: IP54
Hladina provozního hluku: 45–50 dBA
Hmotnost: 310 kg
Relativní vlhkost: 5-95%

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Prošli jsme Vector s panem Tinkou na Amperu velmi podrobně zvenčí i zevnitř, včetně technologií, a ze zkušeností (DBT postupně jedno až třísystémové, ABB, Efatec) mohu jen chválit.
Pozná se to na takových detailech, jako krytá místa pro koncové nabíjecí konektory. V dešti a sněhu, o namrzajícím dešti nemluvě, je často odvaha brát je zmoklé s vodou uvnitř do ruky a strkat do auta.
Dále že kabel jde zprava stojanu a věší se vlevo, čímž se elegantně přimkne ke stojanu a nezůstává velkým kusem ležet na přilehlém parkovacím místě, kde na něj můžete dokonce najet. Jak bývá obvyklé. A spousty dalších věcí, zmíněných už v článku.
Osobně bych ještě překryl stojan shora šikmou stříškou se spádem dozadu, dopředu přečuhující a kryjící před nepřízní počasí alespoň trochu elektromobilistu, manipulujícího s displejem. Ideálně jedním FV panelem. Ne že by to něco nabilo, ale bude to vypadat dobře a funkci splní. Dokonce i jako placebo :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Jihočeši už čekají :-). (Už docela dlouho a na hodně místech kromě Písku.)

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obrovsky dik EVMape a dalsim nadsencum, ze umoznili v CR alespon zakladni elektromobilitu a to casto z vlastnich zdroju, bez podpory a bez dotaci. To, co predvedly velke energ. korporace s EU dotacema a naslednym nevybudovanim slibenych desitek rychlonabijecich stanic radeji ani nevzpominat. Pokud si mohu dovolit, poprosil bych o EV nabijecku na jiho-vyhode Moravy, kde nam citelne chybi v bermudskem EV trojuhelniku Brno, Breclav, Uherske Hradiste. Snad se tady najde majitel hotylku, restaurace, benzinky, motorestu, mycky atd., ktery si necha vybudovat alespon Type2 wallbox a pripoji ho do super funkcni EVMapy. Tyto nabijecky na morave instaluje a zapojuje treba LUKYsystem.cz nebo EVExpert.eu a dalsi.. Dekuji!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele mate tam Znojmo 50kW, je treba jihovychod, ale čech, CB je potreba jako swina.
Ale jak to vidim ja, tak drive koupim Leafa 40 ci 60, nez bude smysluplne cesko-moravsko-slezsko pokryto rychloDC stojany.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Znojmo je jiho-zapad.., na vychod od Brna smer Breclav a Hodonin neni zadna monitorovana solidni placena dobijecka. EVMapa dava moznost kazdemu tu energii zpoplatnit, takze to majitel bude alespon teoreticky chtit udrzovat v chodu, jsem ochoten dat i 10kc za kWh, pokud bude nejaka jistota nabiti, navic pres EVMapu lze funkcnost overit. Neni nic horsiho, nez nefunkcni nabijecka na kterou dorazite s vybitym autem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vybitemu autu rozumim, lec za 4 roky se mi to nepodarilo, tak to neznam.
Ale zeby Znojmo nefungovalo??
A co Kunovice, tam dobry, ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kucí měl byste někdo nějaký informace / znalosti proč NEkoupit v čechách prodávaný NISSAN LEAF původem z USA ?

...na čezkých SPZ, STK ok, rv 2013. Je s takovým autem už dovezeným a roky provozovaným v ČR pak nějaký možný budoucí problém ??
třeba s servise apodob.
Nějaký nápady?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pozor odkud je. Napr. kalifornie - bal bych se baterky vzhledem k teplote. Tzn. zkontrolovat baterku pred koupi dukladne.

Potvrzuji, můj Leaf je z Kalifornie a baterka je celkem v háji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a jak by se dala zkontrolovat baterka? čím, kde

Obrázek uživatele ozana

LeafSpy se myslím jmenuje ta aplikace a komunikuje to s OBD "zástrčkou".

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo dík

youtube.com/watch?v=cgE8lmySdMI

a kdepak se sežene ten konektorový vysílač??

youtube.com/watch?v=TK8oM9zLW6Y

Zkoušel ste to už někdo?

