Radek Pecák přináší na AutoRevue.cz exkluzivní zprávu o tom, že Škoda údajně už příští rok ukáže svůj první elektromobil. Premiéru má zažít v polovině dubna na autosalonu v Šanghaji.
foto: Škoda
Čína aktuálně ohlásila ambiciózní plán dosáhnout do roku 2018 alespoň 8% podílu elektromobilů na prodejích nových aut. V Číně se přitom každý rok prodá asi 20 milionů nových osobních vozů, jde o největší automobilový trh světa.
Do roku 2020 pak má podíl elektromobilů na prodejích nových aut v Číně dosáhnout už 12 %. Zejména německým automobilkám tyhle plány pochopitelně dělají vrásky na čele, protože nástup elektromobility tak nějak zaspaly.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Rodina převzala k testování elektromobil Škoda Octavia
Ministerstvo průmyslu a obchodu zkouší elektromobil Škoda Octavia
A právě to nejspíš je jedním z důvodů, proč se i Škoda může chystat už příští rok ukázat svůj první elektromobil právě v Číně. Škoda přitom v letech 2011-2013 testovala flotilu elektromobilů Škoda Octavia Green E Line.
Informaci o přípravě elektromobilu má AutoRevue.cz z „dobře informovaného zdroje z Mladé Boleslavi“. Navzdory tomu, že Škoda původně připravovala plně elektrickou verzi modelu Citigo (čili Volkswagen e-Up!), má být prvním elektromobilem vůz velikosti SUV.
Prodej elektromobilů v
Prodej elektromobilů v Číně by se měl letos 2016 zdvojnásobit, říká ministr průmyslu
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/prodej-elektromobilu-v-cine-by-se-mel-letos-zdvojnasobit-rika-ministr-prumyslu-1279343
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cina-se-loni-stala-nejvetsim-trhem-s-elektromobily-ukazala-studie
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cina-se-loni-stala-nejvetsim-trhem-s-elektromobily-ukazala-studie-1265644
Esli nebudou mít síť
Esli nebudou mít síť superdobíječek tak to bude další elektrosirotek dobrej na jízdu kolem komína. Ale díky naší malý zemičce to bude spoustě lidem stačit.
Sem zvědav, kdy na vyhlášenou elektrovlnu zaregují stávajíci a budoucí instalátoři dobíječek a superdobíječek?
Problem neni v
Problem neni v superdobijeckach, ale v osvete mezi sirokou laickou verejnosti, ktera ma o EV zkreslene mineni. Pokud mezi znamymi padne tema na EV, tak je vzdy podobny nazor, ze je to strasne slozite drahe auto, ktere nikdo neopravi a baterie se musi za rok vymenit.
Děláme co můžeme. Na
Děláme co můžeme. Na různých akcích BEV veřejnosti ukazujeme, zájemce vozíme a všechny o spolehlivosti a životnosti akumulátorů přesvědčujeme.
A bohužel to nefunguje.
A bohužel to nefunguje. Stačí se podívat třeba i na web OSEL. To jsou lidé, kteří jsou většinou vzdělaní a mají zájem o vědění, ale o elektromobilech mají naprosto zkreslené představy.
Tak to budeme muset
Tak to budeme muset rozšířit záběr, osla jsem ještě nevezl. I když kdo ví, při svezení všichni hýkají blahem 🙂
Ehm,reálné znamená
Ehm,reálné znamená zkreslené? Naprosto mylné informace většinou uvádí elektronadšenci. Typicky jde o hodnoty výkonů, účinností i životnosti. Přitom to ničemu nepomáhá,jen vytváří averzi anebo zase přehnaná očekávání.
Nu, doporučuji si to
Nu, doporučuji si to přečíst. Odkaz na diskuzi na oslu sem dávat nebudu, ale je to jeden z posledních 10 článků. A diskutovalo se tam poměrně na úrovni.
Našel jsem si a nevím v
Našel jsem si a nevím v čem je konkrétně problém. V tom že účinnost přenosu energie z výstupu elektrárny na kola elektromobilu je 7%? Nemusí se nám to líbit ale je to realita.
Který elektrárny?
Jestli
Který elektrárny?
