AutoRevue.cz: Škoda představí elektromobil už příští rok

Radek Pecák přináší na AutoRevue.cz exkluzivní zprávu o tom, že Škoda údajně už příští rok ukáže svůj první elektromobil. Premiéru má zažít v polovině dubna na autosalonu v Šanghaji.

Prvním elektromobilem značky Škoda má být údajně SUV určené primárně pro Čínu. Vezme si inspiraci z nového modelu Škoda Kodiaq?
foto: Škoda

Čína aktuálně ohlásila ambiciózní plán dosáhnout do roku 2018 alespoň 8% podílu elektromobilů na prodejích nových aut. V Číně se přitom každý rok prodá asi 20 milionů nových osobních vozů, jde o největší automobilový trh světa.

Do roku 2020 pak má podíl elektromobilů na prodejích nových aut v Číně dosáhnout už 12 %. Zejména německým automobilkám tyhle plány pochopitelně dělají vrásky na čele, protože nástup elektromobility tak nějak zaspaly.

A právě to nejspíš je jedním z důvodů, proč se i Škoda může chystat už příští rok ukázat svůj první elektromobil právě v Číně. Škoda přitom v letech 2011-2013 testovala flotilu elektromobilů Škoda Octavia Green E Line.

Informaci o přípravě elektromobilu má AutoRevue.cz z „dobře informovaného zdroje z Mladé Boleslavi“. Navzdory tomu, že Škoda původně připravovala plně elektrickou verzi modelu Citigo (čili Volkswagen e-Up!), má být prvním elektromobilem vůz velikosti .

AutoRevue.cz

116 Comments on “AutoRevue.cz: Škoda představí elektromobil už příští rok”

  1. Esli nebudou mít síť
    Esli nebudou mít síť superdobíječek tak to bude další elektrosirotek dobrej na jízdu kolem komína. Ale díky naší malý zemičce to bude spoustě lidem stačit.

    Sem zvědav, kdy na vyhlášenou elektrovlnu zaregují stávajíci a budoucí instalátoři dobíječek a superdobíječek?

                1. Který elektrárny?
                  Jestli

                  Který elektrárny?

                  Jestli ti dobře rozumím tak učinnost přenosu energie všech zařízení napájených z výstupu elektrárny je pod 10 % a tutíž by se měla celá energetika okamžitě zrušit jako naprosto zoufale neefektivní odvětví.

      1. 1. Škoda už ještě nic
        1. Škoda už ještě nic nepředstavila.
        2. Minimálně polovina zdejších čtenářů z Tesly blahem nečůrá.
        3. Jsme strašně rádi. Ale když zase něco podělaj tak to holt zase slíznou.
        4. Už někdy Škoda předvedla něco z čeho by lidi čůrali maggi v kostkách?
        Až vytáhnou normální elektrokáru káru s dojezdem aspoň 300 km tak by nadšení rapidně přibylo.
        Jelikož to stihnou až 10 let po Tesle tak nechápu čemu se divíš?
        Mě se líbí karoserie poslední Okty a Superbu toť vše. Interierově je to zatím dost tristní. Každej jejich novej počin příjmám se zájmem a každej připadnej úspěch mě potěší. Zatím se nebylo z čeho těšit.
        Jen pár jedinců možná bylo nadšenejvh ze škrabky na víčku nádrže a zbytek z TDi.

      1. Cina pripravovala dlouhodobe
        Cina pripravovala dlouhodobe tuto akci. Cinske firmy maji totiz potrebne EV pripravene. V Cine je dotace na EV az 12.000 €. Ale pouze pro EV vyrobena v Cine. Cina se tim chce zbavit zahranicni konkurence. Cina asi nema zajem zahltit svuj trh nedovarenyma EV. Vesmes vsechny zahr. automobilky jsou v soku.
        V Cine plati jina pravidla 🙁
        Technicky vyspela EV nemam na mysli ty ktera se dnes prodavaji, ale ktera by se z dnesniho hlediska mohly vyrabet. Cinane budou takova EV vyrabet uz od 2017.

      1. Bude to zlom, hlad po
        Bude to zlom, hlad po evropskych autech v cine bude elektromobilitou ukojen, a evropa bude zahlcena krome hadru, hracek a levne elektroniky z ciny i jejich EV.
        Nastava soumrak pro zavedene automobilky (stejne jako v minulosti pro textilky), ktere (podle me umyslne) zaspaly, nebo minimalne je neceka tak tucna budoucnost, jako byla minulost.
        Bohuzel je CR silne orientovana na automobilovy prumysl.

