Auta na vodík budou do roku 2015 stát stejně jako hybridy

Jan Horčík - 01 Únor 2011

je přední evropskou automobilkou, která se zaměřila na vývoj a . Spolu s Toyotou, Hondou, GM a Hyundai jde o světového lídra v této oblasti. Podle šéfa divize future mobility Daimleru Herberta Kohlera budou v roce 2015 stát auta na vodík stejně jako ta hybridní.   
auta na vodík Mercedes Benz třída B F-Cell

Japonská chce mít na trhu auta na vodík už před rokem 2015, a to za cenu pod 50 000 dolarů (v přepočtu něco pod 1 mil. Kč). Daimler cítí, že něco takového je možné - a dokonce nutné, pokud mají být auta na vodík dostupnou alternativou.

V současné době svá auta na vodík Daimler intenzivně testuje, a to řadou . Těch už jezdí po světě několik stovek, v si jej můžete pronajmout za cenu 849 dolarů na měsíc.

Mercedes-Benz třídy B F-Cell je první generace automobilů na vodík, která je zjevně velmi nákladná. Kohler slibuje, že už druhá generace těchto aut, kterou Daimler uvede v letech 2013-2014, bude mnohem méně finančně náročná.

Navíc si Mercedes údajně zahrává s myšlenkou vodíkových verzí třídy A, C a E. Mohly by se na trhu objevit už během následujících pěti let.

Pro rozvoj vodíkových aut je však klíčová . Tzn. , kterých je po světě stále velmi málo v porovnání s klasickými benzinkami. Ale časy se mění.

Jen před několika dny předal prvních několik kusů Mercedes-Benz B F-Cell německému federálnímu .

Dr. Thomas Weber, člen správní rady Daimleru, k tomu poznamenal: " s palivovými články mají potenciál znovu přinést revoluci v oblasti automobilů. Pohon palivovými články ve voze třídy B F-Cell je šetrný, čistý a vhodný pro každodenní použití. … Nabízí dojezd až 400 km a doplnění paliva během tří minut. Navíc se s ním opravdu skvěle jezdí."

Německo dnes vedle Japonska, a částečně možná i patří mezi vůdčí země v oblasti vývoje palivových článků a pohonu na vodík. Tamní ministr dopravy řekl, že je třeba využít tohoto náskoku a stavět na něm dál.

Mercedes-Benz třídy B verze F-Cell nabízí výkon 100 kW (136 koní). Elektrický motor má točivý moment 290 Nm, díky čemuž je auto velmi dynamické. Ekvivalentní spotřeba se pohybuje na hodnotě 3,3 l nafty na 100 km.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějak pořád nemůžu u těch vodíkových aut přenést přes srdce, že zase budu muset jezdit na nějakou čerpačku a živit výrobce vodíku, distributora vodíku, prodejce vodíku a samozřejmě nesmím zapomenout na prodejce baget za 45 kč/ks. Takže se ve finále vlastně vůbec nic nezmění.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sny su krasna vec, snivajte dalej. Fyzikalne zakony neobidete.

peace ... miro novak

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jkyýpak fyzikální zákon se zde porušuje?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud si za 5-10 let budou konkurovat elektromobily,auta na vodík a zárověn obě skupiny mezi sebou bude to ideální.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?