Jestli ti dobře rozumím tak učinnost přenosu energie všech zařízení napájených z výstupu elektrárny je pod 10 % a tutíž by se měla celá energetika okamžitě zrušit jako naprosto zoufale neefektivní odvětví.
To je blbost, takový názor
To je blbost, takový názor na elektromobily má jen pár zatvrzelých blbců, rádobypetrohedi a propaganda. Tesla exceluje už 5 let a málokdo si toho nevšiml 😉
Jsem téhož názoru. Ať
Jsem téhož názoru. Ať žije ČEZ!!!!
Tak nevim jestli zrovna
Tak nevim jestli zrovna tesla vzbuzuje u siroke verejnosti dojem dostupneho, bezne servisovatelneho vozu…
Jo no, ti lidi co si vsimli
Jo no, ti lidi co si vsimli tesly, ale nejak blize se o to nezajimaji maji nazor ze EV jsou naprd a nic nevydrzi nebo je to auto multimilionare…
Šmarja no tak LEAFa za
Šmarja no tak LEAFa za 300.000 z germánie, dyt už se to dneska potkává na vokrskách maloměsta běžně a mele vo tom 7 let fkuse, hlavně nesejčkovat 😉
Chce to změnit
Chce to změnit zavádějící nadpis článku „Škoda představí elektromobil už příští rok!, Autorevue hlásí
Zajímavé, když
Zajímavé, když představí koncept elektromobilu zavedený domácí výrobce, tak to neberem. Když tesla, tak všichni blahem čůraj maggi v kostkách. Neměli byste být spíš rádi, že bude z čeho vybírat a klesnou i ty nesmyslné ceny?
nevim proc by jsme meli
nevim proc by jsme meli curat blahem, kdyz se to ma vyrabet a prodavat jen v Cine. Aha, asi narodni hrdost, ze nekde vyrabeji auto s nasim jmenem.
Protože z toho ta naše
Protože z toho ta naše zemička něco má ty hloupá! Máš pravdu, raději budem fandit (a platit) amíkům, kteří u nás nejsou schopni zřídit ani zastoupení.
Hlavně z toho maj hodně ve
Hlavně z toho maj hodně ve Volsfburgu, teď tím zamáznou svoje dízlprůsery v USA.
A proč by nás amíci zřizovali zastoupení, když by z toho nic neměli ty hloupej? ;D
1. Škoda už ještě nic
1. Škoda už ještě nic nepředstavila.
2. Minimálně polovina zdejších čtenářů z Tesly blahem nečůrá.
3. Jsme strašně rádi. Ale když zase něco podělaj tak to holt zase slíznou.
4. Už někdy Škoda předvedla něco z čeho by lidi čůrali maggi v kostkách?
Až vytáhnou normální elektrokáru káru s dojezdem aspoň 300 km tak by nadšení rapidně přibylo.
Jelikož to stihnou až 10 let po Tesle tak nechápu čemu se divíš?
Mě se líbí karoserie poslední Okty a Superbu toť vše. Interierově je to zatím dost tristní. Každej jejich novej počin příjmám se zájmem a každej připadnej úspěch mě potěší. Zatím se nebylo z čeho těšit.
Jen pár jedinců možná bylo nadšenejvh ze škrabky na víčku nádrže a zbytek z TDi.
Já se spíš obávám
Já se spíš obávám jestli ten očekávaný koncept nebude jen studentský vůz. Na kterém teď pracují studenti SOU Škoda auto.
Octavie s technikou e-golfu.
To bude vykrucovani, kdyz
To bude vykrucovani, kdyz budou muset vysvetlovat proc to v Evrope nemuzou vyrabet.
Ted se ukazalo, ze EV jsou dostatecne konkurenceschopna a technicky vydarena. Ale automobilky to jednoduse nechteji vyrabet. Tak si to koupime jinde. Treba Tesla M3.
Jak z toho, ze nejaky stat
Jak z toho, ze nejaky stat (v tomhle pripade konkretne Cina) vyrobu EV de facto naridil, plyne, ze „EV jsou dostatecne konkurenceschopna a technicky vydarena“?
Cina pripravovala dlouhodobe
Cina pripravovala dlouhodobe tuto akci. Cinske firmy maji totiz potrebne EV pripravene. V Cine je dotace na EV az 12.000 €. Ale pouze pro EV vyrobena v Cine. Cina se tim chce zbavit zahranicni konkurence. Cina asi nema zajem zahltit svuj trh nedovarenyma EV. Vesmes vsechny zahr. automobilky jsou v soku.
