Auta do zásuvky sníží spotřebu benzínu v USA o pětinu

Jan Horčík - 13 Červenec 2016

Konzultační společnost Wood Mackenzie působící v oblasti energetiky předpovídá, že díky elektromobilům a plug-in hybridům v výrazně klesne spotřeba benzínu.auto elektromobil Chevrolet Bolt

Elektromobil Chevrolet Bolt se začne v USA prodávat už na konci letošního roku, brzy přijde také do Evropy jako poněkud krkolomný "Opel Ampera-e".
foto: Chevrolet

Analytici společnosti Wood Mackenzie hádají, že pokud se elektromobilům a plug-in hybridům podaří v roce 2035 získat 35% podíl na trhu, pomůže to snížit spotřebu benzínu ve Spojených státech o jednu pětinu.

Aby se toto mohlo stát realitou, budou muset vozy jako Tesla Model 3, Chevrolet Bolt, nový Nissan Leaf a další získat popularitu mezi masou spotřebitelů. A zatímco Tesla k tomu má dobře nakročeno, ostatní automobilky v tomto směru přeci jen poněkud strádají.

Klíčovým vozem proto má být právě Tesla Model 3, resp. podle našeho názoru i zmíněný Bolt. To jsou dvě auta, která mohou v USA výrazně pohnout s prodeji elektromobilů. A určitě by neuškodil také dlouho odkládaný vstup úspěšného Mitsubishi Outlander PHEV na americký trh.

ZAJÍMAVOST: V současné době se v USA spotřebuje asi 9 milionů barelů benzínu denně.

Zmíněných 20 % snížení spotřeby v roce 2035 je ale ten nejoptimističtější odhad. Konzervativní sázka hovoří o 5% snížení spotřeby benzínu při 10% podílu elektrických aut (elektromobilů a plug-in hybridů).

Jak už to tak s podobnými odhady bývá, je třeba je brát s velkou rezervou. A spíš na ně hledět jak na způsob uvažování nebo posly aktuálního vývoje. S tím, že Ford, Volkswagen, Hyundai i další nyní masivně do vývoje elektromobilů investují.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Vasek ION

NORSKO - bezna ulice https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1008448629275777&id=100003319485059

Je ještě nějaká automobilka víc v hledáčku než Tesla? :)))

https://teslamondo.com/2014/05/25/yipes-watch-out-tesla-move-over-tesla/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo je, ale není to ani moc vtipný ;)

youtube.com/watch?v=SutDTHIYSe4

A co tam blaflo, ten indonézskej REx skůtr spalovák?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Cipísek D

hulí to od zadního kola no vypadá to na kraválníka přehřátýho REXíka ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Cipísek D

Tesla prostřednictvím aktualizace na stránku Model X design Studio svých firemních webových stránkách, odhalila model X 60D, varianta modelu X SUV k dispozici s 60 kWh baterií. Nový model uvádí na 9000 $ méně než v předchozím entry level verze, model X 75D

https://www.teslamotors.com/modelx/design

http://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-x/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane "Mara", Anonymů se tu neustále pohybuje a plevelí diskusi několik najednou.
Každý, kdo není registrovaný, a nepřepíše přednastavený "nick" má automaticky předpřipravené jméno "Anonym". Já jsem zde normálně jako "mykanec", jen jsem se pro napsání tohoto příspěvku úmyslně na chvíli odhlásil.
Odhlašte se a vyzkoušejte.
Je sranda, když se několik zanícených nesouhlasících Anonymů začne dohadovat ve stejném vlákně diskuse – úžasně "přehledné" :-)

(jen doufám že se nepletu)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TO: XMen; Bob-an; E-ryc; Ozana; Anonym (Pavel); Anonym
SUBJECT: Hádka

Prosím než se rojede nějaká hádka, přečetli jste si pořádně celý kontext kolem té vtržené věty? Pro jistotu dávám ještě jednou celý odstavec

"Aby se toto mohlo stát realitou, budou muset vozy jako Tesla Model 3, Chevrolet Bolt, nový Nissan Leaf a další získat popularitu mezi masou spotřebitelů. A zatímco Tesla k tomu má dobře nakročeno, ostatní automobilky v tomto směru přeci jen poněkud strádají."

Jde o to že se ono pokulhávání a nakročení týká popularity mezi lidmi a obecným povědomím. Zatímco Tesla jde dost tvrdě do PR, slyšíme o ní v podstatě pořád, jsme jí zahlceni, o Boltech, Leafech etc. není slyšet tak moc a už vůbec nemají kolem nich nikdo nedělá takové obrovské halo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale auto neni mobil a to "obecne povedomi o znacce" neni tak zasadni. Navic i dneska porad zna vice lidi VW nez teslu.
Ve chvili kdy s EV prijde ve vetsim meritku vice vyrobcu a zacnou se hromadne kupovat, tak drtiva vetsina zakazniku pujde stejne po pomeru cena/vykon jako dnes.....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja sa nechcem hadat ale fakt je ten, ze jedine Tesla predava nieco realne. Ostatny maju bud koncepty alebo hracky. Tesle robia reklamu ich produkty a pretoze nemaju konkurenciu preto sa tu o nich pise, ci sa nam to uz paci alebo nie. Okrem Boltu je schopna konkurencia vzdialena roky a mozno nebude na trhu ani v tejto dekade. Osobne sa zacinam obavat o ten novy Leaf. To ze nie je nove info moze znamenat, ze nemaju nic nove alebo maju problemy. Pod tym "pokulhavanim" si ja predstavujem, ze hosi nemaju co ponuknut a to este nejaky cas.