            1. No konečně! to nemůžeš
              No konečně! to nemůžeš dávat rovnou odkazy!? Jen tobě se přeci věřit nedá, nejseš tisková agentůra ;))

              ::: Sueddeutsche Zeitung :::

              1) Návrh stanoví … Takže je to zatím jen čínský návrh….
              2) ministra hospodářství Gabriel jede do číny doufat … aha
              3) V čínském automobilovém trhu elektrosložka na roky:
              2017 = 8%
              2018 = 9%
              2019 = 10%
              2020 = 12%

              1. ten odkaz jsem daval uz
                ten odkaz jsem daval uz vcera u jineho clanku.
                Ano, je to zatim navrh zakona. ale Cina ma trochu jiny politicky system. tam nejsou 3 cteni v parlamentu, pozmenovaci navrhy, souhlas senatu atd.
                Co cinsky stat jednou navrhne to si take schvali. Prece neztrati tu povestnou asiatickou tvar.
                Cina se snazi setrast zahranicni konkurenci a ten zakon je proti nim jako usity.

                1. jasný že to nejspíš
                  jasný že to nejspíš projde a gabrijel se nejspíš posadí na pldel :)) anebo ne, ale do tý doby porát to je jen návrh, takže já čekám na offico. A tys psal o tom že je to návrh?? to jsem neviděl. Je potřeba veřejnost 100% informovat žádný fabulace. Od toho jsou klávesy CTRL+C/V :)))

                1. rozumný chápe, ale na
                  rozumný chápe, ale na světě je spousta zaprodaných blbců co na to chápání kašlou a jdou po penězích, hlava nehlava ;))

                2. mluvím o ropný pakáži ;))
                  mluvím o ropný pakáži ;))

                3. Nastesti spotreba polymeru
                  Nastesti spotreba polymeru roste,takze hlady nechcipnou.

  2. Paradoxně je třeba vidět
    Paradoxně je třeba vidět i kontext s tím, že nástup BEV přinese nižší poptávku na PHM a tím mohou klesat její ceny. To by mohlo vést tam, že bude stoupat poptávka po fosilech bo bude phm za pusu. Ty proto budou zdražovat, ale i proto, že se jich bude méně vyrábět. A tak jednoho rána se předražené fosily nebudou kupovat. A co s tím udělá opec? Zavře kohouty, aby nemusel dávat ropu grátis a půjde se do eufratu s provazem v ruce picnout. Národ kolem mezopotámie už v tu dobu bude jinde.

    1. Ropu dodává i Afrika, USA,
      Ropu dodává i Afrika, USA, Venezuela, Baku, Norsko a Rusko, které je na ní závislé. To se panečku začnou hejbat paradigmata a vyschnou penězovody a ropáci skoupěj všechno co bude v byznysu ke koupi 😀
      Nejlepší bude nasekat kopu startapů a ty jim pak za bambilóny střelit 🙂

          1. u mne dělá FV výroba 100%
            u mne dělá FV výroba 100% roční spotřeby. A co budou dělat Světlíkové Mitalové a podobná verbež je mi prášek. Svět nestojí, točí se (leckde) tempem, až nám to nebude milé. Dokud Tunelín je, a bude tu tak řekněme 20-30 let, tak nemám obavu z nedostatku. V podstatě má spotřeba neustále klesá. EV propad spotřeby pozastaví, ale nesmaže.

    2. s mensi poptavkou bude cena
      s mensi poptavkou bude cena stoupat, pokles bude jen v prvnich mesicich kdy bude trh panikarit, pak pujde cena nahoru, zacne se postupne omezovat tezba od tech drazsich tezebnich metod tak aby se cena umerne mohla navysovat a zisky zustavali na podobne hladine, ovsem mensi poptavka se da ocekavat nejdriv tak za 5-10 let, do te doby proste nebude EV v takovem postaveni aby to nejak s poptavkou po ropnych palivech hnulo

  3. Že se stane něco takového
    Že se stane něco takového jsem nečekal, sice je škoda že to bude příští rok jenom koncept, ale i tak bude zajmímavé sledovat jestli se EV začnou šířit.
    Zajímavější ale bude sledovat jak to příjmou místní řidiči a jestli se i na skalních petrolheadských stránkách u nás začne názor pomalu obracet.