V Cine plati jina pravidla 🙁
Technicky vyspela EV nemam na mysli ty ktera se dnes prodavaji, ale ktera by se z dnesniho hlediska mohly vyrabet. Cinane budou takova EV vyrabet uz od 2017.
Současný elektromobily
Současný elektromobily obecně jsou dvakrát přepálený než je jejich skutečná cena. Jde o dočasnou obchodní politiku kerá s novým čínským nařízením může padnout. Kde je odkaz na nějakou oficiální zprávu o TÝ ČÍNSKY ELEKTROMOBILITĚ 2017 ??
Bude to zlom, hlad po
Bude to zlom, hlad po evropskych autech v cine bude elektromobilitou ukojen, a evropa bude zahlcena krome hadru, hracek a levne elektroniky z ciny i jejich EV.
Nastava soumrak pro zavedene automobilky (stejne jako v minulosti pro textilky), ktere (podle me umyslne) zaspaly, nebo minimalne je neceka tak tucna budoucnost, jako byla minulost.
Bohuzel je CR silne orientovana na automobilovy prumysl.
Já to mám porát za fámu.
Já to mám porát za fámu. Nic oficiálního jsem nikde krom diskuze nečetl.
Kde je odkaz na nějakou oficiální zprávu o TÝ ČÍNSKÝM PROCENTU ELEKTROMOBILITY 2017 ??
oficialni zprava je na webu
oficialni zprava je na webu cinskeho ministerstva prumyslu a IT. Jako prvni to zverejnily noviny sueddeutsche Zeitung a pak spousta dalsich.
http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/e-autos-deutsche-automobilhersteller-sind-entsetzt-ueber-chinesische-elekroquote-1.3228492
edit: nemecky ministr prumyslu jiz jedna v Cine o zmirneni narizeni.
No konečně! to nemůžeš
No konečně! to nemůžeš dávat rovnou odkazy!? Jen tobě se přeci věřit nedá, nejseš tisková agentůra ;))
::: Sueddeutsche Zeitung :::
1) Návrh stanoví … Takže je to zatím jen čínský návrh….
2) ministra hospodářství Gabriel jede do číny doufat … aha
3) V čínském automobilovém trhu elektrosložka na roky:
2017 = 8%
2018 = 9%
2019 = 10%
2020 = 12%
sueddeutsche.de/wirtschaft/e-
sueddeutsche.de/wirtschaft/e-autos-deutsche-automobilhersteller-sind-entsetzt-ueber-chinesische-elekroquote-1.3228492
ten odkaz jsem daval uz
ten odkaz jsem daval uz vcera u jineho clanku.
Ano, je to zatim navrh zakona. ale Cina ma trochu jiny politicky system. tam nejsou 3 cteni v parlamentu, pozmenovaci navrhy, souhlas senatu atd.
Co cinsky stat jednou navrhne to si take schvali. Prece neztrati tu povestnou asiatickou tvar.
Cina se snazi setrast zahranicni konkurenci a ten zakon je proti nim jako usity.
jasný že to nejspíš
jasný že to nejspíš projde a gabrijel se nejspíš posadí na pldel :)) anebo ne, ale do tý doby porát to je jen návrh, takže já čekám na offico. A tys psal o tom že je to návrh?? to jsem neviděl. Je potřeba veřejnost 100% informovat žádný fabulace. Od toho jsou klávesy CTRL+C/V :)))
I kdyby to fama byla, tak
I kdyby to fama byla, tak lze neco podobneho ocekavat kdekoliv jinde, viz napr. nedavne prohlaseni ministru svedska + nemecka o zakazu prodje spalovaku od 2030… a on ten cas leti dost rychle…
áále to byly jen plky
áále to byly jen plky zelenejch co hodili návrh k diskuzi do kola jinak nic. Dokat není čína offico tak jakoby bláblábláblá nic 😉
No, ja myslim, ze kazdy
No, ja myslim, ze kazdy trochu soudny clovek chape, ze rujnovat a zamorovat planetu nejde do nekonecna, a velka cast z tech soundnych to vidi jako ze je za 5 minut 12 s tim neco delat… a zaroven chce autem jezdit vetsina ze 7 000 000 000 lidi na planete.
rozumný chápe, ale na
rozumný chápe, ale na světě je spousta zaprodaných blbců co na to chápání kašlou a jdou po penězích, hlava nehlava ;))
Mluvíš o Mlaskovi?