Moje postoje pramenia z toho, ze roky nam stale motaju medove fuzy ze uz o par rokov o par rokov to bude a nie je stale nic. Ako fanusik EV som sklamany, ze musel prist Musk aby sa to niekde pohlo a to je smutne. Pritom vyhovarat sa na technologie neda. Nic vyznamne sa za poslednych 10 rokov neudialo. Cele je to iba o tom co povedal ten sedivy stary panko z Fiatu "oni by aj mohli ale NECHCU".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já to pokulhávání zase beru tak že buď neumí nebo se jim nechce propagovat EV v takové míře, většinou je asi vidí jako vhodné 2. auto do domácnosti, navíc zatím havně na "ježdění kolem komína."

A je to pochopitelné, ze servisu jim jde poměrně dost peněz, navíc by si přílišnou propagací EV dělali konkurenci svým vlastním modelům. Bez konkurence by teď teprve přicházel čas plug-in hybridů. Ostatně on teprve nastává, nemyslím že by automobilky, vzhledem k trhům a všemu, hned mohly naskočit na čistá EV, na to lidé nejsou navíc mentálně připravení a ani infrastruktura. Ale pak by bylo velmi vhodné aby takové plug-in hybridy měly alespoň 150-200km na baterie a hlavně možnost i využtí rychlonabíjení, tak bude možné aby v dosahu infrastruktury bylo vozidlo provozováno jako čistý elektromobil.

A jak je to s technologií, to je otázka, nevím kdy se začalo přecházet v návrzích na asynchronní motory, první to snad bylo v roadsteru, ale hrozně dlouho trvalo než vývojové týmy pochopily, že přes stejnosměrné komutátorové nízkonapěťové motory cesta nevede. Ale to je jen z toho jak se to bralo, pokud byly požadavky na lehká malá vozítka s malým výkonem, nikoho ani moc nenapadlo jít někde přes 48V stejnosměrných. zato proudy tam chodily klidně 72-100A.

1. Starý dinosauři brzděj vývoj elektroaut a začali je vyrábět jen z donucení státu Kalifornie a CARB států. VW je donucenej dízlgejtem. Kdyby nebylo Tesly tak by nebylo Bolta ani jinejch aut s větším dojezdem a ještě za 50 let by jsme byli nucení kupovat směšný elektroauta.

Dokonce i mediálně populární Volt má směšný a omezený počet vyrobených kusů. Druhý Volt model 2016 si můžete koupit jen v 9 CARB státech! Teprve model 2017 bude ke koupi ve všech 50 státech americké unie!

2. Všichni jsou v EV autech minimálně 10 let pozadu za Teslou. Viz za jak dlouho přijde skoro ekvivalentní elektro Porsche nebo VW s podbným dojezdem.

3. Tesla je se svou sítí supernabíječek a napřed o světelný roky. Až všichni konečne dopatlaj ty svý Tesla zabijáky tak zjistěj, že bez sítě super nabíječek jsou jejich auta jen sirotci pro jízdu okolo komína. Na dlouhý cesty jim pouhý rychlonabíječky nestačej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No zrovna ty nabijecky rekl bych nebudou tak zasadni problem, jednak i tesla by potrebovala sit pro masove prodeje svych aut mnohonasobne rozsirit - tzn je uz celkem jedno jestli mate 10 nabijecek a potrebujete postavit dalsi 90, nebo mate 0 a postavite jich 100.
Druhak porad verim tomu, ze nabijeni bude zajistovane do budoucna subjekty nezavislymi na automobilkach...

Celkem souhlas, ale myslím si, že Tesla je ten poslední co něco takovýho podceňuje. Dost možná už to bude obsažený v blížícím se oznámení o strategii na dalších 10 let. Stávajíci síť není malá a konkurence jí taky nevybuduje přes noc a tahanice o sjednocování konektorů, způsobů nabíjení, platbách jsou sotva na začátku. To bude ještě spousty hašteření.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Ja bych rekl, ze pozadu nejsou vubec. Kdyz umim 25kWh (nebo kolik ma) eGolf, kolik myslis, ze je toho treba vyvinout pro 60kWh ePassat (krome noveho battery packu, samozrejme)?
Jen (z principu zavedene automobilky) nemaji skupinu fanatickych uctivacu, co by za ten ePassat dali 3M...
A udelat auto pod mega s rozumnym dojezdem T-bozstvo dneska taky neumi, na to doba neuzrala.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zrovna VW má asi absolutně nejvíc fanatických uctívačů co vůbec znám a co jsem poznal, který vrážej do svýho miláčka bambiliony. No a jestli si myslíš že Tesla ty "uctívače" dostala darem tak se šeredně mýlíš.
Navíc když jsou lidi schopný utratit za zoufalej VW XL1
šílenejch 111 000 Euro nebo 2 300 000 Euro za VW Veyrona, tak proč by nemohli utratit pár šupů za VW elektrokreaci? Lidi by to udělali z fleku, ale takhle se musej spokojit s nedodělky z Fremontu a ještě si na ně i několik let počkat. ;D

Klasický automobilky maj neuvěřitelný zdroje a možnosti a dávno by mohli mít pěknou sadu od základu postavených elektrokár s normálním dojezdem a superdobíjením, ale jaksi je teď fyzicky nemají a první modely s normálním dojezdem přistanou na trhu až po roce 2020 takže pozadu jsou. Vo síti supernabíječek, kultuře prodeje, upgrejdu online ani nemluvě. Ty dinosauří elektrovozítka se zkripleným dojezdem a zkripleným nabíjením jsou zatím víc k pláči než k radosti, jak cenově tak výkonem, ale přesto je spousty nadšenců, kteří to přetrpěj.
Tesla dodala na trh káru s pořádným dojezdem už v roce 2008 což je oproti roku 2020 rozdíl 12 let. Rozdíl mezi moci a udělati v tom moc nepomůže.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Flotilu aut se slusnym dojezdem a rozumnou cenou nemuzes mit ani dneska, natoz pred 20 lety, duvod? Cena baterky. Holt kdyz zatim jen vyrobni cena baterky vychazi porad vyssi nez vyrobni cena celeho spalovaciho auta v levnejsich kategoriich, tak je to problem.
60 kWh baterka (zaklad pro auto se slusnym dojezdem) pri dnesni cene optimisticky 200 dolaru za kWh vyjde skoro na 300 000kc - to je cca vyrobni cena Skody superb ve stredni vybave....