    1. Jak nečekal? Ty vůbec
      Jak nečekal? Ty vůbec nesleduješ cvrkot, soudruzi z Vlčího hradu už před rokem vydali befél, že v roce 2020 budou mít cuzámen se všema svejma dcerama 20 elektrokár na trhu in ordnung a v roce 2025 už 30 ;D
      Samozřejmě že ten sendvič ještě proložej hromadou smradlavejch hybridů ;D

    1. Skoda coby soucast koncernu
      Skoda coby soucast koncernu bude v autonomnim rizeni cerpat od Audi, tak jako zbytek koncernu, a Audi patri prozatim k tem lepsim co se autonomniho rizeni tyce, byli prvni kdo v USA vyslal autonomni auto z bodu A do B na delsi vzdalenost nez 100mil, v pripade Audi to bylo hned prez 550 mil a to komplet autonomni jizda ze San Francisca do Las Vegas, jen kolem toho proste nebyl ten fanouskovskej humbuk jaky umi rozpoutat Musk okolo Tesly, Tesla ma proste skvele zmaknute PR

        1. PR delaji podobne jako to
          PR delaji podobne jako to delaval Jobs, je to o tom ukazat co umime nebo budeme umet nejlip (a realita je podradna) a halvne ukazat to na spravnych mistech, cos je dnes hlavne internet a socialni site, taky je k tomu potreba silna osobnost ktera to cele vede a prezentuje, a tou Musk je, kdys se zeptas tak nejak i lidi na forech o autech jake znaji sefy automobilekm, tak Muska zna vpodstate kazdy, pak obcas nekdo zna Ghosna a nebo Marcioneho, ale tim to tak nejak konci a u dalsich automobilek lidi vpodstate nevedej kdo je zrovna tim sefem dane automobilky, proste proto ze jsou to jen manazeri a ne „herci“ co se porad nekde v mediich prezentuji a ukazuji nejake sve myslenky

                1. Nekecej 😀 Takže máš
                  Nekecej 😀 Takže máš pořád prd :))

                2. Hlavně že ty máš plnou
                  Hlavně že ty máš plnou prdel.

                3. Koukám, že ty máš taky
                  Koukám, že ty máš taky houvno co dodat tak se aspoň oháníš tou prdelí…

        1. ostatni znacky s tim vyjedou
          ostatni znacky s tim vyjedou podle potreby trhu, ono je sice super ze tam bude autonomni rizeni, ale pokud ti to nepovoli legislativa v dane zemi tak ti to v dane zemi nepovoli ani vyrobce, neb by si tim zadelal na peknej pruser, prohlaseni Tesly tedy beru spise jako „snazime se a budem pripraveni“, nez ze „budete to moci pouzivat“ sak sam vidis co se deje okolo autopilota, musi sprisnovat protoze by se jim jinak nekteri v Teslach pozabijeli

          1. Autopilot byl dobrý počin
            Autopilot byl dobrý počin ona i ta autonomie lvl3 je k něčemu. Ale tady se bavíme o HW lvl5 který se už nějaký ten den montuje do všech Tesel. A nějak jsem si nevšiml že by se jakákoliv jiná automobilka co vyrábí masovku chlubila že strká HW za cenu auta do karosky. Myslím že u nás se zavede relativně rychle co se prosadí v EU potažmo Dojčlandu – nadruhou stranu nevěřím že to bude do roka co bude lvl5 uznán za lepší jak 99.5% řidičů v běžném provozu.

            Prostě sedí na to parafráze Das auta….Náskok díky technice:).

            Znovu tedy opakuji Audi je v tomto za Teslou ale o míle před Škodovkou (tam bude ještě mezistupeň WV). Zase objektivně mít Lícování a matroše od Audi nebo Mercedesu v celé Tesle by bylo fajn tam má Tesla co dohánět.

            1. maji HW o kterem vpodstate
              maji HW o kterem vpodstate nevedej jestli lvl5 zvladne neb dosud nemaj SW kterej by to zvladal, co kdys bude soucasti legislativy ze pro lvl5 musi bejt namontovane takove a makove senzory a musi tam bejt lidar? ty vis jak se k tomu postavej urednici EU? a ze by to vedela Tesla? mimochodem firma od ktere maji ten HW v Tesle, tedy Nvidia, v testovacich autech pouziva prave i lidar, a ma nejaka dnes prodavana Tesla lidar?

              Audi jiz ma auto ktere zvladlo ujet samo z mista A do mista B prez celkem dlouhou streku po USA, to Tesla dosud nema a zatim to jen planujou, to jestli maj nejaky HW v autech a asi ho temer nijak nevyuzivaj je jen jejich bussiness plan, plan kterej vubec nemusi uspet a klidne se muze stat ze ve chvili kdy dostanou legislativni zelenou pro autonomni rizeni lvl5 tak danej HW bude zastaralej a nepouzitelnej pro lvl5 😉 a ze bude zastaralej je celkem jistota, neb Nvidia vydava podobnej HW vpodstate co kazdej rok, za rok tedy pravdepodobne minimalne odhalej generaci Volta, takze za 2-3 roky bude soucasny Pascall co tam ma Tesla ted slusne zastaralej kus HW 😉