Mluvíš o Mlaskovi?
mluvím o ropný pakáži ;))
mluvím o ropný pakáži ;))
Nastesti spotreba polymeru
Nastesti spotreba polymeru roste,takze hlady nechcipnou.
Ale na jachty už jim
Ale na jachty už jim nezbyde.
Jo, až se jednou bude
Jo, až se jednou bude vyrábět a až se uráčí udělat v ČR alespoň jeden servis.
s prodejem mate pravdu. se
s prodejem mate pravdu. se servisem si radeji zajedu do Nemecka, mam to tam zarohem 🙂
Kup si nejdřív
Kup si nejdřív přesýpací hodiny, ať ti to čekání na T3 líp uteče.
cekani na Teslu mi usnadni
cekani na Teslu mi usnadni Peugeot Ion. Vyborne auticko na 95% vsech jizd plne elektricky. Zbytek 5% tahani nakladu na voziku s dieslem. Rad si pockam 🙂
Ja jsem elektrifikovan 100%.
Ja jsem elektrifikovan 100%. Jezdim salinou,trolejbusem a vlakem. Nevim na co mas dehtaka. Ten ion nic neutahne?
zadne EV nema homologovane
zadne EV nema homologovane tazne zarizeni. Jen Tesla X a mozna Tesla S. Jinak ostatni maji hmotnost privesu 0,0 kg. I to je zamer aby se tolik nesirily.
nojo oni vsichni v CR to maj
nojo oni vsichni v CR to maj do Nemecka za rohem a maj i spousty penez na to platit si servis v Nemecku, to pak jo 😀
takže to bude jen pro
takže to bude jen pro Čínu, ropný terorismus v Evropě Škodě nedovolí vyrábět EV…..Češi jsou jen otroci Německa, co řekne Německo, to bude v ČR…..
víš jak to chce šáde od
víš jak to chce šáde od ledna 2017 směnně udělat, když se bude fachčit i v sobotu??
By měl Kabaň vyšvihnout
By měl Kabaň vyšvihnout nějakou superkreaci a všem vytřít zrak.
Pak by si ho přetáh Elon Mlask, aby dodal těm jeho povozům trochu šmrnc 😀
Paradoxně je třeba vidět
Paradoxně je třeba vidět i kontext s tím, že nástup BEV přinese nižší poptávku na PHM a tím mohou klesat její ceny. To by mohlo vést tam, že bude stoupat poptávka po fosilech bo bude phm za pusu. Ty proto budou zdražovat, ale i proto, že se jich bude méně vyrábět. A tak jednoho rána se předražené fosily nebudou kupovat. A co s tím udělá opec? Zavře kohouty, aby nemusel dávat ropu grátis a půjde se do eufratu s provazem v ruce picnout. Národ kolem mezopotámie už v tu dobu bude jinde.
Ropu dodává i Afrika, USA,
Ropu dodává i Afrika, USA, Venezuela, Baku, Norsko a Rusko, které je na ní závislé. To se panečku začnou hejbat paradigmata a vyschnou penězovody a ropáci skoupěj všechno co bude v byznysu ke koupi 😀
Nejlepší bude nasekat kopu startapů a ty jim pak za bambilóny střelit 🙂
vyrobit ze surové ropy
vyrobit ze surové ropy el.energii a distribuovat do nádrže jednoduše po drátech bude taky zajímavé…
Proč bychom to dělali?
Proč bychom to dělali? Solar či jádro je mnohem efektivnější 😉
Nebo taky chceš podporovat ropný terorismus?