No to je čistě proto, že už dávno nezačali stavět svoje gigatovárny na baterky, aby uspíšili ten cenovej sešup a už teď mohli vrhat modely na trh. Oni začínaj teprv teď! Prostě maj zpoždění.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Tak Superb se zrychlením pod 6s stojí v normální výbavě úplně stejně jako bude stát Tesla Model 3 podobného výkonu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak to souvisi s tim co jsem napsal? Udelat auto s cenovkou zacinajici hrube pres milion zas takovy problem nebude, problem bude udelat sirsi paletu aut se slusnym dojezdem.
Bezne masove znacky aut jako treba skoda pomalu ani neprodavaji auta v takove cene (maximalne nejake specialni extravybavene edice svych nejvyssich modelu), za jake se budou prodavat v nejblizsich letech ty nejlevnejsi varianty BEV ..

protoze nemaj potrebu to momentalne prodavat levneji, netlaci je konkurence a netlaci je zakaznici, netlaci je k tomu zakony, cena EV zacne klesat az bude dostatek konkurence, az bude dostatek zakayniku a az zase o chlup poskoci emisni limity a zase to o chlup prodrazi zazehove a spalovaci motory

to same se tykalo i tech spalovacich a zazehovych aut, zpocatku draha , zakaznik na to nemel a tak jich bylo malo a emise se neresili

vsimni si paraely, Tesla nasadila cenu od rekneme 1.8 do 3 milionu, tedy adekvatni cena k zabehlym modelum "konkurencnich znacek" v podobe Audi 6, BMW 5, Mercedesu E (porovnavat vykonostne podobne modely, je jasne ze ty 3 zminena auta se daj v soc-edici poridit i pod milion) a co nabydli nebo nabizeli stare automobilky? mestska auticka 2-3x drazsi nez jejich alternativy na benzin a naftu, pak kompaktni auta nizsi stredni drazsi o 200-500 tisic nebo imidzovky typu i3 (to auto je neco jako Cooper, Fiat 500 a podobne, proste je drazsi jen diky tomu cim je), a kdys se podivame na to co by melo prijit, Tesla hodla vydat model 3 a rekneme ze cena bude nad milionem 1-1.2 milionu, tedy opet podobne draha aleternativa k obdobne vykonnym autum konkurence v dane tride, BMW3, Audi 4, Mercedes C, stare automobilky v danem segmentu vydavaj plug in hybridy za 1.2+ milionu, ciste elektricka asi az pozdeji, az s Teslou nebo spise po Tesle, a aby se nereklo tak GM vyda Bolta ktery je zase radsi tou vlastni kategorii, vpodstate bude zase tim Ev ktere nebude mit ve tride kompaktnich MPV elektrickou konkurenci, oni zatim proste nechtej vydat elektromobil ktery by primo necemu konkuroval a ukazalo se ze cena je proste nadsazena umele aby na tom jeste neco vydelali predtim, nez bude konkurencni boj na takove urovni kdy us to bude stejne vydelecne jako kazde jine dosud vyrabene jejich auto kde maji spoustu konkurence :)

pro VW by asi nebyl zadnej vetsi problem vydat EV ve stredni tride typu Passat, A4, Superb, s nejakou 60-80kWh baterkou za cenu jakou planuje mit Tesla 3, problem je ze by si tim vzali zakazniky z vlastniho pisecku a dobudoucna se odrizli o celkem zajimave zisky ze servisu a prodeje nahradnich dilu (to co se kazi hodne na spalovacich a zazehovych motorizacich se proste v Ev jaksi nema jak kazit kdys to tam neni), a baterky v tomto kontextu neresim, protoze drtive vetsine zakazniku budou baterky asi stacit celkem dlouho, tedy dlouho na to aby cena za tu dobu vyrazne klesla a coby nahradni originalni dil to melo minimalni efekt vydelku automobilky, vem si ze kuprikladu na svetlech coby nahradnim dilu muzou vydelavat hodne, unikatni design ktery psorste stoji penize, ale baterka je jen obal a v nem spousta "monoclanku" a za to si proste nemuzou rict nejak velkej balik navic, musej se +- ridit konkurenci :)

Doplnim automobilky potrebuji prodeje ne zisk na servisu.Servisi nepatri automobilce.

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

bez servisu neni prodej dilu, tyto dve casti spolu uzce souvosej, garaznik ti casto auto opravi a neni jen cistym menicem dilu za dil, a ze dnes se spousta tech dilu dela prave tak aby se dali menit jako vetsi celky, tedy vice penez :)

Ano ja se bavim o automobilkach ty servis nezajima oni chteji cisty zisk hned do konce kvartalu a pak je to moc nezajima jen svolavaci akce a to jen ty na ktere se prijde.

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

prodej originalnich nahradnich dilu znamena pro automobilky okolo 60% zisku ;) svolavaci akce s problemem jsou prave pro automobilky prodelecne, neb tam musi platit i ty dily ;)

+1.

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Kuk zase place blbosti.VW je donucenej normou Euro pro emise stejne jako dalsi EU automobilky a ne dieselgatem. Radeji neplacej blbosti kdyz vis kulovy.

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Muzes to nejak rozvest jak je VW normou EURO donucen vyrabet EV? Ona ta uvaha totiz moc smysl nedava (jakoze prestane delat uplne spalvaky a nejednou bude ciste EV automobilka?)