      1. podle toho co se spekuluje
        podle toho co se spekuluje ma bejt auto jiz na nove platforme MEB, predpokladam ze si na tom tu platformu vyzkousej a dane auto se spalovakem vubec nebude dostupne, z jakehosi duvodu se automobilky snazi aby nova EV byla tak nejak novej model a neparazitovalo jim to prilis na stavajicich fosilnich modelech, a predpokladam ze je to i z duvodu aby si obhajili nejakou vyssi cenu tech EV co maji ted a musi je jakoze desne slozite prestavovat na EV 😀

          1. tak prezentovana byla na
            tak prezentovana byla na konceptu ID, a byla tam i samostatne bez boudy, tak jako to Tesla prezentuje u sveho skate v e svejch prodejnach, postavit na ni nejaky dalsi koncept kde do dvou let bude treba produkcni auto asi problem nebude, prumer predchozich platforem meli tusim 3 roky nez to slo do vyroby, a MEB vyvyjej snad jiz 2 roky nebo tak nejak

            ani bych se nedivil kdyby tu platformu jiz davno meli ve stadiu kdy muze do vyroby a jen zdrzujou aby s tema EV neprisli moc brzo, taky si musej jeste dobudouvat a nebo nasmlouvat kapacity na baterky, to bude pro Ev v budoucnu asi nejvetsi „problem“

      1. Elektromobil značky
        Elektromobil značky Dacia.
        Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan, přinesl velmi zajímavou novinku a to v podobě elektromobilu značky Dacia. Evropský trh není sice velkým odbytištěm těchto ekologických vozů, nicméně zákazníci se vždy najdou. A bude jich stále více, o tom se u Renaultu nepochybuje. Nejnovější přírůstky můžeme najít v nabídce Volkswagenu nebo BMW, tyto automobilky by podle C. Ghosna měly rozšířit infrastrukturu tohoto segmentu. Dále se netají tím, že elektromobil od Dacie je již prakticky schválenou věcí. „Jakmile zde bude poptávka, budeme na ni připraveni. Této poptávce už dnes napomáháme snižováním cen elektromobilů a podepisováním dohod s městy na celém světě.“

        Více zde: http://www.dacia-cz.cz/products/dacia-novinky-ze-sveta/

        Četl jsem i něco konkrétnějšího, ale teď to nemůžu najít.

        1. celkem realne a snadne,
          celkem realne a snadne, vezmou streva ze starsich vybehovych Zoe nebo Leafu a nakopou na to boudu Dacie, takze linky vpodstate maj a jen se trosku zmeni vzhled tech aut aby to byla vice dacie, dalo by se to tedy oznacit za facelift Zoe nebo Leafu kde se proste zmeni znak na kapote, umorej tim stara EV a zacnou k tomu prodavat nove generace tech dvou zminenych EV pod tema „lepsima“ znackama, proste klasicka recyklace 🙂

          neco podobneho bylo treba u Seatu, kde vzali starou Audi A4, trosku tomu predelali svetla a voala mame tu Seat Exeo, je to levne na vyvoj a kdys se nasadi zajimava cena, tak je o business postarano, Seat to jen posral nesmyslne visokou cenou, jinak by urcite Exeo uspech melo, ja ho taky zvazoval nez jsem tenkrat zjistil cenu

        1. no jsem sice v oblasti
          no jsem sice v oblasti elektroaut amatér a laik, ale selský rozum mi říká že nabíjení baterek menším proudem je mnohem šetrnější vůči baterkám i vůči síti, i když na druhou stranu čez si může mnout ruce, protože pokud rychlé nabíječky pro elektroauta vyžadují tak obrovské proudy a nejlépe 3x400V tak čez bude mít pěkné peníze za přípojné místo s vysokým jističem, které bude velmi nepravidelně zatíženo což zase na druhou stranu není dobré pro rozvodnou síť,

          osobně bych uvítal elektroauto kde na benzínce budu čerpat nabitý tekutý elektrolyt, s tím že vybitý elektrolyt se tam vyčerpá a zase dobije

          1. Pomalé nabíjení přes noc
            Pomalé nabíjení přes noc je samozřejmě základ, ale na cestách chcete nabíjet rychle a ne hodiny čekat. Proto se Tesla snaží dělat supernabíječky na cestách a ne už tolik ve městech.

            Ovšem výsledky z praxe ukazují, že neustálé nabíjení ze SC nemá na baterku nějaký extradevastujíci vliv. Viz pendl taxi služba LA Las Vegas, už takhle nalítali 200 000 mil a frčej dál.

Napsat komentář