Ale to by se nějaké
Ale to by se nějaké jaderky musely stavět. FV u nás dělá méně než procento za rok. To nás fakt nevytrhne a dobíjet se bude z uhlí. Paráda, fakt.
u mne dělá FV výroba 100%
u mne dělá FV výroba 100% roční spotřeby. A co budou dělat Světlíkové Mitalové a podobná verbež je mi prášek. Svět nestojí, točí se (leckde) tempem, až nám to nebude milé. Dokud Tunelín je, a bude tu tak řekněme 20-30 let, tak nemám obavu z nedostatku. V podstatě má spotřeba neustále klesá. EV propad spotřeby pozastaví, ale nesmaže.
to si stěžuj u vlády, kde
to si stěžuj u vlády, kde i uhlí používají na výrobu fosilů a paliva 😉
já si vyberu FV, drahý ropný teroristo 😉
Saudové pálej ropu v
Saudové pálej ropu v elektrárnách vo 106, tam jinak elektriku nevyráběj. V americe a jinde tedle hovadismus taky tak dělaj nebo dělali.
s mensi poptavkou bude cena
s mensi poptavkou bude cena stoupat, pokles bude jen v prvnich mesicich kdy bude trh panikarit, pak pujde cena nahoru, zacne se postupne omezovat tezba od tech drazsich tezebnich metod tak aby se cena umerne mohla navysovat a zisky zustavali na podobne hladine, ovsem mensi poptavka se da ocekavat nejdriv tak za 5-10 let, do te doby proste nebude EV v takovem postaveni aby to nejak s poptavkou po ropnych palivech hnulo
Zajimave by i bylo vzit v
Zajimave by i bylo vzit v uvahu, kolik procent z celkové spotřeby tvoří spotřeba benzínu a nafty v osobní dopravě. V nákladní dopravě (od dodávek až po kamiony) bude odklon od fosilu bohužel určitě pomalejší.
Že se stane něco takového
Že se stane něco takového jsem nečekal, sice je škoda že to bude příští rok jenom koncept, ale i tak bude zajmímavé sledovat jestli se EV začnou šířit.
Zajímavější ale bude sledovat jak to příjmou místní řidiči a jestli se i na skalních petrolheadských stránkách u nás začne názor pomalu obracet.
depky už léčí
depky už léčí :))
auto.cz/otazka-sto-budu-je-lepsi-zahrivat-motor-volnobeh-az-jizdou-99856
ať už se těch fosilních
ať už se těch fosilních rakovin zbavím….. je to jen zlo a podpora prouchových šmejdů
Bude se zavírat Prunéřov?
Bude se zavírat Prunéřov?
Jak nečekal? Ty vůbec
Jak nečekal? Ty vůbec nesleduješ cvrkot, soudruzi z Vlčího hradu už před rokem vydali befél, že v roce 2020 budou mít cuzámen se všema svejma dcerama 20 elektrokár na trhu in ordnung a v roce 2025 už 30 ;D
Samozřejmě že ten sendvič ještě proložej hromadou smradlavejch hybridů ;D
Cinany nemusim, ale tady se
Cinany nemusim, ale tady se jim to povedlo. Vsichni maji ted hroznou paniku. Kdo nebude mit v Cine EV, ten nebude prodavat ani spalovaky.
Aspoň někdo dinosaurům
Aspoň někdo dinosaurům šlápnul na koule. 😀
2018 Kodiak jako hybrid za
2018 Kodiak jako hybrid za 1.2m nebo Tesla3 se summon za 1.3m….si odpovězte sami.
za 1.3 mice bude ta Tesla 3
za 1.3 mice bude ta Tesla 3 ale nejaky zakladni model, to je asi jako srovnavat Kodiaq s Octavkou, ty auta i v zakladu maji uplne jinou klientelu
Možná ani tolik nebudou,
Možná ani tolik nebudou, třeba bude dělení aut místo tříd na má autonomní řízení nebo nemá. A Shade vývoj v pr*eli.
Hlavně bude dělení na má
Hlavně bude dělení na má síť superčardzrů a jezdí jen kolem komína.
Kolem komína jezdí
Kolem komína jezdí 85domacnosti takhle bych to tedy nedelil. Pac té většině bude i na chalupu stačit 250km což slibují všechna auta na 2018 co máj smysl.
85 % domácností si ale
85 % domácností si ale taky nekupuje káru za 1,5 míče ;D
Natož aby kupovali novou káru.
Za chvíli to už i ve
Za chvíli to už i ve střední cenové skupstine nebude o elektrice ale o autonomním řízení a tam Shade nebude mít co nabidnout ještě drahně let.Hold kde není investováno tomu není pomoci. Druhak na masovku nemaj baterky.