Jasne v pohode.Eu norma Euro 5 a dalsi euro 6 od roku tusim 2017? a tak dale uklada automobilkam jake co2
ma mit celkova vyrobni serie automobilky + dalsi emise a to uz narazi na technologie motoru ze uz to nelze nijak dale snizovat normalni cestou (a financne) tudim aby automobilka snizila emise musi zaradit do nabidky nejdrive hybrid nebo rovnou EV tim snizi prumer emisi.Ver mi vim o cem mluvim svagr a jeho bracha pracuji ve vyvoji u skody.ok.

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Norma EURO se vdzy vztahuje vyhradne na emise jednoho konkretniho auta, a v zadnem pripade se nezabyva CO2.
CO2 se resi uplne mimo emisni normy (ktere jsou v EU mimochodem benevolentsneji nez v USA nebo Japonsku, takze to asi nebude technicky neproveditelne).

A hele vytírač záchodků ve fabrice zase jednou upustil koště, aby nám sdělil odposlechnutý moudro :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Kuk pšuk zvraci

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Tesla vydala celých 6,- $ za propagaci každýho auta zatímco Jaguár 6000,- $ ;)

No jestli si myslíš že všechno co se napíše o Tesle, Mlaskovi apod je jejich tvrdej a zaplacenej PíáR tak tě upřímně lituju :D:D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proc tvrde zaplaceny? PR se delat skoro zadarmo kdyz to clvek umi a ma pro to vhodny produkt....

Přesne tak bez vhodnýho produktu jseš namydlenej :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zaplacené to být nemmusí, ale umí to, umí prodávat líp elektriku než kdokoliv jiný. To je celé, našel způsob, který ho skoro nic nestojí, tak proč ne? Ten člověk začal na internetu, umí ho skvěle využívat, šeptanda je možná ještě leší než reklama za miliony.

Umí někdo způsobit prodeje aut které ještě ani nevyjelo z fabiky v takových čislech? Neumí, nebo se o tom nezmiňuje. E. Musk umí velmi dobře pracovat s lidmi, vytvořil kolem Tesly skoro auru čeho si božského, pro mnohé lidi je to modla.

I kdybych já, nebo Vy měl fabriku na EV s mnohem lešími technickými parametry, i kdyby na tom bylo použité to nejmodernější co máme (třeba Flow Batteries, elektromagnetická ložiska atd.), byl obstojný palubní systém, byť třeba bez autopilota, a cenově byli na 750k Kč, nebudeme mít takový úspěch jako Tesla.

Ta propagace co dělá, nebo dělal v začátcích je přinejmenším polovina úspěchu. Proč? Bez toho by bylo možné EV, tak jako se stalo mnohokrát, před lidmi zesměšnit, přesvědčit je to tom že to nepůjde dalších 30 let a že na tom musí pracovat vědci, nikoliv inženýři (tedy základní výzkum prvků).

Může už mi někdo ukázat funkční flow baterky, existujou vůbec?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzhledem k tomu jak fungue zobrazování posledních komentářů jsem vás před tím neviděl.

tay máte firmu, která tyto baterie vyrábí: redflow.com/products/redflow-zbm-2/

několik adalších:
nanalyze.com/2014/06/worlds-largest-iron-chromium-flow-battery-from-enervault/

energystoragereport.info/redox-flow-batteries-for-energy-storage/

uetechnologies.com/news/18-news/articles/55-largest-capacity-flow-battery-in-north-america-and-eu-is-on-line-and-commissioned

Díky.

Na nějaký velké zvící velikosti kontejneru jsem při gůglování narazil + na nějaké laboratorní modely.
Ale jak je to s aplikací v autech? Jsou nějaké pokusy, má to perspektivu?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Strata casu je to bukanyr z modre ustrice:)

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

myslíte kuka?

Samozrejme.

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Tak kde je ta flow baterka?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele ozana

Pro zajimavost:
Voda, sůl a membrána ze 3 vrstev atomů: Přichází osmotická energetika!

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Jo v nanotechnologiich je budoucnost jako jsou ted vsude chipy.Tato technologie zmeni vse jak se budem smat tezkejm drahejm baterkam :) zdravotnictvi fotovoltaika atd..

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na elektrinu jezdim uz dnes a usetrim mesicne 100% nafty :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chápem, že ste fanúšikovská stránka, ale pcháte Teslu a Muska do takmer každého článku. Stačí ked si uprdne a už je to na "titulke". Napr Hyundai Ioniq má prísť už na jeseň a nieje tu ani zmienka. Michal

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super ked pride, potom tu moze byt o tom diskusia. Podla mna pride iba plugin hybrid a nebude ani velmi prelomovy ale uvidime. Zatial ci vam vam to paci alebo tu bude iba Tesla. Koncom roka mozno pribudne Bolt.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze o tesla model 3 se budeme taky bavit az prijde na trh? Co to je za logiku? :-D

A o čem chceš psát, když se Hnůjdaj ještě ani neuprd? :D Ty jsi tak slepý že si evidentě minul několik článků o Hnůjdaj vodíkáčích :D
Vůbec nich nechápeš a jen si tu vylejváš svou Tesla hysterii :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ok. Ospravedlňujem sa. Nevšimol som si to v záplave Tesla člankov.
Michal

