Autobusy v Portugalsku budou díky Toyotě jezdit na vodík

Jan Horčík - 27 Září 2018

Systém palivových článků Toyota bude nasazen v prvních městských autobusech Caetanobus v Portugalsku. Tato firma představí na podzim 2019 svůj první městský autobus na vodík. Toyota podporuje nasazení svých technologií vodíkových palivových článků mimo samotné osobní automobily - ať už se jedná o těžká nákladní vozidla, menší dodávky, vysokozdvižné vozíky nebo autobusy.

Toyota podporuje nasazení svých technologií vodíkových palivových článků mimo samotné osobní automobily - ať už se jedná o těžká nákladní vozidla, menší dodávky, vysokozdvižné vozíky nebo autobusy.
foto: Toyota

V Evropě bude Toyota dodávat své systémy palivových článků firmě Caetanobus SA za účelem výroby městských autobusů poháněných vodíkovými palivovými články. První bezemisní městské autobusy na palivové články sjedou z výrobních linek Caetanobus SA již za rok a uvedená společnost je zpočátku nasadí v poloprovozním režimu.

„Dodávky našich systémů firmě Caetanobus dokazují široké možnosti praktického využití i ekologických přínosů vodíku na cestě ke společnosti bez emisí. Nesmírně nás těší vyhlídka na vznik prvních autobusů našeho dlouhodobého automobilového partnera v evropských městech. Vodíkové autobusy předčí jiné bezemisní autobusy několika významnými výhodami, jako je delší dojezdová vzdálenost nebo kratší doba tankování. Díky těmto přednostem lze vodíkové autobusy provozovat na delších trasách a s vyšší mírou využití,“ uvedl Dr. Johan van Zyl, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dobrý, do Portugalska už nejedu ;) mohlo by zkrachovat, má to celkem už nahnutý 126% ... ;))

google.cz/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_&ctype=l&met_y=gd_pc_gdp&hl=cs&dl=cs

Ta země se neodpaří, tam se dá ject furt.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no ale u mě si to tímhle zaprodanectvím rozhodili a už je nepodporuju chápeš, pudou jako itálie hotovo iděm ;)))

fxstreet.cz/italie-planuje-v-pristich-trech-letech-vyssi-rozpoctove-schodky.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to tragedie, oni bez vas umrou. Musim je zachranit, tak tam pojedu ja. Hmm, ale stejne si myslim, ze jim obe bude celkem fuk.

eštežejeportugalsko na pôobreží atlantiku a nie stredozemného mora. pretože to v blízkej budúcnosti vyschne.
"O 50 miliónov rokov: zrážka Afriky s Európou.
Náraz Afriky do Európy vytvoria nové pohoria podobné Himalájam. Oveľa skôr sa uzavrie Gibraltársky prieliv a Stredozemné more vyschne."
https://strategie.hnonline.sk/galeria/9794-co-caka-zem/e44502ee742d636148c05047aa162526?back_url=https%3A%2F%2Fstrategie.hnonline.sk%2Fgaleria%2F8677-zivot-pod-mikroskopom%2Fdalsie

Berlin ma uz nekolik Elektrobusu a od 2020 budou porizovany jen elektricke. 2030 uz nema jezdit ani jeden spalovak.
Koyota s h2 ma problem vubec najit nejake mesto ktere ty traparny chce vyzkouset.

Obrázek uživatele PaRi

Docela by mě zajímala ekonomická rozvaha tohoto řešení...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dotacééé.

Obrázek uživatele Radovan

Anebo brutální ceny za jízdenku. Ostatně i pokud by se vyráběl vodík přebytky solárů a větru, tak to bude drahé, viz https://www.asep.cz/proc úplně dole "Náhrada baterií vodíkem?".

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:)
Ta Toyota je fakt marná, tam teď musí mít nejšvidravější vizionáře světa.

Autobus je daleko lepší nasazení pro drahý vodík než osobáky, ale ne městský v Evropě tam budou baterkáče, musí se jednat o autobusy minimálně příměstské nebo spíš dálkové, kterým stačí návrat na základnu jednou denně.
Ale stejně teď má přednost metan, a vodík může možná masově fungovat v dopravě nejvyspělejších států nejdřív za 15 let, pokud ho zvládnou levněji vyrábět třeba vysokoteplotní jaderné elektrárny.

Co víte o tom metanu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já?
Samozřejmě jako vždy všechno :)

off

Dílerům BMW v Německu končí smlouvy a čekají je poněkud drastické změny a omezení zisků. Asi jde do tuhého. Nepodepíšeš, nesmíš prodávat brambory. :)

https://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/bmw-aufstand-im-autohaus-1.4144211

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jinak jakákoliv v dohledné době představitelná tvrdost na zpovykané Zápaďáky včetně tamních tmavých multiflákačů, bude stále daleko menší než se už dávno aplikuje na české bílé trpitele třeba ve stejném oboru ze strany korejského Hyundaie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teď to nepůjde ani náhodou, protože v Německu se rozjedou ty hardwareové úpravy starých dízlů a následně nejspíš i přidávání filtrů do před pár lety supermoderních přímovstřikových benzínů.
Se to tak krásně sešlo, že nejspíš ani nejde o náhodu, a lokální střední servisy tím mají zajištěné minimálně další tučné desetiletí.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrole-SalonKariéra EVC Group

Newsletter