Skoda coby soucast koncernu
Skoda coby soucast koncernu bude v autonomnim rizeni cerpat od Audi, tak jako zbytek koncernu, a Audi patri prozatim k tem lepsim co se autonomniho rizeni tyce, byli prvni kdo v USA vyslal autonomni auto z bodu A do B na delsi vzdalenost nez 100mil, v pripade Audi to bylo hned prez 550 mil a to komplet autonomni jizda ze San Francisca do Las Vegas, jen kolem toho proste nebyl ten fanouskovskej humbuk jaky umi rozpoutat Musk okolo Tesly, Tesla ma proste skvele zmaknute PR
Hele a existuje někde
Hele a existuje někde nějakej odbornej rozbor toho „zmáknutýho Tesla PR“, nebo je to jen další čtenářská dojmologie? Pořád mi nějak nejde do hlavy, že by ty ostaní superbohatý matadoři autoprůmyslu nedokázali mít taky to zmáknutý PR. 🙂
PR delaji podobne jako to
PR delaji podobne jako to delaval Jobs, je to o tom ukazat co umime nebo budeme umet nejlip (a realita je podradna) a halvne ukazat to na spravnych mistech, cos je dnes hlavne internet a socialni site, taky je k tomu potreba silna osobnost ktera to cele vede a prezentuje, a tou Musk je, kdys se zeptas tak nejak i lidi na forech o autech jake znaji sefy automobilekm, tak Muska zna vpodstate kazdy, pak obcas nekdo zna Ghosna a nebo Marcioneho, ale tim to tak nejak konci a u dalsich automobilek lidi vpodstate nevedej kdo je zrovna tim sefem dane automobilky, proste proto ze jsou to jen manazeri a ne „herci“ co se porad nekde v mediich prezentuji a ukazuji nejake sve myslenky
Aha takže máš prd.
Aha takže máš prd.
tak si precti rozbory PR na
tak si precti rozbory PR na ekonomickych denicich, nebo co jako cekas ze sem nekdo napise? cekas snad ze sem chodi nejaky specialista na marketing a bude sem psat pro tebe rozbory o PR Tesly?
No jestli sis ještě
No jestli sis ještě nevšim tak jsem chtěl ten odkaz přímo od tebe 😉
google ?
google ?
Nekecej 😀 Takže máš
Nekecej 😀 Takže máš pořád prd :))
Hlavně že ty máš plnou
Hlavně že ty máš plnou prdel.
Koukám, že ty máš taky
Koukám, že ty máš taky houvno co dodat tak se aspoň oháníš tou prdelí…
Audio s něčím postupně
Audio s něčím postupně vyjede ale asi nedává tak dobře hw radary do svých aut jako Tesla. Tedy Audi za 2-3roky a Škodovka pak je pozadí od Audi další rok až tři.
ostatni znacky s tim vyjedou
ostatni znacky s tim vyjedou podle potreby trhu, ono je sice super ze tam bude autonomni rizeni, ale pokud ti to nepovoli legislativa v dane zemi tak ti to v dane zemi nepovoli ani vyrobce, neb by si tim zadelal na peknej pruser, prohlaseni Tesly tedy beru spise jako „snazime se a budem pripraveni“, nez ze „budete to moci pouzivat“ sak sam vidis co se deje okolo autopilota, musi sprisnovat protoze by se jim jinak nekteri v Teslach pozabijeli
Autopilot byl dobrý počin
Autopilot byl dobrý počin ona i ta autonomie lvl3 je k něčemu. Ale tady se bavíme o HW lvl5 který se už nějaký ten den montuje do všech Tesel. A nějak jsem si nevšiml že by se jakákoliv jiná automobilka co vyrábí masovku chlubila že strká HW za cenu auta do karosky. Myslím že u nás se zavede relativně rychle co se prosadí v EU potažmo Dojčlandu – nadruhou stranu nevěřím že to bude do roka co bude lvl5 uznán za lepší jak 99.5% řidičů v běžném provozu.
Prostě sedí na to parafráze Das auta….Náskok díky technice:).