Čímpak to asi bude, že tě ta Tesla tak neskonale vzrušuje že nevidíš nic jinýho? :D:D
Láska a nenávist jsou jen rozdílné strany stejné mince ;D To já si ostatních článků všímam velmi pečlivě ;)
Ale jestli na to nemáš žaludek tak doporučuju četbu Mateřídoušky nebo Mimibazar ;D
Pak už jen cvokař a prášky :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Tak ono to bude tím, že o Tesle zase až tak moc lidí neví, je to záležitost hlavně podobných serverů, jako je Hybrid. Nedávno byl za mnou kamarád ze společníkem, mají v Praze taxislužbu a o Tesle věděli asi tolik že existuje o EV vůbec mají představu jen mlhavou. Propagace EV včetně Tesly je minimální, bohužel. Dokonce ani v Mateřídoušce o ničem neví :-).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No "neuprd", na zahranicnich serverech uz jsou k dispozici i novinarske testy Hyundai Ioniq jak ve verzi hybrid tak ve verzi elektro.
Tesla pro srovnani ani nema zadne verejne plany na auta v podobne cenove kategorii...

tak ja teda nevim, podle tech "pred-recenzi" co se daji najit v korejstine je to o neco mensi nez Prius, o neco horsi ne Prius, a jizdni vlastnosti horsi nez Prius, plug-in verze dojezd pod 40km v plne elektricke na urovni Leafu 24, cena neni znama, daji se najit jen spekulativni

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ja jsem cetl recenze na britskych serverech a tam si ho docela chvalili....

Sem se dokonce dočet že prej díky baterce v podlaze to prej líp krouhá zatáčky než eGolf.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Ioniq se 110 mil EPA dojezdem za cenu 200 mílovýho Boltu je fakt dealbreaker. To se Tesle fakt nedivím, že jí tak mizernej dojezd nezajímá. Kolik asi bude stát Ioniq s 200 mílovou baterkou ha? To bude asi trochu jiná cenová kategorie ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

No jo máš recht vo Ioniqu se tu vůbec nepíše ... googl našel jen mizernejch 2700 výsledků na hybrid.cz :D
http://www.hybrid.cz/search/google?cx=partner-pub-4329451659785028%3A7967895692&cof=FORID%3A11&ie=UTF-8&query=Ioniq&sa=OK&form_token=0ba223055ac9d3cd4140f548ef375c79&form_id=google_cse_searchbox_form

Ioniq je pěkný auto, ale kolik to má šancí s tím směšným dojezdem třeba proti Boltu?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevim, cena asi bude vyrazne nizsi, a na dlouhou trasu je s dnesni infrastruktur o nicem jizda jak boltem tak ioniqem, na cesty do prace dojezd Ioniqu staci....
Pro lidi co maji v rodine dve auta, ale mne dava vetsi smysl levnejsi Ioniq, nez drazsi Bolt s lepsim dojezdem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neviem ci bude Ioniq lacnejsi. Na webe sa uvadza cena 28000 libier co je vyse 38000$ a dojazd nieco nad 170 mil. To je myslim, ze viac nez Bolt ale zas pojde o vacsie auto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak srovnavat cenu v librach a dolarech moc nejde ze...
Ono ta cena nizsi bude, uz proto, ze za stejnou cenu jako auta z 60kWh baterkou to nikdo moc kupovat nebude...

A to si sebral kde že Ioniq bude levnější, nebo je to jen tvoje zbožný přaní? Co vím já tak oba jsou uvažovaný za úplně stejnou cenu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Jo to je tady normalka to ja uz neresim nema to cenu:) Ja osobne vidim vetsi potencial (masova vyroba) ve nissanu a
hlavne jine automobilky se muzou vysvihnut a zacit vyrabet vice aut i modelu.Tesla je prukopnik, ovsem zatim jen pro bohate ;) coz je pro nas dobre snizuje cenu baterii a technologie.A jako ted kazdy kopiruje toyotu a jeji hybridy tak zacnou ostatni kopirovat teslu ktera technologii dava zadarmo k dispozici. Ovsem podivejte se jak ted zaspala toyota :) clovek by rekl ze jako leader bude na spicce ;) takze vse muze byt za 10 let jinak. Vsemy zatracovany VW muze prijit a asi prijde take s masivnim nastupem EV a jelikoz maji finance prostredky maji k tomu nakroceno slusne;) za 5 let uz budou bezne auta s dojezdem 300km a cenou porovnatelnou se spalovakama.Takze zatim vyckavat sledovat a setrit ;) Ja aktivne prosazuji nabijeci mista kde muzu aby se vytvorila v cr infrastruktura pro EV.To jedine ted muzu delat.;) Hezky den

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Fňuky fňuk

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele honza.t

Za zpomalení inovací u Toyota Dle mého názoru může Zdrcující zemětřesení a neméně devastující vlna Tsunami v Japonsku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky by to mohlo mít vliv, už tehdy se psalo o o problémech s výrobou pro poškození velké části dodavetelských závodů, takže rok nebo dva, proč ne, ale od té doby měly dost času to všechno dohnat.

Za všechno můžou trpaslíci.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"A zatímco Tesla k tomu má dobře nakročeno, ostatní automobilky v tomto směru přeci jen poněkud strádají."

Nic takove se ve zdroji nepise! A mame tu zase tu Tesla tlacenku :(

Relevantni data na podporu "faktu", ze ostatni stradaji? Rezervovat se da i pozemek na mesici, toze rezervace neplati.

Dekuji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobre, takze kto ma funkcne EV porovnatelne s Teslou a predava ho? (Rimac nie je seriove auto)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No funkcni EV prodavaji VW, Ford, Renault, Nissan, BMW i dalsich par automobilek.
Jako bonus to jsou auta, ktera nezacinaji na cenovce 2,5 milionu Kc.
K vyrobe dostupnych aut pro masy, jsou rekl bych tyhle automobilky bliz nez tesla....
To ze treba VW nebo nissan nemaji realne plany na vyrobu vykonneho sedanu typu Model S me, a troufam si rict ze i drtivu vetsinu potencialnich zakazniku opravdu ani v nejmensim netrapi ....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pisal som porovnatelne a nie funkcne. Funkce EV existovali uz pred 20 rokmi a mohli sa seriovo vyrabat. To co tu popisujete su hracky a nie auta. Vyuzitelne max. do mesta.