Obrázek uživatele ozana

Určitě se někdo ozve
Popis

OBD na Elektroforu

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Obrázek uživatele ozana

V Japonsku teď nabízejí novou (stejné kapacity jako původní) jen asi za 3000USD. Snad to přijde i do Evropy. Slyšel jsem na YT: E for Electric.

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Z Kalifornie brát určitě Fiat 500e, ten má aktivní chlazení. To je bez problémů. Už jsem slyšel o pár Leafech a vím jedno, že bych do toho nejspíš nešel. Z Francie se dá pořídit Leaf za hodně zajímavé peníze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A plati to i pro Leafa 40, treba model Tekna v zakladu? Dík.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nissan leaf nemá chlazení baterie. Pro nový leaf 40kwh to platí také. K té Francii ano, koupíte levně, jen musíte předtím projít hromadu inzerátů, které jsou s pronájmem baterie. Často to zjistíte až po telefonu.

Potvrzuji, je to tak. Díky za upřesnění.

Leaf 2013 původem z USA (ovšem už s našima papírama) jsem koupil loni v létě.
Servisuji v Unicars Zlín - Malenovice, bez problémů, ovšem zatím šlo o drobnosti: očista klimatizace, montáž zadní mlhovky (tu totiž auto nemělo - u nás je povinností), test baterky, dodání v myčce poničeného horního brzdového světla.
Na evidenčce (Dekra) jsem byl upozorněn, že i přes všechny výjimky v techničáku ( a že jich je teda hodně: svítilny, zasklení, odrazky, zpětná zrcátka, pásy, atd.) musím dodělat výše uvedenou mlhovku a regulaci náklonu předních světel.
Tu regulaci jsem prozatím obešel spřátelenou STK, ale do budoucna to asi bude nákladnější problém.
Ještě písnu, pokud si na něco vzpomenu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

týbrdo dík, tak toho koukám je teda dost. stěží by mě to napadlo jako začátečníka co zaslintal nad celkem hezkou cenou zámořskýho dovozu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z vlastni zkusenosti, EV ti tady nikdo neodservisuje, zvlast ne to, ktere ti sami neprodali. Pouze ve velkych mestech, ale tam se ceka na servis i nekolik mesicu a stari auto mechanici od toho davaj ruce pryc.. EV je pro nadsence, kteri si to umi servisovat sami dle servisniho manualu, maji na to prostor, cas, vybaveni.. Klidne se ti muze stat, ze auto bude ostavene v servisu i nekolik mesicu.., ‘odborne zasahy’ prespolniho mechanika pujdou do desetitisicu..., zvlast se modlete, aby nedoslo k poruse trakcni barerie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nissan v ČR díly na USA verzi standardně nedodává.
Vezměte VIN kód, zajděte někam do Nissanu a poptejte třeba zrcátko. Nedostanete nic.
DOT vs ISO...
#Sorryjako

Obrázek uživatele Josef

Zajímala by mne cena podobného řešení. Přijde mi, že na cenu to totiž zaměřené moc není. Dovedl bych si představit mnohem minimalističtější řešení za výhodnější cenu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako dost problematický parametr vidím rozsah provozních podmínek, konkrétně 5-95% relativní vlhkosti. To činí stanici nepoužitelnou ve venkovním prostředí. Škoda.

Obrázek uživatele FriendT

Dobrý den,

naše stanice je určena stejně tak pro venkovní i vnitřní prostředí.
Pokud srovnáte s ostatními výrobci, z nichž někteří tento paramater také uvádějí, zjistíte dle Vaší úvahy, že není možné mnohé další taktéž používat. Tu naši rozhodně můžete.

Pěkný den

---

www.evmapa.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč ne? Má to krytí IP 54, dle normy "Chráněno proti stříkající vodě. Stejné jako u IP x3, jen s rozdílem, že voda stříká ve všech úhlech."

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

IP 54 neznamená hermetické uzavření. A i kdyby, tak je jasně napsáno, že RH nesmí přesáhnout 95% a to neokecáš. Po první "rose" ti padá záruka!