Znovu tedy opakuji Audi je v tomto za Teslou ale o míle před Škodovkou (tam bude ještě mezistupeň WV). Zase objektivně mít Lícování a matroše od Audi nebo Mercedesu v celé Tesle by bylo fajn tam má Tesla co dohánět.
maji HW o kterem vpodstate
maji HW o kterem vpodstate nevedej jestli lvl5 zvladne neb dosud nemaj SW kterej by to zvladal, co kdys bude soucasti legislativy ze pro lvl5 musi bejt namontovane takove a makove senzory a musi tam bejt lidar? ty vis jak se k tomu postavej urednici EU? a ze by to vedela Tesla? mimochodem firma od ktere maji ten HW v Tesle, tedy Nvidia, v testovacich autech pouziva prave i lidar, a ma nejaka dnes prodavana Tesla lidar?
Audi jiz ma auto ktere zvladlo ujet samo z mista A do mista B prez celkem dlouhou streku po USA, to Tesla dosud nema a zatim to jen planujou, to jestli maj nejaky HW v autech a asi ho temer nijak nevyuzivaj je jen jejich bussiness plan, plan kterej vubec nemusi uspet a klidne se muze stat ze ve chvili kdy dostanou legislativni zelenou pro autonomni rizeni lvl5 tak danej HW bude zastaralej a nepouzitelnej pro lvl5 😉 a ze bude zastaralej je celkem jistota, neb Nvidia vydava podobnej HW vpodstate co kazdej rok, za rok tedy pravdepodobne minimalne odhalej generaci Volta, takze za 2-3 roky bude soucasny Pascall co tam ma Tesla ted slusne zastaralej kus HW 😉
Do dubna je pět měsíců.
Do dubna je pět měsíců. To bude hódně vymazlenej a odladěnej kousek 😀
Vestavba elektro do šasi
Vestavba elektro do šasi spalováku.
Výborně, nechtěli by z
Výborně, nechtěli by z toho udělat tak trochu i konverzní kit? To myslím ještě žádná automobilka masově nenabízí. kdyby to nestálo příliš mnoho, tak by se mohla elektromobilita u nás rozhýbat.
prestavby Fabii se tusim
prestavby Fabii se tusim zkouseli v EVC a dopadlo to tak ze o to zajem nebyl, takze dnes delaj jiz jen dodavky a autobusy
podle toho co se spekuluje
podle toho co se spekuluje ma bejt auto jiz na nove platforme MEB, predpokladam ze si na tom tu platformu vyzkousej a dane auto se spalovakem vubec nebude dostupne, z jakehosi duvodu se automobilky snazi aby nova EV byla tak nejak novej model a neparazitovalo jim to prilis na stavajicich fosilnich modelech, a predpokladam ze je to i z duvodu aby si obhajili nejakou vyssi cenu tech EV co maji ted a musi je jakoze desne slozite prestavovat na EV 😀
No dělat to na něčem
No dělat to na něčem jinym než na EV platformě by byla asi holá sebevražda a vyhozený prachy.
A už ji mají hotovou?
A už ji mají hotovou?
tak prezentovana byla na
tak prezentovana byla na konceptu ID, a byla tam i samostatne bez boudy, tak jako to Tesla prezentuje u sveho skate v e svejch prodejnach, postavit na ni nejaky dalsi koncept kde do dvou let bude treba produkcni auto asi problem nebude, prumer predchozich platforem meli tusim 3 roky nez to slo do vyroby, a MEB vyvyjej snad jiz 2 roky nebo tak nejak
ani bych se nedivil kdyby tu platformu jiz davno meli ve stadiu kdy muze do vyroby a jen zdrzujou aby s tema EV neprisli moc brzo, taky si musej jeste dobudouvat a nebo nasmlouvat kapacity na baterky, to bude pro Ev v budoucnu asi nejvetsi „problem“
Fakt si myslíš, že
Fakt si myslíš, že začali včera? :)))
Pozdě, už je předběhla i
Pozdě, už je předběhla i Dacia!
jak?
jak?
Elektromobil značky
Elektromobil značky Dacia.
Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan, přinesl velmi zajímavou novinku a to v podobě elektromobilu značky Dacia. Evropský trh není sice velkým odbytištěm těchto ekologických vozů, nicméně zákazníci se vždy najdou. A bude jich stále více, o tom se u Renaultu nepochybuje. Nejnovější přírůstky můžeme najít v nabídce Volkswagenu nebo BMW, tyto automobilky by podle C. Ghosna měly rozšířit infrastrukturu tohoto segmentu. Dále se netají tím, že elektromobil od Dacie je již prakticky schválenou věcí. „Jakmile zde bude poptávka, budeme na ni připraveni. Této poptávce už dnes napomáháme snižováním cen elektromobilů a podepisováním dohod s městy na celém světě.“
Více zde: http://www.dacia-cz.cz/products/dacia-novinky-ze-sveta/
Četl jsem i něco konkrétnějšího, ale teď to nemůžu najít.
celkem realne a snadne,
celkem realne a snadne, vezmou streva ze starsich vybehovych Zoe nebo Leafu a nakopou na to boudu Dacie, takze linky vpodstate maj a jen se trosku zmeni vzhled tech aut aby to byla vice dacie, dalo by se to tedy oznacit za facelift Zoe nebo Leafu kde se proste zmeni znak na kapote, umorej tim stara EV a zacnou k tomu prodavat nove generace tech dvou zminenych EV pod tema „lepsima“ znackama, proste klasicka recyklace 🙂
neco podobneho bylo treba u Seatu, kde vzali starou Audi A4, trosku tomu predelali svetla a voala mame tu Seat Exeo, je to levne na vyvoj a kdys se nasadi zajimava cena, tak je o business postarano, Seat to jen posral nesmyslne visokou cenou, jinak by urcite Exeo uspech melo, ja ho taky zvazoval nez jsem tenkrat zjistil cenu
Tadleta tvoje „žhavá
Tadleta tvoje „žhavá novinka“ je myslím z roku 2014, viz další text po tím kde už mají rallye sezonu 2013 za sebou :)))
Budeš si muset najít novou.
Co jsem hledal tak nic kromě nějakech garážovejch úpravců na EV auta není.
Ta zpráva co jsem před
Ta zpráva co jsem před časem viděl byla toto
Bucharest Auto Show Launches 45 kWh EV For Under $30k USD
Made in Romania: Dacia Logan electric – Autonomie de 500 de kilometri
No právě s tím nemá
No právě s tím nemá automobilka nic společnýho, to je ta garážová výroba. To by jsme mohli říct, že Šáde už dělá elektriku páč nějaký dva rakouští bratři přebastlili Yetiho 😉
Odhaduju, že by Šádevozy
Odhaduju, že by Šádevozy mohli mít programově okriplenej menší dojezd a pomalejší nabíječky než vozy VW a Audi, aby se aspoň nějak oddělila prémiovost matky od dcer. Montovaní horších motorů by tady asi už moc nepomáhalo. :D:D
Egolf má palubní
Egolf má palubní nabíječku 3,6kw max! Může to být horší?
+1
😀
+1
😀
2,8kW
2,8kW
10A/230V
Pak už jenom
10A/230V
Pak už jenom dynamo na kliku.
Následuje šlapací
Následuje šlapací autíčko.
Může. Dají-li tam jen AC
Může. Dají-li tam jen AC nabíjení.
no jsem sice v oblasti
no jsem sice v oblasti elektroaut amatér a laik, ale selský rozum mi říká že nabíjení baterek menším proudem je mnohem šetrnější vůči baterkám i vůči síti, i když na druhou stranu čez si může mnout ruce, protože pokud rychlé nabíječky pro elektroauta vyžadují tak obrovské proudy a nejlépe 3x400V tak čez bude mít pěkné peníze za přípojné místo s vysokým jističem, které bude velmi nepravidelně zatíženo což zase na druhou stranu není dobré pro rozvodnou síť,
osobně bych uvítal elektroauto kde na benzínce budu čerpat nabitý tekutý elektrolyt, s tím že vybitý elektrolyt se tam vyčerpá a zase dobije
Pomalé nabíjení přes noc
Pomalé nabíjení přes noc je samozřejmě základ, ale na cestách chcete nabíjet rychle a ne hodiny čekat. Proto se Tesla snaží dělat supernabíječky na cestách a ne už tolik ve městech.
Ovšem výsledky z praxe ukazují, že neustálé nabíjení ze SC nemá na baterku nějaký extradevastujíci vliv. Viz pendl taxi služba LA Las Vegas, už takhle nalítali 200 000 mil a frčej dál.