Sedan ma nezaujima moze to byt hociaka karoseria. Realne jedine pouzitelne EV je iba Tesla Model S a X. Cokolvek s dojazdom pod 200 mil je hracka pre fanusikov. Takze kde je konkurencia pre Teslu? Zatial jedine Bolt splna ako tak poziadavky byt konkurenciou. Kde mame ten novy Leaf ci VM? O rok? O dva? O pat? Toto je uz ako s fuziou, o ktorej sa hovori ze bude o 30 rokov. Bohuzial sa o nej takto hovori uz asi 50 rokov. Ked pride konkurencia potom sa mozme bavit, zatial je to iba v teoretickych rovinach typu mozno, asi, ak tak a podobne.

Nejsem přehnaný fanoušek EV a na podzim nebo začátkem 2017 si budu kupovat EV a jsem přesvědčen, že na denní ježdění mě bude plně dostačovat současný dojezd.

Obrázek uživatele Radovan

Neznám sice přesně Vaši situaci, ale určitě Vám bude plně dostačovat současný dojezd elektormobilů v nabídce.
Není to na Moravě s rychlonabíječkami kromě Ostravy a Brna žádná sláva, ale jezdíme oběma malými elektromobily v klidu a pohodě. Žena právě začala nabíjet nočním proudem, dorazila domů po 3 dnech ježdění do práce a po nákupech klasicky s 0 dílky baterie z 16 a dojezdem dle palubního počítače 3 km.
Já tam mám 31 km dojezd a 4 dílky z 16 po 3 dnech, naposledy jsem nabíjel skoro do plna v pondělí přes den v kanceláři. Zítra sice pojedu 80 km, ale cestou mám 2 rychlonabíječky kousek od sebe, takže i kdyby byla jedna plná, skočím na druhou. 20 minut a mám z 0 na 80%. Protože ještě něco v autě bude, tak asi jen čtvrt hodiny. Akorát na pár telefonátů nebo projití emailů. Při velké krizi je po cestě 6 pomalých nabíječek, kde bych musel na 10 km dojezdu strávit 20 minut (na 20 km 40minut, na 30 km hodinu atd.).
Pak to pověsím dobít po cestě při obědě, případně doma na FVE nebo v kanceláři. Domů dojedu s plnou, protože v sobotu jedu na otočku do Zlína a je zbytečné dobíjet - byť levně - přes noc.
Zlín vezmu s malým Ionem přes Valmez, kde rychlonabiju, ať ve Zlíně na nově otevřené rychlonabíječce nemusím. Až zase zpátky ve Valmezu cestou domů. Zlín využiju až za měsíc, kdy jedu do Hodonína. Ale na více dní, takže si před cestou zpět nabiju normálně ze zásuvky v místě ubytování.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevim, me z pohledu drtive vetsiny lidi na planete prijde mnohem zajimavejsi treba Leaf, nez Model S - uz proto, ze ze leaf si spousta lidi muze dovolit koupit, zatimco model S je pro "hornich 10 tisic).
Jinak to je jak tvrdit, ze VW je ve vyvoji klasickych aut tezce pozadu a vlastne uplne na nic, protoze nema v nabidce zadne auto srovnatelne s Ferrari Italia....
Mimochodem Leafu obecne se prodalo celosvetove o dost vice nez treba modelu S, takze to asi nebude tak hrozne...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nie ani Leaf si nemoze bezny clovek kupit a preco by to aj robil? Radsej si kupim elektrobicykel. Dojazd je asi podobny a cena 1/4.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale porad ten leaf zacina na cca 1/4 ceny tesly. Mimochodem jestli nevidite rozdil mezi leafem a kolem, tak to je trochu na povazenou...

V tom pripade Tesla S a X taky neni nic jineho, nez hracka pro (bohate) fanousky a internetove milionare, nikdo jiny si ji dovolit nemuze, takze realnou pouzitelnost rovnez nesplnuje.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ze je draha neznamena, ze je nepouzitelna. Nepliest si cenu s pouzitelnostou. Ze je draha znamena to, ze nema konkurenciu. Tesla ma podla mna dobrych 5 rokov naskok takze este nejaku dobu draha bude. Navyse je to luxusny sedan co nie je iba jednoduche EV.

Auto, ktere si nemuzu dovolit, je pro me nepouzitelne. A auto za $70k je drahe i pro vetsinu amiku, nejde jen o nasi vychodni Evropu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A podle ceho merite "pouzitelnost"?
Ono jestli Leaf je bez problemu pouzitelny pro 95% vsech cest a tesla pro 98% vsech cest uz neni takovy rozdil ne? (ve chvili kdy to neni 100%, tak je to porad problem).
Obecne EV si pozrizuji ve svete v drtive vetsine lidi, kteri nemaji jen jedno auto a v tu chvili ten dojezd neni pro pouzitelnost toho EV tak zasadni (kdyz je treba obcas jet 1000km na dovcu autem, tak to proste zajedou spalovakem)

Obrázek uživatele ePavel

Nedavno jsem jel se znamym do Francie na otočku Teslou. Jel jsem tam pro šváru obhlédnout jetého Leafa, kterého jsem nakonec koupil. Cesta tam i zpět s Teslou je fakt na pohodu, vůbec není důvod brát spalovák. Mimochodem nafta pro známého do jeho TDI by v tomto případě stála cca 7.000 kč. Auto naplánuje zastávky na SC, dokonce spočítá, jak dlouho tam nabíjet. Nakonec byly stejně naše zastávky delší, než bylo potřeba na nabití pro dojezd k dalšímu SC. Třeba za spočítaných 13 min. nabíjení si člověk ani neodskočí na záchod a nevypije kafe. 25 minut na oběd ve fastfoodu je taky sakra málo.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Jen tak pro zajimavost, kolik km (Francie je docela velka), jaka byla doba jizdy Teslou a Leafem? Nebo se Leaf potupne privezl na valniku?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ePavel