Obrázek uživatele Josef

Krytí může mít, jaké chce, ale venkovní vzduchu může mít relativní vlhkost běžně 100 %.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To bys nesměl používat venku prakticky nic, protože žádné zařízení až na vyjímky 100% vlhkost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vlhkost co?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi se pletu, ale nepředstavila náhodou firma Casablanca svojí nabíjecí stanici NIKOLA už na minulém Amperu? A pokud vím, tak je také ČESKÉ výroby. Takže počítáme novinky až od letoška? Nebo jak to je? :)

Ale vypadala trochu (úplně) jinak... také jsem tam loni byl.

---

Boo

Obrázek uživatele FriendT

Dobrý den pane Tomáš,

ano pletete se :-) Jedná se skutečně o první "československou" nabíjecí stanici. Navíc oproti uvedené jde o zcela jinou koncepci. Opravdu jsme se snažili, aby obsahovala maximum českého a slovenského. Díky

---

www.evmapa.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oslovujeme voláme "pane Tomáši". ZŠ tak druhá třída.

ale pokud to je příjmení, je už výklad pravidel trochu "volnější" ;-)

---

Boo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím si, že se nepletu. Ale chápu to. Na Hybridu kdo si zaplatí, tomu výjde článek. Ale vím, že první česká stanice od české firmy byla již zmiňovaná Nikola.

Nejde mně o nic jiného, než o popisek. Samozřejmě palec nahoru pro EVmapu za snahu a hodně zdaru s montováním, ale mohl by se Hybrid trochu zamyslet nad nadpisem :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy i pan z evmapy máte pravdu.

Nikola = 1. česká
Vektor = 1. československá

Obrázek uživatele tvkuba

A já si myslím, že ani Nikola není první česká rychlonabíjecí stanice, protože jednu jsem viděl na výstavě v Letňanech už v roce 2013 - Elektron, v expozici Asociace pro elektromobilitu ČR a ta byla od fy. Skybergtech z Tehovce. Někde bych doma našel i nějaké foto.
(http://spolek-elektromobily.rajce.idnes.cz/Elektron_2013/#P1010001.jpg)
Nabíječka měla ,doufám, výkon 50kW a konektor Chademo.

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
8 let na e-skůtrech, nově 52 500 el. km. a nový Emax 90Li!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tady na hybridu se už vážně píšou poslední roky populistický voloviny a pak se pochopitelně rejpá v kdejakých krávovinách soudruzi ;)

nuda ;) co takhle sem hodit návod na množírnu peněz aby si každý mohl koupit elektromobil za mega :)

Takže nám už chybí jen x
1. čekomoravská
1. moravskoslovenská
1...

... no dost lacinej márketing provinčního charakteru, který jak vidíte nakonec výrobce v očích veřejnosti spíše poněkud ztrapní než povznese. Ale kdo chce kam...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

off

Vyňuchal jsem fotku instalace Tesla tašek
https://twitter.com/Toblerhaus/status/980629548730433537?s=20

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Letecké záběry ukazují „pohřebiště“ naftových Volkswagenů. Je to drsný pohled

automix.cars.cz/magazin/video-letecke-zabery-ukazuji-pohrebiste-volkswagenu-po-afere-dieselgate-20180403.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikola-evc tedy není česká (československá) výroba, prosím?

Obrázek uživatele FriendT

Dobrý den,

Odopověď na Vaši otázku je, že dle deklarace výrobce to není československá, ale pouze "česká" výroba.

stanice VECTOR DC 50 a její výkonnější modifikace například 150kW je produktem obsahujícím české a slovenské komponenty a zejména Know-How. Dohromady s EVMAPou, tvoří ucelené řešení pro provozovatele nabíjecí infrastruktury.

díky

---

www.evmapa.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tenhle typ "čerpací stanice" je v přílišné konkurenci a bude potřebný spíš na 150kW.

Větší díru na trhu vidím v platebním terminálu k 5-10 nabíjecím bodům 22-50kW pro obchodní centra.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Palec nahoru pro partu z EV mapy. Řekl bych,že pro elektromobilitu a nás elektromobilisty dělá hodně. Teď bych jí přál,aby na trhu s nabíjecími stanicemi také uspěla a její stanice se postupně rozšířily a nahradily v prvním kole místa,kde není plně zastoupen trojsystémový konektorový standard. Já vím,ne všechny stavice jsou jejich. Viz Vyškov.Ještě jednou EV mapě děkuji a přeji,ať se jí daří.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ted je otázkou, jak se stanice bude chovat, pokud bych si navolil na stanici, ze bych si rad dobil auto na 90% a prijel tam se svým iOnem, který dava prikaz nabijecce nejpozději v 82% "stop nabijeni" a pokud uživatel to znovu zapne, tak ten stejny prikaz nasleduje nejpozději v 96%, kdy opet auto rekne nabijecce "stop".

Otázkou je, zda se VECTOR zachova jako nabíječka zn. Delta (pouzivana v Polsku), kde auto v 82% rekne "stop", vypne nabijeni a nabíječka sama, bez zasahu uzivatele okamzite znovu zapne nabijeni a nabiji az do 96%.
Uprimne se mi tento systém delty nabíječky libi, neboť clovek když cestuje, tak oceni, když mu nabíječka nabije co nejvic, aby mohl zase pokracovat v ceste, aniz by stravil cely cas u nabíječky hlidanim, zda mu to třeba v 30%, 40% nebo nastesti az v 82% auto samo nevyplo, jak to byva zvykem ostatních nabijeckach za chladného počasí :)

Osobní zkušenost z této zimy - jel jsem v zime (bylo něco lehce pod nulou) do Polska, do Katowic, kde mají nabíječku (Deltu) venku před obchodnim centrem, normalne by se iOn vypinal kazdou chvili, ale u delty jsem prisel, dal nabijet a sel do tepla obchodaku a když jsem se za hodinu vratil, mělo auto nabito 95% a stanice porad nabíjela a nez jsem nalozil věci do auta, naskočilo 96% a nabijeni se vyplo, ani jsem nemusel hledat kartu a vypínat to rucne.
Kdybych nabijel za stejnych podmínek v CR, tak bych byl rad, pokud by se iOn nabil v zime na max 60% bez zastaveni.
(tezko rict, kde je chyba u iOna, proc to porad stopuje)

Poznamka na zaver - bavim se o Chademu :D
(AC samozrejme jede pomalicku az doplna)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tom je právě EVMapa geniální. Také mám iOna. Když se nabíjení v 80% vypne, dostanu notifikaci na mobil a opět přes mobil zapnu nabíjení. U auta být nemusím. S vypínáním nabíjení v zimě se nesetkávám, jen občas pozoruji delší nabíjecí čas.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je dobrá zpráva, nevěděl jsem, že to jde přes mobil u evmapy znovu zapnout. Děkuji za info. Kolegové mi totiž tvrdili (ale je to informace staršího data), že to nejde a sám jsem to nikdy nezkoušel, neboť evmapu využívám sporadicky. Patřím mezi šťastlivce, kteří mají před panelákem ČEZ nabíječku.

Obrázek uživatele Teq

@ Hybrid

Vieme aj ci sa chysta EVmapa niekde tieto stanice nainstalovat?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za tu dardu co za to chtějí to nikdo nechce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když naznačujete, že je to drahé, tak by mne opravdu zajímalo, kolik ten výdejní stojan stojí a to vč montáže. (mimo přívody elektriky a mimo vybudování parkoviště)
Víme nějakou konkrétní specifikaci na kolik by přišla?

Dále by mne zajímalo, zda bude v prodeji i verze s větším výkonem (tedy minimálně větší trafo) a ideální by bylo, kdyby bylo možné nabíjet souběžně 2x DC o výkonu alespoň 2x100 kW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je pravda, že jestli věří, že hlavní výhodou jejich nabíječky je dlouhá životnost, tak by to měli spíš pronajímat. Ale zase teď je doba dotací provozním firmám na přímý nákup.

Ovšem kdyby stát nechtěl přednostně vyhodit 100-200 milionů na dotaci pro 1-2 nesmyslné vodíkové stanice, tak mohl daleko smysluplněji podpořit tenhle domácí projekt.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Poptáme se a dáme vědět.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Teq

Dakujem. Dalej naivne dufam, ze na tom EVMapa vidi mozne zisky a za "vlastne" zopar takych stanic postavi a bude na nich, dufam, aj zarabat.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC Group

Newsletter