Hned u hranic s nemeckem, takze tam i zpet cca 2000 km. Leaf jel na valniku, ne ze bych nebyl dost nadsenec, nabijecek je tam dost a technicky to problém není. Ale když jsem si spocital, kolik bych na smartics nabijeckach zaplatil, tak jsem zvolil levnejsi variantu. Však proto taky jsem tam nikdy nikoho nabijet nevidel.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Takže se zdá že je levnější si vozit Leafa na valníku?
To na extra moc dobrou propagaci elektromobility nevypadá, Antone Pavloviči :-)
(co jsem, ksakru, zase nepochopil?)

Obrázek uživatele ePavel

Ano, přesně tak, v tomto případě ano. Tady to spíš nepochopil někdo jiný. A myslí si, že lidi budou platit víc peněz za menší komfort na delších jízdách ve srovnání se spalovacím vozem.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Radovan

Jo, jo, krapet to soudruzi z NDR s těma cenama přepískli. O to větší důvod jim konkurovat nebo pro místní nabíjet jen doma. Kdo chce moc, nemá nic.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ePavel

Spíš trochu víc to přepískly... Tento obchodní model je prostě mrtvý. Kdo má teslu, tak mu smartics, greenway, evmapa atp. můžou být ukradený a kdo má ev typu leaf nabíjí většinou doma a na delší trasy provětrá fosila. Je jen málo lidí co se bude řídit poučkou je to sice dražší, zato delší cesta...

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Pekny az na tu cenu tesly 2.5 mega. Co ten leaf jaka verze a cena a najezd?.

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Obrázek uživatele ePavel

Jenomže u té tesly vím přesně za co platím. Za 1,8M bez DPH mám nejen suprové auto, ale s jeho dojezdem a SC v ceně mi právě takovéto smartics, greenway, evmapy atp. můžou být ukradené. Leafa jsme pořídily i s ostatníma nákladama za 380tis s DPH. Najeto 39t, ročník 2013. Vybaveno keyless, LED světlomety, carwings. Záruka 1 rok.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele M.Krupka

1000km na dovolenou lze ujet na kole, na motorce, elektromobilem, když si to naplánuješ.
Vše co je nad 1000km stačí letadlo. :-)
Ale chápu. Ráno v 5hodin chci vyrazit a večer se chci koupat v Chorvatsku. Je to trochu jako závod s časem. Je to nuda, nuda a zase nuda.
Porovnejme rozlohu USA vs EU.... v EU jsou úsměvné vzdálenosti a stále všichni potřebujeme dojezd 1000km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nissan, BMW, Chevrolet, atd
Mozna nemaji takovy dojezd, ale zase nestoji takovy ranec.

Pokud nekdo bude jezdit v BMW (priklad) kazdy den do prace, ovzdusi prospeje vic nez ridic Tesly co pojede jednou za mesic.

Clanek je o obecnem prinosu elektromobility, proto nechapu proc se tam cpe podprahove "Tesla is the best".

PS Mara.147: Proc by neodpovedel? Klasicky "dle sebe soudim tebe", proto netreba separatne reagovat.

Přepočítej si cenu auta na kWh a včil mudruj co je vlastně drahý a co ne.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Leaf 24: 730/24 = 30.4 tKc/kWh
Leaf 30: 858/30 = 28.6 tKc/kWh
Tesla 60: 2120/60 = 35.3 tKc/kWh

Co je na tom k mudrovani?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

A pročpak jsi vynechal tu tebou uváděnou BMW i3??? ;D
BMW i3 eDrive 18,8 kWh = 49 800 Kč/kWh
BMW i3 eDrive REX 18,8 kWh = 56 300 Kč/kWh

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Kde jsem ja uvadel i3?
Bavoraky jsou prepalene i v benzinu, proc by to u elektriky melo byt jinak?
Navic aktualni verze s vetsi baterkou vychazi lip - podle clanku tady uz 33kWh verze vyjde "jen" na nejakych 33 tisic za kWh.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

To bylo na Pavla Anonyma, tak se hned nedurdi :)

No a teď se dostanem trochu do obrazu s tím co nás čeká ;D
Tesla Model 3 66kWh(?) = 13 300 kč/kWh
Boltík 60kWh = 15 000 kč/kWh

a to už je panečku úplně jiná písnička že :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

... az budou, v nasledujicich 12 mesicich se obavam, ze bude jen to, co uz je za ceny jake jsou ...

Prvni predvadeci Bolt/Ampera-e by tu mel byt v kvetnu pristiho roku a je otazkou kdy pujde realne koupit (nekde jsem cetl, ze evropska produkce u Opelu bude jen 7-9 tisic kusu rocne), T3 tu nejspis v 2018 nebude vubec, povali se pro americky trh. Ale treba se mezitim rozhoupou i Nissan a ostatni.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Máš naprostou pravdu, výrobní a prodejní kapacity u Voltů i Boltů jsou pořád dost okleštěný a to samý platí i pro Opel mutace, který se stejně budou dovážet z Ameriky.
Je to spíš jen takový mediální ekologický mávátko "Hele my u Chevy taky máme rádi planetu" zatímco chrlej kvanta spalováků, kterých se snažej prodat co nejvíc to ještě půjde. Zpožďujou ten náběh elektrokár co to jen jde. Zatím je to jen jedna velká komedie a plácnutí do vody.

Odposlechnuto:
"In theory a $37.5k Bolt could possibly be available this year in California only. In reality they will all be moderately optioned and possibly marked up over MSRP. If you like someplace that is not a CARB state you will not see a Bolt until middle to late 2017."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Dnes to tak v podstatě dělají všichni, vyždímat co nejvíc s toho co mají, pokud výrazně neklesnou prodeje, nebo se konkurence netlačí moc dopředu nikdo se nesnaží. Vývoj se dělá "do šuplíku" . Přesvědčil jsem se o tom nedávno u jedné zbrojovky, těšil jsem se jak bude na IWA představený nový model co udělali a dozvěděl jsem se, že to vedení zatrhlo, protože by moc konkurovala stávajícím, tak se ještě cca. dva roky nebude prodávat. To je tak když je dnes víc ekonomů a manažerů než techniků a inženýrů.

Obrázek uživatele Radovan

Přiznám se, že to tak na firmě děláme taky. Snažíme se vyždímat ze strojů co to jde, takže u nás nejsou 6-8 let staré počítače výjimkou. Při pořízení to byly nabušené stroje a nyní se v nich vymění jen sem tam něco za pár stokorun či levněji. Klávesnice, myš. Snad jen nový monitor byl v tisících, ale to kvůli novějšímu SW, kde bylo na obrazovce naráz více informací. Střeva stále stejná. Z doby, kdy jsme museli mít vždy vše nové jsme už vyrostli. Vývoj je tak překotný, že nemá cenu neustále kupovat novinky. Spíše vymýšlet, jak stávající věci dát do systému a vyždímat ještě více.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

Určitě si někdo koupí Teslu, aby mu auto stálo v garáži. A do práce pojede na mopedu...

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1. I v USA si auto za 60 000$ plus muze dovolit jen hornich 10%. A mozna to pro Vas bude prekvapeni, ale tito lide (herci, zpevaci, ...) maji v garazi spoustu aut. Pro ne je koupe Tesly prestiz, ale realne v ni nejezdi ... moc.

2. Pokud se nepletu tak pan Radovan (majitel Tesly) sam na tomto servu zminil, ze Tesla neni uplne idealni auto na provoz po meste, protoze je pomerne velke.

Toze ANO URCITE (!) jsou lide co Teslu maji, ale do prace jezdi v/na necem jinem.

Pan Radovan neni majtelem tesly, ale dvou peugeot iON. To že majitele tesly jezdi s něčím jinym slyším prvně. Při rozhovorech právě naopak uvádějí, že od doby co mají teslu už dluho druhe auto nepoužil. A kdyby se auto rozměrů tesly nedalo ve městě používat, proč by lide kupovali SUV a dalsi rozměrné vozy?

Všude slyším přesný opak, kdo si koupil Teslu už v ničem jiném nechce jezdit. V Kalifornii majitel 2 Ferari koupil Teslu a za 2 měsice šli obě Ferari z domu. Mladej autor úspěsnejch appek na mobily Allen Wong si koupil vysněný Lambo, pak Teslu a už je Lambu nevěrnej :D
To je ten co udělali ty známý porovnávací sprinty mezi oběma kárama na YT.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Ja mam SUV a je o 78cm kratsi nez Tesla sedim vejs nad hlavou mam 17cm.Predek kapoty vidim "zacatek auta" zadni sklo "konec auta".senzory nepotrebuji;)
Kufr 420vs 1700l.
A do mesta kdyz parkuji v parkovacim dome (z 60 procent parkovani ve meste) bych si netroufnul octavii natoz teslou.;) Ale jezdim i na kole ale tim rodinu neodvezu:)
Jinak zacinam podnikat kroky aby hypermarkety u nas meli dobijeci mista tak uvidime:)

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

A já pořád kdo nám to tady vorejpává dveře a voni jsou to ty křupani co ani neuměj řídit. Holota jedna, kdo má porád platit ty lakýrníky? Ty do města radši nejezdi ani na vobandážovaný koloběžce.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Ty zalez nikdo na tebe neni zvedavej homoklado.

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Humor na úrovni mateřský školky, to se nedivim že tě ve fabrice pustili akorát k tomu vytírání sociálních zařízení :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Porad lepsi nez delat rozkurovace v modry ustrici.Jak ty na me tak ja na tebe hovadko:)

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Koukám že 25 let na hazlíkách si zažil asi pěkný věci :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele ozana

Ale ano, jeden majitel Tesly jezdí do práce a do úzkých uliček města Smartem EV. Teslou jen mimo město - na delší trasy.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Teda vy máte z těch měst teda pořádnej vítr :D:D
V jednom městě bydlím a se svým starým Renoultem 25 jsem projel a zaparkoval úplně všude :)
A to je prd vo proti závozníkům s dodávkama, to sou fakt nezmaři :) Se trochu pochlapte a nebuďte slečinky ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Radovan

Potvrzuji a pokud je hezky, tak i ten Smart ED zůstává doma a osedlává krásné výkonné moderní elektrokolo.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

2. V americe maj města a jejich komunikace úplně jiný rozměry než v Evropě!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele honza.t

+ Mají na pobřeží Hustou sít https://www.teslamotors.com

Ja cekam co ten leaf s 60kwh bateri, hlavne cena a Bolt samozrejme;)

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No cena asi bohuzel moc svetoborna nebude (jako u vsech planovanych aut s vyssim dojezdem jako bolt, nebo model 3 - tj hrube pres milion kc)

Anonyma neřeš, ten už ti stejně neodpoví :D

Ve finále je nejpodstatnější, že klikl na tuto stránku a podpořil fungování tohoto webu...

Pane "Mara", přečtěte si co vám psal Anonym ve "St, 2016-07-13 15:25"
Patřilo to původně vám a nějak jsem to doprasil.

:-D

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol
185.66.36.26